Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL - Week 5 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/30217-nfl-week-5-a/)

Lazlo 2017-10-05 09:13

NFL - Week 5
 
Skönt att studsa tillbaka direkt i vecka 4 efter en klen vecka 4. Enda förlusten var Jaguars som torskade i OT mot Jets. Resterande 9 spelval för vecka 4 sitter allesammans och det med mycket goda marginaler. :thumbup:

Vi inleder vecka 5 inatt när Patriots ska iväg till Florida för att möta Buccaneers i en match som enligt linorna förväntas bli den mest high scoring på hela veckans omgång.

Jag har inget spel klart just nu men kommer fylla på med mina spel så snart jag har det klart.

Någon annan som har något tidigt för denna veckan?

Misär 2017-10-06 15:42

Jag har lagt ett underspel på Kansas - Houston u45.5 som jag tycker känns bra.

Lazlo 2017-10-08 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av Misär (Inlägg 546415)
Jag har lagt ett underspel på Kansas - Houston u45.5 som jag tycker känns bra.

Svår match, jag vet inte om jag vågar mig på något i denna efter Texans 57 poäng senast. :omfg:

Har skrivit 3 rekar idag som är följande:


Spoiler:
Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 546757)
2017-10-08 19:00NFLParlay vs NFL 2 FT 8 1.960

Dags för ännu en spännande söndag i NFL där vi har många intressanta matcher på schemat och jag har fastnat för en överspelsparlay med dom köpta linorna som jag så ofta gillar att använda.


Spel Nr1:

Giants - Chargers = OVER 38.5 @ 1.40
Colts - 49ers = OVER 38.5 @ 1.40

Totalt odds: 1.96 @ williamhill (1.95 @ unibet)


Motivering:

Båda dessa matcherna är mellan lag som väldigt sällan mötts då båda matchupsens senaste möten var 2013. Detta kan ofta innebära att lagen har svårt med den defensiva matchupen eftersom man inte riktigt vet hur man ska försvara sig mot det som komma skall. När man anfaller så har man oftast sitt eget spel som man förlitar sig på och förändrar det inte jättemycket beroende på motståndarna.


Giants och Chargers har inlett denna säsongen med 4 raka förluster vilket kan kännas aningen orättvist då lagen har varit med i matcherna flera gånger.

Giants hade en urusel start på säsongen men sedan headcoachen lämnat över lite ansvar offensivt så har det gått betydligt bättre och en annan viktig faktor är ju att lagets superstjärna Odell Beckham Jr. numera är tillbaka och spelar för fullt.

Chargers har i vanlig ordning en stark offensiv med QB Philip Rivers bakom rodret men trots att man i 3 av 4 matcher spelat jämnt med motståndarna så har man inte lyckats vinna ännu.

Båda lagen har en ganska klen defensiv så man släpper till 23.8-23.3 poäng per match men offensiven brukar i regel kunna leverera 20+ poäng mot dom allra flesta motståndarna.

Enligt mig är detta en match där vi har goda chanser att båda lagen når 20 poäng i matchen då det finns mer kompetens på offensiven än defensiven hos båda lagen och båda lagen gillar också att passa bollen väldigt mycket i sitt anfall vilket brukar kunna leda till matcher med högre score än det matcher med det tidsdödande springspelet.


---------------------------------------

Colts och 49ers har inte heller inlett den här säsongen bra då Colts är 1-3 efter en seger mot usla Browns medans 49ers är 0-4 så här långt.

Colts saknar fortsatt sin stjärn QB Andrew Luck men nu har värvningen från Patriots, Jacoby Brisett, fått några matcher under bältet och börjar bli varm i kläderna. I senaste hemmamatchen bar han laget till seger mot Browns med 31-28 men senast var det en tuff afton för hela Colts när man förlorade 18-46 borta mot Seahawks.

Colts har ligans sämsta försvar då man släpper till i snitt 34 poäng per match och hela 3 av 4 matcher den här säsongen har nått minst 55 poäng och 2 av matcherna har man släppt till 46 poäng.

49ers ser inte speciellt vassa ut denna säsongen men senast pressade man Cardinals till OT där man tillslut förlorade. Innan det var man inblandade i den mest highscoring matchen hittills denna säsongen när man förlorade 39-41 mot Rams.

49ers offensiv är enligt mig tillräckligt bra för att sätta upp en hel del poäng mot Colts som har ligans sämsta defensiv. Jag tror inte 49ers defensiv kan stänga ner matchen på bortaplan mot Colts som gjorde 31 poäng i sin senaste hemmamatch mot liknande motstånd i form av Browns.

Två dåliga lag overall detta men det läcker otroligt i försvaret stundtals hos dessa lagen vilket gör att överspelet känns som det bästa. Det kan mycket väl bli så att något lag drar iväg och gör 30 poäng här men jag tror att det även här är goda chanser att båda lagen kliver upp över 20 poäng vardera och då är ju spelet inne med marginal.




Fyller på med mer spel i mitt NFL spreadsheet för er som är intresserade av det.

BOL! :cheers:

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 546762)
2017-10-08 19:00NFLDetroit Lions vs Carolina Panthers -2 FT 7 2.620

Cam is back, ja det kändes verkligen som det senast när vi äntligen fick se den Cam vi alla älskar då han dominerade hela ligan för något år sedan. Det hela ledde till att Panthers tog en enormt imponerande seger borta mot Patriots och det gör att man startat säsongen riktigt fint med 3-1 så här långt.

Jag anser fortsatt att Panthers har ett otroligt starkt försvar som är bland ligans allra bästa och när Julius Peppers nu kommit hem igen så verkar även han ha fått ny energi på ålderns höst. Sedan har man linebackern Kuechley som rankas som ligans bästa tillsammans med veteranen Thomas Davis som gör det otroligt svårt att navigera sig igenom Panthers försvar.

Offensiven står lite och faller med Cam Newton och alla lags offensiv lever väl mer eller mindre på sin QB men i Panthers fall så blir det extra talande då Cam nästan är ostoppbar när han är i form. För när passarna sitter rätt och han även blir ett stort hot med sitt springspel så är det otroligt svårt för försvaren att stoppa honom. Mot Patriots senast så hade han ett självförtroende och sån självklarhet i sitt spel som det var länge sedan vi såg då han varit besvärad av skador och dålig form senaste tiden.

En vinst borta mot Patriots är en otroligt fin fjäder i hatten och det borde kunna lyfta Cam's och hela Panthers självförtroende rejält så jag ser ingen anledning att han skulle gå ner sig till dagens match.

Lions då? Ja det är absolut inget dåligt lag då man också är 3-1 denna säsongen men enligt mig är det stor risk att laget tappar då jag inte anser att man är tillräckligt bra på viktiga delar av spelet för att hänga med i toppen. Springspelet är många gånger riktigt klent och försvaret har spelat lite över sin förmåga hittills om ni frågar mig.

Det jag såg från Cam Newton senast var återigen den dominanta spelaren som vi alla lärde oss älska för något år sedan och det är det direkt avgörande för mitt spel idag.

Om Cam idag spelar i närheten av som senast så har Panthers stor fördel i denna matchen enligt mig. Panthers har det bättre försvaret, det bättre springspelet och då också den bättre QB:en som är väldigt avgörande i matchen.

Detta oddset är också en bjudning från Williamhill då Bet365 ligger på 2.25 för samma spel och Unibet har 2.23 på -1.5.

Den fege tar ML till 2.15-2.20 men jag anser att det är bra mycket högre värde i detta högre oddset då det sällan är så att matcher i NFL avgörs med 1 eller 2 poängs marginal.


BOL! :cheers:

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 546767)
2017-10-08 19:00NFLParlay vs Överspel ANNAT 2 FT 7 1.930
Unibet
Skrev en hel del om Lions - Panthers i reken för singelspelet där men jag fyller även på med ett överspel här med köpta linorna.

Panthers hade en lowscoring inledning på säsongen men har på slutet kommit igång med 63 poäng senast och 47 poäng matchen innan det. En pånyttfödd Cam Newton ska enligt mig ha goda chanser att leverera mot ett Lions defense som inte är ett av dom bättre i ligan.

Lions spelade en ovanlig low scoring match senast men borta mot tuffa Vikings så kan det bli hemmalaget dom bestämmer matchbilden. Det innebär att Lions kommer försöka bestämma matchbild i dagens match som spelas hemma i Detroit på Ford Field och i sina 2 hemmamatcher hittills denna säsongen har man haft 56 och 58 poäng.

Väldigt låg lina vi får här och jag anser att överspelet känns riktigt starkt då båda lagen bör kunna nå 20 poäng i denna matchen.


------------------------------------------


Jaguars offensiv har varit riktigt bra denna säsongen med 27.3 poäng per match framåt i snitt och man kan luta sig tillbaka mot ett av ligans bästa springspel vilket är ett bra recept för att hela tiden skapa sig lägen för att göra poäng.

Steelers har ligans bästa running back i Le'veon Bell vilket gör att man alltid kommer kunna hota på marken. Utöver det så har man ju en av ligans bästa WR kår också med Brown i spetsen så Steelers offensiv tillhör ligans bästa även om man inte riktigt fått igång det fullt ut denna säsongen. Man snittar för stunden 22.5 poäng per match framåt vilket räcker gott och väl för linan vi har idag men det finns som sagt rejält med sparkapital hos Steelers som brukar kunna leverera 30+ poäng med sin offensiv.

Båda lagen är otroligt starka i springspelet och båda lagen är otroligt klena på att försvara mot just springspel vilket gör att jag tror starkt på överspelet då båda lagen kommer kunna tugga yards med det "säkrare" springspelet och kan man inte stoppa springspelet så trillar poängen in regelbundet. Jaguars är sämst i hela ligan på att försvara mot springspel så Bell borde kunna ha lekstuga idag.

Låg lina i en match där båda lagen brukar leverera offensivt och återigen så tror jag båda lagen har goda chanser att nå 20 poäng vardera i denna matchen.


BOL! :cheers:




Fyller även på med detta:


2017-10-08 19:00NFLCleveland Browns vs New York Jets ML FT 5 1.960


Jets har visat liv med 2 raka segrar mot lag som normalt är klart bättre än Jets så det är imponerande. Browns fortsatt segerlösa och blev krossade i "derbyt" senast mot Bengals. Tror Jets gynnas av att Forte är skadad så den bättre Powell kan få mer att jobba med. Värt en liten slant på Jets som visar form för stunden.




Kommer säkert in med lite mer i spreadsheetet lite senare för er som är intresserade av det.

Någon annan som kan dela med sig av något intressant idag?

Lazlo 2017-10-08 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 546791)
2017-10-08 22:05NFLParlay vs Over + Under 2 FT 7 1.990
Unibet
Stormatch ikväll mellan Cowboys - Packers som är veckans höjdpunkt enligt många.

Både Packers och Cowboys inledde säsongen med en low scoring seger men sedan dess har det varit betydligt fler poäng i dom senaste 3 matcherna för båda lagen.

Packers har snittat 52.3 poäng per match över sina senaste 3 matcher och samtliga matcherna har gått över den linan vi har idag. Senast så hade man sin bästa offensiva prestation denna säsongen när man bombade in 35 poäng mot Bears. Idag mot Cowboys defensiv som släppt till mycket poäng denna säsongen så tror jag Packers har goda chanser att leverera offensiv igen.

Cowboys har snittat 56.3 poäng per match över sina senaste 3 matcher och även här har samtliga matcher gått över denna linan vi får idag. Senast hade man hela 65 poäng i matchen mot Rams som man tillslut förlorade. Offensiven fungerar återigen med Prescott och Elliot som unga stjärnor men defensiven lämnar mycket övrigt att önska.

Lagen möttes 2 gånger ifjol med 46 och 65 poäng som totaler och jag tycker båda lagen känns än mer offensiva denna säsongen samtidigt som försvaren inte är bland som bättre ligan.

Tror vi återigen får se en high scoring match mellan dessa lagen och den kan mycket väl närma sig 60 poäng.


---------------------------------------

Rams mot Seahawks med en grundtotallina kring 47 gör att vi som följt NFL senaste säsongerna hajar till rejält eftersom det här har varit två otroligt defensiva lag under många år.

Anledningen till att linan är så hög är för att Rams i år spelar en helt annan fotboll då man är betydligt mer offensiva än tidigare men ny coach och lite nytt tänk. Det har blivit en hel del poäng i många av Rams matcher men man har också mött lag som har riktigt klena defensiver så det gör saken mycket lättare.

Nu möter man Seahawks med en av ligans mest fruktade defensiver vilket gör att jag tror att matchbilden kan bli helt annorlunda.

Seahawks har stundtals stora problem offensivt men kan luta sig tillbaka till sitt starka försvar som kan hålla matcherna jämna.

Rams försvar är inte heller det så dåligt i grunden och jag tror som sagt att vi kan få en liten annan matchbild här än vad Rams haft tidigare mot lag med usla defensiver.

Historiskt sett brukar detta också vara en tajt och hård matchup mellan två lag från samma division så det står väldigt mycket på spel.

Linan känns väl tilltagen då jag inte tror Rams kommer kunna ösa på framåt som man gjort tidigare utan det finns risk att båda lagen lutar sig tillbaka mot springspelet som dödar tid och ett defense som håller matchen jämn hela vägen.


BOL! :cheers:



Kanske kommer in något mer i sheetet. Lycka till ikväll allesammans! :moneybag:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved