Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   Liga 3 - NFL Fantasy 2017 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/29589-liga-3-nfl-fantasy-2017-a/)

Lazlo 2017-08-27 21:26

Citat:

Ursprungligen postat av SH (Inlägg 541259)
Känns ju lite smålustigt att 5 av 8 som var med i 5k ligan ville ha auction men att vi på nåt sätt lyckades få ihop en snakeliga. Nu är det ju lottat o klart så det kanske är lite sent påtänkt men fanns inte så lång tid att protestera precis, det var snabba puckar (=

Vad är det du ska protestera mot? Att lottningen inte blev som du hade hoppats och därför borde man gjort på något annat vis?


Jag tycker vi utökar lineupsen med 1 QB + 1 WR och 3 bänkplatser till.

SH 2017-08-27 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 541266)
Vad är det du ska protestera mot? Att lottningen inte blev som du hade hoppats och därför borde man gjort på något annat vis?


Jag tycker vi utökar lineupsen med 1 QB + 1 WR och 3 bänkplatser till.


Nej det vore väl främst att 2 personer som kom in för 1k i sista stund bestämde hur vi skulle spela isånafall som jag syftade på. Helt rimligt att dom ska få en röst, men om det nu är oavgjort så kanske man kan anse att dom 8 som var med först, som faktiskt betalar 5k, isånafall ska kunna vara "utslagsrösten" istället för en lottning.
Nu vet jag ju inte vart gränsen ska gå för att man ska tycka som jag gör, men om man låtsas att 2 personer betalar 1krona och 8 personer betalar 1 miljon, så är vi överens kanske om att nånstans så kommer man ju till en summa där man kanske ska prioritera rösterna från dom som var med först för en fast summa.

Jag är inte riktigt så hjärndöd som du utgick ifrån, även om jag förstår att man inte nödvändigtvis behöver se på saken som jag gör. Jag påstår inte att jag har rätt, jag bara påstår att om man fick mer än ett par timmar på sig så kunde man komma med lite åsikter.

Lazlo 2017-08-27 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av SH (Inlägg 541267)
Nej det vore väl främst att 2 personer som kom in för 1k i sista stund bestämde hur vi skulle spela isånafall som jag syftade på. Helt rimligt att dom ska få en röst, men om det nu är oavgjort så kanske man kan anse att dom 8 som var med först, som faktiskt betalar 5k, isånafall ska kunna vara "utslagsrösten" istället för en lottning.
Nu vet jag ju inte vart gränsen ska gå för att man ska tycka som jag gör, men om man låtsas att 2 personer betalar 1krona och 8 personer betalar 1 miljon, så är vi överens kanske om att nånstans så kommer man ju till en summa där man kanske ska prioritera rösterna från dom som var med först för en fast summa.

Jag är inte riktigt så hjärndöd som du utgick ifrån, även om jag förstår att man inte nödvändigtvis behöver se på saken som jag gör. Jag påstår inte att jag har rätt, jag bara påstår att om man fick mer än ett par timmar på sig så kunde man komma med lite åsikter.

Du har helt rätt i att man kunde gjort på andra sätt och diskuterat det hela i all evighet tills alla hade fått sagt sitt och sedan tagit ett beslut.

Vid vidare diskussion hade ju alla ändå bara förespråkat den lösningen som var fördelaktig för den draften man vill ha. 5 stycken hade sagt att 5k röster väger mer, 5 stycken tycker inte det osv osv.

Men eftersom det behöver vara lite snabba ryck nu då det snart bara är en vecka kvar till drafterna så valde vi det mest rättvisa alternativet med lottning så att folk snabbt får veta hur det ska bli. Kan tyvärr inte invänta respons från alla eftersom det ibland tar flera dagar innan man hör något ifrån vissa personer även om det såklart hade varit att föredra att folk svarar på en fråga snabbt.

Personligen tycker jag allas röst ska vara lika värd. Utan dom två personerna som ställer upp och är med i den här ligan med 1k som insats så hade ju inte du varit med och vi hade inte kunnat få till detta alls.

Det fanns några personer här som tyckte lottning kändes som det bästa och då körde vi på det helt enkelt.

Sen var det ju otur att lotten föll som den gjorde och du behövde fundera ett varv på om man inte borde gjort på något annat sätt.

Hoppas det funkar ändå! :cheers:

MonstersOfTheMidway 2017-08-28 08:03

Vad tror Ni om 1Flex istället för 1st extra WR? Ger lite fler valmöjligheter och lite roligare kombinationer, som tex. 2TE i starting line up osv. 3WR så låser vi oss väldigt mkt. 2Flex gör att man klarar bye lättare och skador, då man kan slänga i en waiver TE vid kris osv.

Som vi även pratat om i Sharp2, utökning med Flex. Borde väl vara lämpligt här med.

/MoTM

eddieh 2017-08-28 09:25

Ja, vid närmare eftertanke så låter två flex-positioner ( WR, RB, TE ) roligare än tre WR:s. Är dock skeptisk till att köra två QB:s.

MonstersOfTheMidway 2017-08-28 09:38

Ja, där håller jag med. Men det verkar vara stort intresse för 2QB så då får man acceptera att majoriteten vill. Har aldrig riktigt gillat 2QB men fler Flex är alltid roligt. ( Om nu majoriteten vill det dvs, jag har själv velat i frågan men ju fler mock drafts jag kör, desto mindre vill jag ha 2QB haha )

Vi får se vad som blir beslutat. Oavsett så kommer det bli en intressant liga.

Vi hörs!
:clap:
MoTM

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 541272)
Ja, vid närmare eftertanke så låter två flex-positioner ( WR, RB, TE ) roligare än tre WR:s. Är dock skeptisk till att köra två QB:s.


SH 2017-08-28 09:40

Citat:

Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway (Inlägg 541270)
Vad tror Ni om 1Flex istället för 1st extra WR? Ger lite fler valmöjligheter och lite roligare kombinationer, som tex. 2TE i starting line up osv. 3WR så låser vi oss väldigt mkt. 2Flex gör att man klarar bye lättare och skador, då man kan slänga i en waiver TE vid kris osv.


/MoTM


Om poängen är att göra spelet enklare kan vi väl skippa positionerna så blir det jävligt enkelt (=

Om vi kommer utöka bänkplatserna med 2-3 platser så förstår jag inte varför vi har behovet att även göra en WR plats till flex. Det blir nog inte bara enklare vid byes och skador, jag tror att vi kommer mer eller mindre aldrig ha ett problem vid en bye eller skada då.


Vi borde väl ändå försöka ha samma svårighetsgrad på den här ligan, känns som väldigt låg nivå om man gör alla dessa ändringar. Blir ju för enkelt?

MonstersOfTheMidway 2017-08-28 09:49

Nu var kanske mitt ordval lite fel och det märker jag nu i efterhand. Jag menar ju självklart inte att ligan ska bli sämre eller enklare. Att vi gör dessa ändringar för att göra den simpel.

Snare tvärtom, de svåraste ligorna jag varit med i har varit ligor med större roster då man måste använda sig av spelare som man kanske inte riktigt vill osv. Det gör också att man måste fokusera på en bättre bänk.

Om jag formulerar om mig istället.

Jag tycker att 2 Flex gör en mer intressant liga och dessutom lite mer taktisk. Bänken blir viktigare då man måste ha en bra bänk med tanke på alla bye och ev. skador.

Det har inget med enklare eller sämre liga att göra utan mer att en Flex kryddar ligan med lite fler intressanta möjligheter. Snarare svårare än enklare.

Självklart ska svårighetsgraden vara hög, det är ju en del av charmen.

Det är kanske som du skriver, att vi inte ska öka roster size utan låta den vara standard, att bara öka starting lineup med Flex eller liknande.

Ju mer man tänker på det så låter det inte så dumt. Större bänk gör det ju lite enklare...

Hmm...bra synpunkt!

MoTM

Citat:

Ursprungligen postat av SH (Inlägg 541276)
Om poängen är att göra spelet enklare kan vi väl skippa positionerna så blir det jävligt enkelt (=

Om vi kommer utöka bänkplatserna med 2-3 platser så förstår jag inte varför vi har behovet att även göra en WR plats till flex. Det blir nog inte bara enklare vid byes och skador, jag tror att vi kommer mer eller mindre aldrig ha ett problem vid en bye eller skada då.


Vi borde väl ändå försöka ha samma svårighetsgrad på den här ligan, känns som väldigt låg nivå om man gör alla dessa ändringar. Blir ju för enkelt?


Lazlo 2017-08-29 14:35

Det har varit många bud och olika åsikter här i liga 3 och det är såklart omöjligt att kunna tillgodose allas önskemål.

Även här har jag satt ihop reglerna för ligan och det ser ut som följande.

Vill någon ha en förändring på någonting i ligan så får man se till att framföra det innan draften. Alla specifika regler går att läsa på ligans sida. I stort sett allt är satt till standard men om någon hittar något som borde förändras så ut med språket.

Liga 3 är ny och det är en hel del som ska justeras.

Snakedraft och standardscoring är det som gäller.

Eftersom vi endast är 10 lag i ligan så har vi utökat lineupsen med 1 QB + 1 FLEX + 3 bänkplatser

Här kommer vi spela 10 matcher i grundserien vilket då innebär att man möter 8 lag 1 gång och det 9:e laget 2 gånger.

Schemat krånglar lite så jag håller på och bökar med det fram och tillbaka så det ska bli rätt, just nu genererar ESPN ett schema så att man inte möter alla lag 1 gång utan man möter 6 lag 1 gång och 2 lag 2 gånger samt att 1 lag möter man aldrig. Får väl till det tillslut hoppas jag. :)

Därefter går 6 av 10 lag till slutspelet där top 2 från grundserien har BYE i första slutspelsomgången och går in först i semifinalen. Slutspelet spelas över 3 slutspelsrundor på 2 veckor per runda.

Känns roligare med 2 veckors matchups i slutspelet då det blir mindre slumpartat då tror jag.

Totalt spelas ligan över 16 veckor och vi slipper den konstiga vecka 17 i NFL där många av lagen inte har något att spela för.

Vi kör endast 2 prisplatser i denna ligan då det blir för krångligt annars med olika insatser. Top 2 i grundserien har ju stor fördel av att få BYE första slutspelveckan.

70% till vinnaren av slutspelet
30% till tvåan i slutspelet

Här nedan kommer alla olika prisfördelningar beroende på vilket lag som placeras sig var eftersom vi har lag med olika insats i denna ligan:

Spoiler:


Den totalt potten ligger på 42k och vi är 8 lag som tävlar om maximala potten då vi satsat 5000 kr per person.

2 stycken lag har satsat 1000 kr och kan således endast ta del av 1000 kr från vår andra insats så deras pott ligger på 10k. Dessa 2 lagen måste ju komma 1:a eller 2:a för att få pris.

Det är endast när ett 1k-lag tar pris som en del av potten måste flyttas vidare till 3:an eller 4:an.
Olika scenarion:

1#

1:a (5k-lag) 70% av stora potten = 29.4k
2:a (5k-lag) 30% av stora potten = 12.6k

Totalt = 42k prispengar


2#

1:a (5k-lag) 70% av stora potten = 29.4k
2:a (1k-lag) 30% av lilla potten på 10k = 3k
3:a (5k-lag) får det som är kvar av stora potten = 9.6k

Totalt = 42k prispengar


3#

1:a (5k-lag) 70% av stora potten = 29.4k
2:a (1k-lag) 30% av lilla potten på 10k = 3k
3:a (1k-lag) får ingenting eftersom pengarna som är kvar är från storpotten
4:a (5k-lag) får det som är kvar av stora potten = 9.6k

Totalt = 42k prispengar


4#

1:a (1k-lag) 70% av lilla potten = 7k
2:a (5k-lag) 70% av det som är kvar i storpotten = 24.5k
3:a (5k-lag) får det som är kvar av stora potten = 10.5k

Totalt = 42k prispengar


5#

1:a (1k-lag) 70% av lilla potten = 7k
2:a (5k-lag) 70% av det som är kvar i storpotten = 24.5k
3:a (1k-lag) får ingenting eftersom pengarna som är kvar är från storpotten
4:a (5k-lag) får det som är kvar av stora potten = 10.5k

Totalt = 42k prispengar


6#

1:a (1k-lag) 70% av lilla potten = 7k
2:a (1k-lag) 30% av lilla potten = 3k
3:a (5k-lag) 70% av det som är kvar i storpotten = 22.4k
4:a (5k-lag) får det som är kvar av stora potten = 9.6k

Totalt = 42k prispengar



Trader kommer till 100% gå automatiskt, oavsett vad som händer. Det är alltså upp till er som är med i ligan att hindra att en skum eller felaktig trade går igenom. 50% av ligamedlemmarna vilket i den här ligan blir 5 stycken måste rösta emot traden för att den ska avslås. Annars går den igenom, även om det är Tim Tebow mot Le'Veon Bell.

Fractional scoring har vi även här. Waiver är satt till "move to last after claim".

Jag tror det var allt, en vecka kvar till draften sen åker vi! :cheers:

MonstersOfTheMidway 2017-08-30 07:13

Ser framemot denna liga extra mkt eftersom det är lite nya regler och sånt som jag inte haft så ofta i min historia. 2 QB, 2 Flex osv.

Kan bli väldigt intressant, får tänka om lite i draften.

Så, lycka till alla och jag hoppas vi får en grym säsong med en massa annorlunda tankesätt pga. ligans regler.

Nu kör vi!

MVH / MoTM

Redlab 2017-09-02 18:10

Kan man vara med ännu? Jag skulle gärna vara med.

Lazlo 2017-09-02 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av Redlab (Inlägg 541917)
Kan man vara med ännu? Jag skulle gärna vara med.

Det kanske kan gå att lösa. Maila mig: [email protected]

MrHansson 2017-09-07 13:43

ligan som är "viktigast" att vinna här ja, :) återstår om det var rätt val att vänta i evigheter på två dugliga QB istället för att gå efter hotshotsen fort som fan!

får väl ändå säga att det känns som att man lyckades ganska så bra med sitt lagbygge, allround med lite halvdana QBs med upside, bara alla gubbar får hålla sig friska från ACL skador och hamparökning så ska vi nog kunna jogga med uppe i toppen.

nog för att jag inte har världens bästa QB duo så känns det som att team Metlife ligger ännu lite mer pyrt på att men misstänker att han ger sig ut på trading mission illa kvickt :)
har en känsla av att Rex's QB collection får ett gäng skamförslag inom det närmsta.

inte riktigt något lag som sticker ut här tycker jag utan ser ruggigt jämnt ut och tror det kan bli ruskigt tajt hela vägen in.

Väl mött / Big Bens Brown Bell

eddieh 2017-09-07 15:16

Med Goff, Hoyer och Alex Smith sitter jag lugnt i båten. :ful:

Fast om någon är sugen på att byta till sig någon RB eller WR i utbyte mot QB är ni välkomna att höra av er.

Harletun 2017-09-07 21:45

Jag måste säga att denna draft var helt kaaaos. 2 st auto picks och mina reserver är ju katastrof.

Skulle säga att mitt lag är ett av dem sämre med tanke på mina RBs, hade det varit PPR så hade det kanske var OK

SH 2017-09-08 23:51

Zeke! :)

mequei 2017-11-03 10:32

Jättetrade i Liga 3 denna vecka som nu fått obehagliga konsekvenser.

En av de inblandade spelarna är DS Watson, QB Hou, som väl just nu är Fantasy-MVP. Dock så blev han skadad igår och är borta resten av säsongen.

Hur tänker vi här?
Traden är inte genomförd ännu, är det fair att rösta emot traden?
Eller är det "Shit happens" som gäller?

Röstar man emot denna trade pga skadan, vart går gränsen för när man ska rösta emot en ej genomförd trade pga ändrade förhållanden?

Jag vet inte, jag lyfter frågan här iaf för att höra vad andra tycker. Om inte annat så är det bra att slå fast nåt om detta inträffar igen

Quack

SH 2017-11-03 11:11

Måste ju bara vara fair när den accepterades.

Blir orimligt annars.

Skador är alltid shit happens. Enda undantaget för mig personligen, är ifall nån skadade sig och motståndaren kör en fuling och accepterar en trade som föreslagits innan hens spelare blivit skadad.

Lazlo 2017-11-03 13:08

Det är redan fastslaget att det krävs ett visst antal röster för att neka en trade och det gäller ju i alla lägen.

Tidigare försökte jag ju vara schysst och la tid på att köra igenom trader snabbare men tyvärr så funkade inte det upplägget eftersom folk hade problem med detta.

Hur man sedan väljer att lägga sin röst på trader är ju helt valfritt men också totalt anonymt.

Är man den som får Watson i det här fallet röstar man ju emot och den som ger bort Watson röstar väl för. Hur övriga lag väljer att rösta vet man ju inte, en del kanske tycker det här blir dumt, andra tycker att man får stå sitt kasst och vissa kanske röstar för det alternativet som man tror gynnar sitt lag mest.

Det blir lite så här vi måste ha det i ligorna när vi spelar om pengar för att minimera risken för dispyter.

Personligen tyckte jag att personen som skulle få Watson var stor förlorare i denna traden redan från start och efter detta så blir den ju ännu mer ojämn.

SH 2017-11-03 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 549961)
...och vissa kanske röstar för det alternativet som man tror gynnar sitt lag mest.

Personligen tyckte jag att personen som skulle få Watson var stor förlorare i denna traden redan från start och efter detta så blir den ju ännu mer ojämn.

Varför tyckte du att han var en förlorare? Alternativet var att ta 0p på QB positionen, vilket i en 2 QB liga måste vara en 90%ig säker förlust iaf. När han är en match ifrån att missa slutspel (blir målskillnadsaffär där han med 0p på QB positionen inte hade legat bra till) så måste man ju göra något, man måste ju kolla till situationen i ligan också.


Sidonot, usch för folk som röstar för det som gynnar det egna laget, personligen hade det troligtvis gynnat mig att vetoa den här trejden, men den är ju fair när den accepterades. Om man enbart röstar på det som gynnar ens eget lag ska man fundera på vad man själv vill att resten av lagen gör när man själv är involverad i en trade. Långsiktigt skulle det troligtvis leda till att alla trades vetoas, eftersom det inte ligger i någons intresse att något lag blir bättre. Skulle förstöra ligan /=

Mina 2 cent osv.

Lazlo 2017-11-03 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av SH (Inlägg 549962)
Varför tyckte du att han var en förlorare? Alternativet var att ta 0p på QB positionen, vilket i en 2 QB liga måste vara en 90%ig säker förlust iaf. När han är en match ifrån att missa slutspel (blir målskillnadsaffär där han med 0p på QB positionen inte hade legat bra till) så måste man ju göra något, man måste ju kolla till situationen i ligan också.


Sidonot, usch för folk som röstar för det som gynnar det egna laget, personligen hade det troligtvis gynnat mig att vetoa den här trejden, men den är ju fair när den accepterades. Om man enbart röstar på det som gynnar ens eget lag ska man fundera på vad man själv vill att resten av lagen gör när man själv är involverad i en trade. Långsiktigt skulle det troligtvis leda till att alla trades vetoas, eftersom det inte ligger i någons intresse att något lag blir bättre. Skulle förstöra ligan /=

Mina 2 cent osv.

Det var bara min spontana känsla och jag har ingen större motivering än så i just det här fallet faktiskt. Sen är det inte säkert att min spontana känsla stämmer överens med din uppfattning kring traden men sånt är livet. :)

Jag håller helt klart med om att man borde köra ett så schysst spel som möjligt men gränsen för vad som är schysst eller inte är ju olika från person till person. Skrev bara att alla har väl rätt att rösta precis hur man vill på trades. Majoriteten av alla människor ser ju främst till sitt eget bästa i dagens hårda samhällsklimat, framförallt när det handlar om pengar.

Harletun 2017-11-03 15:19

Nu är ju jag involverad i traden så kommer inte kommentera den för mycket, självklart har jag i alla ligor utgått från att Veto används bara vid maskopi.

Att en trade skulle bli veto för ett en skadar sig i processen är väldigt ologiskt då man "tagit över" ansvaret för den spelaren.

Samma sak i andra ligan där jag får skylla mig själv, även om skadan nu inte blev så farlig till slut.
Jag la ut ett tradeförslag där jag ville tradea min Gillislee mot hans Devante Adams.

Sedan hände den läskiga tacklingen på Adams och ägaren till honom gick in direkt på morgon vid typ 6 och accepterade traden då han såg ut att kunna missa ett antal matcher.
Säga vad man vill om ett sånt drag så är det mitt ansvar att inte ha aktiva trades under pågående matcher och därav ingen anledning att lägga veto på en sån trade heller.

Harletun 2017-11-03 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 549961)
Personligen tyckte jag att personen som skulle få Watson var stor förlorare i denna traden redan från start och efter detta så blir den ju ännu mer ojämn.

Självklart fick jag de bättre spelarna, men det beror ju på hur man utvärderar traden. Han behövde troligtvis en vinst, medans jag i princip gamblea och gick med på att ta en förlust för att få igenom denna traden, vilket gör att jag troligtvis missar bye-week.

Nu kom nyheten om Osweiler efter tradeförslaget vilket gjorde att jag kunde picka upp honom så att jag åtminstone har en QB, men annars hade jag stått med 0 QB.

Så visst pratar vi bara vem som får starkast lag när alla spelare lirar. Ja då får jag såklart ett starkare lag, men till vilket pris, och vad är det värt för honom?

Lazlo 2017-11-03 16:28

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 549950)
Jättetrade i Liga 3 denna vecka som nu fått obehagliga konsekvenser.

En av de inblandade spelarna är DS Watson, QB Hou, som väl just nu är Fantasy-MVP. Dock så blev han skadad igår och är borta resten av säsongen.

Hur tänker vi här?
Traden är inte genomförd ännu, är det fair att rösta emot traden?
Eller är det "Shit happens" som gäller?

Röstar man emot denna trade pga skadan, vart går gränsen för när man ska rösta emot en ej genomförd trade pga ändrade förhållanden?

Jag vet inte, jag lyfter frågan här iaf för att höra vad andra tycker. Om inte annat så är det bra att slå fast nåt om detta inträffar igen

Quack

Som LM för ligorna så svarade jag egentligen mest på det fetmarkerade och där är min känsla är att detta redan är fastslaget, dvs att folk röstar för att neka en trade eller inte. Detta upplägget gäller för samtliga trader oavsett vad som händer även om det är Tim Tebow mot Tom Brady.

Så även denna gången där alla får rösta precis som man vill helt anonymt utan att behöva bli hängd för sina val.

Alla tycker olika och visst kan man försöka få folk att tycka som man själv vill men det känns bara lågt enligt mig.

Angående den specifika traden så sa jag bara hur min spontana tanke var vilket garanterat är väldigt väldigt långt från en korrekt analys av traden i det här fallet. Jag har inte ens kollat matchups, BYE, lägen i tabellen, information kring alla spelarna eller någonting utan tyckte att den ena kvartetten lät klart starkare än den andra men detta kan ju givetvis vägas upp av faktorer som jag inte kollat.

Det finns ju också en gräns för hur mycket man tycker är acceptabelt att lag får ge upp för att öka sina chanser att ta sig till slutspel då det förmodligen stärker ett redan bra lag som i slutändan kanske blir oslagbart.

Ponera att jag har Tom Brady som har BYE sista veckan av serien och jag måste vinna för att ta mig till slutspel. Är det då ok att tradea bort Brady för Stanton som spelar sista veckan och finns i laget som leder serien? Det ökar ju mina chanser att gå till slutspel och ledaren av serien har råd att ta Bradys BYE-week så traden är ju rimlig för båda inblandade lagen men det är klart att resterande lag som kanske också är klara för slutspel inte känner att det här blir så bra eftersom det redan bra laget blir ännu bättre.

Enligt vissas resonemang får man då inte se till sitt lags eget bästa när man röstar i den här traden utan den måste gå igenom för att den är rimlig för båda inblandade lagen?

Nåväl, gör som ni vill men jag tycker man måste ha full förståelse att det alltid finns flera aspekter på det hela och det som är givet för den ene är det inte alls för den andre.

Trevlig helg på er allesammans och lycka till framöver. Själv har man väl redan tvingats börja ladda för nästa säsong. :lol::thumbdown:

Kan också redan nu meddela att prispengarna kommer inte betalas ut direkt just denna gången som dom gjort tidigare och anledningen till det är att jag kommer vara bortrest över jul och nyår när ligorna avgörs. Så det kommer tyvärr att dröja en bit in i januari innan jag kan fixa detta när jag kommit hem. Det är lika bra att tala om det så att alla har koll på läget och det inte blir någon panik när pengarna inte kommer direkt, hoppas det är ok. :)

MonstersOfTheMidway 2017-12-26 08:13

Ja, man kan ju inte säga grattis till sig själv så jag skulle vilja tacka Adam för en grymt nervig final. Det var mkt galna resultat, otur, penalties etc som gjorde finalen märklig.

Så tack för en grym match Adam.

Samt tack till Er andra för en rolig liga. Aldrig testat 2qb tidigare och det var minst sagt märkligt.

Hänvisar till mitt inlägg på Sharp1 för ett tack till Er alla och Lazlo.

https://www.sharps.se/forums/amerika...tasy-2017-a-3/

Vi hörs!

MoTM

mequei 2017-12-26 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway (Inlägg 555011)
Ja, man kan ju inte säga grattis till sig själv så jag skulle vilja tacka Adam för en grymt nervig final. Det var mkt galna resultat, otur, penalties etc som gjorde finalen märklig.

Så tack för en grym match Adam.

Samt tack till Er andra för en rolig liga. Aldrig testat 2qb tidigare och det var minst sagt märkligt.

Hänvisar till mitt inlägg på Sharp1 för ett tack till Er alla och Lazlo.

https://www.sharps.se/forums/amerika...tasy-2017-a-3/

Vi hörs!

MoTM

Grattis Monster! Mycket värdig vinnare, grämer mig mycket över att mitt lag rasade ihop i semin, men får vara nöjd med vinst i tröstmatchen.

Nu börjar nedräkningen till nästa års draft:)

Quack



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved