Ogiltigt spel-ID: 252467
Ak Bars har sett starka ut på sistonde och jag tycker inte att man behövt förta sig direkt. Precis som mot Yugra så sitter oddset lite för högt på dem, för jag tror inte att Barys ska kunna mäta sig med Ak Bars i nuvarande form.
Hemmalaget har två raka hemmaförluster, förvisso med rätt bra spel, men om Ak Bars kommer upp i normal standard så vinner man det här. Är skadefritt och dessutom förstärkt med Jonas Andersson till den här matchen.
Ogiltigt spel-ID: 252468
Som jag skrev tidigare. Metallurg ser lite trötta ut och verkar inte på allvar vilja ge sig in i kampen om de två första platserna i öst.
Spartak förlorade visserligen senast mot Salavat, men då var man faktiskt det bättre laget långa stunder. Ironiskt då man tidigare samlat segrar när man varit det sämre laget...
3.01 tycker jag är riktigt bra för en skrällseger här. Metallurg är ute på en roadtrip och lär ha en del slitna ben, och känslan är att laget bara går och väntar på slutspelet.
Ogiltigt spel-ID: 252470
Ogiltigt spel-ID: 252474
Severstal har inte blivit lika påverkade utav allt strul runtom klubben som jag trodde. Visst har man ett par plumpar mot Vityaz som snabbt vill glömmas, men senast slog man Magnitogorsk på hemmaplan efter en riktigt bra match och fjärdeplatsen i väst är fortfarande möjlig att nå.
Bortalaget vann i Sankt Petersburg senast, men med all respekt för det resultatet så berodde det mer på ett nonchalant hemmalag än Traktor själva.
Nu kommer man inte att bjudas på samma ytor, och målvaktsmatchen mellan Koschekin vs. Scott blir antagligen en skrattmatch.
Väljer Severstal att ställa Stana mellan stolparna råder det även där klasskillnad.
Ogiltigt spel-ID: 252476
Toppmöte i Sankt Petersburg! Salavat ser ut som blivande mästare i min mening. Man har fått ordning på sitt försvar och laget verkar nu ha växlat upp inför slutspelet.
Radulov, Thoresen, Grigorenko levererar och i de här matcherna så tänder man till lite extra, så är det bara.
SKA's senaste match mot Traktor var inte särskilt imponerande, men den spelar mindre roll här. Även hemmalaget kommer att vara sugna på att visa vart man står, men under säsongen tycker jag att det är rätt tydligt, att ifall de här två lagen spelar på sin fulla kapacitet så är Salavat aningen bättre och därför lägger jag en slant på dem idag till en bra odds.
Ogiltigt spel-ID: 252478
Och så en dubbel då.
Atlant möter ett Novokuznetsk som varit drabbade av influensa under veckan och kommer till spel utan två ordinarie pjäser idag. Stora delar av laget har drabbats och man lär knappast vara 100% här.
Atlant spelar för att komma topp 4 i väst, och i mina ögon är man en outsider till att gå riktigt långt i slutspelet. Så bra är man faktiskt om allt stämmer.
Torpedo hade tur mot Sibir senast, och rånade i princip gästerna på tre poäng. Nu tror jag att man gör en bättre match och med tanke på att chansen till slutspel fortfarande finns så har man inte råd att gå på en mina mot seriens sämsta bortalag.
Amur utan något att spela för ska inte hota ett lag som bara måste vinna.
Sju poäng har man upp till slutspelsstrecket med tre matcher mindre att spela, Torpedo har alltså allt i egna händer och då kan man bara inte bränna det överläget i en sån här match.