Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Week 7 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/13573-nfl-week-7-a/)

dablo 2012-10-16 15:50

NFL Week 7
 
Nya matcher nya tag!

http://www.vargon.net/7.jpg

Något lockande ni ser direkt? Jag kommer med mina spel senare i veckan.

PS! Lägger upp med linorna senare

ExtraCheese 2012-10-16 18:13

Vid första anblick, så gillar jag:

Cardinals +6 borta mot Vikings
Panthers +2 mot Cowboys :sad: . Denna kan nog gå upp till +3 och +3.5.
Bengals +3 mot Steelers, hoppas jag går upp till +3.5
Patriots -10.5 mot Jets

och till viss del Seahawks +7 mot 49ers.

Blir dock till att avvakta och se spelarstatus och line-movements.

hetsarn 2012-10-16 20:13

Lions och Jets gillar jag vid första ögonkastet. Tampa också.

eklund81 2012-10-16 20:50

Rams +6.5 mumma!

dablo 2012-10-16 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av hetsarn (Inlägg 208350)
Lions och Jets gillar jag vid första ögonkastet. Tampa också.

Citat:

Ursprungligen postat av eklund81 (Inlägg 208358)
Rams +6.5 mumma!

Vid första ögonkastet tycker jag ni är helt ute ur matchen :cheers:
Men vi får väl se när man spånat igenom matcherna sen :)

eklund81 2012-10-17 02:39

Citat:

Ursprungligen postat av dablo (Inlägg 208397)
Vid första ögonkastet tycker jag ni är helt ute ur matchen :cheers:
Men vi får väl se när man spånat igenom matcherna sen :)

Grejen är att förbise helgens resultat, det känns som att du reflekterar lite över hur de senast spelat och så vidare. Rams till exempel kommer från en förlust, finns inte många som gillar deras defensiva tänk och de motiverar sig säkert dubbelt så hårt efter en jobbig förlust mot Dolphins och nu kommer tillbaka till hemmaplan.Det finns ingenting att hämta enligt mig i ett lag som Packers som alla gillar och som senast gjorde massvis med poäng, övervärderade är ordet och värdet ligger på Rams. Som sagt Defense täcker majoriteten av gångerna
;)

dablo 2012-10-17 09:30

Citat:

Ursprungligen postat av eklund81 (Inlägg 208411)
Grejen är att förbise helgens resultat, det känns som att du reflekterar lite över hur de senast spelat och så vidare. Rams till exempel kommer från en förlust, finns inte många som gillar deras defensiva tänk och de motiverar sig säkert dubbelt så hårt efter en jobbig förlust mot Dolphins och nu kommer tillbaka till hemmaplan.Det finns ingenting att hämta enligt mig i ett lag som Packers som alla gillar och som senast gjorde massvis med poäng, övervärderade är ordet och värdet ligger på Rams. Som sagt Defense täcker majoriteten av gångerna
;)

Jag håller med dig i att värdet ligger i defense. Tyckte att värdet låg hos Houston i helgen med. Men såg du matchen? Hade inte spelat någon roll vilket defense som stod där. Green Bay va ju sjukt bra och jag tycker inte man ska förbise en sådan match heller.

eklund81 2012-10-17 13:22

Nej det är klart, men i och med att de gjorde en såpass grym match så gynnar ju det oss eftersom att vi får fler poäng på rams nu än vi borde. att gå in på packers nu är ju ungefär som att investera i microsoft idag= ) Så ser jag på de :innocent:

dablo 2012-10-17 14:31

Tycker inte att +6.5 till rams ger speciellt mycket. Det känns så nu på förhand iaf. Har dock inte kollat igenom matcherna ännu, men tror jag kommer ha svårt att ändra mig. Har haft sån jävla oflyt med spelen när jag ändrat mig efter första känslan :)

hetsarn 2012-10-17 18:07

Att spela mot ett lag ATS som vunnit övertygande/presterat bättre än väntat i publika ögon gillar jag. Jag spelar alltid på spreaden, inte laget. Att Green Bay har större upside än Rams råder det inget tvivel om, men 5.5p på bortaplan? Inte så säker på det. Public spelar ofta favoriter oavsett spread pga att favoriten är det "bättre" laget vilket ger röda siffror i längden

dablo 2012-10-17 18:44

Jag har som sagt inte kollat igenom matcherna noga. Men första tanken när jag såg "Rams +6.5 mumma!" gjorde mig lite fundersam. Jag själv sätter stort värde i QB's i matcherna och den i mina ögon vinner GB lätt. Sen tycker jag inte Rams har imponerat direkt vad gäller poängskörd heller. Dom snittar 18pts... det kan Rodgers fixa i en kvart om Rams tappar lite kontroll. Visst, jag är som de flesta andra och spelar gärna på försvaret, men jag passar heller när jag ska spela mot GB som både kan floppa och som vi såg sist.... totalt utklassa.

eklund81 2012-10-17 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av dablo (Inlägg 208535)
Jag har som sagt inte kollat igenom matcherna noga. Men första tanken när jag såg "Rams +6.5 mumma!" gjorde mig lite fundersam. Jag själv sätter stort värde i QB's i matcherna och den i mina ögon vinner GB lätt. Sen tycker jag inte Rams har imponerat direkt vad gäller poängskörd heller. Dom snittar 18pts... det kan Rodgers fixa i en kvart om Rams tappar lite kontroll. Visst, jag är som de flesta andra och spelar gärna på försvaret, men jag passar heller när jag ska spela mot GB som både kan floppa och som vi såg sist.... totalt utklassa.

Precis som hetsarn säger så spelar man alltid på spreaden och värdet, jag spelar rams i detta fall oavsett om jag tror att de vinner/täcker linan eller inte. Eftersom att rams endast bör få +3-4.5 i mina ögon så har jag ett övervärde och de är de man vinner på i längden :)


http://www.youtube.com/watch?v=Kd3A7...feature=relmfu
Trots att det låter klyschigt med "betting like pros" osv så har han rätt i allt han säger. Hela min strategi oavsett sport och marknad utgår från detta. Rekommenderar er att kolla på hela denna video. :)

eklund81 2012-10-17 22:21

http://www.youtube.com/watch?v=Ziofe...feature=relmfu

Tycker denna också är värd att skåda på då han förklarar vikten av att spela på defense och underdogs. Mitt investerande i odds tog en helt annan vändning när jag började förstå dessa meningar, positivt menat :)

dablo 2012-10-18 01:17

Tack för att du la upp dom. Ska verkligen kolla igenom dom noga imorgon. Återkommer med en kommentar sen :)

dablo 2012-10-18 06:39

Har kollat på filmerna nu och visst har han en poäng i det han säger. Men om vi återgår till Green Bay, så är dom knappast ett lag som har medgång och inte tror dom kan förlora. Det har ju faktiskt gått rätt dåligt för dom. Så bara av den anledningen så skulle jag inte gå in i den matchen med ett bet på Rams. Linan ligger på 5 poäng liksom. Inte ens en TD emellan... Eller ser ni någon mer faktor i att spela Rams? Eller går ni enbart efter defense och linan? :)

dablo 2012-10-18 06:55

Fan ta er.... Nu har ni ju gjort mig förvirrad inför denna veckan... jag som satt upp mina leans :) Dom trillar bort en efter en haha

eklund81 2012-10-18 14:43

Försöker bara hjälpa :) ska tilläggas att jag inte kunde reglerna eller spelet inför denna säsong..... jag har gått 19-3 utan större kunskap om lagen individuellt. Dogs, Defense och under radarn. Det bästa mest effektiva har varit att som han säger spela alltid emot alla offensive juggernauts med den glamourösa QBn. Flacco,Romo,Brady,Newton även i collegen har jag spelat emot Baylor som har ett bra offense men det sämsta försvaret i hela NCAA och det har inte täckt en enda gång. Just saying :)

nisse00 2012-10-18 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av eklund81 (Inlägg 208697)
Försöker bara hjälpa :) ska tilläggas att jag inte kunde reglerna eller spelet inför denna säsong..... jag har gått 19-3 utan större kunskap om lagen individuellt. Dogs, Defense och under radarn. Det bästa mest effektiva har varit att som han säger spela alltid emot alla offensive juggernauts med den glamourösa QBn. Flacco,Romo,Brady,Newton även i collegen har jag spelat emot Baylor som har ett bra offense men det sämsta försvaret i hela NCAA och det har inte täckt en enda gång. Just saying :)


Vilka spel kör du denna veckan?

hetsarn 2012-10-18 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av eklund81 (Inlägg 208697)
Försöker bara hjälpa :) ska tilläggas att jag inte kunde reglerna eller spelet inför denna säsong..... jag har gått 19-3 utan större kunskap om lagen individuellt. Dogs, Defense och under radarn. Det bästa mest effektiva har varit att som han säger spela alltid emot alla offensive juggernauts med den glamourösa QBn. Flacco,Romo,Brady,Newton även i collegen har jag spelat emot Baylor som har ett bra offense men det sämsta försvaret i hela NCAA och det har inte täckt en enda gång. Just saying :)

Då antar jag att du leanar Arizona State inatt? ;)

ExtraCheese 2012-10-18 18:05

Citat:

Ursprungligen postat av eklund81 (Inlägg 208697)
Försöker bara hjälpa :) ska tilläggas att jag inte kunde reglerna eller spelet inför denna säsong..... jag har gått 19-3 utan större kunskap om lagen individuellt. Dogs, Defense och under radarn. Det bästa mest effektiva har varit att som han säger spela alltid emot alla offensive juggernauts med den glamourösa QBn. Flacco,Romo,Brady,Newton även i collegen har jag spelat emot Baylor som har ett bra offense men det sämsta försvaret i hela NCAA och det har inte täckt en enda gång. Just saying :)

Boooo! Cowboys har ju bra defense ;)

Värdet brukar helt klart oftast ligga på underdogs och defense, men det betyder givetvis inte att värde kan ligga på favoriter/offense.

Trodde innan linorna var ute att Rams skulle få ca +7, tack vare Packers fina match mot Texans vilket betyder att varenda en och deras morsa överreagerar, och bettar på dom. Ser dock inte värde på Packers vid -5.5 dock då de troligtvis inte presterar lika bra mot Rams (motivation?).
Sen har dom ju bara täckt linan en gång av fem som favorit ;), medans Rams täckt fem av sex som underdog.

eklund81 2012-10-18 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av hetsarn (Inlägg 208737)
Då antar jag att du leanar Arizona State inatt? ;)

Haha ohja! :D

Blir Arizona inatt samt seahawks med tvpeng :gun_bandana:

Arch 2012-10-18 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av dablo (Inlägg 208624)
Har kollat på filmerna nu och visst har han en poäng i det han säger. Men om vi återgår till Green Bay, så är dom knappast ett lag som har medgång och inte tror dom kan förlora. Det har ju faktiskt gått rätt dåligt för dom. Så bara av den anledningen så skulle jag inte gå in i den matchen med ett bet på Rams. Linan ligger på 5 poäng liksom. Inte ens en TD emellan... Eller ser ni någon mer faktor i att spela Rams? Eller går ni enbart efter defense och linan? :)


Har med skadorna att göra

Spoiler:
Wednesday Jermichael Finley, TE Limited Participation in Practice (shoulder)
Wednesday Alex Green, RB Limited Participation in Practice (shoulder)
Wednesday Davon House, CB Full Participation in Practice (shoulder)
Wednesday Greg Jennings, WR Did Not Participate in Practice (groin)
Wednesday Nick Perry, LB Did Not Participate in Practice (knee)
Wednesday B.J. Raji, DT Did Not Participate in Practice (ankle)
Wednesday Sean Richardson, S Limited Participation in Practice (hamstring)
Wednesday Aaron Rodgers, QB Limited Participation in Practice (calf)
Wednesday Sam Shields, CB Did Not Participate in Practice (shin, ankle)
Wednesday D.J. Williams, TE Limited Participation in Practice (hamstring)





Ska man titta på momentum så har Rams börjat bra och sen gjort under 20pts i 3 raka, medan Packers har börjat sämre och gjort +27pts i 3 raka. Titta bara på hur Rams dominerade Dolphins, 462 tot yds mot 192...man hade nästan lika mycket rushing yds (162) som Miami hade totalt. Och ändå, gör de bara 14 pts...2 FG och en TD med 2pt conv. Hur uselt offensiv måste man ha för att lyckas med det?

Sen kan man också se på vilka matcher man spelat. Rams har gått mot DET, WAS, CHI, SEA, ARZ och MIA. Inte undra att pass-D ser bra ut när 5 av dessa lag inte har speciellt bra/inte förlitar sig på/har rookie QBs.
Den enda matchen mot en riktig QB och Stafford gjorde 355 yds, 1 TD, 3 INT. INT är en tur baserad stat, så det bryr jag mig inte mycket om.


Packers har gått mot SF, CHI, SEA, NO, IND, HOU...nuff said. Frågan är bara om Rodgers är tillräckligt frisk eller om de ändrar gameplan för det.




Lite kuriosa; sen 1995, lag efter att ha dominerat i en match med 150+ rushing yds och 250+ passing, men gjort under 21 pts och förlorat matchen [STL]: 6-7 SUATS - utan att täcka förlusten en enda gång.



Kan Rams vinna SU den här matchen?

dablo 2012-10-18 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av eklund81 (Inlägg 208755)
Haha ohja! :D

Blir Arizona inatt samt seahawks med tvpeng :gun_bandana:

Gjorde en TV dubbel inatt mest för sakens skull och för det ska bli roligare att se. Seahawks +11 samt Över 31 :D

eklund81 2012-10-18 18:53

Ingen som är lika inriktad på helgens NCAA?:lol:

dablo 2012-10-18 19:08

Jag kör en del NCAA. Kan slänga in lite vad jag ser för värden under kvällen/natten. Förstår du ska va vaken och se matchen :D

Förövrigt kul att vi fått igång NFL delen av forumet lite :)

Arch 2012-10-18 19:59

Nu fick du mig att kolla. 21-9 på NCAAF i år...inte illa det ;)

Jjag har skippat alla dessa mellan-lag som SMU och Houston...visst ska Houston kunna ta detta som ett bättre lag, men skiter i dem.

Ducks, å andra sidan...efter bye vecka...spelar för rankingen mot ett 5-1 lag...och jag får dem för 1 TD bara? Je je, square bet, men ibland måste man ta dessa också. Funderar bara på att ta överspelet också ifall att ASU lyckas komma igång med passningen

eklund81 2012-10-18 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 208785)
Nu fick du mig att kolla. 21-9 på NCAAF i år...inte illa det ;)

Jjag har skippat alla dessa mellan-lag som SMU och Houston...visst ska Houston kunna ta detta som ett bättre lag, men skiter i dem.

Ducks, å andra sidan...efter bye vecka...spelar för rankingen mot ett 5-1 lag...och jag får dem för 1 TD bara? Je je, square bet, men ibland måste man ta dessa också. Funderar bara på att ta överspelet också ifall att ASU lyckas komma igång med passningen

Ducks har dock inte spelat en enda roadgame iår, En har de spelat på bortaplan men det var neutral plan och de har dessutom inte mött ett enda top 50defense iår vilket jag gillar mycket.

Överspelet lever folk farligt på tror jag, många sharps som knep när linan öppnades på 60 sedan steg den till 68.
Ser framemot en bra natt:clap:

hetsarn 2012-10-18 22:36

Vad hände med linan i Niners vs Seahawks? Stort hopp till 9.5, 10 på vissa ställen...

Arch 2012-10-18 22:40

Det här är lite av perfekt match för Ducks, första riktiga testet, national TV, bortamatch - men, även om det är en svår match så kommer de från bye och de vet att de måste visa upp sig här.
Talangmässigt och spread-mässigt så får jag en bra deal, so why not, liksom. ;)

Arch 2012-10-18 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av hetsarn (Inlägg 208828)
Vad hände med linan i Niners vs Seahawks? Stort hopp till 9.5, 10 på vissa ställen...

Hmm under låter kul nu

dablo 2012-10-19 00:15

Ser att linan gick ner lite igen...

dablo 2012-10-19 00:46

Gillar 2 NCAA spel så här innan en djupare titt på dom:

Michigan State +9.5
BYU +14.5

hetsarn 2012-10-19 01:10

Kan inte påstå att jag är insatt i college football, lägger mina spel enbart baserat på linemoves. Det blev hur som helst ett spel på under 58.5 i Houston vs SMU

dablo 2012-10-19 01:14

Citat:

Ursprungligen postat av hetsarn (Inlägg 208853)
Kan inte påstå att jag är insatt i college football, lägger mina spel enbart baserat på linemoves. Det blev hur som helst ett spel på under 58.5 i Houston vs SMU

Fan vet. Jag passa på den. Men tänkte spela över i den matchen.

hetsarn 2012-10-19 01:16

3 and out på första driven, Houston fumblar punt return. SMU TD...

dablo 2012-10-19 01:27

va inte länge dom fick leda :)

dablo 2012-10-19 01:37

21 än så länge i första då. Kanske skulle lagt mitt spel ändå :/

fishy 2012-10-19 01:44

satt med 49ers -7 först, efter dom här minuterna som gått känns det som att seahawks kommer stå som vinnare, blev ett live spel, seahawks +7.5 1.85 odds känns ändå helt ok.

eklund81 2012-10-19 01:57

Nu åker vi Arizona!

dablo 2012-10-19 02:07

Kan det börja bättre? :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved