Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-21, 13:01   #4
Rogarn

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 311

RögarnsHörna(Dagbokslän
Stats: 14 - 12 - 8
ROI: 129.14%
Vinstprocent: 54.00%

Standard

2011-01-21 Kongsvinger - HamKam (Vännskapsmatch)

Datum: 2011-01-21
Tid: 19.00
Sport: Fotboll
Land: Norge
Liga: Vännskapsmatch
Match: Kongsvinger - HamKam

Spel: HamKam
Insats: 600.00
Odds: 4.500
Bolag:

Motivering:
Treningskamp

Kongsvingerhallen (inomhus/konstgräs/kortare bana)

Följde HamKam i förra träningsmatchen på Valhall (inomhus/konstgräs/inomhusbana) där de imponerade på mig stort mot själva Vålerenga. Nu skall det dock sägas att Vålerenga hade många unga spelare på planen främst offensivt. Vålerenga ställde med stark försvarslinje och första målvakten.

HamKam imponerade mig med sina snabba omställningar och tekniska mittfält. Det gick ruskigt snabbt när de ställde om. Mest imponerande var Lehne olsen som ledde HamKam till en behaglig start på 2011.

Kongsvinger slet sig igenom hela tippeligan och föll som väntat ur och degraderades till Adeccoligan. De slet i tillägg även utanför ligan med ekonomiska problem säsongen igenom. IKKE BRA.
Thomas Myhre gick själv ut i Aftenposten och kritiserade styrelsen för att aldrig sett mer strul i ekonomin än han hade hos Kongsvinger.

Man har tappat en hel del spelare i samband med nedflyttning och misstro för klubben. Istället har man tagit in en del unga nya spelare som för mig är helt okända.

Lämnat klubben har följande.

Målvakter

Conny Månsson
Olav Dalen
Thomas Myhre

Försvar

Bobbie Friberg da Cruz
Yngvar Håkonsen

Mittfällt/Anfall

Kjell Rune Sellin
Carl-Erik Torp
Kai Risholt
Magne Sturød

Matchen spelas alltså på neutralbana inomhus. Det är ändå svårt att skaffa sig översikt på styrkan hos lagen men anser att det absolut är värt en slant.

Borta vinst :4.50 ---3 units/5
Dnb HamKam :2.63 ---3 units/5
X2 HamKam :2.02 ---3units/5

Tiläggs info:

Får veta nu precis att Kongsvinger kommer med ett väldigt b-betonat försvar. De har bara 1 spelare med som är ursprungligen försvarare och som är under kontrakt. De andra består utav av en från juniorerna samt att man lånat in resterande 3 från Kil. Ikke bra. Mycket mål att vänta då vi redan vet att kepper problem stör.!

Senast redigerad av Rogarn den 2011-01-21 klockan 17:56.
Rogarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat