Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Fantasy 2018 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/33030-nfl-fantasy-2018-a/)

mequei 2018-07-24 08:15

Nu kör vi! Jag håller i trådarna med Lazlo som bollplank, mentor och bankir.

Tänkte att vi utgår från förra säsongens upplägg och bombarderar med åsikter och synpunkter så ser vi vart vi landar.

Edit: vi kör via ESPN som vanligt

Förslag:

Liga 1
Format: Standard
Draft: Snake
Insats:1000 kr

Liga 2
Format: PPR
Draft: Auction
Insats:1000 kr

Liga 3
Format: Omröstning
Draft: Omröstning
Insats: 5000 kr, eller enligt önskemål

Samtliga ligor; fractional scoring och Waiver "Move to last".

Antal spelare i trupperna samt utformningen av starters kan vi diskutera när vi ser hur många lag det blir i respektive liga.

Vi utgår från detta och så hjälps vi åt att finjustera.

Så fort Ligorna och deltagande lag är spikade så bestämmer vi draftdatum samt lottar draftordning (i ligor med snake). INGEN DRAFT kommer att genomföras för än ALLA har betalat.

OBS! Kommer göra mitt bästa för att så många som möjligt ska bli nöjda och glada, MEN det är omöjligt att alla ska bli helt nöjda. Jag är ny i rollen, vänligen ha överseende med det. Jag har inga som helst problem med att ta kritik, men håll det på en vuxen nivå :) Jag har två små barn och har oftast fullt upp på dagarna, min aktivitet här kommer oftast att ske på kvällar.

Nu åker vi! Kom in med anmälningar och synpunkter på ligorna.

Jag anmäler mig själv till samtliga ligor oavsett format :)


Välkomna och lycka till!

Quack

jaroiten 2018-07-24 08:42

Kul! Jag är gärna med i alla ligor. Om det inte går föredrar jag liga 2, 3 och sist 1.

MonstersOfTheMidway 2018-07-24 08:43

Morgon,

Anmäler mig till samtliga ligor. Rangordning:
Sharp3, Sharp1 och sist Sharp2.

Sharp 3:

Snake och standard. 5.000kr.

Half PPR låter intressant men vi får se vart vi hamnar.

Gött!

MoTM

mindbender79 2018-07-24 09:13

Jag är gärna med i liga 1 och 2

jaroiten 2018-07-24 12:02

Liga 3 önskemål: Auction och PPR :)

Lazlo 2018-07-24 12:45

Ja, som ni ser så har vi kommit överens om en lösning till kommande säsongerna då mequei kontaktade mig och var intresserad av att hjälpa till.

Det känns väldigt tryggt att lämna över "stafettpinnen" till mequei då han varit en lång och trogen medlem i ligorna och han har alltid skött sig exemplariskt så detta kommer fungera perfekt. :thumbup:

Det är osäkert om jag kommer ha tid till att sköta ligorna denna säsongen så därför har jag tvekat lite. Denna lösningen känns väldigt bra då jag inte behöver ha ansvaret eller lägga samma tid utan kan finnas med som lite hjälp till mequei som ska sköta det hela.

Vi kör vidare i våra tidigare ligor som finns på ESPN bara det att jag lägger till mequei som LM för dessa.


Jag vill som alltid vara med i samtliga ligorna i ordningen: Sharp3, Sharp1, Sharp2

För liga 3 röstar jag på: Snake + Standard

MrHansson 2018-07-24 12:59

Jag är självklart på i år igen, ialla ligor man får plats i såklart :-)

mequei 2018-07-24 14:09

NFL börjar 6/9 och drafterna vill vi ju ha ganska nära in på.
Vad sägs om att hålla drafterna inom perioden fredag 31/8- måndag 3/9?

För att alla ska hinna betala innan draften och för att vi ska hinna lotta draftordnongen (snake) tycker jag att vi sätter deadline för anmälning och sammansättning av ligorna till söndag 12/8. Det innebär att vi har nästan 2 veckor på oss att sätta ligorna vilket vi borde fixa.

Quack

MonstersOfTheMidway 2018-07-24 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 577541)
NFL börjar 6/9 och drafterna vill vi ju ha ganska nära in på.
Vad sägs om att hålla drafterna inom perioden fredag 31/8- måndag 3/9?

För att alla ska hinna betala innan draften och för att vi ska hinna lotta draftordnongen (snake) tycker jag att vi sätter deadline för anmälning och sammansättning av ligorna till söndag 12/8. Det innebär att vi har nästan 2 veckor på oss att sätta ligorna vilket vi borde fixa.

Quack

Låter perfekt! Kan samtliga datum!

MoTM

Juret 2018-07-24 19:56

Är gärna med i liga 1 och/eller 2 beroende på draftdatum, får svårt att drafta fr-sö. On-to 29-30/8 är bäst för mig.

Hur är prisfördelningen tänkt för liga 3 ?

MonstersOfTheMidway 2018-07-24 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av Juret (Inlägg 577571)
Är gärna med i liga 1 och/eller 2 beroende på draftdatum, får svårt att drafta fr-sö. On-to 29-30/8 är bäst för mig.

Hur är prisfördelningen tänkt för liga 3 ?

I år det inte bestämt ännu men i fjol hade vi 70-30 och bye istället för "tredje pris"

Det tycker jag var kanon. Bye är oerhört värdefullt.

Så jag kommer rösta på samma "regler" som i fjol.

MoTM

onilsson 2018-07-24 21:39

Hallå Hallå!
Jag är gärna med i liga 1 i år igen.
När det gäller datum för draften så kan jag förvarna om att jag jobbar kvällar tisdagar-lördagar. Så söndag eller måndag är det som funkar bäst för min del.

SH 2018-07-24 21:57

Liga 2, 1, 3 är mina önskemål. Föredrar Auction + Draft i den tredje.

Kan drafta mer eller mindre alla kvällar.

steen 2018-07-24 22:16

Jag är gärna med i liga 1! Dom flesta kvällarna funkar för mig.

ExtraCheese 2018-07-25 12:05

Tjena!

Är gärna med i Liga 2 och 1 igen (I den ordningen), om plats finns. :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved