Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-20, 12:56   #801
shoreline

shorelines avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Det blir två lite chansartade spel idag med lägre insatser.

Ogiltigt spel-ID: 247823

Trodde aldrig att jag skulle spela på Vityaz, men here it goes. Laget har inget annat än heder att spela för, men det verkar betyda en hel del. Fem segrar på de sex senaste, och att slippa jumboplatsen i serien är såklart något att sträva efter. Nu möter man ett CSKA som spelat otroligt håglöst på sistonde, och vid en seger här så har Vityaz faktiskt chansen att sluta före CSKA i tabellen, något som jag säkert tror är en faktor här.
Inget lag tycker det är kul att spela mot Vityaz, speciellt inte på bortaplan. Och har man ingenting att spela för, som i CSKA's fall, så tror jag inte att motivationen är på topp här heller.

Ogiltigt spel-ID: 247824

Hemmalaget har 10 raka förluster. Det är helt sjukt med tanke på att man ligger trea i Western. Kanske skiter man i ifall man kommer etta eller fyra i tabellen, så länge man har hemmaplansfördel i första rundan?
Säkerligen försöker man toppa formen till slutspelet, men ingen kan lura i mig att det finns något gott i att förlora tio raka matcher. Dessutom är det en otroligt svår trend att komma ut ur, för Dinamo har spelat rätt bra i vissa matcher men ändå åkt på förluster. Något som alltid kännetecknar ett lag i motgång. Har förstärkt med Miro Satan, Pestunov från Traktor samt finske backen Janne Jalasvaara, oklart ifall de två sista kommer till spel här. Dras fortfarande med en del skador i laget.

Riga slåss fortfarande om den sista slutspelsplatsen, och även om poängen inte ramlat in som de borde gjort, sett till prestationerna, så tycker ändå jag att formen är god hos letterna. Har varit skadedrabbat men är nu nästintill ordinarie.

Klart att det kan/bör vända när som helst för Dinamo Moskva, men med tanke på att man redan verkar ställt in sig på slutspel och Riga slåss för att komma dit är det svårt att inte spela tvåan när den står så högt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
morrowindl (+2), Shell Peppe (+1)
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat