Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   Liga 3 -NFL Fantasy 2018 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/33234-liga-3-nfl-fantasy-2018-a/)

janbanan1 2018-08-17 17:40

Du har PM från mig med info om min betalning som är på väg till dig :)

SH 2018-08-17 18:14

Ni var väldans taggade på att köra en liga på 8 pers! (=
Känns lite tråkigt med alla varianter med 3b 3wr och extra flexplatser, man kommer ju ha oändligt med spelare i laget. Alla kan väl försöka kika om det finns fler som är intresserade, tror 10st i ligan skulle vara mycket roligare.

MonstersOfTheMidway 2018-08-17 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av SH (Inlägg 580526)
Ni var väldans taggade på att köra en liga på 8 pers! (=
Känns lite tråkigt med alla varianter med 3b 3wr och extra flexplatser, man kommer ju ha oändligt med spelare i laget. Alla kan väl försöka kika om det finns fler som är intresserade, tror 10st i ligan skulle vara mycket roligare.

Klart man är taggad, oavsett antal och roster. Denna liga är ju lite extra då man ska försöka försvara första platsen. :cheers:

Håller med till 100% att 10 är betydligt roligare. Men tror det blir svårt att få in 2st akut. Jag kan kolla med ett par som varit tveksamma om de ändrat sig. Men samtidigt har anmälan gått ut och det kanske inte är fair att ändra saker nu. Det är något Quack får ta och fundera på.

Håller även med om antalet spelare, som jag tidigare varnat för. Jag har absolut inget emot att ha mer standard roster som tex 1qb 2rb 2rb 2flex etc samt 6 bänk.

Vi har alla olika syn på saker och ting.

Känner du att du inte vill vara med i ligan med nuvarande regler? Vore självklart mkt tråkigt! Tycker du är en väldigt kunnig och bra spelare.

Nu blir det svårt att ändra men jag har inga problem att vi ändrar roster för att få ihop en liga. Det viktigaste är ju att vi får en bra liga med intresserade spelare. Exakt antal rb, wr etc är mindre viktigt i min värld!


Det är säkert vissa som blir smått sura om vi ändrar roster när man betalt osv och det är helt förståeligt. Därför kan man bara säga hur man själv tycker och jag har inget emot att ändra roster om det gör att vi får ihop ligan som sagt!

Bara mina 5 cent!

MoTM

SH 2018-08-17 18:51

Jo jag är med oavsett regler, kändes lite småtråkigt bara. Förra säsongen spikade vi reglerna/rosters/antalet medlemmar i denna liga lite senare än dem andra, mitt förslag är att vi gör likadant i år, för att spela den "bästa" ligan på bara 8 pers känns inte värdigt.
Skjut upp en vecka imo och försök leta i alla kanaler efter sugna NFL-lirare. Annars sitter vi där med 14 spelare att heja på i laget varje vecka, det kommer förstöra lite av tjusningen.

MonstersOfTheMidway 2018-08-17 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av SH (Inlägg 580530)
Jo jag är med oavsett regler, kändes lite småtråkigt bara. Förra säsongen spikade vi reglerna/rosters/antalet medlemmar i denna liga lite senare än dem andra, mitt förslag är att vi gör likadant i år, för att spela den "bästa" ligan på bara 8 pers känns inte värdigt.
Skjut upp en vecka imo och försök leta i alla kanaler efter sugna NFL-lirare. Annars sitter vi där med 14 spelare att heja på i laget varje vecka, det kommer förstöra lite av tjusningen.

Kan inte annat än hålla med, du har en bra poäng där. Då alla inte är lika aktiva på att skriva sina åsikter :KO: så vet jag inte hur de andra tänker. Till slut så är det ju vår eminenta LM som beslutar =)

Tror dock inte Quack har något emot att leta fler då han är en väldigt reko kille och är inte rädd för förslag.

Oron med stor roster är ju som du skriver, det blir oerhört många spelare att heja på varje vecka. Det kommer säkert förstöra en del av tjusningen.

Ditt förslag med att lägga på en 1vecka är i mitt tycke helt OK.

Att få en high stakes liga med 10-12pers hade varit sjukt trevligt. Och då slipper vi krångla med rostern för då använder vi ju standard, som vanligt när man är fler spelare.

Om bara Quack ger OK på detta så kan jag ge mig ut och leta på stan med blåslampa efter fler. Hjälps vi alla åt så kan jag nästan garantera att vi finner i alla fall 2st till.

MoTM

SH 2018-08-17 19:00

Även jag kan kika bara det ges grönt ljus.

mequei 2018-08-17 20:55

Eftersom jag efterlyst åsikter och förslag tycker jag bara att det är bra att detta tas upp :)

Självklart är det bättre med 10 lag än nuvarande 8 lag, det är vi nog alla överens om,men 8 lag är oändligt mycket bättre än ingen liga alls :)

Jag spikade Monsters förslag om antal spelare och starters igår, alltså efter några av oss betalat, fram tills dess var det öppet att komma med förslag och inget var spikat. Därför tycker jag det är helt ok att vi lyfter frågan igen, speciellt eftersom det bara var Monster som hade yttrat sig.

Så, LM Quacks åsikt i detta är att:
Helt ok att söka 2 lag till och vi tar upp rosters och starters till diskussion igen.
Då aktiviteten med förslag och dylikt varit låg så tycker jag det är fair, den som har synpunkter på det kan kontakta mig.

MEN: jag vill dock ha besked, eller helst betalning, från SH och Mr Hansson om ni är med oavsett antal lag?

Quack

MonstersOfTheMidway 2018-08-17 21:25

OK, gott. Då försöker vi leta upp några till.

Känner inte till så många fantasy sidor i Sverige men vet att nfl podden har folk som inte fick plats. Deras Facebook sida har lite om det. Kanske kontakta de som blev utan liga där? Har tyvärr inte själv fb, jag vet, våga vägra!

Jag ska ringa ett par tokar och se om de har lust.

Ha en fortsatt trevlig kväll.

MoTM

SH 2018-08-17 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 580559)

MEN: jag vill dock ha besked, eller helst betalning, från SH och Mr Hansson om ni är med oavsett antal lag?

Quack

Jag är med oavsett lag och roster, gjorde ett misstag att inte specificera min starka åsikt om 10 lag innan allt var spikat, haft mycket på jobbet vilket gjort att jag inte varit aktiv här. Men skulle aldrig splitta upp en hel liga bara för att allt inte är precis så som jag önskar det. Lite motgångar får man leva med här i livet (=

Så du kan räkna in mig, PMat Lazlo om betalning.

MonstersOfTheMidway 2018-08-17 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av SH (Inlägg 580568)
Jag är med oavsett lag och roster, gjorde ett misstag att inte specificera min starka åsikt om 10 lag innan allt var spikat, haft mycket på jobbet vilket gjort att jag inte varit aktiv här. Men skulle aldrig splitta upp en hel liga bara för att allt inte är precis så som jag önskar det. Lite motgångar får man leva med här i livet (=

Så du kan räkna in mig, PMat Lazlo om betalning.

Härligt SH, skönt att höra. Då har vi bara Hansson kvar för att få ihop till 8, samt att vi försöker leta upp några till.

Oavsett hur många vi blir så borde vi diskutera roster totalen igen. SH har rätt i att det blir för många med 3rb,3wr och stor bänk.

Frågan är ju då bara vad som blir bra.

Har kollat runt lite ikväll på high stakes ligor i USA som några vänner varit med i. Det är givetvis lite lika men det är ingen som utökat ligorna så pass mkt som vi gjort.

De flesta kör rätt så standard med 1qb,2rb,2wr,1te,1K och Dst samt 6-8 bänk. Rätt så vanligt med 2 flex också alt 3wr.

Inte lätt.

Vad säger Ni andra? SH?

MoTM

mequei 2018-08-17 22:49

Att välja en söndag som deadline för betalning var kanske inte det smartaste (tack SH för att du påpekade problemet). Det i kombination med den korta tiden att betala på har gjort att jag valt att flytta fram deadline för betalning av insatsen till onsdag 22/8.

Quack

Juret 2018-08-18 08:40

Jag kör hellre 2 flex än 3 wr. 6-7 bänk, det är tråkigt när waivers sätts ur spel.

MonstersOfTheMidway 2018-08-18 08:44

Citat:

Ursprungligen postat av Juret (Inlägg 580580)
Jag kör hellre 2 flex än 3 wr. 6-7 bänk, det är tråkigt när waivers sätts ur spel.

Håller med, waivers är en grymt viktig del av säsongen.

2Flex och 6-7bänk ställer jag mig bakom! :thumbup:

MoTM

mequei 2018-08-20 10:01

Jag har slut på namn på min lista över tänkbara kandidater till Liga 3.

Hur går det för övriga?

MonstersOfTheMidway 2018-08-20 10:52

Hej,

Det går inte bra, har visserligen inte fått tag på de jag hoppats på mest då det varit iväg över helgen och lovade återkomma denna vecka.

Jag kollar vidare.

Ha det gott!

MoTM



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved