Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-08-24, 20:50   #1
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Football by BroderH


Jag startar en ny dagbok där jag bara kommer att fokusera på NFL. Jag börjar säsongen med att skriva en preview om alla lag, och under säsong lägga mina NFL-spel här. Alla som gillar football är välkomna att diskutera
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-24, 20:51   #2
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Börjar med att analysera AFC East. Blev lite långt skrivet första gången, får se om jag lyckas hålla ut och skriva lika långt om alla lag....Välkomna att kommentera!

AFC East

New England Patriots 14 – 2
Miami Dolphins 9 – 7
New York Jets 4 – 12
Buffalo Bills 2 – 14


En väldigt ojämn division där Patriots vunnit 10 av de senaste 11 åren. Inte mycket talar för att det blir annorlunda i år. New England är det klart bästa laget i divisionen och det skulle vara en stor skräll om man inte defilerade hem den i år också.

New England Patriots offense ser som vanligt starka ut. Tom Brady börjar bli till åren men han är fortfarande en av ligans absolut bästa quarterbacks. Ifjol hade han många nya receivers och passningsspelet klickade inte till 100%. I år är de flesta tillbaka och jag räknar med att få ett betydligt skarpare passningsspel i år från New England. Rob Gronkowski var skadedrabbad ifjol och har även haft problem under försäsongen, men rapporteras vara tillgänglig till week 1. Det betyder oerhört mycket för New Englands offense. Som runnings backs återkommer Ridley och Vereen vilka gjorde det bra ifjol. Hela starting offense line beräknas också vara tillbaka vilket också är positiv då de är samspelta. Defense hade inga höjdarsiffror ifjol. I år har man gjort en riktigt intressant värvning i Darrelle Revis som är en av ligans absolut bästa cornerbacks. Det finns dock frågetecken både för D-line och linebackers, men totalt sett tycker jag ändå att Patriots defense håller god klass. Jag räknar med att vi får se Patriots i AFC Championship game även i år.

Miami Dolphins tror jag tar ett steg framåt under den kommande säsongen och slutar med winning record (9-7) för första gången sedan 2008. En stor anledning till det är nya offensive coordinator Bill Lazor som har fin historik för att utveckla quarterbacks. Ifjol jobbade han för Philadelphia Eagles där Nick Foles fick ett genombrott. Miamis QB Ryan Tannehill påbörjar sitt tredje år som NFL-QB och det är lite av nu eller aldrig-säsong för honom. Samarbetet med Lazor har i alla fall sett bra ut under preseason och Tannehill har sett het ut. Han har åtminstone bra förutsättningar med stjärnan Mike Wallace som WR och nyttige Charles Clay som Tight End. Man har också förstärkt sitt springspel med Knoshown Moreno från Denver, även om han inte spelat så mycket i preseason. Nyckeln är O-line som är nästan helt ny sedan man gjort sig av med flera spelare efter fjolårets mobbningsskandal. Ifjol var O-line helt värdelös, och i år måste den fungera bättre om Dolphins ska ha chans att nå slutspel. På defense ser D-line bra ut, men resten av defense ser så där ut. Det gäller att D-line kan sätta press på QB för att inte Dolphins bristande passförsvar helt ska falera.

New York Jets kämpade sig till 8-8 record ifjol, något som jag tror de får svårt att upprepa. Man har dock gjort en del intressanta förstärkningar på offense. Som RB har man tagit in Chris Johnson från Titans som sprungit över 1 000 yards i sina samtliga sex säsonger. Från Denver har man hämtat Eric Decker som WR som haft ett par riktigt fina säsonger med Peyton Manning som QB. Elaka tungor säger att det var Manning som gjorde Decker bra, det är upp till bevis nu när han har Geno Smith som QB. Smith har alltså konkurrerat ut Michael Vick som quarterback, vilket känns lite märkligt då offfense inte alls imponerat under preseason. Jag skulle inte bli förvånade om Vick kommer in om Jets får en dålig start på säsongen. I försvaret har man oroats över det svaga passförsvaret där man dessutom varit skadedrabbade under försäsongen. Det är inga goda tecken då man ska möta Tom Brady två gånger under året….D-line är dock desto bättre. Men totalt sett känns defense rätt svagt.

Buffalo Bills är det lag som inte spelat slutspel på längst tid av alla lag just nu. Det ser tyvärr inte ut som man kommer att få göra det i år heller. Man har sett riktigt risiga ut under preseason och under årets första hemmamatch blev man utbuade redan i halvtid. QB E.J. Manuel förväntas föra sitt lag till slutspel men det ser han inte kapabel ut till att göra. Man har dock draftat Sammy Watkins som ser riktigt spännande ut som WR, men då gäller det att han får bollar att jobba med. Manuel har inte lyckats leverera hittills och det beror dels på hans egen oförmåga och dels på hans undermåliga O-line. Allt är dock inte skräp hos Bills offense, man har riktigt bra running backs i Jackson och Spiller men det lär inte räcka för slutspel i år heller. På defense förlitar man sig till D-line där Marcell Dareus som nose tackle är den klarast lysande stjärnan. Dock har han haft en del personliga problem utanför planen så vi får se vilken form han är i. Bills försvar drabbades hårt på försäsongen då LB Kiko Alonso gick sönder och blir borta hela säsongen. Dessutom trejdade man bort saftetyn Jairys Byrd till New Orleans. Mitt tips är att Buffalo fansen får bua mycket i år….
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+10), kusagwa (+10), slindoffer (+5), SlimCharles (+5), Harletun (+20)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-26, 19:27   #3
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Idag skriver jag om AFC North:

AFC North

Pittsburgh Steelers 13-3
Baltimore Ravens 11-5
Cincinnati Bengals 10-6
Cleveland Browns 2-14


AFC North är förmodligen den mest jämna och kanske den totalt sett bästa divisionen I hela NFL. Utgången känns ganska oviss och det är i princip bara Browns som verkar chanslösa på att nå playoff.

Jag tippar Pittsburgh Steelers som vinnare i divisionen och dessutom med ett mycket bra record (13-3). Mycket tack vare ett förhållandevis enkelt schema. Förutom lagen i egna divisionen möter man bara Colts och Saints som är ”bra” lag i mitt tycke. Rutinerade Ben Rothlisberger går aldrig att räkna bort som QB och han är säkert grymt revanschsugen efter fjolårets 8-8 resultat. Man har också stabila running backs i Le’Veon Bell och LaGarrette Blount. Dock blev de båda arresterade för marijuana-innehav i veckan och mitt tips faller pladask om dessa skulle stängas av en längre tid för det. Dock tror jag inte de juridiska kvarnarna mal så fort så att det påverkar årets säsong. Defense är till viss del nybyggt, men leds av den rutinerade räven Troy Polamalu som safety.

Baltimore Ravens har också revansch att utkräva efter 8-8 förra året. Jag tror man har goda chanser att nå slutspel och kanske åtminstone närma sig formen man hade för två år sedan när man vann Super Bowl. På offense har Joe Flacco fått en ny lekkamrat i form av rutinerade Steve Smith som WR. Man har sedan tidigare bra receivers också i Torrey Smith och Jacoby Jones. Flacco har också bra passalternativ i TE:s Dennis Pitta och nye Owen Daniels från Houston. Gamle Ray Rice är stabil som RB även om han kommer att vara avstängd de två första matcherna för en incident utanför planen. Defense har man stadigt föryngrat sedan man Super Bowl och även om man är känsliga för skador så är starting defense riktigt bra. Spelare som Ngata och Suggs sätter skräck i motståndarna! Ravens är har också ett ganska lätt schema och är starka på hemmaplan.

Cincinnati Bengals har tre raka slutspelssäsonger bakom sig men har förlorat i första omgången samtliga gånger. Stora frågetecken finns för att QB Andy Dalton inte klarar pressen i stora matcher, men det verkar inte Bengals bry sig om då han belönades med ett jättekontrakt förra månaden. Det verkar dessutom ha haft en positiv inverkan på honom då han sett stabil ut i preseason. Offensive coordinator Jay Gruden försvann till Redskins som head coach och ersätts av Hue Jackson som förväntas springa betydligt mer med bollen. Räkna med att fjolårets rookiesuccé Giovani Bernard får se mer av bollen i år, tillsammans med årets rookie Jeremy Hill. Som det verkar så kan BenJarvus Green-Ellis knappt få plats i laget! Dalton har även en av ligans bästa WR till förfogande i A.J. Green samt underskattade Mohammed Sanu. Offensivt ser det bra ut för Bengals. Defensivt ser det också ok ut. Geno Atkins förväntas vara tillbaka på D-line efter skada vilket är mycket viktigt för Bengals. Man har dock tappat Michael Johnson som DE vilket blir ett betydande tapp. Jag tycker även man ser lite tunna ut på LB-sidan även om fjolårets succé Vontace Burfict kommer att dominera i år igen. ACT North kommer som sagt att bli stenhård, men jag rankar ner Bengals då de har något svårare schema än sina konkurrenter samt Dalton oförmåga att producera i stora matcher.

Cleveland Browns har haft stora problem på QB-sidan i många år och många fans jublade när man draftade den otroligt hypade Johnny ”Football” Manziel. Många trodde på en ny storhetstid á la Bernie Kosar. Manziel har dock inte levt upp till hypen och får finna sig att börja på bänken till förmån för Brian Hoyer. Hoyer som startade fyra matcher ifjol innan skada är en habil QB men knappast nån stjärna. Jag förutspår att QB-problemen fortsätter och att Manziel kommer få sin chans. Oavsett vem som startar som QB har denne inte särskilt mycket att jobba med när det gäller WR:s. Särskilt inte när den klarast lysande stjärnan Josh Gordon förväntas bli avstängd större delen av säsongen, dom kommer inom kort! I övrigt ser det tunt ut på receiverssidan och även för RB:s där Ben Tate förväntas starta. Defense är dock betydligt bättre men det blir svårt att vinna matcher utan att göra särskilt många poäng. Särskilt secondary känns intressant med Joe Haden som CB och Donte Whitner som safety som kommer över från 49ers. Jag ger ändå inte Browns stora chanser denna säsong, särskilt inte när man är så usla på bortaplan. Endast tre segrar senaste tre säsongerna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SlimCharles (+5), Lazlo (+10)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-28, 21:13   #4
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ikväll tittar vi på AFC South

AFC South

Indianapolis Colts 11-5
Houston Texans 7-9
Jacksonville Jaguars 4-12
Tennessee Titans 4-12


AFC South håller jag som en av de svagaste divisionerna. Stora favoriter blir Colts som bör vinna enkelt, men det har inte något lag som imponerar på mig. De andra tre lagen lär knappast vara i närheten av playoff.

Colts är som sagt stora favoriter i denna division. QB Andy Luck är inne på sitt tredje år och jag är tror att han kan bli en av de riktigt stora stjärnorna i NFL. Dock tycker jag att han än så länge lirar i ett för dåligt lag för att kunna bära dem hela vägen till Super Bowl. Man har dock potential, särskilt på offense men preseason har inte varit snälla mot dem. En redan stukad O-line tappade Thomas och linjen har inte sett stabil ut på försäsongen. Man tappade även Ballard (RB) som blir borta hela året pga skada. Trent Richardson var duktigt uppskriven när han kom ifjol men fick det inte att stämma och har inte sett bra ut hittills i år heller. På passningssidan ser det desto bättre ut med WR som Wayne, Nicks och Hilton. Håller bara O-line ihop kommer Luck få fina siffror. Defense ser ganska tunt ut och man kommer att sakna duktige LB Robert Mathis de fyra första matcherna. Jag tycker laget inte ser tillräckligt bra ut för att nå långt i slutspel, men bör vinna divisionen rätt enkelt.

Texans var fjolårets stora flopp då man hade record 2-14 efter att ha nått slutspel året innan. QB Matt Schaub bröt ihop totalt och är nu bort-tradad till Raiders. Man satsar istället på QB Ryan Fitzpatrick som jag inte tycker imponerat någon gång i sin karriär och dessutom har han sett skakig ut i preseason. I övrigt på offense förlitar man sig på två gamla kämpar i RB Arian Foster och WR Andre Johnson. Båda har haft en stökig försäsong med skador och kontraktsstrul. Foster är dessutom väldigt skadebenägen och håller knappast hela säsongen. Bakom Johnson ser det svagt ut på receiver-sidan och man har tappat duktige TE Owen Daniels till Ravens. Defense ser dock desto starkare ut. Kanske ligans bästa försvarare J.J.Watt kommer fortsätta att jaga QB:s och dessutom plockade man Jadeveon Clowney som nr 1 i draften. Han har imponerat stort som LB på försäsongen och Texans kommer att ha ligans vassaste passrush.

Jaguars har inte gjort en människa glad på flera år och inte mycket talar för att man kommer att göra det i år heller. Man har dock draftat den kanske mest intressante rookie-QB i Blake Bortles som förutspås en lysande karriär i NFL. Han lär dock börja på bänken till förmån för Chad Henne men Bortles lär få sina chanser under året. Han har dock inte mycket att jobba med offensivt. Som receivers har man Cecil Shorts som främsta target vilket är en medelmåtta i NFL, dessutom satsar man på två rookies i Lee och Robinson. Som 1:a RB förlitar man sig på nyförvärvet Toby Gerhart som på fyra säsonger med Vikings sprungit 531yards som bäst. Lägg därtill en O-line som inte håller någon högre standard. Försvaret var rent ut sagt genomuselt ifjol och även om det ser något bättre ut då man gjort förstärkningar på D-line. En bättre pashrush är ett måste om Jaguars inte ska bli totalt utspelat i år.

Titans har varit ett ”bottenlag” i flera år och satsar i år på en ny headcoach i form av Ken Whisenhunt. Han har tidigare utvecklat flera quarterbacks som Ben Roehtlisberger, Kurt Warner och Philip Rivers. Kanske kan han även få ordning på Jake Locker? Locker har väl inte direkt gjort bort sig men har drabbats av många skador under sina tre säsonger i NFL och i år känns det som han måste hålla hela säsongen för att vara kvar i Titans. Man har ett ungt och lovande offense utan namn som direkt sticker ut. Frågan är vem som ska springa med bollen när man nu tradat Chris Johnson till Jets? Shone Greene kom just från Jets ifjol efter två raka 1000-yards säsonger men kom bara upp i 295 yards ifjol på 11 matcher. O-line ser dock bra ut så kanske han kan komma tillbaka till rätt spår i år igen? På defense planerar man att ändra till ett 3-4 försvar i år och det brukar kunna ta tid innan ett nytt system har satt sig. Även här ser det mycket profillöst ut och jag ser secondary som deras stora svaga punkt. Jag tror Titans ska vara mycket nöjda om man når upp till fjolårets 7-9.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+10)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-29, 10:07   #5
 
6asdfs avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 112
Sharp$: 382
Standard

Spännande! Kommer följa!
6asdf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-31, 09:16   #6
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4288
Standard

Inget sheet?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Rejs den 2014-08-31 klockan 09:18.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-31, 09:25   #7
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Inget sheet?
Det kommer, säsongen har ju inte börjat än
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-31, 19:09   #8
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu har turen kommit till AFC West:

AFC West

Denver Broncos 15-1
San Diego Chargers 9-7
Kansas City Chiefs 5-11
Oakland Raiders 2-14


Ytterligare en division där ett lag höjer sig over mängden. Denver Broncos dominerade ifjol och lär fortsätta göra det med fina förstärkningar på defense. Jag tror att man spelar sin andra raka Super Bowl i februari.

Broncos är som sagt den stora favoriten i denna division, ja faktiskt i hela AFC. Ifjol gick man hela vägen till Super Bowl och krossade motståndarna i många matcher. I Super Bowl blev man själva krossade av Seahawks och räkna med att det är ett revanschsuget gäng som kommer till spel i år. Man vet om att Peyton Manning inte har så många år på toppen och man har verkligen gått all-in med stora kontrakt i år. Offense ser fortsatt mycket starkt ut. Manning behöver ingen närmre presentation som en av de bästa QB:s genom tiderna. Han har fortfarande många offensiva vapen att använda. Passmottagare som Demaryius Thomas, Wes Welker och Julius Thomas är svårstoppade. Man har tappat Eric Decker men förstärkt med Emmanuel Sanders från Steelers som är minst lika bra. RB Knoshown Moreno är skickad till Dolphins men man räknar med att andraårsspelaren Montee Ball tar över taktpinnen. Ball hade faktiskt bättre yards per carry än Moreno ifjol. Defense är duktigt förstärkt sedan ifjol. På D-line har man plockat in DeMarcus Ware från Cowboys och i secondary finns nu mer T.J.Ward (S) och Aqib Talib (CB). Det finns dock små orosmoln på LB-sidan där Von Miller haft skadeproblem och Danny Trevathan kommer att missa minst halva säsongen. Jag sticker ut hakan och säger att Broncos bara förlorar två matcher i år, week 3 borta mot Seahawks samt Super Bowl (mer om det senare).

Chargers började fjolåret dåligt men avslutade desto bättre och man hoppas kunna bygga vidare på det. Man tog sig till playoff där man slog Bengals i wild card-rundan men sedan tog det stopp mot Broncos. Man har inte gjort några större förändringar varken på offense eller defense. Philip Rivers är fortfarande QB och jag tycker han är en av de mer underskattade spelarna i NFL. Ifjol hade han en bra säsong när han passade för nästan 4500 yards. Favoritmåltavlan lär bli Keenan Allen som plockade ner passar för över 1 000 yards under sin rookiesäsong. Jag är dock lite orolig att han är lite för ensam bland receivers. I backfield återfinns Ryan Matthews som hade sin bästa säsong ifjol då han sprang för 1 200 yards. Försvaret är också till stora dela oförändrat vilket är synd då de inte höll någon högre klass ifjol. Särskilt passförsvaret var riktigt dåligt och tillhörde bland de sämsta i ligan. Avsaknaden av bra nyförvärv på defense gör att jag håller ner förväntningarna på Chargers i år. Dessutom har man ett svårare schema än ifjol. Förutom att man möter Broncos två gånger så väntar även matcher mot Seahawks, 49ers och Patriots.

Chiefs var den stora överraskningen ifjo då man efter en helt misslyckad säsong 2012 började med att vinna de nio första matcherna ifjol! Dessvärre man sedan bara två av de efterföljande åtta matcherna och man åkte ut i slutspelet i en galan match mot Colts där man förlorade med 44-45! Chiefs offense står och faller med Jamaal Charles som sprang för nästan 1 300 yards ifjol och tog emot passningar för nästan 700 yards till. Det är extremt viktigt att han håller sig frisk hela säsongen, annars kan man tidigt hälsa hem. Bakom honom finns nämligen ingen som ens är i närheten av samma kaliber och dessutom ser det ganska tunt ut på receiversidan. Alex Smith lär få slita för lönen för att nå lika många segrar som ifjol. O-line har dessutom inte sett särskilt vass ut i preseason så Smith kommer att få röra på benen! Försvaret är inte gjort för att gå långt i slutspelet. Ifjol stoppade man springspelet ganska ok, men man hade stora problem med att stressa QB och det i kombination med ett svagt secondary gjorde att man hade problem med passförsvaret. I år ser det inte heller bättre ut på den fronten. En stor anledning till att man inledde med nio raka segrar ifjol var att man mötte mediokert motstånd. I år är schemat mycket tuffare och jag tror att det är i princip omöjligt för Chiefs att nå en winning season igen.

Det fjärde laget i AFC West är Raiders som är en sorglig historia. Ifjol mäktade man bara med fyra segrar och samma resultat i år tror jag skulle vara en framgång. Raiders håller jag som ett av de absolut sämsta lagen i ligan. Administrationen har försökt att bygga om laget, men resultatet av försäsongen är att man faktiskt gjort laget sämre i mina ögon, dessutom bygger man inte för framtiden utan man har den högsta medelåldern av alla lag. Man kommer till start med en ny QB i form av Matt Schaub som bröt ihop fullständigt i Texans ifjol. Hans självförtroende var nerkört i botten och han såg närmast rädd ut på planen. Preseason har tyvärr inte börjat bättre och Schaub har sett riktigt skakig ut. Den lilla ljusglimten hos Raiders är att rookien Derek Carr har ett skaplig ut i preseason och räkna med att han får sin chans under säsongen. Förutom QB är O-line den riktigt svaga länken på offense vilket inte direkt borgar för bra QB-spel heller…Kan de bara blocka skaplig så har Raiders skapliga RB:s i Darren McFadden och nyförvärvet Maurice Jones-Drew. Man har dock tappat fjolårets ledande running back Rasahd Jennings. Receiversidan ser riktigt tunn ut och det i kombination med en svag QB som dessutom inte får skydd så låter det inget vidare! Försvaret är också delvis nytt men jag kan dock inte säga att det är till det bättre. Det ska dock bli spännande att se vad rookien Khalil Mack kan göra som LB, han har höga förväntningar på sig. Precis som övriga lag i divisionen har man ett tufft schema och kommer man upp i fjolårets fyra segrar får man vara nöjda.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+10)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-01, 21:34   #9
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

NFC West

Seattle Seahawks 15-1
San Francisco 49ers 12-4
Arizona Cardinals 11-5
St Louis Rams 4-12


NFC West är kanske den tuffaste divisionen i hela NFL med fjolårets mästare Seattle Seahawks som är laget att slå.

Seahawks imponerade stort ifjol och med ett grymt defense där passförsvaret var magiskt så släppte dom inte en jävel över bron. Laget ser ut att hålla mycket bra klass i år också men jag kanske finns det en del frågetecken som behöver rätas ut. Anfallsmässigt anförs man fortfarande av Russel Wilson som bara borde bli bättre med åren som QB, han gör faktiskt bara sin tredje säsong i år. Marshawn Lynch lär fortsätta att springa över motståndare, men kanske störs han lite av kontraktsbråket under försäsongen? Han gör dessutom sin åttonde säsong i ligan och det är där någonstans en RB brukar stangera. Man har tappat WR Golden Tate till Lions, men får tillbaka Percy Harvin som bara gjorde en match ifjol. Det kommer att vara mycket viktigt att han håller sig frisk hela säsongen. Defense var alltså ligans bästa ifjol och var kanske den störta orsaken till att man gick hela vägen. Jag sätter lite frågetecken för D-line som tappat Bryant och Clemons, men bör hålla en bra kvalitet ändå. Längst bak är hela Legion of Boom tillbaka, vilket kommer göra det svårt för motståndarna att passa. Notera att hemmastödet är enormt och man förlorade bara en hemmamatch ifjol och totalt fem de senaste tre åren.

49ers har spelat på en otroligt hög nivå de senaste tre åren då man nått conference final samtliga tre år. Man har dock bara tagit sig till Super Bowl en gång där man 2012/13 förlorade mot Ravens. I år siktar man såklart på att gå hela vägen, men man har haft stora problem under försäsongen. De stora problemen är på defense medan offense varit någorlunda intakt. Colin Kaepernick hade en sämre säsong ifjol jämfört med året innan, det var tydligt att lagen hade läst in sig på hans option spel. Han måste utnyttja sin passningar bättre om 49ers ska gå lika långt i år. Man ser ut att ha bra djup på receiver-sidan med Crabtree och Boldin som främsta vapen tillsammans med TE Vernon Smith. Frank Gore kommer som vanligt ta ett stort ansvar för springspelet men kanske börjar han bli väl gammal? Man har dock draftat en bra back-up i form av Carlos Hyde som imponerat i preseason. Det har dock inte övriga offense gjort och den tid starting fått på plan har inte sett bra ut. Defense har som sagt stora problem. Aldon Smith som dominerat på defense är avstängd de första nio matcherna. Lägg därtill att hans LB-kollega Bowman samt NT Dorsey kommer att vara skadade större delen av säsongen. Häromdagen kom det också fram att DT Macdonald blivit arresterad för misshandel och har säkert också en avstängning att vänta. Dessutom har man tappat stora delar av starting secondary i free agency. Jag sätter stora frågetecken för 49ers defense i år. Coach Harbaugh har jag dock stor tilltro till så 49ers kommer säkert att få ihop det i år också, men jag tror inte de går särskilt långt i slutspelet.

Cardinals är i mina ögon ett av de mer spännande lagen i år. Redan ifjol spelade man överraskande bra och bärgade tio segrar men man lyckades ändå inte nå slutspelet. Det tror jag dock att man lyckas med i år. Man anförs av Carson Palmer som jag tycker är riktigt underskattad som QB. Nu har han spelat ett år under coach Arians och jag tror att han lärt sig hans system till fullo nu. Han har också grymma receivervapen i Fitzgerald, Floyd och Brown. Andre Ellington förutspås få sitt stora genombrott i år som RB då han slipper dela på arbetet med Mendenhall som flyttat. Man har dessutom förstärkt O-line som var en svag länk under fjolåret. Jag tror att Cardinals offense kommer att bli en obehaglig överraskning för många försvar i år. Cardinals defense kan dock vara lite för svagt för att de ska kunna gå riktigt långt. Flera av de tongivande spelarna har kommit upp i åren och kanske deras främsta linebacker, Daryl Washington, är avstängd hela säsongen.

Rams lär bli divisionens slagpåse då man inte alls håller samma standard som resten av lagen. Ett redan svagt offense fick stora problem då QB Sam Bradford gick sönder (igen) på försäsongen och kommer att missa hela säsongen. Man får nu förlita sig på gamle Shaun Hill som inte gjort några större avtryck under sina tolv år i ligan. Hans främsta vapen att passa till är Tavon Austin och Kenny Britt som, precis som Hill, inte haft några större framgångar i NFL. Zac Stacy är kanske deras främsta offensiva kort, han sprang för 973 yards under sin rookiesäsong ifjol. Defense håller ok klass, särskilt D-line som rankas som en av de bättre i ligan. Passförsvaret lämnade dock en del att önska ifjol och där måste man förbättra sig om man ska vinna fler matcher i år än ifjol. Notera också att man är ganska dåliga på bortaplan, bara två segrar ifjol och sex totalt de senaste tre åren.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+10)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-01, 21:43   #10
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har nu även startat ett sheet som finns under mitt namn till vänster. Har plockat fyra spel under sommaren. På de tre av spelen har oddsen sänkts och är inte längre spelvärda. Dock har ett spel faktiskt något högre odds än i somras:

2014-09-07 19:00NFLHouston Texans vs Washington Redskins UNDER U 45 FT+OT 1 1.934


Texans kommer få svårt att göra poäng med Fitzpatrick som QB. Man har dock ett av ligans bästa defense med Watts och Clowney. Redskins har inte sett särskilt stabila ut under preseason och RG3 verkar inte kunna komma tillbaka till rookieformen. Ett underspel tror jag är klart vettigt här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-02, 19:26   #11
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

NFC South

New Orleans Saints 16-0
Atlanta Falcons 5-11
Carolina Panthers 5-11
Tampa Bay Buccaneers 4-12


NFC South är ytterligare en ojämn division där jag tror att Saints kommer att ha lekstuga med sina konkurrenter.

Saints ser, i mina ögon, riktigt starka ut. Faktiskt så starka att jag sticker ut hakan och säger att de mäktar med en ”perfect season”! Kan det vara möjligt? Man har ett relativt lätt schema i år, de svåraste matcherna är mot 49ers och Packers i grundserien, båda dessa spelas i New Orleans och där är Saints mycket starka. Man var obesegrade på hemmaplan ifjol och har bara förlorat fyra matcher på hemmaplan de senaste tre åren. QB Drew Brees tillhör de bästa quarterbacksen som spelat i ligan och han har redan en Super Bowl-titel under bältet. Som vanligt har han bra offensiva vapen i TE Jimmy Graham och WR Marques Colston. Dessutom har rookien Brandin Cooks sett lovande ut som WR. RB Mark Ingram har spelat andrafiolen bakom Darren Sproles de tre senaste åren och han förutspås nu få sitt stora genombrott. En running back som är duktig både att springa och ta emot bollen. O-line höll helt ok klass ifjol och samtliga starters är tillbaka vilket är ett gott tecken. Defense rankades som ett av de bästa i ligan ifjol och var näst bäst på att försvara passar. I år har man kryddat secondary Jairus Byrd från Buffalo, dessutom förväntas andraårsspelaren Kenny Vaccaro ta en ännu mer framträdande roll i secondary. ”Front seven” är kanske lagets svagaste del, men gör dom ett skapligt jobb blir det jobbigt för motståndarna. Saints släppte in fjärde minst poäng ifjol.

Falcons hade ett jobbigt fjolår med bara fyra segrar och jag tror vi kan få se något liknande i år. Man hade dock många skador på offense ifjol varav några är tillbaka. QB Matt Ryan och WR Jones och White är förstås farliga, men frågan är om Ryan får tid till att passa bollen? O-line var inte bra ifjol, och även om man förstärkt några positioner så ser det skakigt ut. Särskilt sedan OT Baker skadat sig och blir borta hela säsongen. Steven Jackson sprang för första gången i sin karriär för mindre än 1 000 yards (543) ifjol vilket berodde på skador. Även under försäsongen har han haft problem och inte spelat ett enda spel under preseason. Bakom honom ser det tunt ut även om rookien Devonta Freeman spås en ljus framtid. Falcons försvar rankades bland de sämsta i ligan ifjol. Man har försökt värva in nytt blod men jag ställer mig tveksam till att man ser någon större förbättring, åtminstone inte på papperet. Springförsvaret rankades som 31 av 32 lag ifjol och passförsvaret som 21 av 32. Falcons har dessutom ett tufft schema samt att man ifjol bara lyckades vinna en match på bortaplan.

Panthers tror jag blir årets stora flopp i NFL. Ifjol bärgade man hela tolv segrar, främst genom stentufft försvarsspel. Defense måste även i år funka till 100% då offense inte är mycket att hurra över. QB Cam Newton har haft skadebekymmer på försäsongen och det är absolut livsnödvändigt för Panthers att han håller sig frisk då hans back-ups håller medioker klass. Springspelet förlitar sig på DeAngelo Williams som jag tror haft sina bästa år bakom sig, han fyller 31 år i år. Passningsspelet var rankat som 29:a ifjol och i år ser det närmast katastrofalt ut! Man har sålt iväg sina tre bästa receivers och får i år i första hand förlita sig på rookien Benjamin. Panthers främsta offensiva vapen är TE Greg Olsen men det är knappast en spelare som bär ett helt offense på sina axlar. Defense skötte sig då desto bättre och deras ”front seven” är riktigt starka. Secondary ser dock svagare ut. Deras schema är dessutom tuffare i år än ifjol och jag tror som sagt att Panthers minskar segerskörden rejält i år.

Buccaneers vann fyra segrar ifjol och jag tror inte de gått framåt sedan dess. Bears back-up QB från ifjol, Josh McGown tar över som starting QB i år. Frågan är dock om han kan fortsätta sin positiva trend från ifjol? Han lär inte få mycket hjälp från O-line som inte alls sett bra ut de spel starters fått under preseason. McGown lär söka Vincent Jackson i första hand när det gäller passningar då han levererat bra de två senaste säsongerna i laget, bakom honom ser det dock tunt ut. RB Doug Martin hade en strålande rookiesäsong för två år sedan då han sprang för över 1 400 yards, ifjol blev det dock bara sex matcher och och 456 yards. Det är absolut nödvändigt att Martin hittar tillbaka till rookiesäsongens form om inte Buccaneers offense ska rankas sist i år igen. På defense har två stora förändringar skett. Det positiva är att man värvat Bengals DE Michael Johnson som kommer att ge en positiv effekt på passrush. Det negativa är att man tappat Darrelle Revis som cornerback vilket lär försämra passförsvaret. Totalt sett kanske dessa tar ut varandra? Ifjo var Buccaneers defense rankat i mitten av ligan och vi kan förvänta oss något liknande i år. Bortaspelet var en svaghet ifjol då man endast vann en match på bortaplan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+10)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-02, 19:58   #12
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

NFC North

Green Bay Packers 13-3
Chicago Bears 11-5
Detroit Lions 6-10
Minnesota Vikings 4-12


NFC North har som vanligt “the usual suspects” och inte helt inte ovanligt lär Packers stå som segrare även om man oväntat tappade titeln ifjol. Detta berodde dock till stor del på att Aaron Rodgers bröt nyckelbenet, håller han sig frisk ligger vägen öppen för ytterligare en division titel.

Packers hade förutom Rodgers många skador i truppen ifjol och det mäktade man inte med. Det är naturligtvis mycket viktigt att Rodgers håller sig frisk då han är en av ligans absolut bästa quarterbacks. Eddie Lacy hade en bra debutsäsong ifjol och förutspås bli ännu bättre i år. Jag skulle inte bli förvånad om han är rankad topp 5 bland alla running backs när säsongen är slut. Passningssäkre Rodgers har som vanligt många targets där Jordy Nelson är den klart mest lysande stjärnan. Rodgers har dock flera andra bra alternativ som Boykin och Cobb. Packers offense var rankat som nr 3 ifjol. Defense hade desto större problem och var bara rankat som nr 25. I år har man värvat rutinerade Julius Peppers som tillsammans med Clay Matthews kommer att sätta skräck i motståndarnas offense. Jag tycker också att secondary ser bättre ut än ifjol och jag räknar med att Packers defense håller en högre klass i år än ifjol. Packers blir att räkna med i år igen.

Bears vann hälften av sina matcher ifjol trots att man stundvis spelade riktigt bra. QB Jay Cutler har svårt att få sitt riktiga erkännande från fansen och jag tycker att han får oförtjänt mycket kritik. Dock har han varit ganska skadebenägen de senaste åren och jag tror att man behöver spela en hel säsong för att få fansens kärlek. Bears har annars ett riktigt bra offense med Matt Forte som sprang för över 1 300 yards ifjol och med stabila receivrar i Marshall och Jeffery som båda tog emot bollar för över 1 200 yards ifjol. Bears problem finns inte på offense. Defense var dock bland de sämsta ifjol i ligan och tyvärr ser det inte mycket bättre ut i år. Man hade nog hoppats på att årets draftval skulle spela en mer avgörande roll i laget, men just nu ser det inte ut som någon av rookisarna kommer att starta. Jag tycker det är för många gamla spelare som har avgörande roller på Bears försvar.

Lions har i mina ögon ett riktigt intressant offense. Matthew Stafford har naturligtvis en nyckelroll som QB och jag tror han kan utvecklas mer under nye coachen Jim Caldwell som tidigare jobbat med Peyton Manning och Joe Flacco. Stafford har som bekant Calvin ”Megatron” Johnson som sin favorittarget, och det med all rätt. Megatron har bevisat att han är ligans bästa wide receiver. Han kan dock få välbehövlig avlastning i år då man värvat Golden Tate som är så pass bra att motståndarna inte har möjlighet att dubbelmarkera Johnson. På marken anfaller man i första hand med stabile Reggie Bush. Defense höll ok klass ifjol men behöver snäppa upp sig ytterligare om man ska ta fler än fjolårets sex segrar. Nye defensive coordinator Teryl Austin har infört ett nytt spelsystem som kan ta tid att sätta sig. D-line ser riktigt intressant ut men det ser lite tunt ut längre bak i banan.

Vikings tror jag är ett lag för framtiden men kan kanske inte ta det avgörande steget redan i år. Man har två nya intressanta coacher i head coach Mike Zimmer som gjorde ett bra jobb med defense i Bengals samt superrutinerade Norv Turner som kliver in som offensive coordinator. På försäsongen har mycket handlat om vem som ska få starta som QB. Valet föll på rutinerade Matt Cassel men rookien Teddy Bridgewater spås en lysande framtid och lär få sina chanser i år. I Adrian Peterson har man ligans bästa running back och som WR:s hittar vi Greg Jennings och Cordarrelle Patterson. Den sistnämnde spås kunna slå igenom i år. Defense å andra sidan var en katastrof ifjol och var rankat näst sist. Man har dock värvat in hela fyra nya spelare i starting defense och med tanke på att defense är Zimmers specialitet så förväntas försvaret utvecklas i rätt riktning i år. Bortaspelet har dock varit en svaghet för Vikings som var segerlösa borta ifjol och har bara vunnit fem matcher de senaste tre åren. Det är då oroande att man bygger en ny arena i Minneapolis och att Vikings är förpassade från sin inomhusarena till en collegearena där man spelare utomhus. Blir det då som att spela 16 bortamatcher i år? Oroande i så fall!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+10)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-03, 19:19   #13
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

NFC East

Philadelphia Eagles 10-6
Washington Redskins 6-10
New York Giants 6-10
Dallas Cowboys 6-10


Dags då för den sista divisionen att sammanfattas. NFC East är kanske den jämnaste och sämsta divisionen i hela ligan. Eagles ser jag som dock som klara favoriter då de är de enda anständiga laget i divisionen.

Chip Kelly går in i sin andra säsong som head coach för Eagles och han har ett bra offense att förfoga över. Nick Foles tog över som starting QB ifjol och det ska bli kul att se om/hur han utvecklas. Jag kan ändå tycka att Foles är något överskattad och jag vill se mer av honom innan jag höjer honom till skyarna. Övriga anfallsvapen är bra för Eagles. LeSean McCoy håller toppklass som RB och får i år värdefull avlastning i form av Darren Sproles. På receiversidan har man tappat, eller gjort sig av med, DeSean Jackson och där har man ett tomrum att fylla. Riley Cooper måste hålla samma klass, eller bättre, då han fångade 8 TD-passningar. Eagles har också en bra O-line som är värdefull för dem. Defense var bland de sämsta i ligan ifjol och måste snäppa upp sig. Passförsvaret var sämst i ligan ifjol och där har man gjort några förändringar, särskilt viktig blir free safety Malcolm Jenkins som ansluter från Jaguars.

Redskins var en besvikelse ifjol då man endast vann tre segrar. Det var tydligt att QB Robert Griffin III hämmades av sin knäskada han ådrog sig i slutspelet året innan. Tyvärr har inte RG3 sett särskilt bra ut på försäsongen i år heller och hans form måste vara på topp om inte Redskins ska göra en ny floppsäsong. Jag ställer mig dock tvekande, en RG3 ur form och som inte kan röra sig som han ska är en tämligen medioker quarterback. Man har dock en stabil RB i Alfred Morris och man har även lyckats få över DeSean Jackson från Eagles som WR. Frågan är bara om Redskins kan få ordning på strulputten Jackson? Försvaret var en besvikelse ifjol då man släppte in näst mest poäng av alla lag i ligan. För att åtgärda det har man fyra nya starters på defense, b la DE Jason Hatcher som hade hela 11 sacks för Cowboys ifjol. Jag sätter dock fortfarande stora frågetecken för passförsvaret och jag tror ändå inte att defense är tillräckligt bra för att vinna matcher åt dem.

Giants har verkligen inte sett bra ut på försäsongen och Eli Manning ser ut att vara en skugga av den quarterback som vann Super Bowl för några år sedan. Man har anställt en ny offensive coordinator i Ben McAdoo och Manning verkar ha svårt för att lära sig hans spelsystem. Han har dock inte särskilt mycket hjälp av sin O-line som sett bedrövliga ut hittills. Det hjälpte heller inte att duktiga guarden Chris Snee meddelade att han lägger av ett par månader innan säsongen skulle starta. Nye Rashad Jennings ska bära fram springspelet vilket känns tveksamt då han aldrig sprungit för mer än 800 yards och aldrig spelat en hel säsong på fyra år. Det är ett stort avbräck att David Wilson skadade sig så illa på försäsongen att han tvingas sluta med fotboll. Giants har dock duktige Victor Cruz som WR, frågan är dock bara om Manning får/kan kasta bollen till honom…Är offense dåliga så är åtminstone defense bätte. Man har en skaplig D-line som anförs av Jason Pierre-Paul. Man har även ett par nya starters som t ex Dominique Rodgers-Cromartie som kommer att göra stor nytta som cornerback. Det är dock tveksamt om defense är så pass bra att man kan rädda anfallets tillkortakommanden.

Cowboys är ett lag som har motsatta problem jämfört med Giants. Man har ett anfall som är helt ok medan defense förutspås att vara ligans sämsta i år. Gamle Tony Romo återkommer som QB efter en ryggoperation. Det är väldigt viktigt att han håller ihop hela säsongen om Cowboys ska ha någon chans att hävda sig i år. Man har också bra anfallsvapen i övrigt. DeMarco Murray håller hög klass som RB och i Dez Bryant har man en av ligans bästa wide receivers. Jason Witten är också nyttig som tight end. Sen har vi alltså problemen med defense. Ifjol var man rankat som sämsta försvar och mycket talar för att man ”försvarar” den titeln. Man har tappat DeMarcus Ware till Broncos och hans tänkte ersättare DeMarcus Lawrence är skadad i början av säsongen. Dessutom är Jason Hatcher trejdad till Redskins. Passförsvaret var rankat 30 av 32 lag ifjol och har man tur kan man ta samma position i år…Räkna med många poäng när Cowboys spelar, bra offense och uselt defense!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+10)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-03, 19:23   #14
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Så vad tror jag då om slutspelet? I AFC är det inte mycket som talar för att det blir några andra lag än Broncos och Patriots som gör upp om det i år igen. Jag tror vi får se en repris av fjolårets AFC Championship game där Broncos återigen besegrar Patriots.

NFC känns öppnare men jag har en förkärlek för Saints som ser riktigt bra ut. Jag tror vi får se en skräll där Packers slår Seahawks på bortaplan och får då möta Saints i NFC Championship game. I kraft av hemmaplan drar Brees & Co det längsta strået.

I Super Bowl blir det en offensiv fest som aldrig förr. De två kanske passningsskickligaste quarterbacksen i modern tid, Brees och Peyton, bombar in massor av poäng. Till slut står dock Saints som segrare efter 48-42! New Orleans går alltså obesegrade genom säsongen!

Drömma kan man ju alltid göra...

Nu kan säsongen börja! Hoppas vi får igång lite gott footballsnack här. Kommentera gärna mina previews. Återkommer snart med mina picks för week 1.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-03, 21:49   #15
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Här kommer första picksen för i helgen, blir säkert några fler innan det är klart....

2014-09-05 02:30NFLSeattle Seahawks vs Green Bay Packers ÖVER Ö 47 FT+OT 1 1.960

Det kliar i fingrarna och självklart måste man kladda lite i första matchen även om linorna sitter skapligt rätt. Jag tror dock på en hel del poäng då Packers anfall sett mycket bra ut i preseason, och jag tror dom kan göra en del poäng på ligans bästa försvar. Att Seahawks kan leverera vet vi och Packers defense är inte det bästa. Överspel för mig.

2014-09-07 19:00NFLAtlanta Falcons vs New Orleans Saints -3 FT+OT 1 2.030

Spelade Saints SU redan i somras till ett fint odds. Jag tror man är klasser bättre än Falcons och fyller på till -3. Borde bli en enkel seger för Saints.

2014-09-07 19:00NFLChicago Bears vs Buffalo Bills -7 FT+OT 1 2.020

2014-09-07 19:00NFLChicago Bears vs Buffalo Bills UNDER U 47 FT+OT 1 2.020

Bills ser riktigt usla ut och jag tror inte de presterar varken framåt eller bakåt. Jag tror det blir en mycket enkel seger för Chicago så linan borde täckas lätt. Underspelet bygger på att Bills inte levererar alls och att Chicago inte öser på allt hela matchen.

2014-09-07 19:00NFLPhiladelphia Eagles vs Jacksonville Jaguars UNDER U 52 FT+OT 1 2.000

Samma resonemang för underspelet i denna match. Även om Eagles försvar suger så borde man hålla koll på Jaguars undermåliga offense. Tror på enkel Eagles seger men att man inte kör på fullt hela matchen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1)

Senast redigerad av BroderH den 2014-09-05 klockan 05:48.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td