Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Fantasy 2017 Förslag & Förbättringar! (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/29108-nfl-fantasy-2017-foerslag-foerbaettringar/)

jaroiten 2017-07-30 11:17

Som sagt är jag gärna med i båda ligor. Jag föredrar auction och att man ger någon slags fördel till lag som placerat sig bra under regular season, om det inte är okej med byes så kanske 5 poängs "hemmafördel" i slutspelet till det högre placerade laget? Gärna lite djupare rosters också i "highstakes" ligan. Kanske 2 RBs och 3 WRs som starters?

onilsson 2017-08-01 12:43

Hallå! Jag är gärna med i år också. Nöjer mig dock med en liga med liknande insats som tidigare år. Rörande regeländringar så håller jag med om decimalpoäng och ändrad waiversystem. Inget fan av IDP. Plattformen spelar mindre roll för min del. Tycker förslaget med "hemmafördel" låter kanon. Många lag har till slutspel men det betyder ändå något att vara i toppen.

Lazlo 2017-08-01 15:47

Härligt att se att intresset är stort återigen och fortfarande finns det några från ifjol som inte hört av sig så det kan säkert trilla in lite fler folk.

För lite mer än en vecka sedan mailade jag till alla deltagare från ifjol där jag skrev att man måste anmäla sig här i tråden.

Vi sätter deadline för anmälan till 4 augusti!

Vi inväntar svar från några personer innan vi kan spika allting:

eddieh - antal ligor och vilken insats?
Harletun - antal ligor?
mindbender79 - antal ligor?
BroderH - antal ligor?
ExtraCheese - antal ligor och vilken insats?
MrHansson - antal ligor?
steen - antal ligor?

Vänligen kom med era svar snarast så jag kan snickra ihop detta.


Det känns som 14 är max antal lag i en liga och just nu är vi mer folk än så vilket innebär att vi kommer köra minst 2 ligor.

Dock så kan vi nog inte köra liga 2 som high stakes eftersom alla personer vill inte ha det.

Alla som vill ha high stakes är gärna med på många ligor, till och med fler än 2 som det låter.

Därför funderar jag på om det bästa är om vi kör 3 ligor denna säsongen. Annars måste någon high stakes person avsäga sig sin plats i liga 1 för att alla 1000 kr personer ska få plats där. Vi kan såklart inte tvinga någon 1000kr person att bli med i high stakes.

Känns som vi borde satsa på att ha något sånt här:

14 lag i liga 1
8-14 lag i liga 2

Lite olika regler och upplägg för dessa ligorna, precis som förra säsongen.

Sedan lägger vi till:

6-14 lag i high stakes liga 3


Tankar på det?


Vi sätter deadline till 4 augusti då vi ska spika antal ligor och deltagare.

Sedan har ni 1 vecka på att fixa betalning vilket blir t.o.m 11 augusti.

Helgen 12-13 augusti lottas draftordning.

Folk vill ha gott om tid att förbereda sig för draften så därför måste det vara lite snabba ryck nu.

Följer vi detta så har alla sen 3 veckor på sig att förbereda sig inför draften som blir 1-2-3 september, helgen innan premiären.

jaroiten 2017-08-01 15:56

3 ligor låter som en bra idé så länge det finns tillräckligt med folk. Helst är jag endast med i 2 ligor men kan ställa upp i alla 3 om det behövs utfyllnad. :)

SH 2017-08-01 16:00

Allt ovan lät bra, jag funderade också på varför vi begränsade oss till 2 ligor.

MonstersOfTheMidway 2017-08-01 16:17

Jag kan avstå min plats i liga 1 om det behövs för att alla ska få plats.

Jag vill ju helst lägga full fokus på high stakes ligan.

Så jag kan röra lite på mig för att andra ska få plats.

Vi kan ju se hur det ser ut fram till den 4:e.

Ni är inte oroliga att 3 ligor kan bli lite urvattnat, fokus på 3 ligor i samma gäng blir nog rätt så tufft. Eller?

Vad tycker ni?

Vi hörs gubbar!

Mvh / MoTM

BroderH 2017-08-01 19:36

Jag vill vara med i en liga, "den vanliga". Ok med fractional, waivers kvittar. Men jag tycker verkligen ni ska kika på myfantasyleague.com

BroderH 2017-08-01 20:04

På myfantasyleague kan man köra med salary cap vilket gör att det blir mer action på waivern och man måste "coacha" mer. Draften blir då inte lika viktig, samt att det krävs mer aktiva deltagare för att bli framgångsrik.

Oddsen 2017-08-01 21:53

Titans blir farlige i år

mindbender79 2017-08-01 23:08

Jag avstår highstakes men är absolut med på 1000kr ligan.

MrHansson 2017-08-01 23:26

Jag är med på dubbla ligor iallafall och om det behövs i en 3:e så kan jag hoppas in där med men se till så alla får plats som vill först, mest fokus på high stakes såklart, 5k är nemas problemas , fractional och snake/auction spelar ingen roll, standard/PPR spelar ingen roll heller,

I'M DOWN

mequei 2017-08-02 06:27

En tanke bara, tror någon annan varit inne på samma tanken.

Går det att hålla 100% fokus på 1000 kr ligorna om man samtidigt är med i highstakes? Finns inte risken att de "små" ligorna inte ges samma tid och seriositet.

Jag hade tänkt vara med i alla, MEN börjar lite smått känna att risken finns att man inte lägger samma krut på de mindre. Detta är ju så klart upp till var och en att känna efter, men det jag är orolig för är att det blir mindre aktivitet, svårare att få till trades (alternativt dålig kvalitet på trades) etc vilket i slutändan ger en sämre liga för de som bara har en liga och lägger allt krut där.

Ska inte sitta här och vara nån dagisfröken och säga åt alla att tänka till, men för mig är det viktigt att kvaliteten och upplevelsen blir så bra som möjligt för alla så att vi kan ha dessa ligorna återkommande varje år.

Så, vad tror ni andra?

Är skillnaden i insats för stor mellan ligorna?
Eller överreagerar jag bara i ren ilska över att jag måste in och jobba i 8 dagar?:idiot:

MonstersOfTheMidway 2017-08-02 06:56

Förstår dig absolut och kan ju bara svara för mig men hoppas givetvis att andra känner likadant.

Jag ger alltid 110% i det jag ställer upp i, oavsett insats. Jag vill alltid göra så bra ifrån mig som möjligt.

Så oavsett om jag är med i 1000kr och 5000kr så kommer jag ge 110%. Pengarna är inte det som driver mig utan det är kampen, tävlingsmomentet och att ha roligt med er. Jag är med i totalt 8 ligor i år, allt från 0kr till fyrsiffrigt. Jag ger exakt lika mkt i varje liga. Detta med fantasy är ju mitt största intresse.

Man får ju alltid också ärkerivaler som man måste besegra. Då går det inte att slappa.

Så jag tror och hoppas att oavsett hur våra ligor kommer se ut så kommer vi alla ge 100%. Det såg jag ju förra året, ett enormt engangemang och alla var grymt taggade. Av de ligor jag var med i ifjol var Sharp utan tvekan den mest mest aktiva och bra spelare.

Med vänlig hälsning, / MoTM

eddieh 2017-08-02 13:41

Två ligor 1K insats. Precis som ifjol. Är även positiv till att höja insatsen lite till.

Intresserad av att delta i en tredje liga med high stake 5K om vi blir minst tio lag.

ExtraCheese 2017-08-02 14:06

Highstakes ligan är väl lite väl för mig kanske, så den står jag nog över.

Är gärna med i liga 1 eller/och liga 2 dock. :hattenav:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved