Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-09-07, 14:23   #31
SH
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 134
Sharp$: 3746
Standard

Jävla tjat om RBs överallt... (=

Om det är något man nästintill känner att man garanterat hittar under säsongen så är det en RB, så jag skiter i den positionen lite halvt och det brukar lösa sig.

Förra året plockade jag upp Ajayi + Montgomery från waivern i sharpsligan och vann. Även om man inte hittar en sån jackpot varje år räknar jag med att minst en top RB bryter benet eller nåt och att man har deras backup RB.
SH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-07, 15:00   #32
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrHansson Visa inlägg
ja här kändes det ju inte så jäkla bra efter draftens slut, känns som var ute och cyklade från starten här, knepigt att börja långt bak i ett 14 manna startfält. känns som att man är en skada ifrån att få slänga in handduken direkt nästan.....

känns som en riktigt intressant liga det här med många som kan ligga i toppen och vara med och utmana om titeln, tror det faller på vilka som kan hålla sig skadefria samt någon sleeper som väcks till liv och chokar alla.

av lagen som kan få det lite tuffare känns det som 'the muscle hamsters' , 'Two Times' och 'And it Hurns Hurns Hurns' kan få det ganska knepigt utan någon direkt reliable RB.

roligt att höra lite andra tankar från er GM's också

Väl Mött / Golden Tate Warriors
Haha, du var ju ute och cyklade under draften bokstavligt talat
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-07, 15:21   #33
 
MrHanssons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 973


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Haha, du var ju ute och cyklade under draften bokstavligt talat
HAHAHAHA, touché!
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-07, 15:30   #34
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det var lurigt med RB:s i år. Jag var efter draften ganska missnöjd med mina RB:s men när jag jämför med de andra lagen inser jag att jag nog är nånstans i mitten ändå. Trots att jag tog min första RB i tredjerundan.

Inatt drar det igång! Lycka till allihopa!
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-31, 09:50   #35
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Doug Martins lag har gjort näst minst poäng av alla efter 8 omgångar men ligger ändå etta.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-26, 08:01   #36
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Först och främst ett stort grattis till Henrik. Ett härligt slutspel. Så ett stort grattis till dig Henrik. En absolut värdig vinnare med smarta moves under säsongen.

Vill även tacka alla som varit med i ligorna. Väldigt roliga och intressanta konversationer har vi haft. Även roligt att alla är så pass aktiva och tror nog jag bara såg någon bye spelare i starting lineup under hela säsongen.

Hoppas verkligen vi kan bygga upp en nära grupp så vi kan fightas år ut och år in. Hade varit jäkligt roligt med en live draft något år, träffas och köra en draft på plats.

Det största tacket vill jag ge till Lazlo som skött dessa 3ligor på ett fantastiskt sätt. Vi har alla olika viljor och det är inte alltid lätt att göra alla nöjda. Jag är iallafall super nöjd med hanteringen och har aldrig varit i ligor med en så pass ärlig och härlig owner. Så tack för allt Lazlo och att du lyckats göra dessa ligorna till de allra bästa och roligaste jag varit med i.

Och till Er alla andra, jag hoppas vi ses nästa år igen och tar nya tag då.

Det finns så mkt att utforska och testa. Har många intressanta idéer på gång.

Ha nu alla ett gott nytt år och ha en härlig start på 2018...för när vi minst anar det...

”Just when I thought I was out, they pull me back in!”

Vi hörs!

MoTM signs off!
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-26, 08:14   #37
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway Visa inlägg
Först och främst ett stort grattis till Henrik. Ett härligt slutspel. Så ett stort grattis till dig Henrik. En absolut värdig vinnare med smarta moves under säsongen.

Vill även tacka alla som varit med i ligorna. Väldigt roliga och intressanta konversationer har vi haft. Även roligt att alla är så pass aktiva och tror nog jag bara såg någon bye spelare i starting lineup under hela säsongen.

Hoppas verkligen vi kan bygga upp en nära grupp så vi kan fightas år ut och år in. Hade varit jäkligt roligt med en live draft något år, träffas och köra en draft på plats.

Det största tacket vill jag ge till Lazlo som skött dessa 3ligor på ett fantastiskt sätt. Vi har alla olika viljor och det är inte alltid lätt att göra alla nöjda. Jag är iallafall super nöjd med hanteringen och har aldrig varit i ligor med en så pass ärlig och härlig owner. Så tack för allt Lazlo och att du lyckats göra dessa ligorna till de allra bästa och roligaste jag varit med i.

Och till Er alla andra, jag hoppas vi ses nästa år igen och tar nya tag då.

Det finns så mkt att utforska och testa. Har många intressanta idéer på gång.

Ha nu alla ett gott nytt år och ha en härlig start på 2018...för när vi minst anar det...

”Just when I thought I was out, they pull me back in!”

Vi hörs!

MoTM signs off!
Tackar! Håller med om att denna liga är grymt kul, men håller framför allt med i ditt beröm till Lazlo!

Ses nästa säsong.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-26, 19:52   #38
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 160
Sharp$: 2206
Standard

Ja gratulerar. Gav väl inte en rejäl fight i finalen känner jag, och borde kanske inte varit där ens. Har egentligen varit rekord passiv på både waivern och med byten, även om jag är aktiv på fantasyn.

Men så är det. Gratulerar återigen, får va nöjd med andra platsen
__________________
Tennis:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

F1:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
ExtraCheese är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-26, 21:56   #39
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Tack för u år, längtar redan till första mocken 2018
Bra jobbat Lazlo, legendstatus på ditt arbete

Quack
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-27, 15:47   #40
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 118
Sharp$: 1077

Innebandy 2012/13
Stats: 21 - 17 - 2
ROI: 129.23%
Vinstprocent: 55.26%

Standard

Haha en riktigt härlig fantasy-säsong som avslutas med två riktigt vidriga final-förluster på 4 och 10p vardera.

Trots stackat lag och scores på mellan 150 - 190p senaste veckorna så får man se sig besegrad med 4 points efter att mr high floor himself, Crabtree, avslutar med 0 poäng och i den andra ligan stod man sista veckan utan både AB och OBJ som WR och ändå så förlorar man på ett eget misstag i line-upen.

Vad som gör mest ont är att man ändå själv bidrog stort till förlusterna, valet av Gordon över Westbrook i ena ligan gav förlust och att bänka Tyreek Hill mot Chargers i första veckan av finalen i andra ligan visade sig vara avgörande, så man har verkligen ingen annan än sig själv att skylla på. (Även om jag lägger lite blame på Crabtree samt Freeman som hade ca 5 carries inom ett par yard och lyckas med 2 fumbles på två veckor )

Riktigt tur att det var juletid som gör att det finns annat att tänka på!


Som vanligt så var dessa ligor några av de mest roliga att lira i, även om jag såklart hoppas på att vi kan få igång ett annat tugg under säsongerna i framtiden. Självfallet förutsatt att folk vill detta, vissa föredrar ju att bara sköta draft och byta iite i line-up och är rätt nöjda med det också!

Gott nytt år på er så ska jag fila på hur två 2:a placeringar kan bli två vinster tills nästa år!
Harletun är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 18:32   #41
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 45
Sharp$: 493
Standard

Stort grattis till Norrland (Broder H) och och stort tack till Lazlo!
För min egen del tycker jag att det var en ångestfylld säsong som vanligt!
Förlorade skiten på 0,3 poäng i kvarten. Hatar fan fantasy!!
Men syns igen nästa år!
fatjake7 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 09:28   #42
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Tack alla snälla för dom värmande orden, såklart riktigt roligt att få höra att ni på det stora hela är nöjda med hur jag sköter ligorna.

Då detta verkar ha blivit diskussionstråden för alla ligorna så skriver även jag här istället för att lägga ut samma sak i 3 trådar.

Stort grattis till alla vinnarna, BroderH, mequei och extra glad lär väl MonstersOfTheMidway vara eftersom han tog hem high stakes ligan!

Som jag meddelat tidigare så är jag bortrest över jul och nyår vilket gör att utbetalningarna skulle dröja lite denna säsongen och inte betalas ut direkt som tidigare. Hoppas alla fortsatt är ok med detta, är du vinnare och behöver lite pengar akut så hojta till så löser jag det.

Tyvärr har vi ett problem som vi måste reda ut och det är att enligt mina trippelkollade uppgifter så har inte Harletun betalat sin insats denna säsongen.

Jag har påmint honom ett antal gånger utan att det löst sig och efter ett tag så orkar man såklart inte tjata längre.

Av princip så anser jag att man inte har rätt till något pris om man inte betalat någon insats, eftersom generellt sett så hade ju snacket varit att man ju tänkt betala men bara glömt om man hamnar på prisplats (för att få sina vinstpengar) medans man aldrig vet vad det blivit om man slutat sist utan att ha betalat. Hela grundtanken är ju att alla ska betala innan draften för att det ska vara lika villkor för alla, visst kan man väl i extremfall betala lite efter draften men att inte göra det alls under hela säsongen är väl inte ok.

Isf så går priserna i liga 2+3 över till personen som vann "bronsmatchen", vilket är MonstersOfTheMidway i liga 2 och mequei i liga 3, eftersom Harletun förlorade finalen i båda dessa ligorna.

Jag personligen tror endast att det är ett ärligt misstag av Harletun som glömt bort det och hade han slutat utanför prisplats och jag meddelat nu att han inte betalat så hade han nog gjort det tror jag. Samtidigt så fick han så pass många chanser på sig att lösa det genom många påminnelser och ett visst eget ansvar kan man kräva tycker jag och nu när det inte gjordes på dom 5-10 chanser han hade så kanske man får stå sitt kast.

Jag skulle dock väldigt gärna vilja höra er andra medlemmars åsikt gällande saken så skriv gärna vad ni tycker och hur vi ska hantera detta. Tycker majoriteten att Harletun ändå ska få sina prispengar trots att han aldrig betalade insatsen så kör vi på det. Annars får han stå sitt kast och blir utan prispengar denna gången för att sedan komma igen nästa säsong.

God fortsättning och gott nytt år allesammans, nu ska det bli jäkligt roligt med slutspel då det kändes lite avslaget sista veckorna av grundserien!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 13:11   #43
SH
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 134
Sharp$: 3746
Standard

Usch. Jag ser inte hur det finns ärliga misstag om man blir påmind om betalning för fantasyligor.

Ser även inte hur vi kan vara okej med betalningar efter draften.

I värsta fall, så frirullade han säsongen som du säger.

Att ha en omröstning låter väldigt roligt, antar att alla som kan få prispengar har sina röster klara redan? (= Tror det kan bli svårt att få allas objektiva åsikt.

Min egen åsikt, även fast det svider eftersom Harletun säkert försvårade ens resa i någon av ligorna, är att det enbart är en person som är ansvarig för det här. Och det är du Lazlo.
Pengarna som finns hos dig vid starten, ska vara trippelräknade då, och i sin ordning. Finns det mindre än det ska? Då ska det sägas innan säsongen, "Harletun betalade inte, men pga långvarig, trogen tjänstgöring ger vi honom en vecka extra på sig".


Att inte ta betalt och inte meddela resten är fel. För då kan det som hände nyss hända.
Att då bara bumpa upp folk från prislistorna känns fel också, för kan lika gärna vara någon som blev slagen av honom vecka 14,15,16 eller liknande som hade tagit sig till slutspel och vunnit. Ingen vet hur det hade gått. Så jag tycker, att man får bita i det sura äpplet och betala ut till personen som inte ens betalat. För alternativen är inte mer lockande. Man drar lärdom till nästa år. C'est la vie.
SH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 15:21   #44
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 118
Sharp$: 1077

Innebandy 2012/13
Stats: 21 - 17 - 2
ROI: 129.23%
Vinstprocent: 55.26%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Tack alla snälla för dom värmande orden, såklart riktigt roligt att få höra att ni på det stora hela är nöjda med hur jag sköter ligorna.

Då detta verkar ha blivit diskussionstråden för alla ligorna så skriver även jag här istället för att lägga ut samma sak i 3 trådar.

Stort grattis till alla vinnarna, BroderH, mequei och extra glad lär väl MonstersOfTheMidway vara eftersom han tog hem high stakes ligan!

Som jag meddelat tidigare så är jag bortrest över jul och nyår vilket gör att utbetalningarna skulle dröja lite denna säsongen och inte betalas ut direkt som tidigare. Hoppas alla fortsatt är ok med detta, är du vinnare och behöver lite pengar akut så hojta till så löser jag det.

Tyvärr har vi ett problem som vi måste reda ut och det är att enligt mina trippelkollade uppgifter så har inte Harletun betalat sin insats denna säsongen.

Jag har påmint honom ett antal gånger utan att det löst sig och efter ett tag så orkar man såklart inte tjata längre.

Av princip så anser jag att man inte har rätt till något pris om man inte betalat någon insats, eftersom generellt sett så hade ju snacket varit att man ju tänkt betala men bara glömt om man hamnar på prisplats (för att få sina vinstpengar) medans man aldrig vet vad det blivit om man slutat sist utan att ha betalat. Hela grundtanken är ju att alla ska betala innan draften för att det ska vara lika villkor för alla, visst kan man väl i extremfall betala lite efter draften men att inte göra det alls under hela säsongen är väl inte ok.

Isf så går priserna i liga 2+3 över till personen som vann "bronsmatchen", vilket är MonstersOfTheMidway i liga 2 och mequei i liga 3, eftersom Harletun förlorade finalen i båda dessa ligorna.

Jag personligen tror endast att det är ett ärligt misstag av Harletun som glömt bort det och hade han slutat utanför prisplats och jag meddelat nu att han inte betalat så hade han nog gjort det tror jag. Samtidigt så fick han så pass många chanser på sig att lösa det genom många påminnelser och ett visst eget ansvar kan man kräva tycker jag och nu när det inte gjordes på dom 5-10 chanser han hade så kanske man får stå sitt kast.

Jag skulle dock väldigt gärna vilja höra er andra medlemmars åsikt gällande saken så skriv gärna vad ni tycker och hur vi ska hantera detta. Tycker majoriteten att Harletun ändå ska få sina prispengar trots att han aldrig betalade insatsen så kör vi på det. Annars får han stå sitt kast och blir utan prispengar denna gången för att sedan komma igen nästa säsong.

God fortsättning och gott nytt år allesammans, nu ska det bli jäkligt roligt med slutspel då det kändes lite avslaget sista veckorna av grundserien!


Ursäkta men va?

Senast vi mailade så frågade jag om ditt Swishnr, du sa kolla mail där finner du detaljer?
Då valde jag att istället lägga över till ditt bankkonto och så har jag inte hört något alls från dig?

Jag ska kolla direkt när jag kommer hem gällande transaktion för detta låter väldigt konstigt men är det så att du inte fått några pengar sedan jag senast skrev så måste du ju i så fall säga till, hur ska jag annars veta att det inte kommit fram något?

Som sagt, förhoppningsvis så hittar jag transaktionen och allt är lugnt.

Gällande att du påmint mig 5-10 gånger så är detta inte alls korrekt och är väldigt förvånad att det kommer från dig som jag alltid sett som en rak & ärlig person.
Vi kan kolla mail-konversationen om du vill, men det jag kommer ihåg är att du skrev något som "när kommer betalningen" vilket gjorde att jag kom på att jag inte betalat, detta är den enda gången efter som du mailat gällande påminnelse.

Som sagt, är hemma igen vid 8 ikväll så ska kolla då.
Harletun är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 20:28   #45
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 118
Sharp$: 1077

Innebandy 2012/13
Stats: 21 - 17 - 2
ROI: 129.23%
Vinstprocent: 55.26%

Standard

Okej.
Jag har nu fått tid att kolla transaktionerna runt den tiden vi senast mailat och kan inte heller hitta att det ska ha överförts några pengar från mig varken till dig eller något felaktig konto på 2.000kr.

Självfallet ligger ansvaret på mig men samtidigt så var detta det enda och senaste vi skrev gällande betalning vilket var i början av september.
Print från mail: http://prntscr.com/hwylgu

Jag har självklart utgått från att det inte varit några konstigheter och inte tänkt mer på det.

Inte så att det är första året jag är med i denna liga så hoppas det finns viss förstående, jäkligt trist om det ska sluta på det sättet..
Harletun är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td