Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Basket (https://www.sharps.se/forums/basket/)
-   -   NBA 29/11 (https://www.sharps.se/forums/basket/18467-nba-29-11-a/)

clarund 2013-11-29 15:59

NBA 29/11
 
Inleder med en nybörjarfråga.

"Moneyline" eller Fulltid/Övertid vad är skillnaden?

konfunderad nybörjare.



Hursomhelst, sugen spela Cleveland Cavaliers mot förvirrade(?) Boston inatt. Framförallt halvtid.

Arch 2013-11-29 18:51

Moneyline är med OT-inkluderat och den vanligaste formen av betting på basketen. FT/OT har jag sett lite hit och dit, men inte ofta kan jag inte minnas och FT är utan OT.

Vad det gäller basketen och NBA framförallt så ligger allt värde i linan, sällan att det är värt att spela ML


Vad det gäller Cavs matchen så till en viss del ska ett 6-11 (2-5 hemma) lag inte lägga 2 poss-värd lina, å andra sidan är ett 4-11 (1-8 borta) lag inte tillförlitligt att spela på. Det bör finnas bättre objekt än 2 lag som vinner sällan.
Sett till matchups, Celts har en del bangers i low post och har en riktigt bra försvarare i Bradley, som de bör sätta på Kyrie, som i sin tur har spelat dåligt senaste par matcher (22-58 FG .379 med 1-12 3pts på senaste 3) mot försvar som antigen är mycket eller lite sämre än Bostons vilket kan också orsaka dipp i formen och det kommer inte att bli lättare om han har en av NBAs bästa perimeter försvarare i ansiktet hela matchen. Skjuter han under .400 och tar upp mot 20 FGA igen ligger en förlust ganska nära till för han är Cavs största offensiva hot.

Cavs snittar typ 43-52 i halvtid på sina 9 borta matcher, men nu orkar jag inte slösa mer tid på att kolla djupare...

Arch 2013-11-30 00:26

Mavs -1.5
Hawks kunde inte gardera Ellis (6'3, 185) (som kommer från en usel match) förra matchen man spelade mot Mavs, Teague (6'2, 181) och Lou Will (6'1, 171) är för små, Carroll (6'8, 212) och Martin (6'7, 220) för långsamma.
Mavs bör vilja utnyttja Ellis miss-matchen så pass mycket att Hawks fokuserar på den till den grad att man släpper pts någon annanstans. Det, eller låta Ellis droppa 30...så, lite försvar från Mavs...


Lakers +5.5
Det regnar treor i LaLa Landet och Pistons är inte bra på att försvara det. Gasol och Hill ska kunna tampas med Pistons front matchen igenom. Tror inte de orkar hålla Lakers ifrån för långt, speciellt inte om de börjar sänka treorna.

Arch 2013-11-30 01:21

Knicks +8.5, ML @4.180 och over 202
Jag vill gärna tro att Melo, JR och KMart kommer att vara taggade att de spelar tillbaka i Denver. Och på tiden efter hur många som helst raka förluster


Suns -2
Suns har spelat solitt försvar hela säsongen och kort lina mot ett lag i full-tank mode, varför inte...de kunde haft +7 på Jazz här, jag skulle ändå inte tagit dem

Arch 2013-11-30 12:30

Jesus fucking Mavs! Knicks nära en ML vinst också, men denna natt var en in-n-out @the buzzer

hardballs 2013-11-30 13:12

Mycket spot-on analyser trots allt!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved