Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL fantasy football (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/17058-nfl-fantasy-football/)

Juret 2013-09-04 21:05

Plus för Trading Block! För dubbelkoll, är det 6 till Playoff med 2 byes?

Och sen verkar det vara bäst av 2 matcher i PO, är det totalpoängen som räknas då?

MrHansson 2013-09-04 21:24

Citat:

Ursprungligen postat av Juret (Inlägg 271686)
Plus för Trading Block! För dubbelkoll, är det 6 till Playoff med 2 byes?

Och sen verkar det vara bäst av 2 matcher i PO, är det totalpoängen som räknas då?

Helt korrekt, 6 lag går vidare och 1an och 2an får BYE week!

Roligare ju mer folk som är med in i Playoffs!

Yes, det är totalpoängen över dem två veckorna som räknas, hade man vunnit en varsin vecka så hade det ju kunnat bli lika, och det gillar vi inte i amerikanska sporter! :D

BroderH 2013-09-05 07:07

Jaha, inga reserver på g? Jag har inte fått något napp?

Kollade schemat och det är bara två av de ägarledda lagen som inte möter de båda ägarlösa. Det är Hetsarn Haymakers och Grunden Bois som bara möter ett av de ägarlösa lagen. Känns som de i första hand får bestämma hur vi går tillväga.

Köra som planerat
Ställa in helt
Eller ge någon slags kompesation till de dessa (om det behövs)

Vad sägs?

BroderH 2013-09-05 07:11

Det ska även tilläggas att båda de ägarlösa lagen har en rätt så bra förstauppställning så det lär inte bli någon walk in the park att möta dessa. Det är när det börjar bli skador och byes som det är fördel att möta dessa.

Det kan ju även tänkas att fler lag blir "ägarlösa" under säsongen om det går dåligt för någon, men då har de i alla fall betalat in.

MrHansson 2013-09-05 08:12

I värsta fall kan man kanske ta bort lagen helt och hållet så slipper vi lägga tid på det, sen kommer vi överens om att inte plockar upp någon av deras spelare? Det är tanka iallafall, sen vet jag inte om det är en bra tanke, hehe :D

MrHansson 2013-09-05 14:22

vad säger vi grabbar? ;)

Lazlo 2013-09-05 14:50

Ingen annan säger nått så då gör väl jag det...

Vi kan inte drafta om eftersom i en omdraft kommer deras spelare gå till andra lag och det kommer röra om helt i alla lags lineups. Då är det som att starta om helt och det är inte rättvist mot den som känner sig väldigt nöjd med draften och någon annan kanske anser sig lyckades dåligt med draften och får då en chans till vilket inte är rätt. Sen kommer vi aldrig kunna få till en omdraft med så kort varsel... Det känns som om vi börjar planera redan nu så kanske vi kan få till en draft som passar alla till nästa säsong :p

Vi kan inte heller kicka lagen och langa ut Peyton och Peterson m.fl. på FA eftersom det kommer bli huggsexa om dom då. Visst man kan ju bestämma att alla dem spelarna blir untouchable men kommer man kunna hålla koll på det hela vägen? Hur blir det då med matchshemat, lottas det om och går det ens att göra det utan att starta om hela ligan?

Det blir ju problematiskt hur vi än gör nu när dessa personer förstört en hel del för alla oss andra. Man kan ju ställa in bästa laget för dom obemannade lagen och sen låta det vara men vad gör vi då när Peterson pajar knät igen eller Peyton bryter handen? Ska dom bara vara insatta i lagen ändå och alla som möter dessa lag kommer vinna enkelt medan Eddie och Hetsarn bara får 1 chans eller med otur ingen chans att möta det laget som har noll chans att vinna pga skador. Ska man då byta spelare i dom obemannade lagen ifall det blir skador? Vem avgör vilken spelare som ska in då isf? Ska Team Bergo ha Dwyer ,som inte ens spelar i något lag, hela säsongen, om inte vem ska då bestämma vilken spelare som ska tas in istället?

Med en jävla tur kan vi hitta två stycken som kan vara intresserade till den grad att dom kan lägga ner 5 minuter per vecka att ställa in bästa lag och om någon skada inträffar kan byta ut spelarna till det egna lagets bästa. Att vi ska hitta 2 som ska betala känns väl omöjligt när det hela snart drar igång och då blir det än svårare att hitta 2 som kommer "orka" vara med hela vägen... Om två kan betala så får dom väl göra vad dom vill med sina lag men nu när vi får gräva halvvägs till Kina för att ens hitta någon som kan ta ett lag så är väl risken hög att någon av dessa halvkineser inte kommer bry sig om 2 veckor och det sabbar ju likväl en hel del för ligan... Så ska vi ha med nya personer så får dom ju inte vara som Qirren eller muumiin och hur ska vi veta det? Samma problem kanske dyker upp om ett par veckor igen när dom vi grävt fram inte brydde sig...

Det blir ju som du säger att Hetsarn och Eddie får säga vad dom tycker eftersom det är dom som kan missgynnas mest av det hela. Det mest troliga är väl dock att om vi låter lagen vara som dom är nu, dvs den bästa lineupen startar så kommer det ändå inte påverka slutställningen speciellt mycket. Det kan ju dock bli så olyckligt att det rör om i grytan ordentligt och när mycket står på spel sista veckorna så har dom obemannade lagen 4 skadade spelare som startar var och inget görs åt det. Men om vi alla, eller framförallt hetsarn och eddie bestämmer hur vi ska göra nu så får man leva med det vad som än händer sen...

BroderH 2013-09-05 15:27

Jag tycker vi kör som planerat OM inte eddie och Hetsarn har något att invända. OM de har det måste de föreslå en lösning/inställning av spelet. Ska vi säga att de måste yttra sig innan matcherna startar på söndag? Annars kör vi som planerat?

MrHansson 2013-09-05 15:27

Det är precis som du säger, har en liten tanke, om vi kickar dem sen gör vi två helt nya mail som tar över lagen så låter vi någon i ligan ta över deras lag vecka för vecka, kan ta hand om båda lagen över 1 en vecka så går det jämt ut! det ska givetvis inte vara någon som möter ett inaktivt lag i den veckan man har hand om laget, på så sätt så får vi ändå ganska seriöst lag, och vi som är seriösa med våra egna lag kan ju lägga 5 min extra?

Det kanske rentav är någon som är sugen på att plocka upp något av lagen och köra dubbelt med betalning, hehe? :innocent:

Arch 2013-09-05 15:29

Om det är säkert att QR och mum inte är bara "försenade" med annat-

Det kommer inte att bli bra om vi försöker hitta 2 nya att ta över iom att de antigen inte kommer att betala (kanske, men icke troligt) och/eller kan inte spela om potten (om de inte har betalat).

Då tar vi enkelt och kör om draften lite snabbt ikväll för 10 lagen som har betalat, för det är fortfarande omöjligt att veta vem som har draftat bra (vad det gäller mig så är jag ok att vi behåller samma draft order) eller bestämmer att de 2 lagen som saknar managers kommer att ställa med den bästa möjliga lineupen de kan - och då menar jag en och samma lineup hela tiden förutom bye veckorna då det fylls på med bästa tillgängliga spelare. Dessa lag ska då inte göra moves under säsongen, så det får bli som det blir.

Jag röstar såklart för omdraft, känns mycket roligare att ha aktiv liga

eddieh 2013-09-05 15:44

Tycker det är märkligt att man anmäler sitt intresse att delta, och sedan inte ger ifrån sig ett endaste livstecken. Ruggigt dåligt :sad:

En omdraft ikväll, vore kanske det bästa. Men det blir nog svårt att få till, det är i senaste laget när ligan kickar igång 02:30 inatt.

Känns trist att så fina spelare nu går till spillo i de två inaktiva lagen.

:gun_bandana:

Arch 2013-09-05 15:50

Hur svårt kan det vara att köra en draft idag? Nån som jobbar kväll?

eddieh 2013-09-05 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 271773)
Hur svårt kan det vara att köra en draft idag? Nån som jobbar kväll?

Jag gör det fram till 23, men kan ändå drafta innan dess. Att jobba på Samhall har sina fördelar :claps:

Lazlo 2013-09-05 15:59

Det är helt klart märkligt eddie men det är tyvärr så här det kan vara. Man tycker ju bara att dom iaf kunde haft mage nog att hoppa av ligan INNAN draften om dom nu inte tänkte vara med så det iaf inte ställde till problem för alla oss andra men vissa tänker väl bara på sig själva...

Jag skulle kunna ta över Team Bergo och köra dubbelt, men jag vet inte om det ens kommer bli nå bra. Det kanske bara blir dumt om två personer ska ha två lag? Får man då matcha hur man vill när lagen mötts?

Min röst går på att vi ställer in bästa lagen, vilket båda redan har i skrivande stund och byter man bara in den reservspelare med högst start % från bänken när en ordinarie har bye week.

Jag vill helst inte drafta om, har egentligen inte tid till det men om ni andra kommer fram till att det är den bästa lösningen så ställer jag ju givetvis upp på det också...

MrHansson 2013-09-05 15:59

ja jag kan drafta om ikväll också ifall det känns bäst för alla? :-) jag ska bara iväg och träna en liten sväng vid 8 tiden så kan efter där, strax efter 10 snåret, :-) ska vi försöka skicka PM till alla igen då eller?

Behöver gärna svar från alla senast 7ish tiden så jag kan ordna med ny liga, vilket kan var lättast då jag har alla mail, eller om någon vill ta över commish rollen så kan jag skicka mail listan, sen blir det inga problem med draftid, *host host*

men om alla nu inte kan så gör vi som Lazlo säger där, låter bästa laget vara inne och byter vid BYE, men det bästa hade kanske varit med ny draft, men får vi ihop alla?

Någon som känner sig manad att slänga PM till inblandade då jag ska iväg en sväng nu....



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved