Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   Football by BroderH (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/21365-football-broderh/)

kusagwa 2015-10-04 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 459502)
2015-10-04 14:30NFLMiami Dolphins vs New York Jets -1.5 FT 3 1.950


Tidig match i London som börjar redan 15.30.

Jets har imponerat med ett särskilt starkt defense. Dolphins har börjat katastrofalt och man pratar redan om förändringar i coachingstaben.

Jets bör vinna denna enkelt.

Lite ot men hur kommer det sig att matchen börjar så pass tidigt, har inte tidigare matcher i London spelats på kvällen för att matcha amerikanska TV-tider bättre? Blir en väldigt udda tid för den amerikanska publiken, 9.30 östkusttid och 6.30(!) västkusttid.

BroderH 2015-10-04 15:34

Vill minnas att det varit lite olika med starttiderna i London. Ingen aning vad som styr men att det är tv står väl i ungefär 1.01 ;)

BroderH 2015-10-04 15:36

Luck skadad och linan nere i -4 hemma mot Jags! Inte så säker att det är så negativt då Luck varit skakig och backup Hasselbeck är helt ok. Hemma mot Jags ska vara en enkel seger.

BroderH 2015-10-11 15:50

Finns ett gäng spel i spreadsheetet och motiveringar på Lazlos sida. Förra veckan var miserabel men nu tar vi nya tag!

nomasporfavor 2015-10-11 16:35

Bara jag som inte hittar någonting på "Lazlos sida" omöjligt att navigera sig :P tur att du har dem i spreadsheetet iaf!

BroderH 2015-10-11 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av nomasporfavor (Inlägg 460684)
Bara jag som inte hittar någonting på "Lazlos sida" omöjligt att navigera sig :P tur att du har dem i spreadsheetet iaf!

Nu ska allt vara upplagt på sidan.

BroderH 2015-10-18 15:19

Har inte skrivit så mycket här på slutet, och dessutom har det gått ganska kasst senaste veckorna. Men idag har jag två spel jag vill puffa för:

Bengals -3
Bengals går som tåget och imponerar på både offense och defense. Bills har stora skadebekymmer och måste starta sin reserv-QB Manuel idag. Bengals bör vinna enkelt.

Vikings -3,5
Vikings har vilat en vecka efter att ha blandat prestationerna de fyra första veckorna. Chiefs är en besvikelse och nu när man tappat Charles som är borta för resten av säsongen finns det inget hopp för dom. Vikings borde vinna lätt.

nomasporfavor 2015-10-18 19:04

Varians drabbar även de bästa, fortsätta köra på!! :)

Var några fina linor du hade hittat på nfl-gambler, antar att det var du som stod för alla player props?
Ryggade dalton och- luck-spelen :)
GL!

BroderH 2015-10-25 12:31

Totalt 10 spel inför kvällen/natten. Dessa är mina bästa:


2015-10-25 18:00NFLMiami Dolphins vs Houston Texans -4 FT+OT 6 1.900

2015-10-25 18:00NFLTennessee Titans vs Atlanta Falcons -6 FT+OT 2 1.934

2015-10-25 21:05NFLSan Diego Chargers vs Oakland Raiders -3.5 FT+OT 2 2.040

Fefaifb 2015-10-25 13:20

Hur går tankarna runt Dolphins? Visst man har bytt coach men det är ju samma usla gäng som tidigare? Eller gäller spelet Texans uselhet lika mycket? Ingen kritik utan intresserad av tankegången runt picket.

BroderH 2015-10-25 17:48

Citat:

Ursprungligen postat av Fefaifb (Inlägg 462420)
Hur går tankarna runt Dolphins? Visst man har bytt coach men det är ju samma usla gäng som tidigare? Eller gäller spelet Texans uselhet lika mycket? Ingen kritik utan intresserad av tankegången runt picket.

Dolphins uppträdde som ett helt nytt lag under nye coachen Campbell. Särskilt defense vaknade till senast. Jag hade höga förväntningar på Dolphins innan säsongen och förra veckan visade dom att dom blir att räkna med. Ska bli spännande att se om trenden håller i sig, och Texans är lagomt motstånd.

Så sammanfattningsvis; stigande form för Dolphins i kombo med Texans uselhet.

BroderH 2015-10-26 08:49

K A T A S T R O F!

Serj 2015-11-09 22:23

Eftersom det inte pratas så mycket football på forumet lånar jag tråden för en intressant fråga.

I helgen spelade jag -2 på Minnesota hos Betsson. Då matchen gick till förlängning och det alltså stod oavgjort efter full tid rättade jag det som förlorat pga. mitt minushandikapp. Men på Betsson bedömde man det som vinst eftersom Minnesota vann med tre poäng efter förlängning.

Vad är standard bland spelbolagen när det kommer till övertid i NFL?

Fefaifb 2015-11-09 22:45

Football by BroderH
 
Allt spel med handicap gäller inklusive ot, åtminstone i amerikansk fotboll

BroderH 2016-08-11 01:06

Snart dags för NFL igen. Jag kommer att fortsätta mitt samarbete med Lazlo så det blir inte så många rekar här. Men tänkte börja med ett litet pre-season spel.

Pre-seasonmatcher brukar jag passa mig för. De bästa spelarna vilar och det brukar vara oförutsägbart. Jag tycker dock det verkar intressant att Vikings utklassade Bengals i deras gemensamma träning idag (http://www.cincyjungle.com/2016/8/10...e-with-vikings). Lagen möts på söndag med Bengals som 3.5-poängs favoriter.

Kan vara intressant med ett litet spel på Vikings.

BroderH 2016-08-13 10:51

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 501397)
Snart dags för NFL igen. Jag kommer att fortsätta mitt samarbete med Lazlo så det blir inte så många rekar här. Men tänkte börja med ett litet pre-season spel.

Pre-seasonmatcher brukar jag passa mig för. De bästa spelarna vilar och det brukar vara oförutsägbart. Jag tycker dock det verkar intressant att Vikings utklassade Bengals i deras gemensamma träning idag (http://www.cincyjungle.com/2016/8/10...e-with-vikings). Lagen möts på söndag med Bengals som 3.5-poängs favoriter.

Kan vara intressant med ett litet spel på Vikings.

Bengals-Vikings 16-17

BroderH 2016-08-28 20:22

Vi måste ju få igång lite fotbollssnack! Jag kommer även i år att reka NFL med Lazlo och spelen fås via hans tjänst. Men här kommer i alla fall mitt tips inför säsongen:

AFC East
Patriots 11 - 5
Jets 11 - 5
Bills 6 - 10
Dolphins 4 - 12

AFC North
Steelers 14 - 2
Bengals 12 - 4
Ravens 7 - 9
Browns 2 - 14

AFC South
Texans 11 - 5
Jaguars 7 - 9
Colts 5 - 11
Titans 4 - 12

AFC West
Broncos 13 - 3
Chargers 9 - 7
Chiefs 9 - 7
Raiders 7 - 9

NFC West
Cardinals 13 - 3
Seahawks 12 - 4
Rams 4 - 12
49ers 2 - 14

NFC South
Panthers 12 - 4
Buccaneers 8 - 8
Falcons 6 - 10
Saints 3 - 13

NFC North
Packers 15 - 1
Vikings 12 - 4
Lions 8 - 8
Bears 5 - 11

NFC East
Cowboys 9 - 7
Giants 6 - 10
Eagles 5 - 11
Redskins 4 - 12

Packers slår Steelers i Super Bowl!

Använd gärna mitt tips som bränsle till diskussion!

Emeffeff 2016-08-28 22:41

Packers 15-1 alltså? Tror också de kommer gå bra i år, men vetefan med 15-1. ;)

Texans tror jag kan få det svårare, skulle inte bli förvånad om de hamnar på losing record. Gillar Cowboys men är väl risk att de kan få det tungt i år igen nu när Romo är skadad redan, ska bli intressant att se Elliot dock.

Tippar Cardinals mot Patriots och Cardinals som slutvinnare.

SH 2016-08-29 01:27

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 503504)

AFC North
Steelers 14 - 2

Bengals 12 - 4
Ravens 7 - 9
Browns 2 - 14

Är otroligt svårt att gå 14-2 i NFL, särskilt när deras RB (ligans bästa?) är avstängd första 3 matcherna, deras nästbästa WR är avstängd för året, deras TE som dom värvade för att ersätta Heath Miller har någon sorts hjärnskakning och måste kanske lägga ner karriären. Det är 3 utav 4 bästa hoten de har.

Hade gått 16-0 annars kanske? :P

Litar inte på att Roethlisberger är frisk 16 matcher heller. Vinner troligtvis divisionen, men blir det 14 vunna matcher ger jag något sorts fejk-löfte att jag ska springa naken runt Kungsan eller nåt. (=

SH 2016-08-29 02:07

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 503504)
AFC West
Broncos 13 - 3

Chargers 9 - 7
Chiefs 9 - 7
Raiders 7 - 9

Jag tror just nämnde Roethlisberger är enda QBn senaste 20 åren (kan ha fel, men går nog att räkna på fingrarna iaf) som vunnit 13 matcher som rookie QB.

Han var ju en 1st round draft pick.

Trevor Siemian valdes i 7e rundan. Att han ska vinna 13 matcher är nog ännu mer långsökt, oavsett hur bra Denver är defensivt. Tror faktiskt inte ens dom vinner sin division!

BroderH 2016-08-29 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av SH (Inlägg 503513)
Är otroligt svårt att gå 14-2 i NFL, särskilt när deras RB (ligans bästa?) är avstängd första 3 matcherna, deras nästbästa WR är avstängd för året, deras TE som dom värvade för att ersätta Heath Miller har någon sorts hjärnskakning och måste kanske lägga ner karriären. Det är 3 utav 4 bästa hoten de har.

Hade gått 16-0 annars kanske? :P

Litar inte på att Roethlisberger är frisk 16 matcher heller. Vinner troligtvis divisionen, men blir det 14 vunna matcher ger jag något sorts fejk-löfte att jag ska springa naken runt Kungsan eller nåt. (=

Klart det är svårt att vinna 14 matcher, och ska man ta med skador i beräkningen när man tippar innan säsongen är det i princip omöjligt att tippa.

Bell missar tre matcher och det är mot Redskins, Bengals och Eagles. Bara mot Bengals han kan behövas, och dom är också ganska skadeskjutna.

Big Ben var lite skadad ifjol men har annars inte missat många matcher så det finns goda möjligheter att han spelar hela säsongen tror jag.

BroderH 2016-08-29 11:14

Citat:

Ursprungligen postat av SH (Inlägg 503514)
Jag tror just nämnde Roethlisberger är enda QBn senaste 20 åren (kan ha fel, men går nog att räkna på fingrarna iaf) som vunnit 13 matcher som rookie QB.

Han var ju en 1st round draft pick.

Trevor Siemian valdes i 7e rundan. Att han ska vinna 13 matcher är nog ännu mer långsökt, oavsett hur bra Denver är defensivt. Tror faktiskt inte ens dom vinner sin division!

Defense har inte sett mycket sämre ut på försäsongen så dom tror jag håller. Visst är Siemian en riskfaktor men Peyton var ju faktisk bedrövlig ifjol så jag tror inte skillnaden blir allt för stor. Sen tror jag inte heller att Siemian kommer att spela hela säsongen.

SH 2016-08-29 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 503521)
Defense har inte sett mycket sämre ut på försäsongen så dom tror jag håller. Visst är Siemian en riskfaktor men Peyton var ju faktisk bedrövlig ifjol så jag tror inte skillnaden blir allt för stor. Sen tror jag inte heller att Siemian kommer att spela hela säsongen.

Är lite konstigt att tro på 13-3 och sen att deras förmodade starter inte kommer att spela hela säsongen. Om dom ens är i närheten av 13-3 så kommer ju troligtvis Siemian inte bänkas. Är ju med en kall start som Paxton Lynch kan få chansen och då finns det ju inga 13-3 att hämta.

Men men, vi får se (=

BroderH 2016-08-29 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av SH (Inlägg 503585)
Är lite konstigt att tro på 13-3 och sen att deras förmodade starter inte kommer att spela hela säsongen. Om dom ens är i närheten av 13-3 så kommer ju troligtvis Siemian inte bänkas. Är ju med en kall start som Paxton Lynch kan få chansen och då finns det ju inga 13-3 att hämta.

Men men, vi får se (=

Det är iofs sant. Men jag bygger som sagt tipset på defense, inte på offense. Tror inte att varken Siemian eller Lynch är sämre än Peyton ifjol.

Arch 2016-09-02 19:33

Inga förändringar i draft tiden? Jag har det som den 4:e, om 2 dagar?

Segt att NCAAF börjar med två blowout matcher med Mich St och Baylor som 35+ favs...Stanford mot Kansas St börjar först kl 3 på morgonen, så vänta får man till lördagseftermiddag

eddieh 2016-09-02 22:13

Söndag 4 september @ 22:00 #BeThere

nomasporfavor 2016-09-15 18:14

Inge mer NFL-spelande? :)

BroderH 2016-09-15 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av nomasporfavor (Inlägg 505508)
Inge mer NFL-spelande? :)

Jodå, men jag samarbetar med Lazlo i hans betaltjänst. Så jag vill inte lägga ut spelen här för hans skull.

jessi82 2016-09-15 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 505563)
Jodå, men jag samarbetar med Lazlo i hans betaltjänst. Så jag vill inte lägga ut spelen här för hans skull.

Men hans BETALTJÄNST??? Var väl så att det kostade ingenting, utan att man fick spelen via hans mail bara? Kanske ändrat nu, men då bör han skriva detta i dem få kommentarer han har.

nomasporfavor 2016-09-16 01:44

Ah okej, tråkigt! (eller kul kanske, grattis) du var en av få intressanta bettare jag följde inom nfl :)

BroderH 2016-09-16 09:52

Citat:

Ursprungligen postat av jessi82 (Inlägg 505570)
Men hans BETALTJÄNST??? Var väl så att det kostade ingenting, utan att man fick spelen via hans mail bara? Kanske ändrat nu, men då bör han skriva detta i dem få kommentarer han har.

Varför skulle han skriva det? Man får ju inte göra reklam här för andra spelsajter etc.

BroderH 2017-09-07 16:24

Äntligen är det dags att sparka liv i den här tråden igen. Som jag har väntat på NFL-säsongen! Jag tänkte försöka att posta här mer frekvent än vad jag gjort den senaste säsongen.

Jag har redan plockat några spel till week 1, se dom i mitt spreadsheet här till vänster. Dock var det tidiga linor som i de flesta fall inte finns kvar.

Ikväll är det alltså dags då Patriots och Chiefs möts i premiären. Spelmässigt ser det dock klurigt ut. -9 på Patriots känns inte vidare intressant. Totalen på 48,5 känns något hög, men man vet ju inte med Brady & Co. Lutar åt att jag står över i natt och bara njuter av matchen, men måste jag välja något så tror jag på under.

Har ni några tankar kring nattens match?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved