Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-26, 14:18   #1
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2167
Standard

Helgens Eurobasket 26-28/3


Var längesen jag och Gb hade en sån här tråd och vi tyckte båda att det skulle vara kul att starta upp en tråd. Kommer diskutera olika matcher här och är det någon match ni undrar över så är det bara att fråga.

Copy-paste från mitt PM till Gb:
Det enda jag kollat igenom är den spanska ligabasketen och jag gillar både Real Madrid och Barcelona. Real Madrid kanske vilar spelare men dom har en riktigt bra bänk, laget spelar verkligen den basket dom ska spela och dom har bra momentum så -4.5 ser verkligen intressant ut, tror jag spelar den för 5u. Barcelona kommer krossa stackars Fuenlabrada men 18.5p är för högt, funderar på ett 1st quarter bet på Barcelona då jag ser dom komma ut riktigt starkt och bygga ledning. Det har varit "tighta" matcher mellan dessa lag innan men Barcelona har vunnit nästan varenda 1st quarter.

Han hade en del spel i sin dagbok och jag rekommenderar alla att kolla upp dom, speciellt spelen i engelska basketligan där han är kung.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 14:20   #2
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2167
Standard

Helgens första basketspel:
Spanien:
Spoiler:

DKV Joventut - Real Madrid
Real Madrid -4.5 @ 1.89
5u

papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 14:24   #3
 
Sandbergs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 340
Sharp$: 1197

2010/2011 (Alla Spel)
Stats: 1181 - 1073 - 48
ROI: 100.55%
Vinstprocent: 52.00%

Smile

Roligt att ni kör igång med lite eurobasket igen!

Kör hårt!!
Sandberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 14:30   #4
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av papak Visa inlägg
Var längesen jag och Gb hade en sån här tråd och vi tyckte båda att det skulle vara kul att starta upp en tråd. Kommer diskutera olika matcher här och är det någon match ni undrar över så är det bara att fråga.

Copy-paste från mitt PM till Gb:
Det enda jag kollat igenom är den spanska ligabasketen och jag gillar både Real Madrid och Barcelona. Real Madrid kanske vilar spelare men dom har en riktigt bra bänk, laget spelar verkligen den basket dom ska spela och dom har bra momentum så -4.5 ser verkligen intressant ut, tror jag spelar den för 5u. Barcelona kommer krossa stackars Fuenlabrada men 18.5p är för högt, funderar på ett 1st quarter bet på Barcelona då jag ser dom komma ut riktigt starkt och bygga ledning. Det har varit "tighta" matcher mellan dessa lag innan men Barcelona har vunnit nästan varenda 1st quarter.

Han hade en del spel i sin dagbok och jag rekommenderar alla att kolla upp dom, speciellt spelen i engelska basketligan där han är kung.
Om det är mig du menar ang England så ska vi inte överdriva nu Har väl gått sisådär.... Går in på Real Madrid jag också. Kan ang matchen tillägga att Real Madrid vann säsongens tidigare möte med 84-70 (hemmaplan). Dock har Badalona rätt nyligen bytt tränare. Badalona hade innan dess förlust-streak på sju matcher. Nu har man lyckats vinna de två senaste matcherna, dock mot betydligt enklare motstånd än Real M. Lirar Real Madrid-4.5, 3u, 1.893 (pinnacle).

Edit: ska även tillägga att Real M har två MKT viktiga matcher nästa vecka i E.L mot Regal Barcelona, och man kommer säkert vila en del spelare, men som papak är inne på så har man en bra bänk och borde kunna fixa spreaden mot Badalona iaf. Ska även nämnas att man vann mot just Regal på bortaplan i veckan, vilket måste anses som väldigt starkt, så sålänge man går in med fullt fokus för matchen imorgon bör Real vinna.

Senast redigerad av Gb den 2010-03-26 klockan 14:42.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 14:45   #5
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2167
Standard

Överdriver inte, har för mig att du är 6-3 på dina basketrekar från England? 66%
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 14:54   #6
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av papak Visa inlägg
Överdriver inte, har för mig att du är 6-3 på dina basketrekar från England? 66%
He, he, du har ju bättre koll än jag själv Blev tvungen att gå igenom mitt spreadsheet. Med spelet jag brände rejält innan jag drog till Spanien så fick jag det till 7-4, så du var nära Kung är jag alltså definitivt inte. Vi får helt enkelt hoppas Sharks och Tigers gör det de ska ikväll...
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 14:58   #7
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2167
Standard

Såklart håller man koll på cappers som är duktiga , det får vi hoppas att dom gör så kan man supa gratis ikväll yay
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 15:39   #8
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

A1, Grekland, 27/3, 15.30
Kolossos-Aris
Kolossos-1, 1.90 (bet365)
5u



Slutresultat: 79-73

Grekiska liga-femman Kolossos Rhodos tar på hemmaplan emot liga-åttan Aris Saloniki. Lagen har mötts en gång den här säsongen på Aris hemmaplan, där Aris vann med 51-47. Aris är ganska hemmastarka, medan man har varit svaga på bortaplan. Man har 2-8 borta, de två vinsterna skedde mot bottenlagen Larissa och Ilisiakos. Kolossos å sin sida är rätt hemmastarka, man har 8-2 hemma, där förlusterna har skett mot Maroussi och Panellinios (trea resp. fyra i ligan). Kolossos förlorade senaste matchen borta mot just Panellinios med 85-83, innan dess hade man en vinnande streak på fyra matcher. Inga skador rapporterade på Kolossos hemsida. Aris har för övrigt spelat i Eurocup i veckan, då man förlorade mot Valencia. Har dessutom returmöte i Valencia på onsdag. Spelar Kolossos-1.

Edit: lägger till ytterligare 1u på Kolossos.

Senast redigerad av Gb den 2010-03-27 klockan 16:57.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 19:36   #9
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Pro A, Frankrike, 27/3, 20.00
Vichy-Poitiers+6.5 1.952
Poitiers+6.5, 1.952 (pinnacle)
3u


Slutresultat: 59-87

Franska ligan börjar närma sig play off, dock åtta matcher kvar, så mkt kan hända än. Vichy befinner sig på en nioende-plats i ligan och Poitiers placerar sig för närvarande på tioende-plats. Det är för övrigt mkt tight mellan lagen från placering fem till elva, och det lär vara mellan dessa lag som fyra av dem tar sig till play off. (Förutom de fyra i toppen). Både Vichy och Poitiers har uttalat sig om att de anser matchen som mkt viktig för att komma vidare. Vichy vann förvisso över Poitiers på bortaplan i december med 68-77. Men Vichys form har den senaste tiden sett allt annat än bra ut. Man vann förvisso övertygande mot Paris Levallois för ett par veckor sedan på hemmaplan. Men innan dess hade man en förlorande streak på 4 matcher, där man bla förlorade mot bottenlaget Dijon. Förra veckan förlorade man mot Gravelines (som förvisso är ett bättre lag, samt det var borta) med 72-61. Poitiers å sin sida har visat upp en fin form de senaste veckorna, man har vunnit de tre senaste matcherna, där man bla har vunnit mot topplagen Cholet (hemma) och Le Mans (borta). Då lagen har en hel del att spela för bör det kunna bli rätt tight, och jag prövar 3u på Poitiers+6.5.

Senast redigerad av Gb den 2010-03-27 klockan 21:47.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 23:16   #10
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Baltic League, 27/3, 12.30
Tartu University Rock-Siauliai
Tartu University Rock-2.5, 1.917 (pinnacle)
3u


Slutresultat: 62-69
Jaha dagen börjar uselt. Tartu lirar på hemmplan och har fin möjlighet att få ett övertag på Siauliai. Men det är kvartsfinaler i BBL, så visst mkt står på spel... Bara hoppas dagen fortsätter bättre...

Senast redigerad av Gb den 2010-03-27 klockan 14:43.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-27, 00:58   #11
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ekstraliga, Polen, 26/3
[B]PBG Basket Poznan-Polonia AZBUD Warszawa
PBG Basket Pozna-4.5, 1.85 (expekt)
3u[/B
]

Slutresultat: 69-66

Senast redigerad av Gb den 2010-03-28 klockan 05:51.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-27, 01:19   #12
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kan meddela att det inte är helt lätt att reka Eurobasketen för tillfället. "End of season", och många ligor närmar sig play off medan vissa ligor endast kör med "promotion" och "relegation", inte helt lätt att hålla reda på vilka som gör vad sas... Samt hur mng matcher som kvarstår i olika ligor osv. Vissa lag har "mer" att lira för än andra, vissa lag slåss "för livet" samtidigt som det i vissa ligor kan vara mkt tight. Har iaf leans på Valencia-4.5, (ACB, Spanien), Oyak Bursa+6, (TBL, Turkiet), Starogard Gdansk-5.5, (Ekstraliga, Polen), Wels-9.5 (Österrike har redan börjat med play off) samt Maroussi-3.5. (A1, Grekland). Vad säger du papak eller ni andra? Idéer? Tankar?

Edit: Hann inte (ähum...glömde) lägga upp liren. De är hursomhelst spelade så lägger upp resultaten.

Marossi-3.5
Slutresultat: 66-73

Oyak Bursa+6
Slutresultat: 92-63
Här blev det storstryk, sorry för den.

Starogard Gdansk-5.5
Slutresultat: 78-79

Valencia-4.5
Slutresultat: 92-87

Senast redigerad av Gb den 2010-03-27 klockan 21:52.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-27, 02:01   #13
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lirat 2 1/2 u på lagen ovan (och den spread som är angiven) utom Wels-9.5, som jag låter vara för tillfället. Lirat på pinnacle, förutom Maroussi som är lirat på expekt. Lägger upp spelen när jag vaknar... (Om jag hinner innan spelstopp).

Senast redigerad av Gb den 2010-03-27 klockan 02:22.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-27, 03:52   #14
Gb
 
Gbs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 324
Sharp$: 1782


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tror för övrigt att Regal kommer fixa spreaden, som nu ligger på -17.5...
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-27, 10:21   #15
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2167
Standard

Ang. Regal så tror jag även att dom fixar spreaden men vet inte om jag ska lägga mina pengar på den matchen förutom ett 1st quarter bet på dom. Dom har haft "svårt" mot Fuenlabrada och har faktiskt knappt täckt linan 3 gånger sen 7 år tillbaka.. Samtidigt så kan dom gå ut och krossa Fuenlabrada fullständigt bara för att bygga självförtroende inför de kommande Euroleague matcherna. 1st quarter handicap ligger på -5.5 hos bet365. Får tänka över den alt. leta efter en bättre lina.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td