Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   Liga 3 -NFL Fantasy 2019 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/36602-liga-3-nfl-fantasy-2019-a/)

mequei 2019-07-29 19:36

Liga 3 -NFL Fantasy 2019
 
Liga 3

Insats: 5000 kr/lag, går att diskuteras
Scoringformat: Omröstning, fractional
Waiver: Omröstning
Drafttyp:Omröstning
Draftdatum och tid:
Rosters : Som 2018
Starters : Som 2018 (2 flex), går att diskuteras
Deltagare:

1. Monster of the Midway - bet
2. Juret - bet
3. Lazlo - bet
4. Mequei - bet
5. eddieh - bet
6. Harletun - bet
7. Jaroiten - bet
8. Hxtr - bet


PPR eller standard? Auction eller snake? Waiver? Detta avgörs genom omröstning. Lämna era röster senast 7/8, ni som inte röstat då röstar blankt.

Vi kan diskutera hur vi vill ha prisfördelningen för denna ligan, självklart beror detta på hur många lag vi i slutändan blir.

Trejder kommer att behandlas som förra säsongen. De får gå igenom automatisk om inte tillräckligt med folk lägger in veto.

Draftdatumet: någon dag under perioden 30/8-4/9 kl22.00. OBS! Här är det väldigt viktigt att alla meddelar om det är något datum under denna period som INTE passar. Hör jag inget från er senast 7/8 räknar jag med att alla datum är ok. Det är tre ligor som ska drafta och det kommer bli svårt att lägga pusslet, så väldigt viktigt att ni hjälper till här.

Tänker mig samma upplägg för slutspelet, 4 lag till semi och slutspelet avgörs i dubbelmöten. Andra förslag?

Lazlo återkommer med hur insatsen ska betalas. Förslagsvis så betalar vi efter vi spikat draftdatum och andra detaljer 7/8, men absolut senast 21/8.
Eventuell draftordning (beroende på om det blir auction eller snake) lottas när alla har betalat. Ingen draft kommer att genomföras för än alla har betalat.

Har jag glömt något eller om det finns några frågor/saker ni vill diskutera så är det bara att framföra det här i tråden.



Quack

mequei 2019-07-29 19:37

Jag röstar på:

Scoring: standard
Draft: auction
Waiver: move to last

Quack

MonstersOfTheMidway 2019-07-29 19:48

Half-PPR
Auction
FAAB

Utökad starting lineup är önskvärt. Förra året var waivers fullt med bra spelare. Så en utökad roster från förra året är nog viktigt.

Som juret skrev, 1super flex till eller kanske:

2qb, 2rb, 3wr, 1te, 2flex, dst, k ?? 6 bench

/J

Juret 2019-07-29 20:08

Standard scoring
Auction (om auktionen stoppas när det är uppenbart att en användare loggats ut och fått en spelare autobiddad till sig)
FAAB waiver

Slår även ett slag för 2QB eller QB Flex (utöver RB/WR/TE 2 flex) om vi är 8 lag.

Om vi möter vissa lag fler gånger än andra, se då till att spelschemat slumpas. Vet att på NFL.com så återanvänds förra säsongens schema för samma liga.

mequei 2019-07-29 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av Juret (Inlägg 630219)
Standard scoring
Auction (om auktionen stoppas när det är uppenbart att en användare loggats ut och fått en spelare autobiddad till sig)
FAAB waiver

Slår även ett slag för 2QB eller QB Flex (utöver RB/WR/TE 2 flex) om vi är 8 lag.

Om vi möter vissa lag fler gånger än andra, se då till att spelschemat slumpas. Vet att på NFL.com så återanvänds förra säsongens schema för samma liga.


2QB testade vi 2017, jag gillade det skarpt! :)
Vad säger övriga om det?

Harletun 2019-08-05 15:31

Jag skulle nog kunna vara med i denna också men är bara lite orolig över drafttiderna i och med att det är 22.00 och tror att jag är uppbokade hela den helgen, så behöver ju få in totalt 3 drafts på dessa datum.

mequei 2019-08-05 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av Harletun (Inlägg 631678)
Jag skulle nog kunna vara med i denna också men är bara lite orolig över drafttiderna i och med att det är 22.00 och tror att jag är uppbokade hela den helgen, så behöver ju få in totalt 3 drafts på dessa datum.

Kul, jag skriver upp dig!
Drafttiden får vi se till att lösa, skriv här i forumet på respektive liga vilka tider du inte kan så pusslar vi ihop nåt

Quack

mequei 2019-08-05 17:19

Hej

Nu är vi 7 lag, det börjar närma sig den magiska siffran 8:clap:

Quack

jaroiten 2019-08-05 17:35

Jag röstar på:

Scoring: PPR
Draft: auction
Waiver: FAAB

Lazlo 2019-08-06 16:05

Jag röstar på:

Scoring: standard
Draft: snake
Waiver: move to last

Tycker utökad roster låter bra. 2QB är skoj men kanske inte hjälper till att rensa waivers så mycket. Nån extra spelare i lineupen och nån extra bänkplats kanske behövs. Max 3QB i laget är nog bra också så inte folk bulkar QB för att "förstöra" när många lag har BYE.

Saknas det folk här pga av den högre insatsen så kan vi ju låta folk vara med för en del av insatsen, typ 1000kr även här. Så har vi gjort tidigare, då tävlar dom ju bara om en pott som motsvarar det dom satsat och eventuella extrapengar går bara till nästa pristagare om nån med lägre insats vinner ligan.

MonstersOfTheMidway 2019-08-06 16:45

Stämmer bra, 2qb ändrar inte så mkt på waivers då det är enbart 1 position. Kanske hade varit bättre att utöka standard platserna.

3rb, 3wr, 1te, 2flex eller ngt sådant!

Idén om att låta andra vara med men med mindre insats är ju bra om vi behöver fylla platser!

Blir roligt för Meq att lista ut alla möjliga scenarier då!

Bara knappt 1 månad nu!

Vi hörs!

/MoTM

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 631873)
Jag röstar på:

Scoring: standard
Draft: snake
Waiver: move to last

Tycker utökad roster låter bra. 2QB är skoj men kanske inte hjälper till att rensa waivers så mycket. Nån extra spelare i lineupen och nån extra bänkplats kanske behövs. Max 3QB i laget är nog bra också så inte folk bulkar QB för att "förstöra" när många lag har BYE.

Saknas det folk här pga av den högre insatsen så kan vi ju låta folk vara med för en del av insatsen, typ 1000kr även här. Så har vi gjort tidigare, då tävlar dom ju bara om en pott som motsvarar det dom satsat och eventuella extrapengar går bara till nästa pristagare om nån med lägre insats vinner ligan.


Juret 2019-08-06 18:26

Med 2QB eller Superflex blir QB en intressant position igen, speciellt i en liga med få lag.

Harletun 2019-08-06 22:03

Vad tycker ni om att ta bort kicker-positionen i och med att vi lägger till extra spelare?
Aldrig varit ett stort fan av den.

MonstersOfTheMidway 2019-08-07 07:15

@juret, absolut, det ger en viss extra krydda med 2qb.

Det är alltid svårt med rosters i mindre ligor. Vi får se vad Meq sorterar ut.

@harletun, K positionen har alltid varit omdiskuterat. Vissa hatar den och vissa tycker den är ok. Inga många som älskar K.

Men jag anser att en K är en stor del av fantasy och föredrar det före utan K. Tycker att K alltid fått oförskämt mkt skit för sin position.

Det är lika med TE, ett otroligt värdelös position då typ det finns 4-5 bra fantasy spelare och resten är katastrof. Men de är ändå en viktig del i roster uppbyggandet.

Så för min del så tycker jag att K är ok att ha med.

/J

mequei 2019-08-08 20:17

Hej




Insats: 5000 kr/lag.
Scoringformat: Standard, fractional
Waiver: FAAB (Monster får gärna förklara närmare hur det går till)
Drafttyp:Auction
Draftdatum och tid:
Rosters : Se nedan
Starters : Se nedan
Deltagare:

1. Monster of the Midway
2. Juret
3. Lazlo
4. Mequei
5. eddieh
6. Harletun
7. Jaroiten
8. Hxtr

Återkommer inom kort med draftdatum, måste lägga pusslet.


Majoritetsbeslut gav oss Auction, standard scoring samt waiver FAAB. Monster eller någon annan för hemskt gärna berätta hur det går till :)

Starters:
2 QB
2 RB
3 WR
1 TE
2 Flex
1 K
1 D/ST

Roster: Utökas med en plats jämfört med förra säsongen.

Grundserien spelas v 1 - v 12. Slumpen avgör vilka lag man möter 2 gånger.
Top 4 till slutspel.
v 13-14: semi
v 15-16: final
Prisfördelning:
1: 28 000kr
2: 9 000kr
Vinnare av grundserien: 3000 kr

Lazlo återkommer med info om betalning.

Konstigheter/felaktigheter? PM till mig så fixar jag det.



Quack
__________________
Forza Löven

Harletun 2019-08-08 20:36

Kanske lite försent men röstar på 0.5 ppr, men vi kanske spikat detta nu.
Och blir inte 3 extra spelare lite mycket trots att vi bara blir 8?
Skulle i så fall rösta på att ta bort en flex och ersätta med Superflex alt. köra 2 QB.

Gällande prisfördelning så skulle jag föreslå att vi har några tusenlappar för gruppsegraren som en liten rolig grej att sträva efter när vi ändå har lite mer pengar i potten.

Behöver inte vara någon större summa men något likt nedanför?

1: 28.000 kr
2: 9.000 kr
1a gruppsel: 3.000 kr

MonstersOfTheMidway 2019-08-08 20:57

:popcorn:

Ok, kort och koncist!

1. Varje manager får en budget, ofta 100$. Denna pott används sedan för att buda på spelare, waivers.

2. Buden är givetvis dolda så ingen vet summan olika har budat. Dock så redovisas buden när waivers är klart.

3. Den som la högst bud på spelaren vid slutet av waivers får denna spelare och summan dras från potten.

4. De spelare som ingen budade på blir free agents och kan plockas upp gratis.

Svårare än så är det inte. Det är dock svårt att bemästra, som auction drafts.

Tänk om en Kamara dyker upp igen, hur mkt är man då beredd att offra av sin budget! Eller en Lindsey.

/J

mequei 2019-08-08 22:08

Ja, deadline för röstandet är passerad.
Tack för förslaget om prisfördelningen, ska sova på saken :)

Vad gäller starters, kände direkt att lösningen inte var klockren.
I mina tankar utgår jag från förra årets:
2 rb, 2 wr, 2 flex, 1 qb.
Kan tycka att 2 qb behövs för att göra positionen intressant, och draften får en extra dimension. Men sen? Behövs det ändring? Och är det i så fall bättre med 3 flex än 3 wr? Kan det räcka med att utöka rosters för att inte få en för bra waiver?

Kom gärna med förslag.



Citat:

Ursprungligen postat av Harletun (Inlägg 632353)
Kanske lite försent men röstar på 0.5 ppr, men vi kanske spikat detta nu.
Och blir inte 3 extra spelare lite mycket trots att vi bara blir 8?
Skulle i så fall rösta på att ta bort en flex och ersätta med Superflex alt. köra 2 QB.

Gällande prisfördelning så skulle jag föreslå att vi har några tusenlappar för gruppsegraren som en liten rolig grej att sträva efter när vi ändå har lite mer pengar i potten.

Behöver inte vara någon större summa men något likt nedanför?

1: 28.000 kr
2: 9.000 kr
1a gruppsel: 3.000 kr


Juret 2019-08-09 07:07

Jag tycker det blir en bra balans såhär.

mequei 2019-08-09 11:35

Tack för infon, pedagogiskt och bra!
Vad händer om två eller fler managers budat lika mycket för en spelare?

Quack


Citat:

Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway (Inlägg 632368)
:popcorn:

Ok, kort och koncist!

1. Varje manager får en budget, ofta 100$. Denna pott används sedan för att buda på spelare, waivers.

2. Buden är givetvis dolda så ingen vet summan olika har budat. Dock så redovisas buden när waivers är klart.

3. Den som la högst bud på spelaren vid slutet av waivers får denna spelare och summan dras från potten.

4. De spelare som ingen budade på blir free agents och kan plockas upp gratis.

Svårare än så är det inte. Det är dock svårt att bemästra, som auction drafts.

Tänk om en Kamara dyker upp igen, hur mkt är man då beredd att offra av sin budget! Eller en Lindsey.

/J


MonstersOfTheMidway 2019-08-09 12:13

Standard är att man har en vanlig waiver order som kommer i spel då. Vinner du bud så placeras du sist, som move to last.

Vissa har egna regler som den med minst FAAB vinner osv.

Tror du kan ändra och se på ESPN, så testa där i Sharp 3.

/J

mequei 2019-08-09 13:18

Har ändrat prisfördelningen till följande:

1: 28 000 kr
2: 9 000 kr
Vinnare av grundserien : 3000 kr

Quack

Hxtr 2019-08-09 13:29

Är gärna med på denna också. Mvh

mequei 2019-08-09 13:50

Fantastiskt, kul att höra. Jag skriver upp dig och härmed stänger vi ligan!:thumbup:

Quack


Citat:

Ursprungligen postat av Hxtr (Inlägg 632518)
Är gärna med på denna också. Mvh


Lazlo 2019-08-09 23:11

Betalningsinfon nu skickad till er alla via PM. Jag uppdaterar förstainlägget här med vilka som betalat i takt med att pengarna trillar in. :cheers:

mequei 2019-08-10 05:36

Citat:

Ursprungligen postat av Harletun (Inlägg 631678)
Jag skulle nog kunna vara med i denna också men är bara lite orolig över drafttiderna i och med att det är 22.00 och tror att jag är uppbokade hela den helgen, så behöver ju få in totalt 3 drafts på dessa datum.

Harletun: du har PM om draften, vänligen återkom

Quack

mequei 2019-08-12 09:41

Edit:
Ingen drafttid klar
Quack

jaroiten 2019-08-12 11:08

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 633237)
Draften blir fredag 30/8 kl 22.00.

Quack

Jag har inte möjlighet att drafta då, bortrest torsdag-söndag, den helgen. Inte möjligt att drafta närmare spelstart?

mequei 2019-08-12 11:32

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 633243)
Jag har inte möjlighet att drafta då, bortrest torsdag-söndag, den helgen. Inte möjligt att drafta närmare spelstart?

Efter att ha sammanställt alla önskemål (bad alla komma in med dagar som inte funkade), så blev det bara fredag, söndag och onsdag kvar. Men i Liga 1 och 2 funkar bara söndag och onsdag så därför bara fredag som blev över. Men nu funkar inte heller det :)

Kan alla torsdag 29/8 kl 22.00?
Låter lite tidigt att drafta en vecka innan men vi har inget val. Och inga starters kommer spela sista preaseason och riskera skador

Quack

MonstersOfTheMidway 2019-08-12 11:38

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 633246)
Efter att ha sammanställt alla önskemål (bad alla komma in med dagar som inte funkade), så blev det bara fredag, söndag och onsdag kvar. Men i Liga 1 och 2 funkar bara söndag och onsdag så därför bara fredag som blev över. Men nu funkar inte heller det :)

Kan alla torsdag 29/8 kl 22.00?
Låter lite tidigt att drafta en vecka innan men vi har inget val. Och inga starters kommer spela sista preaseason och riskera skador

Quack

OK!

jaroiten 2019-08-12 11:39

Förlåt, jag har missat den omröstningen, inte så aktiv här längre. Men som sagt bortrest torsdag-söndag så kan alltså inte heller 29/8.

mequei 2019-08-12 12:12

Glöm allt ni hört om drafttid, kört ihop sig.Måste lösa det på nått sätt.
Quack

mequei 2019-08-12 12:14

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 633249)
Förlåt, jag har missat den omröstningen, inte så aktiv här längre. Men som sagt bortrest torsdag-söndag så kan alltså inte heller 29/8.

Sånt som händer.

Med all respekt, har ingen aning vilken typ av resa du ska göra, men är det helt uteslutet med draft kl 22.00 på söndagen? Kommer du hem sent?

Måste undersöka alla möjligheter nu:)

mequei 2019-08-12 12:24

Sammanfattning av draftmöjligheter:

Liga 1 kan bara söndag 1/9 och onsdag 4/9.
Liga 2 kan bara onsdag 4/9.
Liga 3 kan bara onsdag 4/9.

Där är vi nu, problem alltså.

Ni som är med i både Liga 2 och 3, finns det möjlighet med båda drafterna onsdag 4/9?

Hittar vi ingen lösning måste vi backa i kalendern, då blir nästa bud onsdag 28/8 för Liga 2 eller Liga 3, hur har alla det då?

Quack

jaroiten 2019-08-12 13:21

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 633259)
Sånt som händer.

Med all respekt, har ingen aning vilken typ av resa du ska göra, men är det helt uteslutet med draft kl 22.00 på söndagen? Kommer du hem sent?

Måste undersöka alla möjligheter nu:)

Landar 20:05 på Skavsta flygplats, kommer med flygbussen till Stockholms centralstation 22:00. Därifrån är det ytterligare cirka 45 minuter med buss. Så draft 23 skulle kunna funka för mig på söndag, men antagligen försent för andra då auktion tar några timmar oftast. Under själva resan har jag tyvärr inte möjlighet att sitta och drafta en hel kväll, reser med flickvännen till en av hennes väninnors brölopp, så det skulle inte vara uppskattat att sitta med "fantasy football" en hel kväll hur gärna jag än skulle vilja göra det. :sweatdrop:

Harletun 2019-08-12 13:31

Jag kan bara en draft på onsdagen då jag är upptagen på dagen så får stressa hem till 22.00.

Skulle det vara omöjligt att köra en draft veckan innan?

mequei 2019-08-13 09:01

Draften kommer att genomföras onsdag 4/9 kl 22.00

Quack

Hxtr 2019-08-13 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 633396)
Draften kommer att genomföras onsdag 4/9 kl 22.00

Quack

Good ????

mequei 2019-08-19 17:22

Nu ska alla invites vara skickade.

Grundserien blir 12 veckor.
Slutspelet spelas i dubbelmöten
Deadline för trades blir dagen innan slutspelet börjar

Går på Lazlos förslag att sätta Max 3 QB i rostern. Annars kan det bli problem för vissa under bye weeks.......

Quack

mequei 2019-09-04 06:11

Hej

Ikväll kl 22.00 är det dags för draft! Spännande draft att vänta, auction med 3 WR och 2 QB :)

Logga in i tid så vi slipper missöden

Quack



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved