Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Fantasy 2014 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/21177-nfl-fantasy-2014-a/)

BroderH 2014-07-31 20:44

NFL Fantasy 2014
 
Är ruggigt laddad för fotbollssäsongen och kan inte vänta på att någon tar initiativet till att starta en fantasyliga, likt den vi hade ifjol. Därför tar jag saken i egna händer.

Jag har tänkt mig följande:

- Vi använder ESPN: http://games.espn.go.com/frontpage/football
- 12 lag i ligan
- Alla satsar 500 kr var. Vinnaren tar allt.
- PM:a mig e-postadress så skickar jag kontonr. När pengarna finns på kontot så skickar jag inbjudan till igan.
- Draften går av stapeln söndag 31 augusti kl. 21.00. Inga pengar kommer att betalas tillbaka om du inte kan närvara!

Är väl medveten om att man kanske inte vill sätta in pengar till någon man inte känner, men ifjol var Lazlo "kassör" och det funkade bra. Är det någon som har en kreativ idé hur vi samlar pengar utan att föra över dem till mig så är det välkommet. Annars får ni lita på mig.

Anmälda:
1. BroderH
2. Lazlo
3. Harletun
4. Juret
5. mequei
6. Extra Cheese
7. MrHansson
8. Eddieh
9. Kricke
10. Lillis
11. Steen
12. Arch

Lazlo 2014-07-31 22:53

Jag har faktiskt precis tänkt på NFL Fantasyn i dagarna eftersom NFL abstinensen har kommit ovanligt tidigt i år.

Den gamla ligan finns ju kvar, det är bara att aktivera den nya säsongen så har vi alla regler, inställningar och lag klara men man får drafta om bara. Det är ju det enklaste!?

Sen vore det ju trevligt om det kunde bli lite fler lag till denna säsongen så alla som är sugna ska ju hoppa på direkt!

BroderH 2014-08-01 08:42

Ja det är enkelt. Frågan är om alla vill vara med? Vi hade två ägarlösa lag ifjol.

Det viktigaste är att alla har betalat innan draften och att alla vet när draften är.

Lazlo 2014-08-01 10:40

Dom som inte vill vara med kickas bara och så tar vi in dom nya istället. Det går att göra om med lagen hur mycket man vill så det borde vi kunna lösa, om vi nu ens får ihop folk till en liga. :)

BroderH 2014-08-01 11:01

Perfekt! Problemet är att jag inte var admin i den ligan. VI får sätta igång och spåra de som var med och sedan lösa pengafrågan. Men det funkade väl bra ifjol när du tog in pengarna?

Harletun 2014-08-01 15:30

Jag är gärna med!

Föredrar dock 12-lags liga med standardregler, vet ej hur ni körde förra året.

BroderH 2014-08-01 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av Harletun (Inlägg 361401)
Jag är gärna med!

Föredrar dock 12-lags liga med standardregler, vet ej hur ni körde förra året.

Det var så vi gjorde ifjol.

Lazlo 2014-08-01 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 361322)
Perfekt! Problemet är att jag inte var admin i den ligan. VI får sätta igång och spåra de som var med och sedan lösa pengafrågan. Men det funkade väl bra ifjol när du tog in pengarna?

MrHansson var admin i den förra men även det kan man ju ändra. Får väl skicka ett pm till honom och be han aktivera nya säsongen och lämna över admin rollen till dig om han nu inte vill fortsätta vara det.

Finns säkert ett gäng från den gamla ligan som är med även i år och då slipper man ju greja med nya inbjudningar till alla om vi bara fortsätter på den gamla. Så kan vi ha den löpande varje säsong men bara ändra vilka som är med om det tillkommer nya eller någon vill hoppa av.

Ja det var inga konstigheter med pengarna ifjol, Arch fick ju rubbet och ryktet går att han fortfarande lever helt på segerpengen och är kung på nån bar i Filippinerna! :lol:

Enda problemet var att ett par stycken aldrig deltog fast dom anmält sitt intresse så det kom ju aldrig in pengar från dessa snubbar. Vi får väl vara lite mer noga med att dom som anmäler sig måste delta men samtidigt så vill man ju fylla ligan också och det kan vara svårt. En sak är iaf säker, det finns inte en chans att alla lagen kommer vara aktiva hela vägen i mål. Har alla bara betalat så får man väl hoppa av efter vecka 1 om man vill det, blir ju bara mindre konkurrens om vinstpengarna! :)

Juret 2014-08-01 18:32

I'm in!

Blir vi få lag går det ju alltid att köra en till flex eller wr, eller tom 2 QB :ohmy:

mequei 2014-08-01 20:50

Räkna med mig

ExtraCheese 2014-08-02 20:11

Förra året körde vi endast en tabell, utan slutspel, och ettan vann allt va? I mitt tycke lite tråkigare, och medför att folk tappar lite intresse om det inte går sådär jättebra de första matcherna då man snabbt kan halka långt efter.

Lazlo 2014-08-02 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av ExtraCheese (Inlägg 361801)
Förra året körde vi endast en tabell, utan slutspel, och ettan vann allt va? I mitt tycke lite tråkigare, och medför att folk tappar lite intresse om det inte går sådär jättebra de första matcherna då man snabbt kan halka långt efter.

Nej vi körde slutspel ifjol. 6 lag av 12 gick till slutspelet där 1:an och 2:an i serien slapp första rundan utan gick direkt till semi. Ganska optimalt anser jag, 50% av lagen går till slutspel, dom flesta lagen bör därmed ha chans på slutspel långt in i säsongen så man ska inte behöva ge upp när man förlorat första veckan. Sen ska man bli lite belönad om man går bra i serien och att slippa första rundan är ett bra "pris".

ExtraCheese 2014-08-02 22:35

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 361813)
Nej vi körde slutspel ifjol. 6 lag av 12 gick till slutspelet där 1:an och 2:an i serien slapp första rundan utan gick direkt till semi. Ganska optimalt anser jag, 50% av lagen går till slutspel, dom flesta lagen bör därmed ha chans på slutspel långt in i säsongen så man ska inte behöva ge upp när man förlorat första veckan. Sen ska man bli lite belönad om man går bra i serien och att slippa första rundan är ett bra "pris".

Då är jag helt ute och cyklar, trodde vi endast körde seriespel :)
Jag hakar gärna på iallafall.

MrHansson 2014-08-03 23:56

jag är gärna på i år igen! :-)

eddieh 2014-08-07 14:50

Jag är gärna med och sponsrar Arch ett år till! :-)

Kricke 2014-08-09 10:35

Låter lovande, jag är gärna på, skickar ett PM

Lillis 2014-08-09 11:24

Jag sponsrar gärna ett år till

Lillis 2014-08-09 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 361813)
Nej vi körde slutspel ifjol. 6 lag av 12 gick till slutspelet där 1:an och 2:an i serien slapp första rundan utan gick direkt till semi. Ganska optimalt anser jag, 50% av lagen går till slutspel, dom flesta lagen bör därmed ha chans på slutspel långt in i säsongen så man ska inte behöva ge upp när man förlorat första veckan. Sen ska man bli lite belönad om man går bra i serien och att slippa första rundan är ett bra "pris".

Håller med, ju längre folk är med i jakten desto mer engagemang.

Är det BroderH som ska ha PM?

BroderH 2014-08-10 14:56

2 platser kvar.

MrHansson har inte kvar inlogget till förra årets liga så jag startar en ny liga.

Är alla ok med att jag tar in pengarna samt tiden för draften som står i första posten?

Alla som inte pm:at sin e-postadress till mig gör det snarast.

mequei 2014-08-10 18:20

Har pm:at men inte fått något mail

BroderH 2014-08-10 19:26

Har inte hunnit med att maila än, kommer under kvällen.

BroderH 2014-08-11 20:58

En plats kvar! Saknar fortfarande hetsarn!

Arch 2014-08-16 12:29

Nog måste jag vara med och försvara titeln, speciellt efter årets bejsbål katastrof

BroderH 2014-08-16 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 364710)
Nog måste jag vara med och försvara titeln, speciellt efter årets bejsbål katastrof

Kanon! Pm:a mig e-mailadress så mailar jag info.

Då är ligan full. Om nu alla betalar.....Bara 5 betalande hittills, 15 dagar till draft.

eddieh 2014-08-16 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 364710)
Nog måste jag vara med och försvara titeln, speciellt efter årets bejsbål katastrof




:popcorn:

Harletun 2014-08-25 07:59

Får be så mycket om ursäkt för att jag inte betalat ännu!
Verkar det som att det fortfarande blir av så betalar jag nu, hur ser det ut?

Ni andra som läser detta och är intresserade av att vara med, anmäl intresse även om det är fullt för någon kanske inte betalar in, det kommer finnas en deadline så ni får tid att betala och va med i draften isf.

Draftade i en annan liga igår och är sjukt taggad på årets säsong, hoppas detta blir av!

BroderH 2014-08-25 08:54

Citat:

Ursprungligen postat av Harletun (Inlägg 366493)
Får be så mycket om ursäkt för att jag inte betalat ännu!
Verkar det som att det fortfarande blir av så betalar jag nu, hur ser det ut?

Ni andra som läser detta och är intresserade av att vara med, anmäl intresse även om det är fullt för någon kanske inte betalar in, det kommer finnas en deadline så ni får tid att betala och va med i draften isf.

Draftade i en annan liga igår och är sjukt taggad på årets säsong, hoppas detta blir av!

10 av 12 har betalat, så vi kör! Vänligen betala in så jag kan bjuda in dig. Den 12:e deltagaren kommer att betala in så ligan är full!

mequei 2014-08-25 11:07

Magiskt :)

//
Ted Ginn Jr for President

Lillis 2014-08-25 12:54

Snabb fråga bara gällande draften. Står på sidan att det är snake, vi har väl alltid kört auction.

Vad gäller?

BroderH 2014-08-25 12:59

Vi körde snake ifjol iaf. Men vill ni hellre ha auction så ändrar vi. Vad säger ni andra?

Juret 2014-08-25 13:19

Ok med auction, men bestäm det asap så man hinner förbereda.

BroderH 2014-08-25 13:40

Själv föredrar jag snake.

Lillis 2014-08-25 13:50

Föredrar auction, men huvudsaken att det är klart några dagar innan så man vet

mequei 2014-08-25 14:36

Föredrar snake, har NOLL erfarenhet av auction

eddieh 2014-08-25 15:25

Tycker vi kör som förra året, Snake!

Lillis blandar ihop det med NBA, där vi alltid brukar ha auction. :drunk:

Lazlo 2014-08-25 17:51

Min röst faller på snake för NFL ligan! :)

BroderH 2014-08-26 18:53

Då är det klart! Alla 12 lag har betalat och reggat sig i ligan, bra jobbat alla!

Jag har även lyckats göra om inställningarna så alla spelar i samma division, de 6 bästa till slutspel. Eftersom vi inte vill använda week 17 blir det 10 grundomgångar innan slutspelet. Tyvärr får man då möta alla lag utom ett, men det är ändå bättre än att använda week 17 då många lag vilar starters om de är klara för slutspel.

Påminner om draften som går av stapeln på söndag 31 augusti kl. 21.00. Vi kör snake-varianten då det är flest som röstat på den. Draftordningen lottas slumpmässigt (hemsidan sköter det själv, jag kan inte påverka) och blir synligt på sidan en timme innan draften startar.

Jag ber alla att kolla igenom reglerna och meddela i denna tråd genast om det är något som verkar skumt. Men jag tror att allt ska vara som ifjol.

Fan vad kul detta ska bli! "Ses" på söndag.

mequei 2014-08-27 11:51

Är det bara att logga in på ligan när det är dags för draft?

Spelas slutspelet med dubbelmöten?

BroderH 2014-08-27 12:39

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 367010)
Är det bara att logga in på ligan när det är dags för draft?

Spelas slutspelet med dubbelmöten?

Ja x 2 :)

BroderH 2014-08-27 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 367013)
Ja x 2 :)

Förtydligande: Slutspelet spelas i dubbelmöten, men det är de totala poängen i BÅDA omgångarna som räknas.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved