Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   Liga 3 -NFL Fantasy 2019 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/36602-liga-3-nfl-fantasy-2019-a/)

MonstersOfTheMidway 2019-09-04 08:11

Gott, detta har man längtat till. Sharp 3 har alltid varit en liten favorit liga eftersom den är lite annorlunda uppbyggd med QB, Flex etc.

Kommer bli sjukt intressant! Oh boy! :drunk:

/Da Coach

Harletun 2019-09-05 21:10

Verkar som FAAB är inställt till minimum 1 dollar.
Går det att ändra nu när säsongen startar eller måste vi köra vidare med det?

jaroiten 2019-09-06 08:27

Citat:

Ursprungligen postat av Harletun (Inlägg 637187)
Verkar som FAAB är inställt till minimum 1 dollar.
Går det att ändra nu när säsongen startar eller måste vi köra vidare med det?

Det står ju så i reglerna så behöver väl inte ändras?

Tragisk öppningsmatch av Bears..

Harletun 2019-09-06 10:40

Vad menar du med att det står i reglerna, vi har väl bara skrivit att vi kör FAAB?
I princip alla ligor kör ju med 0 dollar som standard i och med flera anledningar.

Dels behöver man betala varje gång man ska streama ett försvar eller QB.
Men framförallt kan man alltså hamna i ett läge där man inte har någon QB eller TE ifall man får skador och har utnyttjat sin FAAB.

Låter ju otroligt konstigt.

jaroiten 2019-09-06 12:43

Jag menar att det står under "league settings":
Citat:

Acquisition And Waiver Rules
Lineup Changes
Lock individually at Scheduled Gametime
Player Acquisition System
Free Agent Auction
Season Acquisition Limit
No Limit
Waiver Period
1 Day
Player Acquisition Budget
100
Minimum Bid
1

Free Agent Auction Tiebreaker
Reset Each Week to Inverse Order of Standings
Och dessa regler stod där redan innan draften. Inte alls så ovanligt att köra med denna regel, jag är till exempel med i en annan liga som kör så här och med ännu mindre total budget. Med 100 poäng i budget borde det inte vara några problem alls. Även fast du streamar K och DST varje vecka blir det ca 70 över till andra rekryteringar.

Juret 2019-09-06 13:29

Jag hade också föredragit 0 men nu vet alla om det i alla fall.

Harletun 2019-09-07 06:31

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 637229)
Jag menar att det står under "league settings":
Och dessa regler stod där redan innan draften. Inte alls så ovanligt att köra med denna regel, jag är till exempel med i en annan liga som kör så här och med ännu mindre total budget. Med 100 poäng i budget borde det inte vara några problem alls. Även fast du streamar K och DST varje vecka blir det ca 70 över till andra rekryteringar.


Jo att det står där är jag med på, därav varför jag ens skrev här från början?
Men utgått från att vi kör 0 som vanligt.

Absolut att det blir över men kommer t.ex en top rb och blir tillgänglig så är ju sannolikheten stor att man vill spendera 7å-80%.

Men antar att vi för köra såhär men känns väldigt konstigt

jaroiten 2019-09-07 12:50

Citat:

Ursprungligen postat av Harletun (Inlägg 637307)
Jo att det står där är jag med på, därav varför jag ens skrev här från början?
Men utgått från att vi kör 0 som vanligt.

Absolut att det blir över men kommer t.ex en top rb och blir tillgänglig så är ju sannolikheten stor att man vill spendera 7å-80%.

Men antar att vi för köra såhär men känns väldigt konstigt

Okej, ja att lägga 80% av budget på en spelare kan straffa sig rejält mot slutet av säsongen om man åker på lite skador. Men det bör man ju också tänka på innan man spenderar större delen av sin budget på 1 spelare. Trist att sitta med 0 i banken, men man har knappast någon annan än sig själv att skylla på om man skulle hamna i ett sånt läge.

mequei 2019-09-10 11:12

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 637352)
Okej, ja att lägga 80% av budget på en spelare kan straffa sig rejält mot slutet av säsongen om man åker på lite skador. Men det bör man ju också tänka på innan man spenderar större delen av sin budget på 1 spelare. Trist att sitta med 0 i banken, men man har knappast någon annan än sig själv att skylla på om man skulle hamna i ett sånt läge.

Som en föregående talare sa så fanns förutsättningarna innan.
Första gången med FAAB för mig, så jag hade inte hunnit sätta mig in i detta upplägg.

Som LM kan jag bara säga att "lagt kort ligger", minsta budet blir $1, men blir det FAAB någon fler gång kommer jag att förespråka $0.

Smaken är som baken, men alla vet om förutsättningarna.

Quack

Hxtr 2019-10-01 14:33

Angående Team Grossman och Quack Attacks trade...

Matt Ryan mot DJ Chark Jr OCH Mike Evans. Jag är alltid för trades och uppmuntrar folk till att göra det men detta låter inte som en vidare fair trade tycker jag så jag kommer att rösta emot den.

mequei 2019-10-02 06:52

Citat:

Ursprungligen postat av Hxtr (Inlägg 641197)
Angående Team Grossman och Quack Attacks trade...

Matt Ryan mot DJ Chark Jr OCH Mike Evans. Jag är alltid för trades och uppmuntrar folk till att göra det men detta låter inte som en vidare fair trade tycker jag så jag kommer att rösta emot den.

Hej

Det var jag själv (Quack) som föreslog traden, så tyck inte synd om mig :)
Kan ha förståelse för att det ser illa ut, men:

Min QB sida är bedrövlig!! Jag har länge jagat en andra QB av hyfsad klass (kolla mina QB stats så förstår du) men QB:s är så klart högvilt i denna liga där vi startar 2st QB. Förstår alla som sitter hårt på sina guldklimpar då en, eller som i mitt fall två, skador blir förödande.

Då går priset upp. Jag är 1-3 och har inte råd med så många förluster till, jag MÅSTE ha en andra QB som kan producera. Då får jag betala priset.

I det läget känner jag att Evans mot Ryan är ok (Goodwin spökar ju i Tampa), men i hopp om att göra en snabb affär så kryddade jag med Chark, en spelare jag på riktigt inte tror håller hela säsongen. Jag kan ha jättefel men detta är ju ett spel med chansningar och kalkylerade risker.

Så, helt ok om du och andra röstar emot denna trade , det är upp till er.
Men tyck inte synd om stackars Quack för att han blir lurad :) från min sida är det kalkylerat i minsta detalj :) Om ni sen tycker att Grossman får onödiga fördelar så är det ju en annan sak, men jag kan dessvärre bara se till mitt eget lag just nu.:hurt:

Hxtr 2019-10-02 09:22

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 641319)
Hej

Det var jag själv (Quack) som föreslog traden, så tyck inte synd om mig :)
Kan ha förståelse för att det ser illa ut, men:

Min QB sida är bedrövlig!! Jag har länge jagat en andra QB av hyfsad klass (kolla mina QB stats så förstår du) men QB:s är så klart högvilt i denna liga där vi startar 2st QB. Förstår alla som sitter hårt på sina guldklimpar då en, eller som i mitt fall två, skador blir förödande.

Då går priset upp. Jag är 1-3 och har inte råd med så många förluster till, jag MÅSTE ha en andra QB som kan producera. Då får jag betala priset.

I det läget känner jag att Evans mot Ryan är ok (Goodwin spökar ju i Tampa), men i hopp om att göra en snabb affär så kryddade jag med Chark, en spelare jag på riktigt inte tror håller hela säsongen. Jag kan ha jättefel men detta är ju ett spel med chansningar och kalkylerade risker.

Så, helt ok om du och andra röstar emot denna trade , det är upp till er.
Men tyck inte synd om stackars Quack för att han blir lurad :) från min sida är det kalkylerat i minsta detalj :) Om ni sen tycker att Grossman får onödiga fördelar så är det ju en annan sak, men jag kan dessvärre bara se till mitt eget lag just nu.:hurt:

Jag kanske kan köpa ditt jättebehov av QB men jag tycker att Team Grossman får en orättvis fördel här. Det är främst därför jag röstar emot traden. Mvh

mequei 2019-10-02 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av Hxtr (Inlägg 641322)
Jag kanske kan köpa ditt jättebehov av QB men jag tycker att Team Grossman får en orättvis fördel här. Det är främst därför jag röstar emot traden. Mvh

Japp, och jag köper absolut din åsikt, speciellt som Grossman ligger i topp. Men jag tänkte mig till slutspel och anser att detta hjälper mig på vägen.

Ändå bra att vi förstår varandra :) Jag blir inte arg för att du röstar emot, tvärt om tycker jag det är bra att vi kan ventilera våra åsikter på ett bra sätt.

mequei 2019-10-03 14:38

Verkar finnas minst 4 personer i ligan som anser att DJ Chark Jr är en sjukt bra spelare.

Kom in med bud på honom så kanske vi kan lösa en trade. Räknar med bra bud då han verkar värderas högt.

Quack

jaroiten 2019-10-04 23:20

Vad hände med Ryan mot Evans traden då? Den borde ha gått igenom nu (passerat över 2 dygn sen den accepterades) men spelarna finns kvar i deras gamla lag och jag ser ingen pågående trade. :ohmy:

mequei 2019-10-05 11:17

Hej
Denna trade ser ut att ha gått igenom, ingen veto som vid förra traden mellan Team Grossman och Quack Attack. Däremot så har inte transaktionen genomförts.

Om jag inte hör annat inom 24 h så tar jag för givet att mina antaganden stämmer, att traden gick igenom, inget veto. Då kommer jag att manuellt flytta spelarna mellan lagen.

LM
Quack/Mequei

Hxtr 2019-10-05 12:51

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 641636)
Verkar finnas minst 4 personer i ligan som anser att DJ Chark Jr är en sjukt bra spelare.

Kom in med bud på honom så kanske vi kan lösa en trade. Räknar med bra bud då han verkar värderas högt.

Quack

Hej! Det är egentligen mest att du ville trada till dig Matt Ryan som visst... han kastar en del yards men han har bara kastat mer TDs än INTs i en match hittills. Detta när det samtidigt fanns helt ok QBs på FA. Det fanns exempelvis Minshew, Cousins, Trubisky, Carr, Darnold, Mariota, Garoppolo och Mason Rudolph att plocka upp där, helt gratis. Istället tradar du bort Mike Evans som är WR1 i ett pass happy lag och som har 4 TDs senaste två matcherna. Detta är för mig helt ofattbart redan där. Till detta slänger du även med DJ Chark ”för att få en snabb affär”. DJ Chark har hittills endast en match under 11 fantasy poäng. Han snittar 6.5/targets per match och har inte en match under 4 receptions. Hans connection med Minshew försvinner ju inte heller så DJ Chark är ju inte dålig fantasymässigt heller.

Denna trade kallar du dessutom ”välkalkylerad”. Jag kan inte hjälpa att få känslan av att ni är polare som hjälper varandra som framförallt stärker Team Grossmans lag som har sämre WR djup men tunga RBs och därmed får en orättvis fördel. Samtidigt som du får bättre QB så visst traden stärker bådas behov. Men den känns inte helt fair bara. Men jaja, ni får som ni vill. Kommer inte rösta emot traden. Lycka till ????

mequei 2019-10-05 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av Hxtr (Inlägg 642127)
Hej! Det är egentligen mest att du ville trada till dig Matt Ryan som visst... han kastar en del yards men han har bara kastat mer TDs än INTs i en match hittills. Detta när det samtidigt fanns helt ok QBs på FA. Det fanns exempelvis Minshew, Cousins, Trubisky, Carr, Darnold, Mariota, Garoppolo och Mason Rudolph att plocka upp där, helt gratis. Istället tradar du bort Mike Evans som är WR1 i ett pass happy lag och som har 4 TDs senaste två matcherna. Detta är för mig helt ofattbart redan där. Till detta slänger du även med DJ Chark ”för att få en snabb affär”. DJ Chark har hittills endast en match under 11 fantasy poäng. Han snittar 6.5/targets per match och har inte en match under 4 receptions. Hans connection med Minshew försvinner ju inte heller så DJ Chark är ju inte dålig fantasymässigt heller.

Denna trade kallar du dessutom ”välkalkylerad”. Jag kan inte hjälpa att få känslan av att ni är polare som hjälper varandra som framförallt stärker Team Grossmans lag som har sämre WR djup men tunga RBs och därmed får en orättvis fördel. Samtidigt som du får bättre QB så visst traden stärker bådas behov. Men den känns inte helt fair bara. Men jaja, ni får som ni vill. Kommer inte rösta emot traden. Lycka till ????

”Polare som hjälper varandra”........nä men fy in i helvetet!!
Du anklagar mig alltså för fusk?! Den accepterar jag inte. Hade jag inte varit LM och själv sagt att vi ska hålla god ton i forumet så hade det spårat ur nu.

jaroiten 2019-10-05 16:16

För det första, nej jag känner inte mequei och det här är inget försök till collusion eller så. Inget av våra lag är ju utan slutspelschans eller har säkrat slutspel. Förstår inte hur det kan misstänkas för det. Givetvis är det tänkt att en trade skall gynna båda parter, men det har ju inget med collusion att göra.

I en 2 QB-liga får QBs högre värde än i en vanlig liga. Och visst det finns QBs med snäppet under Ryan i point projection som är FA. Just nu Rudolph med högst projection 16p jämfört med 19.1 på Ryan. Alltså skillnad på 3.1p, men det finns ju även WRs på FA, just nu Sutton 7.5p jämfört med Evans 11.2p. Skillnad på 3.7p.

Om Evans mot Ryan anses som för ojämn trade så är det nog inte många trades som kan gå igenom i min mening. Att sen mequei erbjöd sin nyligen uppplockade FA spelare DJ Chark också gjorde mig inte så mycket varken eller, en liten upgrade mot mina bänk WRs i min mening. Var tvungen att droppa någon annan av marginellt lägre värde för att han skulle få plats.

Sen så insåg jag senare att vår Ryan-Evans trade stoppades pga att jag hade plockat upp Dede Westbrook efter att jag hade accepterat traden men innan Evans hade anlänt till truppen. Så när han skulle in i min trupp hade jag redan maxantal WRs, så det var därför den traden inte gick igenom. Inte pga att den blev nedröstad inom 48h review.

Hxtr 2019-10-05 16:57

Hej igen.

Anklagar ingen för något. Ni verkar båda vara reko och jag uppskattar allt jobb mequei gör för ligorna på sharps.se. Jag tyckte bara att den första traden var en sådan orimlig trade sett till vad man ger bort och vilka QBs som ändå fanns tillgängliga att tanken ändå slog mig att #1 mequei blir lurad av Team Grossman eller #2 de är polare. Jag har varit med om det tidigare i en annan liga nämligen där det senare kom fram att de var kompisar så därför jag är extra på min vakt. Inget illa mot någon utav er.

Jag accepterar dessutom Mike Evans mot Matt Ryan som jag skrev tidigare och att jag inte tänker rösta emot den traden. Även om jag inte håller med om den, så accepterar jag den. Den fyller ett behov hos båda. Den första traden tyckte jag dock inte var fair, alls. Därför jag röstade veto mot den. Verkar ändå varit 3 andra som höll med om det då de också röstade veto.

Som sagt, jag är för att folk gör trades med varandra men jag tycker det är nyttigt att ventilera sina åsikter om det är någon trade som inte känns rättvis mot båda parter... eller de övriga i ligan.

Mvh

Harletun 2019-10-05 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av Hxtr (Inlägg 642127)
Hej! Det är egentligen mest att du ville trada till dig Matt Ryan som visst... han kastar en del yards men han har bara kastat mer TDs än INTs i en match hittills. Detta när det samtidigt fanns helt ok QBs på FA. Det fanns exempelvis Minshew, Cousins, Trubisky, Carr, Darnold, Mariota, Garoppolo och Mason Rudolph att plocka upp där, helt gratis. Istället tradar du bort Mike Evans som är WR1 i ett pass happy lag och som har 4 TDs senaste två matcherna. Detta är för mig helt ofattbart redan där. Till detta slänger du även med DJ Chark ”för att få en snabb affär”. DJ Chark har hittills endast en match under 11 fantasy poäng. Han snittar 6.5/targets per match och har inte en match under 4 receptions. Hans connection med Minshew försvinner ju inte heller så DJ Chark är ju inte dålig fantasymässigt heller.

Denna trade kallar du dessutom ”välkalkylerad”. Jag kan inte hjälpa att få känslan av att ni är polare som hjälper varandra som framförallt stärker Team Grossmans lag som har sämre WR djup men tunga RBs och därmed får en orättvis fördel. Samtidigt som du får bättre QB så visst traden stärker bådas behov. Men den känns inte helt fair bara. Men jaja, ni får som ni vill. Kommer inte rösta emot traden. Lycka till ????

Det är lite det som blir fel när man pratar värdering och att man själv inte "håller med".

Jag menar, jag kan ha Carson som högre RoS än Kamara, ska inte jag ha möjlighet att göra den traden då för att du/andra inte har samma rankings som jag har?

Sedan ska jag tillägga min dubbelmoral då jag själva röstade emot den första traden vilket jag nu i efterhand inte håller med om att jag borde gjort.

mequei 2019-10-05 20:27

Det är som det är.

Första traden genomfördes ej pga regeln om veto, bara att motvilligt acceptera det.
Andra traden gick ej igenom pga av det som jaroiten/Grossman beskrivit tidigare i denna tråd. Jag vet att jag i egenskap av LM har möjlighet att manuellt genomföra denna trade ändå, men då mitt eget lag är inblandat så blir det känsligt. När det sen på det kommer indirekta fuskanklagelser så blir detta inte roligt alls längre.

Jag och min "polare" jarioten/Grossman har därför gemensamt beslutat att lägga ner traden. Inväntar med spänning konspirationsteorier även på det.

Så är det med det. Over and out.

Harletun 2019-10-06 16:07

Trade
 
Verkar blivit fel med traden i liga 2 också - Hill mot Mixon.

jaroiten 2019-10-06 16:39

Citat:

Ursprungligen postat av Harletun (Inlägg 642443)
Verkar blivit fel med traden i liga 2 också - Hill mot Mixon.

Verkar vara för att Pennybridge Pioneers redan har 8 WRs och därmed inte kan ta emot Hill då 8 WRs är max i den ligan. Buggigt av ESPN att det ska vara möjligt att sånt här sker.

jaroiten 2019-10-11 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av Harletun (Inlägg 642287)
Sedan ska jag tillägga min dubbelmoral då jag själva röstade emot den första traden vilket jag nu i efterhand inte håller med om att jag borde gjort.

Jag kan lägga till lite mer dubbelmoral från din sida, rösta nej till den traden och sen skicka följande förslag:
Citat:

ESPN Fantasy Football trade proposed to you in league Liga 3 - Sharps Fantasy 2019
To: Team Grossman
From: Team Harletun
GROS would trade
Christian McCaffrey, Car RB
Zach Ertz, Phi TE
HARL would trade
Devin Singletary, Buf RB
Är Devin Singletary i din bok mer värd än McCaffrey?

Harletun 2019-10-12 10:17

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 643455)
Jag kan lägga till lite mer dubbelmoral från din sida, rösta nej till den traden och sen skicka följande förslag:
Är Devin Singletary i din bok mer värd än McCaffrey?

Förstår inte vad det har med dubbelmoral att göra men nej förstår inte varför jag skulle tradea Dalvin Cook mot Wilson.

jaroiten 2019-10-12 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av Harletun (Inlägg 643712)
Förstår inte vad det har med dubbelmoral att göra men nej förstår inte varför jag skulle tradea Dalvin Cook mot Wilson.

Dubbelmoralen ligger i att du röstade emot traden mellan mig och Quack för att den var för ojämn. Och sen skicka ett sånt där förslag. Du kan ju omöjligen tycka den är jämnare än den Quack och jag försökte göra? Hur kan inte den vara ojämn?

mequei 2019-10-15 21:55

Fått höra från fler än ett håll om min senaste trade med Grossman/Jaroiten.

Vänligen, framför gärna era åsikter här så att alla kan diskutera det öppet.
Ledsen om mitt sätt att tänka Fantasy ”skadar ligans anseende”.

Detta är inget bu hu inlägg, bara mitt sätt att säga att jag fått nog.

Lycka till alla

jaroiten 2019-10-16 13:53

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 644481)
Fått höra från fler än ett håll om min senaste trade med Grossman/Jaroiten.

Vänligen, framför gärna era åsikter här så att alla kan diskutera det öppet.
Ledsen om mitt sätt att tänka Fantasy ”skadar ligans anseende”.

Detta är inget bu hu inlägg, bara mitt sätt att säga att jag fått nog.

Lycka till alla

Skriv gärna ut vad du hört för jag skulle också gärna vilja höra argumenten till varför denna trade är så orättvis. Enligt CBS trade value är den helt jämn t.ex.:

32(Ryan)+15(Lindsey)+17(OBJ)+15(Cooks) = 79
29(Fournette)+13(Chark)+14(McLaurin)+23(Evans) = 79

https://www.cbssports.com/fantasy/fo...ason-rankings/

Den andra traden som är levande just nu Howard(8) mot Freeman(6) är i så fall mycket mer ojämn... Men självklart är ingen av dessa trader som jag sett i ligan så pass ojämna så att de borde bli stoppade. Förutom McCaffrey+Ertz mot Singletary då. :)

mequei 2019-10-16 14:01

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 644558)
Skriv gärna ut vad du hört för jag skulle också gärna vilja höra argumenten till varför denna trade är så orättvis. Enligt CBS trade value är den helt jämn t.ex.:

32(Ryan)+15(Lindsey)+17(OBJ)+15(Cooks) = 79
29(Fournette)+13(Chark)+14(McLaurin)+23(Evans) = 79

https://www.cbssports.com/fantasy/fo...ason-rankings/


Den som vill diskutera detta öppet för göra det på eget initiativ, det som skrivs i PM med mig stannar där.

Vi får se om denna trade håller i domstolen.

Quack

jaroiten 2019-10-18 17:58

Enligt CBS chart:
Thielen (22) Gordon(16) Singletary (8) = 46
Gurley(22) Freeman(16) Cooper (26) = 64

Vissa i den här ligan verkar helt klart värdera Singletary högre än andra.

jaroiten 2019-11-06 11:29

Någon som vill tradea en TE och/eller QB till mig? 2 av mina QBs är på bye och min enda TE är också på bye. Kanske främst aktuellt med TE mot WR (Allen Robinson? Ridley? McLaurin? Chark? Dede Westbrook?), QB lär jag behöva spela utan om ingen vill byta Wentz mot likvärdig.

EDIT: Team Grossman

mequei 2019-12-26 20:00

Hej

Tack för denna säsong och grattis alla pristagare.

1: 28 000 kr (MonstersOf TheMidway)
2: 9 000 kr (Team Grossman)
Vinnare av grundserien : 3000 kr (Team Grossman)

Alla pristagare kan kontakta Lazlo för info.

Tack för mig

Quack



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved