![]() |
ACB, spanien, 28/3, 11.30
Meridiano Alicante-Bilbao Basket Bilbao Basket-3, 1.952 (pinnacle) 3u Slutresultat: 74-76 Det här spelet har/hade papak lean på. Tycker det ser intressant ut så jag lirar. Går den in är det han som ska ha cred! Kan vara klokt att vänta och se om han lirar eller inte innan ni/ngn ev. ryggar;) Bilbao har en vinnande streak på sex matcher. Där man bla har vunnit mot Real Madrid (tvåa i ligan) och Unicaja Malaga (sexa i ligan) på bortaplan. Bilbao ligger på 10:e plats i ligan, och ska man lyckas ha en chans att nå play off så skulle en vinst imorgon vara behövligt. Alicante (15:e placerad) har å sin sida vunnit sina två senaste matcher, mot Unicaja Malaga på hemmaplan och mot bottenlaget Murcia på bortaplan. Lagen har mötts en gång den här säsongen, på Bilbaos hemmaplan, där Bilbao vann enkelt: 2009.11.18 Bilbao Basket 80 : 58 Lucentum Alicante |
Har även lean på Gran Canaria-10.5. G.C är normalt mkt hemmastarka och ska i vanliga fall på hemmaplan kunna täcka spreaden mot ett bottengäng som Bruesa. Men man har en viktig match i Eurocup i veckan. Även om G.C:s coach har sagt att man måste ha fullt fokus på matchen imorgon innan Eurocup-matchen, så känns spreaden kanske aningen för hög med tanke på veckans viktiga match. Kanske blir lir...får se...Men jag kommer nog i sådana fall (om jag lirar) inte hinna lägga ut det spelet då matchen börjar 12.00.
För övrigt rekommenderar jag att INTE rygga ngt spel, detta med tanke på den dåliga gårdagen, samt jag känner inte ngt extra starkt för ngt av liren, därav medel eller mindre insats. Anledningen till att jag lägger ut liren är att förhoppningsvis få upp någons intresse för Eurobasket (är alltid roligt om fler är med och diskuterar angående info, idéer och tankar), samt att jag kom överens med papak att ha en Eurobasket-tråd över helgen. (Nope, tänker inte banga ur ;), så jag lägger ut liren jag lirat och tror på.) Edit: Efter massa velande la jag ändå in 3u på G.C. precis innan matchstart. Slutresultat: 83-68 |
Citat:
|
Citat:
http://www.hoopbets.com/h2h/4999/Eto...ao_Basket.html Här kan du kolla lite siffror (team point stats and totals längre ner på sidan), som kan vara intressanta. U. 150.5 är 3-2 (kan också ses längre ner på sidan). Tror du kan vara rätt ute på ett underlir då, som du säger matchen är viktig för båda lagen. (Antar att du syftar till möjligheterna till play off förresten?) |
BBL, England, 28/3, 17.00
Paws London Capital-Essex Pirates Essex Pirates, 1.85 (pinnacle) 5u Slutresultat: 64-73 Anledningen till att jag inte la det här spelet igår (inatt) är att oddsen och spreaden till Englands-matcherna kommer ut samma dag som matcherna liras (till skillnad mot mng andra europeiska ligor, där spelen oftast finns i varje fall dagen innan). Bottenmöte i BBL. Essex Pirates som ligger näst sist har sex macther kvar innan serien övergår till play off. Play off chanserna är mer eller mindre borta, men däremot måste man passa sig för att inte hamna sist, då ett lag, (det sista), åker ur. För tillfället är det motståndarlaget Paws Capital som befinner sig på sistaplats, och egentligen har jag svårt att se att ngt annat lag än just Paws blir det lag som åker ur. Men, de har fortfarande chansen att klara sig då de ha 4 matcher mindre spelade än Pirates och alltså har 10 matcher kvar att spela. Så man kan nog säga att matchen bör vara viktig för båda lagen. Lagen har mötts två gånger den här säsongen: 03/10/2009 BBL Essex Pirates vs. Paws London Capital 61:60 29/11/2009 BBL Paws London Capital vs. Essex Pirates 70:48 Som synes förlorade Pirates stort mot Paws i november, men jag anser att Pirates har förbättrats sedan dess, medan Paws är laget de flesta lag i BBL har slagit under säsongen. Man har sedan mötet mot Pirates (där man alltså vann) en förlorande streak på 14 matcher, där man också har förlorat de flesta matcher med stora siffror. Pirates har sedan förlusten mot Paws åtminstone vunnit 4 matcher, mot klart bättre motstånd än Paws. Man vann senast igår mot Guildford Heat (10:a) med 93-84. Även Paws spelade match igår, förlust mot Everton Tigers med 77-103. |
Citat:
Själv hade jag gärna sett ett par p till på Bilbao...men, men. Labben gick ju in och satte 3u på G.C också, vilken bör gå in om inte G.C tar siesta i 4:e qt... Kul att du fick in underliret iaf:) |
Mm, skönt med marginaler när det är åt det hållet... synd på ditt hcpspel, där var marginalen emot istället :/
GC vann med 15p så grattis =) |
ryggar dej gb studsar tillbaka idag har jag en kännsla av :)
|
Citat:
|
6-2 idag (med Gran Canaria) +14u snabbuträkningsmetoden. Återkommer med stats för dagen och helgen (lör-sön).
|
Stats för dagen:
Antal spel: 8 Vinster: 6 Förluster: 2 Push: 0 Vunnet: +17.47u Förlorat: -5u Netto: +12.47u |
Riktigt snygg bounceback :)
|
Hur säkert som helst. Plus i längden no doubt :moneybag:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag hade inte rekat den själv tyvärr men skrev lite andrahandsinfo :) Kan absolut skriva nån rad nästa omgång med om jag får tag på nåt vettigt. En riktigt bra speldag så nu sover man sött.
|
Citat:
|
Citat:
|
Så, nu är det rättat med Gran Canaria liret:
Stats för dagen: Dagens antal spel: 8 Vinster: 6 Förluster: 2 Push: 0 Vunnet: +17.47u Förlorat: -5u Netto: +12.47u Stats för lör 27/3- sön 28/3: Antal spel: 21 Vinster: 12 Förluster: 9 Push: 0 Vunnet: +33.86 u Förlorat: -26u Netto: +7.86u |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Även cred till Olof som la ut sin info om underliret i Bilbao-matchen. Satt också snyggt! :thumbup: |
Citat:
|