| 2011-01-25 18:00 | EuroChallenge | Zadar vs Prostejov |
ML |
FT+OT |
10 |
2.730 |
Enormt värde här då jag ser detta mer som en 50/50 match speciellt med tanke på att Zadar är i dålig form. Man förlorade hemma mot Crvena Zvezda med 23 poäng och då håller jag Prostejov som ett bättre lag än Zvezda. Jag spelade mot Zadar på bortaplan när dom mötte Lokomotiv Kuban i Ryssland och där blev det ännu en tvåsiffrig förlust (-18). För en vecka sen mötte man Nymburk och förlorade då med 91 - 70 så inte mycket som stämmer i Zadar just nu. Zadars nyförvärv Mason var seg, vågade inte skjuta och gjorde många tekniska misstag i matchen mot Zvezda trots att Zvezda inte är ett starkt defensivt lag. Dessutom har man första playmakern Vladovic skadad.
Prostejov å andra sidan är ett stabilt lag, man spelade första delen av EuroChallenge riktigt bra och vann till och med 3 bortamatcher. Dom har ett utmärkt läge att revanschera sig här efter att man slarvade bort vinsten i förra matchen och 2.73 är på tok för högt. Allt över 2.10 skulle jag spelat. Dessutom har Stanjames 2.88 men jag glömde kolla där så körde denna på Pinny istället.