Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-07-30, 21:42   #1
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Liga 3 -NFL Fantasy 2018


Liga 3

Insats:5000 kr / lag
Scoringformat: Omröstning, fractional
Waiver: Move to last
Drafttyp:Omröstning
Draftdatum och tid: 30/8 -4/9 kl 22.00
Rosters : Beror på om hur många lag vi blir
Starters : beror på hur många lag vi blir

Deltagare:

1. mequei BET
2. MonstersOfTheMidway BET
3. Jaroiten BET
4. Lazlo BET
5. MrHansson BET
6. SH BET
7. Juret BET
8. janbanan1 BET



8 lag anmälda, enligt min mening fullt tillräckligt för att köra. Vad tycker ni andra? Självklart vore det bra med fler lag, så vi kan väl hjälpas åt att lägga ut några krokar.

Om någon/några på listan är nya medlemmar i Liga 3, skicka PM till mig med era mailadresser som ni har på ESPN så bjuder jag in er.

PPR eller standard? Auction eller snake? Detta avgörs genom omröstning. Hälften av oss har redan röstat, övriga måste göra det senast 12/8. Har ni inte lämnat er röst då så ses det som en blank röst

Vi kan diskutera hur vi vill ha prisfördelningen för denna ligan, självklart beror detta på hur många lag vi i slutändan blir.

Trejder kommer att behandlas som förra säsongen. De får gå igenom automatisk om inte tillräckligt med folk lägger in veto.

Draftdatumet: någon dag under perioden 30/8-4/9 kl22.00. OBS! Här är det väldigt viktigt att alla meddelar om det är något datum under denna period som INTE passar. Hör jag inget från er senast 12/8 räknar jag med att alla datum är ok. Det är tre ligor som ska drafta och det kommer bli svårt att lägga pusslet, så väldigt viktigt att ni hjälper till här.


Hur många lag vill ni ha i slutspel? Upplägg? Även här beror det ju på hur många lag vi blir.

Hur gör vi med rosters och starters? Förra säsongen körde vi med 2QB som starters, samma i år? Nya förslag?

Lazlo återkommer med hur insatsen ska betalas. Förslagsvis så betalar vi efter vi spikat draftdatum och andra detaljer 12/8, men absolut senast 19/8.
Eventuell draftordning (beroende på om det blir auction eller snake) lottas när alla har betalat. Ingen draft kommer att genomföras för än alla har betalat.

Har jag glömt något eller om det finns några frågor/saker ni vill diskutera så är det bara att framföra det här i tråden.



Quack
__________________
Forza Löven

Senast redigerad av mequei den 2018-08-23 klockan 10:42.
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 08:30   #2
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Hej,

8 är i minsta laget men tillräckligt för att få en bra säsong. Vi håller dörren öppen för fler.

Kan alla datum!

Förslag:

1. Skippa 2Qb. Det var intressant ifjol men i slutändan så gillar jag nog 1Qb betydligt mer. Hellre då utökad flex.

2. Samma utdelning som ifjol. 70-30 samt bye.

MoTM
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 15:41   #3
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Gärna 2 flex inklusive TE.

1 QB

Snake/standard

6 till slutspel, 1-2 bye.

Kan drafta 29/8 , 30/8 , 4/9 , 5/9

Om det går, lägg en trade deadline med ett par omgångar kvar så blir det inga diskussioner om något skulle gå igenom.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+5)

Senast redigerad av Juret den 2018-07-31 klockan 15:42.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-01, 18:00   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 160
Sharp$: 2208
Standard

Halloj,

Skulle folk ha invändningar om både jag och janbanan1 sköter om laget?

Om inte:
Vi har väl inga särskilda önskemål om drafttyp osv, så kör på. Allt är kul.

Angående draftdatum så; helst inte 1 sep, men det skulle nog kunna ordnas i värsta fall.
__________________
Tennis:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

F1:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
janbanan1 (+5)
ExtraCheese är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-01, 22:08   #5
SH
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 134
Sharp$: 3746
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtraCheese Visa inlägg

Skulle folk ha invändningar om både jag och janbanan1 sköter om laget?
Man får väl alltid ha en co-owner, ser inget problem med detta.

Jag röstar auction/ppr.
SH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-06, 13:28   #6
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Jag ser inga som helst problem med det.
Om ingen annan tycker annorlunda så är det bara att köra.



Citat:
Ursprungligen postat av ExtraCheese Visa inlägg
Halloj,

Skulle folk ha invändningar om både jag och janbanan1 sköter om laget?

Om inte:
Vi har väl inga särskilda önskemål om drafttyp osv, så kör på. Allt är kul.

Angående draftdatum så; helst inte 1 sep, men det skulle nog kunna ordnas i värsta fall.
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 11:30   #7
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Hej

Nu har deadline passerat för anmälningar och åsikter.

Mitt slutliga förslag blir så här:

Insats:5000 kr / lag
Scoringformat: Standard, fractional
Waiver: Move to last
Drafttyp:Snake
Rosters : Inte helt spikat
Starters : Inte helt spikat

8 lag
Förra året hade vi 2 QB och 2 Flex, enda åsikterna här på forumet är för en ändring så att vi bara kör med 1 QB. Jag respekterar det, men på nått sätt tycker jag att vi lägger till någon/några positioner nu när vi bara är 8 lag (10 lag förra säsongen).

Kan det vara ett alternativ att köra med 3 Flex? 3 WR eller 3 RB?
Vad sägs om att utöka bänken och draftar en spelare extra nu när vi bara är 8 lag?
Kom med åsikter och förslag, försöker att spika detta fredag 17/8.

De som inte gör sin röst hörd får nog leva med det upplägg som blir

Vinstfördelning:
1:a 25 000 kr
2:a 12 500 kr
3:a 2 500 kr

Sosse-tänket igen, men står fast vid min åsikt att matchen om 3:e pris bör gälla något.

6 Lag till slutspel, slutspelsmatcherna spelas över 2 veckor. (v 11-12 kvart, v 13-14 semi, v 15-16 final/ Match om 3:e pris)
Lag 1-2 i grundserien får bye till semin, lag 3-6 spelar kvartsfinal.

Draft 5 September kl 22.00. Är detta för sent in på starten? NFL drar igång 6 September men vill att alla ska vara nöjda med draftdatum.


Betalning av insatsen på 5000 kr sker till Lazlo (återkommer med info om det här på forumet samt i PM) SENAST 19 Augusti.

Lägger till anmälda lag i ligorna på ESPN när betalning är bekräftad av Lazlo (med reservation för att det kan dröja en stund då det imorgon är Löven-Skellefteå samt att två barn och mitt jobb tar tid).

Hör gärna av er med synpunkter och åsikter, detta är mitt slutliga förslag men självklart går det att ändra lite.

Quack
__________________
Forza Löven
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+5)
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 14:49   #8
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Hej,

Helt OK med utökad bänk samt 3Flex istället.

Dock så tycker jag vi ska passa oss för att ha en lika stor bänk som förra säsongen för då kunde man plocka från waivers och sedan blocka denna spelare mot andra. Man hamstrade alltså spelare. Waivers var ju uselt då. Lite av charmen är ju att leta på waivers och väga waiver plats mot spelaren osv.

Så en utökad bänk är helt OK men inte överdrivet stor bänk.

Draften är inga problem, jag gillar sena datum då man får så aktuell roster som möjligt utan ev. skador precis innan week1 osv.

Annars är allt helt OK!

MoTM
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 22:00   #9
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Finns lag som har bye veckorna 11 och 12 så slutspelet bör börja vecka 13 tidigast.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 08:24   #10
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Finns lag som har bye veckorna 11 och 12 så slutspelet bör börja vecka 13 tidigast.
Just det, stämmer bra. Då blir det inte bra med slutspel v.11-12.

Förslag är väl då att ändra antalet som går till slutspel. 6st är ju lite väl många med tanke på att ligan enbart består av 8st. Grundserien blir lite utvattnad då.

Det är väldigt sällan man har fler än hälften av grundserien som går till slutspel.

Mitt förslag är som följer:

3st till slutspel.

Lag 1 får bye

Lag 2 och 3 möts v.13-14

Vinnaren möter bye laget v.15-16. Förloraren i wildcard matchen får då tredje priset.

Vad säger Ni andra?

Alternativet med 6 går ju absolut men då måste vi ändra längden på slutspelet:

6 slutspel, 2 bye.

Lag 3,4,5,6 spelar v.13.
Lag 1,2 och vinnarna ovan spelar 14.
Vinnarna ovan spelar 15-16 samt tredje pris.

Eller?

MoTM
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."

Senast redigerad av MonstersOfTheMidway den 2018-08-14 klockan 08:56.
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 15:15   #11
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Jag föredrar 4 lag till slutspel om vi kör 2-veckors matchups i slutspelet. Alla kommer inte hinna mötas 2 gånger.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 14:30   #12
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Ska kolla på hur vi löser slutspelet, känns dock som Juret är nåt på spåret.

Hur gör vi med starters? Förra säsongen var vi 10 lag och körde:

2 QB
2 RB
2 WR
1 TE
2 FLEX
1 K
1 DEF/S

Nu när vi bara är 8 lag borde vi kanske utöka med någon plats. Finns önskemål om att bara köra med 1 QB men då borde vi kanske öka med 2 platser?

För min del är det ok med 2 QB, fler som har åsikter om det?
3 FLEX?
3 WR och 3 RB?

Vad tror sällskapet?
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 15:10   #13
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Jurets 4st till slutspel låter helt OK. Då blir det ingen bye och kör slutspel v.13-14 samt 15-16. Helt OK!

När det gäller roster så är det inte lätt. 8 man liga är svårt då man kan får väldigt bra spelare under draften.

Jag varnar ändå för att utöka roster så pass mkt att kan bara plockar spelare för att blocka andra att ta dessa. Det blir inte roligt då.

Var med i en liga för många år sedan som hade en stor bänk. Där låg hela tiden top spelare och samlade damm. Man brydde sig inte om waivers alls och inga trades gjordes.

Mitt förslag är att vi håller oss till max detta:

1QB
3RB
3WR
1TE
2Flex
1Dst
1K

8Bänk

Då blir roster 20. 8 lag x 20 roster är 160spelare. 160 spelare är standard i normal 10man liga. 12 man liga brukar ha 192 spelare.

Vi kan inte utöka bänken bara för att hamna på samma antal spelare som 14 man liga. En 8man liga har färre spelare och ett annat tänk än en 14man liga.

MoTM
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."

Senast redigerad av MonstersOfTheMidway den 2018-08-15 klockan 15:24.
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-16, 10:47   #14
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway Visa inlägg
Jurets 4st till slutspel låter helt OK. Då blir det ingen bye och kör slutspel v.13-14 samt 15-16. Helt OK!

När det gäller roster så är det inte lätt. 8 man liga är svårt då man kan får väldigt bra spelare under draften.

Jag varnar ändå för att utöka roster så pass mkt att kan bara plockar spelare för att blocka andra att ta dessa. Det blir inte roligt då.

Var med i en liga för många år sedan som hade en stor bänk. Där låg hela tiden top spelare och samlade damm. Man brydde sig inte om waivers alls och inga trades gjordes.

Mitt förslag är att vi håller oss till max detta:

1QB
3RB
3WR
1TE
2Flex
1Dst
1K

8Bänk

Då blir roster 20. 8 lag x 20 roster är 160spelare. 160 spelare är standard i normal 10man liga. 12 man liga brukar ha 192 spelare.

Vi kan inte utöka bänken bara för att hamna på samma antal spelare som 14 man liga. En 8man liga har färre spelare och ett annat tänk än en 14man liga.

MoTM
Tycker förslaget ovan ser bra ut, vi kör på det!

Quack
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-17, 10:03   #15
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Ett par som inte betalat.

Hansson, SH, janbanan? Löser det sig? För Ni är väl fortfarande intresserade?

Vore verkligen tråkigt om inte ligan kommer igång!

Trevlig helg på Er.

MoTM
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SH (+2)

Senast redigerad av MonstersOfTheMidway den 2018-08-17 klockan 12:35.
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td