Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Fantasy 2017 Förslag & Förbättringar! (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/29108-nfl-fantasy-2017-foerslag-foerbaettringar/)

MonstersOfTheMidway 2017-06-21 14:35

NFL Fantasy 2017 Förslag & Förbättringar!
 
:thumbup:

Hej,

Äntligen börjar NFL säsongen på allvar igen. Som vanligt har Bears gjort bort sig men jag tror som vanligt att Bears kan överraska...not.

Men nu ska detta inlägg inte handla om detta utan om fantasy ligan.

Efter en oerhört rolig och intressant säsong ifjol så ser jag framemot ett nytt år men lite ändringar, lite mer djävla anamma och roligt smacktalk.

Jag blir oerhört besviken om inte OBJ dyker upp! :KO:

Pass upp, det blir ett långt inlägg.

Här kommer mina förslag inför säsongen. Flera förslag kanske sticker ut, så Ni får ha överseende med detta. Detta är mina personliga synpunkter och förslag till förbättringar. Alla kommer definitivt inte gilla förslagen och det är inte heller meningen. Meningen är att få upp en diskussion och kanske hitta lösningar som alla kan acceptera.

Here we go!

1. Byta plattform till NFL.com. Varför undrar kanske många men jag anser att nuvarande är undermålig och håller inte riktigt måttet. NFL.com är den officiella ligans egna fantasy sida och den håller extremt bra klass. Man kan följa matcherna på ett helt annat sätt, lätt hoppa in i gamepass osv. Allt är synkat med gamepass och matcherna. Dessutom är deras sida betydligt mer överskådlig, mer användarvänlig och förstående. Ni vet själva vilka problem vi hade ifjol med nuvarande, draften osv.

2. Ändra poängen. Vi körde ifjol hela poäng. 9yards ger alltså noll poäng och inte 0.9 som det ska göra. Springer man 1yard så är det 1yard och 0.1poäng. Samma sak gäller vid QB pass yards. Varje 15yards är poäng, varför är inte 14yards poäng? Så enkelt förslag. Gå över till att räkna samtliga poäng och inte hela poäng bara, decimal räkning.

3. Waiver. Detta är en viktig ändring. Ändra från nuvarande inverse order till att move to last after claim alt. auction waiver. Detta tror jag de flesta håller med om. Waiver är en stor del av ligan och man ska kunna använda sin waiver order på ett smart sätt. Det ger ett helt annat tänk. Ska man våga satsa sin waiver 1 på denna spelare osv.

4. Ändra gruppspelet. Vinnaren och tvåan har bye week. Att vinna ligan ska ge en fördel. Flera större ligor börjar använda detta allt mer. Liga vinnaren slipper första playoff. #1 och #2 är alltså bye week1 i playoff.

5. Använda oss av IDP. Detta håller jag varmt om hjärtat. En fantasy liga som använder hela laget och inte bara DST. Att ha en position som IDP, där man får välja en Def spelare för sacks, pass def etc. Riktigt roligt inslag. Det ger lite mer intresse för försvar i matchen också.

6. Högre insats. Detta förslag kommer garanterat väcka lite känslor och kanske tom irritation =)
Jag tror säkert vi även i år får ihop 2st ligor. Varför inte göra en liga för de som är beredda att lägga lite mer och på så sätt få en lite mer "tävlingsinriktad" liga. Liga nr2 kan ha samma insats som ifjol där de som inte vill eller känner behovet att lägga mer tid och pengar på en fantasy liga.
Jag har varit med i ligor på insatser över 5000kr och de var helt sjuka. Alla var superaktiva, trades gjordes och man var verkligen involverad. Det rörde ju sig ändå om många tusenlappar att vinna.
Mitt förslag är alltså då att liga 1 har kanske en högre insats och liga 2 kör som förra året.
Här kanske jag blir ensam om att tycka så...men fine =)

Hoppas alla får en grym sommar och att vi hörs inför säsongen 2017.

Detta har man verkligen sett framemot.

Ha det bra och trevlig midsommar.

/MoTM :omfg:

Lazlo 2017-06-21 18:25

Alltid bra med lite åsikter och ligorna kan givetvis förbättras på många sätt eftersom vi från början egentligen bara startade något enkelt med standardinställningar när ett stort intresse fanns.

Nu har vi ju kört några år och har märkt vad som funkat bra och mindre bra. Så det är grymt om vi kan börja finslipa det hela så det blir bättre. Flera av sakerna du nämner är mycket bra förslag enligt mig.

Även om det är ganska länge kvar så kan vi väl redan nu börja med det första steget vilket är intresseanmälan. När vi får se hur stort intresset är så kan vi utgå ifrån det när vi sätter upp antal ligor osv.

Får vi ihop flera ligor kan vi ju likt ifjol ha lite olika upplägg med draft, format, insatser mm.

För er som är intresserade men inte varit med tidigare så är det väl värt att nämna att vi kommer spela om pengar för att höja nivån så att alla deltar hela vägen. Gratisligor har en tendens att dö ut under säsongens gång men om det är pengar på spel så har man ju anledning att kämpa hela vägen. Så ska du anmäla dig så får du vara beredd på att en insats ska betalas.

Insatsen har varit 500-1000kr per lag tidigare år och vi får väl se vad vi kommer fram till detta året. Kan ju bli olika insatser om vi får ihop flera ligor och vi har ju redan sett snack om en high-stakes liga. Pengarna betalas före draft och läggs i en pott som jag haft hand om senaste åren och om ingen har något emot det så kan jag fortsätta ta hand om det.


Hojta till här i tråden för att anmäla er så fyller jag på med namnen i listan här nedan:

1. MonstersOfTheMidway - flera ligor - öppen för högre insats
2. Lazlo - flera ligor - öppen för högre insats
3. SH - flera ligor - öppen för högre insats
4. eddieh - flera ligor - öppen för högre insats
5. mequei - flera ligor - öppen för högre insats
6. Misär - flera ligor - nöjd med tidigare insats
7. Harletun - ej meddelat antal ligor - öppen för högre insats
8. Emeffeff - 1 liga - nöjd med tidigare insats
9. mindbender79 - ej meddelat antal ligor - nöjd med tidigare insats
10. BroderH - 1 liga - nöjd med tidigare insats
11. jaroiten - flera ligor - öppen för högre insats
12. ExtraCheese - flera ligor - nöjd med tidigare insats
13. MrHansson - flera ligor - öppen för högre insats
14. steen - ej meddelat antal ligor - nöjd med tidigare insats
15. onilsson - 1 liga - nöjd med tidigare insats
16. fatjake7 - ej meddelat antal ligor - nöjd med tidigare insats


Första tecknet på kommande NFL säsong tackar vi MonstersOfTheMidway för, nu känns det inte som att det är så länge kvar innan vi kickar igång! :)

SH 2017-06-21 18:46

1. Spelar hellre på Espn eller Yahoo, NFLs egna tycker jag inte alls är bättre.
2. Känns självklart o köra med decimaler, bra ändringsförslag.
3. Waiver - Ingen åsikt än
4. Bye för top2 låter ok.
5. IDP är sjukt tråkigt (har spelat det), min gissning är att du kommer vara ganska ensam om att vilja ha den ändringen :)
6. Högre insats är det alltid vissa som vill ha, jag är ok med 5-10k rangen men tror det blir väldigt svårt att fylla en sån liga, vi får se,


Som regerande mästare är jag givetvis sugen i år igen. Väntar fortfarande på pokalen från förra året (=

eddieh 2017-06-21 18:48

Självklart är jag med.

Men det där med IDP är inget som lockar mig.

mequei 2017-06-21 20:01

Jag vill vara med. Är gärna med i två eller tre ligor om det blir stort intresse.

Angående förslagen:
1. Föredrar Yahoo och Espn,smaken är som baken.
2. Mycket bra förslag om decimaler,klockrent.
3. En ändring behövs, osäker på vilken.
4. Bye för top 2 är ok men måste ju passa in beroende på antal lag och veckor
5. Nej. Spelar båda varianterna men tror IDP krånglar till det för mindre erfarna.
6. Olika insats per liga är ok, 1000 kr tycker jag är minimum för att bibehålla skärpan i ligan. Tycker inte vi ska ha allt för hög insats dock, har redan blivit halvdålig stämning pga vissa trades och det lär bara bli värre ju mer pengar det handlar om. Jag föreslår max 2500 kr

Quack

Misär 2017-06-21 21:11

Jag är mer än gärna med i år igen!

Harletun 2017-06-21 22:49

Självfallet kör vi 3e året irad, skulle vara kul om vi kan få igång lite mer snack under veckorna också vilket jag verkligen tycker hör till!

1. Jag är inte omöjlig till att byta men samtidigt ogillar jag NFL.com starkt och avböjde t.o.m en annan liga p.g.a det förra året. (Lite väl starkt jag vet)

2. håller med.

3. håller med.

4. Här kan man ju argumentera för att 1an faktiskt vinner en del av prispotten, förstår tanken såklart med att de ska få fördel men att få typ 30-40% eller vad vi kört samt bye blir väldigt mycket. Men det kanske alla vill att vi kör på?

5. Inte sugen på detta, enbart baserat på att jag aldrig kört det tidigare men är nog på tiden att man börjar komma igång med några mer ploj-serier med IDP för att lära sig.

6. Tycker absolut vi ska diskutera vidare kring pengarna.

Emeffeff 2017-06-21 23:00

Jag är också till 99 % med igen men har bara tid med en liga i år.

1. Föredrar ESPN. Mest för att det känns onödigt att byta, har ingen koll på de andra.
2. Given ändring.
3. Håller med men skulle föredra move to last after claim isåfall. Känns som det är enklare och mindre tidskrävande än auction waiver.
4. Ingen åsikt men låter väl rimligt.
5. Föredrar D/ST, vill ogärna göra några ändringar som gör det mer komplicerat och tidskrävande.
6. Minns inte vad vi körde förra året men 1k känns väl rimligt. Är mest med för att det är roligt, inte lika insatt längre och inser att jag har noll edge mot ex. MoTM som sitter och spanar på detta tre månader i förväg (älskar engagemanget).

:cheers:

MonstersOfTheMidway 2017-06-22 08:04

Va fasiken, sågar Ni mitt IDP förslag...Era tomtar...;) ;)

IDP är antingen svart eller vitt, alltså antingen hatar man det eller så älskar man det.

Jag får erkänna mig besegrad på IDP redan ser jag...men jag ska "köpa" röster så sista ordet är inte sagt ännu. Nu kommer det diverse gåvor att dimpa ner hos Er.

Pokalen ja...den är väl fortfarande på gravering eller? Graveraren drar sig från att rista in namnet på vinnaren om jag inte minns fel =)

Härligt med engagemang så tidigt. Det båda jäkligt gott för en härlig säsong.

/MoTM

mindbender79 2017-06-22 23:34

Är gärna med i år igen. För mig personligen är dock insatser mellan 500-1000kr lagom.

BroderH 2017-06-23 09:17

Jag är självklart med!

Tycker också att NFL.com är ganska kass. Jag körde en liga på myfantasyleague ifjol och den gillade jag. Där har man även möjlighet till poolpicks och "last man standing" vilket ger möjlighet till intressanta sidebets.

I den ligan körde efter ett poängsystem där laget bara fick vara värt X-antal poäng varje vecka, vilket gjorde att man tvingades till waivers. Fördelen med detta är att draften inte blir lika viktig och man tvingas att vara betydligt mer aktiv i ligan.

IDP går fetbort ;)

I ovanstående liga så satsade vi en hundring var och i princip samtliga var väldigt aktiva hela säsongen. Det jag vill säga med det är att storleken på insatsen inte styr hur aktiv man är. Nån kan ju vara mångmiljonär och därmed skita i en liga som man pröjsat 10k för. Jag tycker tidigare års insatsnivåer har varit lagom.

jaroiten 2017-06-23 10:21

Citat:

Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway (Inlägg 531604)
Här kommer mina förslag inför säsongen.

1. Nej, gillar ESPN och lirar flera andra ligor där redan. Jobbigt att lira på 2 olika sidor.

2. Det håller jag med om.

3. Det håller jag med om.

4. Det håller jag med om.

5. Kan jag vara med på, men ändå negativt inställd till det.

6. Helt okej med lite olika insatser i ligorna för mig. Men blir det för högt ökar också risken för fusk.


EDIT: vill givetvis vara med och försvara titeln från förra säsongen!

ExtraCheese 2017-06-24 14:53

Är gärna med igen. :hattenav:

Arch 2017-06-24 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 531625)
Självklart är jag med.

Men det där med IDP är inget som lockar mig.

Jag har vunnit alla 3 IDP ligor jag vart med om hittills. Om du anlitar mig, för säg, den "småa fee" av 30% av vinsterna så supar vi rent. Det är bara lite läsning på vem som def coord är och vilka def uppgifter som körs och vem man spelar mot och...äsch skit i det då ;)


Jag skulle gärna vilja vara med, men som det ser ut just nu så ska jag flytta till Umeå i slutet av september - jobbigt med tider och förberedelser

MrPoker 2017-07-01 09:43

Jag är med på allt, alla ligor och alla regler. Desto högre insats desto bättre.

MrHansson 2017-07-18 05:54

Jag är med på alla former och insatser :-)

mindbender79 2017-07-24 20:30

Jag är med!

steen 2017-07-26 13:59

Jag är gärna med igen!

1. Jag föredrar ESPN

2. Decimalräkning håller jag med om

3. Waiverändring låter bra.

4. Spelar ingen roll för mig här.

5. Föredrar inte IDP

6. Jag är nöjd med insatsen som den är.

MonstersOfTheMidway 2017-07-28 10:36

Härligt grabbar! Ser ut att bli en väl fylld liga i år igen.

Snart så...väntan är olidlig. Tänk att få se Trubisky in action i år. Denna glädje!

Och att se alla tok drafta vissa RB alldeles för tidigt =) I look at you Beast Mode!

Vi hörs!

/MoTM

eddieh 2017-07-29 12:24

Camperna har öppnat och säsongen närmar sig med stormsteg. Dags att vi kommer överens om draftdatum insatser osv. Shoot boys!

MonstersOfTheMidway 2017-07-29 15:02

Absolut eddieh, håller med dig. Nu kör vi, håll i hatten.

Ligorna:

Mitt förslag är två ligor. En liga med 1000kr och lite små ändringar som waiver, gruppetta osv. Egentligen en fortsättning på förra årets ena liga. Kanske auction/ppr. Som Sharp 2.

Andra ligan är en high stakes liga. Här kör vi standard, decimal poäng, waiver ändring, grupp etta slipper första slutspel, ingen idp. Utdelning 60-30-10 för etta, två och trea. Gör att även semifinal förlorarna har ngt att spela för.

Nu kommer chocken! Mitt förslag till insats är 5000kr. För att det ska vara en riktig high stakes liga så behövs lite extra. Att öka med någon tusing ger inte så mkt. Antingen kör vi 1000kr eller så blir det en betydligt större insats. Ngt mittemellan funkar nog inte.

Har full förståelse att inte alla vill/kan lägga detta och det respekterar jag till fullo. Dock så ska det inte betyda att de som har möjlighet ska få missa möjligheten. Med detta upplägg har vi en liga som alla kan vara med i och en liga där de som är lite mer galna kan vara med i.

Pengar är alltid ett känsligt ämne och insatsen kommer beröra och flera kommer säkert ha starka synpunkter på detta. Tyvärr är det fortfarande så att pengar bidrar till en mer intensiv och seriös liga. Det kommer vi aldrig ifrån.

Tycker dock det är viktigt att låta de som vill ha en super liga, ska få ha det. Den blir kanske inte 14 liga men ändå.

Så...låt synpunkterna hagla men håll tonen vänlig tack! ������

Det är som Eddieh skriver, det närmar sig med stormsteg och datum kan också vara svårt att lösa.

Ha det bra fantasy vänner! :claps:

Lazlo får mitt fulla förtroende som bankir igen!

Mvh / MoTM

jaroiten 2017-07-29 17:40

Jag är gärna med i bägge ligor om plats finns. :)

Lazlo 2017-07-29 19:42

Yes, nu börjar det bli dags att snickra ihop det hela. Kändes som det var igår jag skrev första inlägget här i tråden men det är ju mer än en månad sedan.

Vid den här tidpunkten ifjol så började vi få ihop saker och ting så vi gör väl det nu i år också.

Några förändringar är redan nu genomförda.

1# Fractional scoring känns helt givet och jag kan faktiskt inte förstå varför vi inte hade så tidigare. Hur många gånger har man inte stört sig på att ens spelare saknat 1 yard för att få 1 poäng till? :idiot:


2# Waiver är satt till "Move to last after claim" då det verkar som att flera inte vill ha "inverse order of standings" även om jag tycker det finns en tjusning med "inverse" då sämre jag har större chans att förbättra sig vilket kan skapa jämnare liga. Har för mig att vi snackade om detta ifjol med och kom fram till att dom flesta ville ha "inverse". Ni får väl säga vad ni tycker och så tar vi det som dom flesta vill ha.


3# Personligen så fortsätter jag helst med ESPN's plattform men det är endast för att jag är van med den och tycker det känns lite krångligt att byta. Visst var det något tekniskt problem ifjol men det händer alla då och då. Så det är inte säkert risken för problem minskar bara för vi byter plattform. ESPN är så pass stora så dom känns minst lika stabila som alla andra alternativ.


4# BYE weeks och schemat finns det oändligt många alternativ på. Jag är av den åsikten att jag vill ha många lag till slutspel vilket innebär att flera lag har mycket att kämpa för hela vägen in i mål. Ska vi ha få lag till slutspel så finns risken att lagen som ligger sist ger upp med några veckor kvar vilken kan förstöra för andra.

Ifjol hade vi 8 lag till slutspel vilket innebär att det inte blir någon BYE week.

Minskar vi det till 6 lag så får 1:an och 2:an byeweek men då är det ju tråkigt många lag som missar slutspelet och risken att flera lag inte spelar mot slutet av säsongen ökar.

Man kan öka det till 10 lag till slutspel vilket innebär att top6 får BYE week första omgången i slutspelet samtidigt som lag 7-10 spelar första omgången. Det innebär också att slutspelet blir 4 veckor istället för 3 vilket gör att om alla ska möta alla i gruppspelet så måste samtliga 17 veckor spelas. Man kan dock minska grundserien med 1 match så slipper man vecka 17 ändå.

Det är svårt då det finns för och nackdelar med allting, man kan ha 2 veckors matchups i slutspelet men återigen så kräver det minskad grundserie och alla kommer inte kunna möta alla under serien isf.

Min röst faller nog slutligen på att vi har det som vi hade det ifjol. 13 matchers grundserie innebär att man får möta alla lagen i serien innan det är slutspel. Sedan går 8 lag till slutspel över 3 omgångar. Vill vi få till BYE weeks så röstar jag för 12 matchers grundserie, 10 lag till slutspel där top 6 har bye week första omgången.


5# Jag är gärna med på en highstakes liga men frågan är hur intresset är hos alla andra?

Jag tycker iaf vi satsar på att få till 2 ligor även denna säsongen även om vi kanske inte blir fullt i den andra ligan. Det gör inget om vi blir lite mindre folk i Liga 2 för då kan vi hitta på lite roligt där, större lag, slutspel med bye week och 2 veckors matchups m.m. Man blir lite begränsad med schemat när vi är så mycket som 14 lag i en liga.


Folk vill gärna ha tid till att förbereda sig så därför är det bra om vi bestämmer saker och ting ganska snart så folk hinner göra sina mockdrafts. Det brukar också vara lite bökigt att få in pengar och det behöver göras innan vi kan lotta draftordningen.


Jag tycker vi satsar på att ha Liga 1 ungefär som vi haft tidigare vilket innebär:

14 lag
1000kr insats per lag
snakedraft
H2H
Ändrat till fractional scoring

Frågorna som finns här är hur många lag som ska till slutspel vilket också påverkar hur schemat blir. Så säg vad ni tycker!?

Även lite oklart hur waivers ska vara upplagt men det kan vi ta en snabb omröstning om precis innan draften startar.



I Liga 2 så känns det som att allt är öppet för diskussion och hur många är det som vill vara med i 2 ligor? Det enda som känns givet är att vi även här ska ha fractional scoring enligt mig.

8-14 lag vilket också påverkar schemat och antal playoffslag?
1000kr -5000 kr insats?
PPR - standard?
snake - auctiondraft?
H2H - Roto?


Min röst blir:

Så många lag som möjligt
5000kr
standard
snake
h2h




Framför era åsikter så bestämmer vi allt inom kort! Jag uppdaterar inlägg Nr2 i tråden med era åsikter kring vilka ligor ni vill vara med i och insatser m.m så vi får det sammanställt!

Drafter är väl bäst att ha helgen innan premiären vilket i så fall blir 1-2-3 september detta året, så boka in det! :cheers:

SH 2017-07-29 20:32

Jag är med på båda, och även en tredje om intresset är stort, drafta är ju det roligaste. Alla ändringar och förslag som lagts upp låter skitbra, förutom tankebanorna om 10 lag till slutspel :p

Då kan vi lika gärna köra alla 14 lag till slutspel lol. Jag föredrar 6 lag där 2st har BYE, men som du nämner så blir det många lag som inte kommer ha något att köra för då i slutet, så jag kan köpa 8 lag till slutspel. Är ingen dealbreaker åt något håll för mig.

Jag föredrar auction och ppr i en av ligorna iaf, sen spelar de mindre roll vilken utav dom. Eftersom det är en liten högre svårighetsgrad i det så kanske man ska göra den dyrare ligan auction och ppr, men som sagt, inte hela världen. Tror inte vi kommer ha några problem att hitta 10 pers till den ligan, många redan som visar intresse, tror vi är 5-6 pers redan med lång tid kvar.

Lazlo 2017-07-29 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av SH (Inlägg 536915)
Jag är med på båda, och även en tredje om intresset är stort, drafta är ju det roligaste. Alla ändringar och förslag som lagts upp låter skitbra, förutom tankebanorna om 10 lag till slutspel :p

Då kan vi lika gärna köra alla 14 lag till slutspel lol. Jag föredrar 6 lag där 2st har BYE, men som du nämner så blir det många lag som inte kommer ha något att köra för då i slutet, så jag kan köpa 8 lag till slutspel. Är ingen dealbreaker åt något håll för mig.

Jag föredrar auction och ppr i en av ligorna iaf, sen spelar de mindre roll vilken utav dom. Eftersom det är en liten högre svårighetsgrad i det så kanske man ska göra den dyrare ligan auction och ppr, men som sagt, inte hela världen. Tror inte vi kommer ha några problem att hitta 10 pers till den ligan, många redan som visar intresse, tror vi är 5-6 pers redan med lång tid kvar.

Lika gärna 14 lag till slutspel som 10? Var väl att ta i :p

10 lag till slutspel skulle ge samma upplägg som man har i SHL vilket gör att många lag har chansen länge och det är ju roligt för flera.

Top 6 går direkt till kvartsfinal
Lag 7-8-9-10 spelar åttondelsfinal
11-14 går inte vidare

Inte så tokigt. Givetvis kommer man hellre Top6 för att få en gratisvecka i slutspelet men man kan även kämpa för att komma 10:a och ha en liten chans att krångla sig vidare. Att komma 1:a eller 2:a i serien bör också ge en fördel då man möter ett vinnande åttondelslag i kvartsfinal vilket bör vara ett aningen sämre lag än ett top 6 motstånd.

Med 6 lag till slutspel så kommer typ 5 lag inte spela sista 2 veckorna. 8 lag till slutspel gör det lite bättre men då får vi inga BYE's som folk ville ha.

Som sagt, finns för och nackdelar med alla upplägg känns det som och jag tycker nog vi hade det bra som det var men om BYE weeks ska in så anser jag att 10 lag är bättre än 6 då jag strävar efter att hålla ligan rolig och spännande så länge som möjligt.

MonstersOfTheMidway 2017-07-29 21:56

Ok, här kommer mina förslag/önskemål.

Är givetvis med i alla ligor som blir av. Så lätt bli ni inte av med mig!

Espn

Liga1.
1000kr
Auction/ppr
Waiver Move to last
Fractional
Inga bye

Liga2
5000kr
Standard
Snake
Waiver move to last
Fractional
Inga bye
Gruppetta får procent av insatsen då som innan (60-30-10)

Ha en fortsatt härlig helg!

Med vänlig hälsning, MoTM

Misär 2017-07-29 22:04

Är gärna med i två ligor. Dock inte intresserad av high stake. Om det blir två ligor med samma insats som i fjol - är jag gärna med i bägge.
Om det blir en med insats som i fjol och en high stake är jag bara med i den "billigare".

I övrigt kör jag gärna vidare på ESPN.

MonstersOfTheMidway 2017-07-29 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 536903)
Drafter är väl bäst att ha helgen innan premiären vilket i så fall blir 1-2-3 september detta året, så boka in det! :cheers:

Absolut, så nära starten som möjligt, så man har all info up to date med skador, depth chart osv.

Så de datumen är mkt lämpliga.

:offtopic: lite trist att det är ngn dag efter release av Xcom2 -War of the chosen. Familjen kommer se lite av mig i höst...fast, de kanske blir glada för det :drunk:

Med vänlig hälsning, MOTM

MrPoker 2017-07-30 10:07

Jag är gärna med på båda ligorna och röstar på:

Fractional scoring
Move to last på waivern
Auction (Särskilt på 5K-ligan)

Bye weeks har jag inga problem med. Finns charm och skicklighet med det.

mequei 2017-07-30 10:54

Jag är gärna med i alla ligor, oavsett upplägg och insats.
Quack

jaroiten 2017-07-30 12:17

Som sagt är jag gärna med i båda ligor. Jag föredrar auction och att man ger någon slags fördel till lag som placerat sig bra under regular season, om det inte är okej med byes så kanske 5 poängs "hemmafördel" i slutspelet till det högre placerade laget? Gärna lite djupare rosters också i "highstakes" ligan. Kanske 2 RBs och 3 WRs som starters?

onilsson 2017-08-01 13:43

Hallå! Jag är gärna med i år också. Nöjer mig dock med en liga med liknande insats som tidigare år. Rörande regeländringar så håller jag med om decimalpoäng och ändrad waiversystem. Inget fan av IDP. Plattformen spelar mindre roll för min del. Tycker förslaget med "hemmafördel" låter kanon. Många lag har till slutspel men det betyder ändå något att vara i toppen.

Lazlo 2017-08-01 16:47

Härligt att se att intresset är stort återigen och fortfarande finns det några från ifjol som inte hört av sig så det kan säkert trilla in lite fler folk.

För lite mer än en vecka sedan mailade jag till alla deltagare från ifjol där jag skrev att man måste anmäla sig här i tråden.

Vi sätter deadline för anmälan till 4 augusti!

Vi inväntar svar från några personer innan vi kan spika allting:

eddieh - antal ligor och vilken insats?
Harletun - antal ligor?
mindbender79 - antal ligor?
BroderH - antal ligor?
ExtraCheese - antal ligor och vilken insats?
MrHansson - antal ligor?
steen - antal ligor?

Vänligen kom med era svar snarast så jag kan snickra ihop detta.


Det känns som 14 är max antal lag i en liga och just nu är vi mer folk än så vilket innebär att vi kommer köra minst 2 ligor.

Dock så kan vi nog inte köra liga 2 som high stakes eftersom alla personer vill inte ha det.

Alla som vill ha high stakes är gärna med på många ligor, till och med fler än 2 som det låter.

Därför funderar jag på om det bästa är om vi kör 3 ligor denna säsongen. Annars måste någon high stakes person avsäga sig sin plats i liga 1 för att alla 1000 kr personer ska få plats där. Vi kan såklart inte tvinga någon 1000kr person att bli med i high stakes.

Känns som vi borde satsa på att ha något sånt här:

14 lag i liga 1
8-14 lag i liga 2

Lite olika regler och upplägg för dessa ligorna, precis som förra säsongen.

Sedan lägger vi till:

6-14 lag i high stakes liga 3


Tankar på det?


Vi sätter deadline till 4 augusti då vi ska spika antal ligor och deltagare.

Sedan har ni 1 vecka på att fixa betalning vilket blir t.o.m 11 augusti.

Helgen 12-13 augusti lottas draftordning.

Folk vill ha gott om tid att förbereda sig för draften så därför måste det vara lite snabba ryck nu.

Följer vi detta så har alla sen 3 veckor på sig att förbereda sig inför draften som blir 1-2-3 september, helgen innan premiären.

jaroiten 2017-08-01 16:56

3 ligor låter som en bra idé så länge det finns tillräckligt med folk. Helst är jag endast med i 2 ligor men kan ställa upp i alla 3 om det behövs utfyllnad. :)

SH 2017-08-01 17:00

Allt ovan lät bra, jag funderade också på varför vi begränsade oss till 2 ligor.

MonstersOfTheMidway 2017-08-01 17:17

Jag kan avstå min plats i liga 1 om det behövs för att alla ska få plats.

Jag vill ju helst lägga full fokus på high stakes ligan.

Så jag kan röra lite på mig för att andra ska få plats.

Vi kan ju se hur det ser ut fram till den 4:e.

Ni är inte oroliga att 3 ligor kan bli lite urvattnat, fokus på 3 ligor i samma gäng blir nog rätt så tufft. Eller?

Vad tycker ni?

Vi hörs gubbar!

Mvh / MoTM

BroderH 2017-08-01 20:36

Jag vill vara med i en liga, "den vanliga". Ok med fractional, waivers kvittar. Men jag tycker verkligen ni ska kika på myfantasyleague.com

BroderH 2017-08-01 21:04

På myfantasyleague kan man köra med salary cap vilket gör att det blir mer action på waivern och man måste "coacha" mer. Draften blir då inte lika viktig, samt att det krävs mer aktiva deltagare för att bli framgångsrik.

Oddsen 2017-08-01 22:53

Titans blir farlige i år

mindbender79 2017-08-02 00:08

Jag avstår highstakes men är absolut med på 1000kr ligan.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved