Citat:
Ursprungligen postat av forgetful
En historisk parentes är att för åtminstone femton-tjugo år sedan hade de lokala mästerskapen oerhört hög status, mycket högre än deras nationella liga. Detta var ett stort problem för den brasilianska fotbollen eftersom de behövde en stark nationell liga för att få bättre ekonomi och kunna behålla fler av de bästa spelarna.
Säkert många lag som fortfarande tar de här mästerskapen på stort allvar men det har Vlad koll på. Jag är tyvärr ingen större kännare av brasiliansk fotboll men jag minns att jag tyckte Rivaldo var väldigt bra, typ 1998?
Förlåt att jag kladdar ner din dagbok, kunde inte låta bli att smyga fram min totalt ogrundade besserwissermentalitet.
Får passa på att tacka för det fina jobbet du lägger ner också 
|
No probs "kladda på",speciellt när du är helt korrekt med det du skriver
Sen 2006 först så är Serie A+B 20-lagsserier av samma format som tex PL med Hemma/Borta för att struktuera upp det hela ännu mer och höja statusen.
För de mindre lagen som befinner sig i Serie C el D eller inte deltar alls i det nationella är statsmästerskapen fortfarande det viktigaste på säsongen. De lagen är oftast även förstärkta med spelare från lag som ligger högre i det nationella seriesystemet men har mindre starka statsmästerskap än Paulista/Carioca.
Räcker så med det hela nu ska jag kolla NBA. Rivaldo är iaf på lån från Mogi Mirim där han även är klubbpresident.Får kolla in honom när han debuterar för Sao Paulo han var klass för 10-15 år sen.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=dCwxlyN3B0E[/ame]