Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Feedback & Frågor (https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/)
-   -   Sharps - vinsdrivande? (https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/14537-sharps-vinsdrivande/)

Pilkast 2013-01-05 01:28

Citat:

Ursprungligen postat av fxstc98 (Inlägg 222445)
ALTRUISM:gun_bandana:
Altruism, oegennytta eller osjälviskhet (motsats till egoism), är att hjälpa andra genom att de egna intressena sätts åt sidan, vilket ibland kan vara direkt självdestruktivt. Till altruism räknas generositet, självuppoffringar, att hjälpa människor med behov, och att frivilligt ge vika för någon annans vilja i strid mot ens egen. Altruism innefattar både den psykologiska viljan till dessa handlingar, samvetet och det beteende som kommer av viljan, men är inte synonymt med empati som i stället handlar om emotionellt medkännande och den psykologiska förståelsen för andras behov. Den empatiska förmågan är dock nära sammanbunden med altruistiska beteenden.

:holms:

Du hittade säkert Reciprok altruism, som är en helt annan sak........................................... :gun_bandana:

Nja, menade mer "äkta" altruism - den som jag fick lära mig om i skolan... Kanske den har förändrat sedan då... Hehe... Tror inte det, dock...! Men, okey - den rätta benämningen är den du nämner...

fxstc98 2013-01-05 01:39

Då är vi överens om vad ALTRUISM e då...
Finns det "Äkta"" och oäkta?
Tror du är freudian.........................:hattenav:

Även folk som åker hoj, har hjärna:cheers:
Det finns också olika former av altruistiska beteenden i spelteorin, som annars grundar sig på premisser om ett egoistiskt beteende. Både i fångarnas dilemma och i det itererade fångarnas dilemma kan vissa beteenden kallas altruistiska.
I det icke-itererade fångarnas dilemma så är det ur varje spelares perspektiv bäst att agera egoistiskt, samtidigt som den summerade nyttan är högst om samtliga spelare agerar altruistiskt. En generell förväntan och tilltro till att spelare i allmänhet spelar altruistiskt kan därmed motivera en spelare att spela altruistiskt i verkliga situationer. Detta är dock strikt talat irrationellt om målet är egennytta.
Ett altruistiskt beteende är än mer motiverat i de itererade fångarnas dilemma. Under förutsättningen att antalet iterationer är okänt, så är nyttan för de olika spelarna positivt sammankopplad. Eftersom det nu finns en möjlighet att hämnas, förlåta och återgälda goda eller dåliga handlingar så får spelet en helt annan karaktär än i det icke-itererade fallet. En av de lösningar som ofta anses optimal är att återgälda altruistiskt beteende med altruistiskt beteende och vice versa samtidigt som man ger sina motspelare möjlighet att bättra sig genom förlåtelse.
Kanske va detta du menade??

Men skit samma...
Sharps e en bra sida, låt det va det i fortsättningen med...............

:smoke:

kriga 2013-01-05 02:01

Citat:

Ursprungligen postat av fxstc98 (Inlägg 222454)

Det finns också olika former av altruistiska beteenden i spelteorin, som annars grundar sig på premisser om ett egoistiskt beteende. Både i fångarnas dilemma och i det itererade fångarnas dilemma kan vissa beteenden kallas altruistiska.
I det icke-itererade fångarnas dilemma så är det ur varje spelares perspektiv bäst att agera egoistiskt, samtidigt som den summerade nyttan är högst om samtliga spelare agerar altruistiskt. En generell förväntan och tilltro till att spelare i allmänhet spelar altruistiskt kan därmed motivera en spelare att spela altruistiskt i verkliga situationer. Detta är dock strikt talat irrationellt om målet är egennytta.
Ett altruistiskt beteende är än mer motiverat i de itererade fångarnas dilemma. Under förutsättningen att antalet iterationer är okänt, så är nyttan för de olika spelarna positivt sammankopplad. Eftersom det nu finns en möjlighet att hämnas, förlåta och återgälda goda eller dåliga handlingar så får spelet en helt annan karaktär än i det icke-itererade fallet. En av de lösningar som ofta anses optimal är att återgälda altruistiskt beteende med altruistiskt beteende och vice versa samtidigt som man ger sina motspelare möjlighet att bättra sig genom förlåtelse.

Men skit samma...

Imponerande kunskaper, men ganska OT:cheers:

Pilkast 2013-01-05 02:04

Citat:

Ursprungligen postat av fxstc98 (Inlägg 222454)

Men skit samma...

Nej, detta var INTE vad jag menade, men tack för försöket att blanda äpplen med päron...

Det jag menade var helt ENKELT,och inget annat, att en handling utföres ICKE utan att du som individ har en förväntan, medveten eller omedveten, om att du skall få någonting tillbaks... Via en ekonomisk och/eller känslomässig vinning. Krångla inte till det med en massa icke-argument. Det jag skrivit ovan är vad jag menat!

In short: Du gör inte något för en annan människa utan att förvänta dig något tillbaks... Simple as that!

:popcorn:

fxstc98 2013-01-05 02:57

kriga
Jag håller med... :cheers:

Pilkast
De va inte alls det du menade när du tog upp "ALTRUISM".. men, åter till ämnet.
Jag tycker dom gör ett bra jobb, och, hoppas att dom som är här,
oxo tycker det.
Annars, istället för att klaga, Nedvärdera och förstöra, sök andra jaktmarker :hattenav:
Återigen, bara mina åsikter.
Slut på diskusionen,,,

Gott nytt spel år Sharpers :thumbup:

kingofding 2013-01-05 09:19

Pilkast vad yrar du om? Ena stunden skriver du att folk är korkade ifall dom inte tror att sharps startades för att ha ekonomiskt vinstintresse för att sedan börja yra om massa andra sätt att få ut något ur saker och ting. Jag har inte en aning om varför sharps startades men de kan ju faktiskt vara så att dom var nöjda med att kunna ta sitt eget spelande till högre höjder och samtidigt hjälpa andra? Vad jag kommer ihåg så hade både icash, kp mfl offentliga sheets och har alltid hjälpt folk ifall det funnits frågor. Ett bra exempel är ju 2-6 modellen som icash skrev om här och nu en del medlemmar föredrar att använda.

Overplayer 2013-01-05 11:28

RobinD har varit inne på det tidigare och han har helt rätt. Numera verkar det som att man utgår ifrån att alla bara tänker på sig själva och vill göra så mycket pengar för egen vinning utan att bry sig om andra människor. Det känns som det handlar om en ny generation som fostrats på ett helt annat sätt än oss som är födda i början av 80-talet och tidigare. En sådan diskussion som till vissa delar förts här ger men bild av hur man tänker i samhället, en ganska obehaglig utveckling om ni frågar mig.

Man utgår från att alla startar upp för att tjäna pengar och visst är det säkert så i många fall men det är långt ifrån hela sanningen. För er som inte vet så finns det faktiskt människor som gillar att dela med sig och inte behöver få hybris och pengatokiga på vägen. Även om jag börjar inse att det blir allt färre.

Att man sedan utgår ifrån det värsta och ger skit till folk så fort de ger dåliga spel el dylikt gör ju att folk som i vanliga fall ställer upp och ger sin tid utan ersättning för att hjälpa till tröttnar. Men det verkar inte som att den nya generationen tänker så långt...

Samhället förändras och mycket av det jag anser vara till det sämre är pga ett beteende där man inte verkar kunna uppskatta och se värdet i andra människor som faktiskt har goda avsikter.

kriga 2013-01-05 11:44

Min poäng är att jag förespråkat intäksmaximering. Oavsett vinstintresse så finns det ju en utalad plan att utveckla sajten. Pengarna som kommer in behöver ju inte gå i ägarnas fickor utan kan givetvis användas till att utveckla verksamheten på ett snabbare sätt än annars.
Detta mynnar ju endast ut i en bättre sajt.

Om nu syftet är att dela ut ett ev överskott till medlemmarna i form av betalda rekar och dylikt, så påminner ju verksamheten mer om ett koperativ(se konsum redovisningsprinciper) än ett företag.
Om detta är fallet bör ju siffrorna redovisas publikt.

I vilken bolagsform drivs Sharps?

jocklon 2013-01-05 11:54

att ni orkar bry er:)

självklart ska ägarna och skaparna av sidan ha pröjs för sitt jobb! ni verkar ju vara jävligt missnöjda många av er, varför använder ni sajten om ni inte gillar den?

tycker KP & co har gjort ett kanon jobb totalt sett, det är ju många användare, och sidan täcker de flestas behov, det jag kan hålla med en tidigare talare om är om t.ex sportspelet, när det kommer in en idiot och förstör tråden, så stäng av en sån idiot bara, man ska ju inte ifrågasätta seriöst folk som bidrar med sina köpta spel!

slutligen ska vi väl vara glada att vi har en sån här samlingplats för oss gamblers där vi får tillgång till betalspel och varandras tankar och ideer utan att ens behöva betala för det (även om många av oss bidrar med köpta spel i serviceplays)

sluta gnäll, börja uppskatta!

RobinD 2013-01-05 12:36

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 222500)
Min poäng är att jag förespråkat intäksmaximering. Oavsett vinstintresse så finns det ju en utalad plan att utveckla sajten. Pengarna som kommer in behöver ju inte gå i ägarnas fickor utan kan givetvis användas till att utveckla verksamheten på ett snabbare sätt än annars.
Detta mynnar ju endast ut i en bättre sajt.

Om nu syftet är att dela ut ett ev överskott till medlemmarna i form av betalda rekar och dylikt, så påminner ju verksamheten mer om ett koperativ(se konsum redovisningsprinciper) än ett företag.
Om detta är fallet bör ju siffrorna redovisas publikt.

I vilken bolagsform drivs Sharps?

Den frågan är redan besvarad, den drivs inte i bolgsform. Den drivs privat.

kriga 2013-01-05 12:51

Nu gör du mig konfunderad. Du menar alltså att verksamheten inte är bolagiserad? Drivs verksamheten i form av en stiftelse eller en ideell förening?
Du nämde ju att verksamheten har intäkter som börjat överstiga utgifterna.
Dessa måste ju redovisas. Hur sker detta? Ni har väl en del intäkter och utgifter i sverige som är momspliktiga?

Är denna verksamhet seriös?

kriga 2013-01-05 13:05

Lazlo vart ju erbjuden att annonsera i sin dagbok för en kostnad av 600 dollar för en månad. Om verksamheten inte på något sätt drivs bolagiserad, vem är det då som fakturerar Lazlo? Eller är upplägget att Lazlo i detta fall skulle betalin in pengarna på ett skrillkonto?

Om jag vill annonsera i min dagbok, vem är det då som är mottagare av betalningen?

the_mirage 2013-01-05 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 222532)
Lazlo vart ju erbjuden att annonsera i sin dagbok för en kostnad av 600 dollar för en månad. Om verksamheten inte på något sätt drivs bolagiserad, vem är det då som fakturerar Lazlo? Eller är upplägget att Lazlo i detta fall skulle betalin in pengarna på ett skrillkonto?

Om jag vill annonsera i min dagbok, vem är det då som är mottagare av betalningen?

Står i inlägg 1089.
https://www.sharps.se/forums/speldagb...azlo-lirar-73/

RobinD 2013-01-05 13:12

Så vitt jag vet så bekostas den ur egna fickor, dvs med beskattade medel.

Jag har aldrig hört att verksamheten varit bolagiserad, och inga företagsuppgifter finns att finna på sidan och heller inte om man söker lite lätt på nätet. Tolkar det som att sidan fortfarande drivs som privatpersoner.

Har ingen inblick i finanserna, men de pengar som genererats via affiliate är ju peanuts, det kan vi slå fast.

kriga 2013-01-05 13:14

Citat:

Ursprungligen postat av the_mirage (Inlägg 222533)

Det står att Lazlo skulle förskottera 600 dollar för detta. Det står ingenting om vem som är mottagare. Även om beloppet förskotteras så måste fakrura för detta utfärdas. Så frågan om vem som är mottagare av betalningar till Sharps är fortfarande obesvarad!

kriga 2013-01-05 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 222537)
Så vitt jag vet så bekostas den ur egna fickor, dvs med beskattade medel.

Jag har aldrig hört att verksamheten varit bolagiserad, och inga företagsuppgifter finns att finna på sidan och heller inte om man söker lite lätt på nätet. Tolkar det som att sidan fortfarande drivs som privatpersoner.

Har ingen inblick i finanserna, men de pengar som genererats via affiliate är ju peanuts, det kan vi slå fast.

Peanuts eller inte, det ni gör är olagligt. Sharps intäkter går alltså till ett skrillkonto där någon av grundarna är betalningsmottagare?

RobinD 2013-01-05 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 222540)
Peanuts eller inte, det ni gör är olagligt. Sharps intäkter går alltså till ett skrillkonto där någon av grundarna är betalningsmottagare?

Varför säger du ni?

kriga 2013-01-05 13:23

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 222541)
Varför säger du ni?

Ber om ursäkt. Ni ändras till personerna bakom Sharps.

Kan du svara på mina frågor nu?

RobinD 2013-01-05 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 222544)
Ber om ursäkt. Ni ändras till personerna bakom Sharps.

Kan du svara på mina frågor nu?

Nej, hur ska jag kunna göra det? Jag är inte mer delaktig i den biten än du.

kriga 2013-01-05 13:31

Är Boone och Kp personerna bakom Sharps?

Är deras riktiga namn offentliga eller drivs sajten (verksamheten) av 2 st anonyma nicks?

henke111 2013-01-05 13:36

Men alvarligt kriga, spelar det någon roll? Kan du inte vara nöjd med att du har en schysst bettingsida med kunniga personer som du kan hänga på?

Semicolon 2013-01-05 13:39

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 222547)
Är Boone och Kp personerna bakom Sharps?

Är deras riktiga namn offentliga eller drivs sajten (verksamheten) av 2 st anonyma nicks?

Att du orkar, nog det absolut skitnödigaste jag sett på internet all time. Du sätter dig alltså här och börjar leka skattejurist hux flux och förväntar dig att någon ska orka ta dig på allvar. Vem fan tror du att du är? Elliot Ness eller?

KP 2013-01-05 13:39

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 222540)

Nu går du till attack helt utan grund och kommer med falska påståenden.
Var vänlig läs följande om hobbyverksamhet:
http://www.skatteverket.se/blankette...680007485.html

Sprite 2013-01-05 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 222267)
Tar upp det här som KP vill så inte Lazlos dagbok går OT.

KP säger hela tiden att Sharps absolut inte är vinstdrivande, vilket jag har svårt att förstå och jag ställer mig dessa frågor.

1. Hur mycket kostar sharps.se att hålla igång om absolut ingen får betalt förrutom servern där allt ligger?

2. Lazlos annons skulle kosta 4000 kr/månad. Jag vet inte exakt vad han blev erbjuden men det lät inte som någon fet banner som alltid ligger på sidan vilken sida man än är på, som de två annonser som ligger längst upp på sidan mellan sharps-loggan och sin egen profil.
För att inte tala om megabannern på förstasidan där 9 olika spelbolag turas om att vara med respektive bonus.

Så min fråga är hur mycket sharps har i intäkter varje månad och vad som händer med alla dessa pengar?

Om inte KP svarar får gärna andra som har någorlunda koll eller bra gissningar svara för jag får inte ihop det ekonomiskt trots att jag pluggar till mattelärare i dagsläget...

:offtopic:

Helt sjukt vad vissa trådar får gå off topic medans man kan få varning för betydligt mindre i andra. Det här har ju blivit en äcklig chattråd vad det verkar med RobinD inblandad, den grinigaste moderatorn av dem alla i normala fall :whoco5:

Skillnad på trådskapare och trådskapare tydligen vad som tillåts i trådarna...

kriga 2013-01-05 13:46

Citat:

Ursprungligen postat av henke111 (Inlägg 222551)
Men alvarligt kriga, spelar det någon roll? Kan du inte vara nöjd med att du har en schysst bettingsida med kunniga personer som du kan hänga på?

Normalt sett inte. Men, när man välljer linjen att inför alla sina medlemmar påstå att verksamheten bedrivs helt utan vinstsyfte så bör man på något sätt kunna styrka detta. Om samtliga intäkter går direkt till ett anonymt konto är ju så inte fallet.

Sen går det ju inte att komma ifrån att det skulle visa sig att sveriges näst största bettingcommunity med över 10.000 medlemmar bedrivs illegalt som en svart verksamhet.

Dessutom har ju Sharps satt sig på ganska höga hästar då man sågat konkurrenters affärsupplägg.

Och låt mig tillägga. Jag är inte alls tilltalad av RoKs affärsmodell, men om man går till den typen av frontalangrepp som Sharps gjort så bör man kunna redovisa sin egen seriositet

kriga 2013-01-05 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 222553)
Nu går du till attack helt utan grund och kommer med falska påståenden.
Var vänlig läs följande om hobbyverksamhet:
http://www.skatteverket.se/blankette...680007485.html

Tillåt mig småle.

RobinD 2013-01-05 13:53

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 222555)
:offtopic:

Helt sjukt vad vissa trådar får gå off topic medans man kan få varning för betydligt mindre i andra. Det här har ju blivit en äcklig chattråd vad det verkar med RobinD inblandad, den grinigaste moderatorn av dem alla i normala fall :whoco5:

Skillnad på trådskapare och trådskapare tydligen vad som tillåts i trådarna...

Bara för att du inte fått svar på dina frågor så är inte tråden Off Topic, däremot är ditt inlägg nu OT. Håll dina åsikter om mig för dig själv eller redogör för dem någon annanstans.

Alanya 2013-01-05 13:54

Undertecknad brukar inte lägga sig i den här typen av diskussioner men nån måtta på alla dumheter får det väl ändå va!? Trodde detta var ett forum för diskussioner om sportsbetting etc, men ICKE DÅ!

Finns alltid "förståsigpåare" eller IDIOTER som jag skulle kalla dem och tydligen även "hobbyskattmasar" som griper varje strå för att få framstå som viktig, eller bara nyfiken!? Fan vet vad...

Det enda ni gör (mig veteligen) är att göra folk här förbannade! Är det inte bättre att lägga er energi/fokus på den (förhoppningsvis) egentliga orsaken att ni hittade till Sharps från början!? D.V.S Dela med er av idéer,synpunkter rörande spel/betting-information och dylikt och GE FAN i att tramsa kring allt annat skit som för övrigt inte angår er heller för den delen!

Uppskatta sharps.se för vad det egentligen är! Som de allra flesta andra väljer att göra!

Persa 2013-01-05 13:54

Det många förmodligen inte vet är att det kostar en hel del att driva en server där sidan får över 1000 unika besökare/dagen.

Nu vet jag inte exakt vad driftkostnaden är men jag har gjort en grov uppskattning.

Låt säga att servern som står för sidan har en kostnad på 16000kr. Antag att en server håller i tre år innan den behöver bytas ut (fler besökare kräver bättre hårdvara), detta ger en månadskostand på 444kr.

Sedan tillkommer driftkostnader för servern vilket kräver en bra uppkoppling och elektricitet. Nu tror jag att sharps har sin server i en serverhall och ett avtal med en garanterad trafikmängd på > 160GB kostar runt 500kr/månaden.

Detta ger en total kostnad på 944kr/månaden bara för drift. Sedan tillkommer domännamnet som kostar 100kr/år. Nu finns det säkert flera andra kostnader jag inte räknat in men det ger en liten indikation vad det kostar att driva denna hobbyverksamhet.

Sprite 2013-01-05 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av Persa (Inlägg 222567)
Det många förmodligen inte vet är att det kostar en hel del att driva en server där sidan får över 1000 unika besökare/dagen.

Nu vet jag inte exakt vad driftkostnaden är men jag har gjort en grov uppskattning.

Låt säga att servern som står för sidan har en kostnad på 16000kr. Antag att en server håller i tre år innan den behöver bytas ut (fler besökare kräver bättre hårdvara), detta ger en månadskostand på 444kr.

Sedan tillkommer driftkostnader för servern vilket kräver en bra uppkoppling och elektricitet. Nu tror jag att sharps har sin server i en serverhall och ett avtal med en garanterad trafikmängd på > 160GB kostar runt 500kr/månaden.

Detta ger en total kostnad på 944kr/månaden bara för drift. Sedan tillkommer domännamnet som kostar 100kr/år. Nu finns det säkert flera andra kostnader jag inte räknat in men det ger en liten indikation vad det kostar att driva denna hobbyverksamhet.

Första bra svaret som inte handlar om annat än kostnaderna :hattenav:

Som jag nämnt tidigare skiter jag i om sharpsgrundarna får 10 000 kr var i fickan varje månad eller om dem går back. Den diskussionen kan man ta i en ny tråd. Kan starta en åt er om ni inte orkar så kan vi ta kostnaderna i denna tråd.

Så det är troligtvis dryga tusenlappen per månad i utgifter. Undrar vad sharps får för reklamen man har på sidan. Ville man ha 4000 kr/månad av Lazlo för några sketna inlägg i sin egen dagbok lär inte de 9 spelbolagen betala några hundringar var alltså för att vara på startsidan. Det kan bara en fullkomlig idiot tro på.

KP 2013-01-05 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 222572)
Första bra svaret som inte handlar om annat än kostnaderna :hattenav:

Som jag nämnt tidigare skiter jag i om sharpsgrundarna får 10 000 kr var i fickan varje månad eller om dem går back. Den diskussionen kan man ta i en ny tråd. Kan starta en åt er om ni inte orkar så kan vi ta kostnaderna i denna tråd.

Så det är troligtvis dryga tusenlappen per månad i utgifter. Undrar vad sharps får för reklamen man har på sidan. Ville man ha 4000 kr/månad av Lazlo för några sketna inlägg i sin egen dagbok lär inte de 9 spelbolagen betala några hundringar var alltså för att vara på startsidan. Det kan bara en fullkomlig idiot tro på.

Spelbolagen betalar ingen summa för att synas, inte hos oss iaf. Pinnacle betalar % på av vad som omsätts eller går plus, minns ej exakt. Betfair betalar % på avgifterna som användarna betalar till dom. De bolag som sedan lades till i efterhand förutom Pinnacle, betfair som vi körde på länge betalar % på alla kumulativa förluster.
Ovanstående info kan du själv ta reda på genom att surfa in på spelbolagens sidor och läsa på vilka affärsmodeller de har att erbjuda.

Vi har fortfarande ingen redovisningsskyldighet.
Vi har heller ingen skyldighet att presentera våra intäkter gentemot våra utgifter offentligt på forumet.
Det är inget vi ägnar tid på heltid och ägarnas huvudintäkter/försörjning kommer inte från detta forum utan det kommer från heltidsarbete på annat håll/andra projekt.

Resterande är spekulationer och falska anklaganden. Ni har redan fått svar på att det är en hobbyverksamhet som bedrivs.

Juret 2013-01-05 14:47

Jag läste för ett tag sen på Skatteverkets hemsida att trafikstyrning på Internet ska inkomstbeskattas, och inte går som hobby, men det kanske har ändrats?

Persa 2013-01-05 14:52

En annan aspekt många verkar ha glömt bort är att sharps inte alltid har gått i plus. Jag antar att de två första åren gick boone, KP och iCash ganska mycket i minus p.g.a. att de inte hade några affiliateavtal (bortsett från betfair och pinnacle) med några bolag alls. Det var inte förrän för 1.5 år sedan de köpte nya servern, sidan gjordes om, affiliateavtal gjordes etc. Tänk er två år där sharps går i back och det är förmodligen så att pengarna som gick i förlust är något som de nu får tillbaka.

kriga 2013-01-05 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av Juret (Inlägg 222600)
Jag läste för ett tag sen på Skatteverkets hemsida att trafikstyrning på Internet ska inkomstbeskattas, och inte går som hobby, men det kanske har ändrats?

Detta är helt korrekt. Löjeväckande hävda att detta är en hobbeyverksamhet.

Vems hobbeyverksamhet är det isåfall? Boones? Kp?

Detta verkar ju vara en svart verksamhet

Alanya 2013-01-05 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 222606)

LÄGG NED!!!

Vad gör du här egentligen!??!

KP 2013-01-05 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 222606)

Seriöst om du ska komma med falska påståenden så kan du iaf ha mer kött på benen för du verkar inte ha någon koll på hur varken en inkomstdeklaration fungerar eller vad som menas med hobbyverksamhet.

En hobbyverksamhet ska tas upp i en inkomstdeklaration även. Däremot är vinsten sålänge den är under 50.000kr per år skattefri. Sharps har en vinst på under 50.000kr och därmed är den skattefri. MEN den ska fortfarande tas upp i din inkomstdeklaration under avdelningen hobbyverksamhet, ingen har påstått något annat.

Läs mer på skatteverkets hemsida så kanske du lär dig något och därmed har grund för det du säger för du är ute på djupt vatten där du tydligen saknar basala kunskaper i dina påhopp.

kriga 2013-01-05 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 222616)
Seriöst om du ska komma med falska påståenden så kan du iaf ha mer kött på benen för du verkar inte ha någon koll på hur varken en inkomstdeklaration fungerar eller vad som menas med hobbyverksamhet.

En hobbyverksamhet ska tas upp i en inkomstdeklaration även. Däremot är vinsten sålänge den är under 50.000kr per år skattefri. Sharps har en vinst på under 50.000kr och därmed är den skattefri. MEN den ska fortfarande tas upp i din inkomstdeklaration under avdelningen hobbyverksamhet, ingen har påstått något annat.

Läs mer på skatteverkets hemsida så kanske du lär dig något och därmed har grund för det du säger för du är ute på djupt vatten där du tydligen saknar basala kunskaper i dina påhopp.

Tack för dina svar. Cred för att du(ni) tar denna disskution öppet.
Jag var väl mest nyfiken på vilken nivå av affärsmässig professionalism er verksamhet bedrivs.

Tydligare svar än så kan man inte få..:hattenav:

mars 2013-01-05 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av Persa (Inlägg 222567)

Japp, tyvärr är det mer än så då det numera är ett monster som står å kör Sharps.se. vBulletin är bra på mycket men det är känt för att äta mer resurser än i princip något annat du kan köra på en webhost.

Lemasive 2013-01-05 18:51

Sanningen är mycket mörkare än ni kan ana, vi är ett gäng FAS 3 killar som tvingas sitta här medan Boone och KP kör med oss och tvingar oss att posta medan dom tar betalt av staten.

Ni förstår oavsett om sidan är vinstdrivande eller inte, så kommer den aldrig ha intentionen att sno pengar från spelare eller ge dåliga tips för att tjäna lite extra. Lite tilit får man väl visa, efter att ha fått allt gratis i flera flera år?

Pilkast 2013-01-05 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 222646)
Sanningen är mycket mörkare än ni kan ana, vi är ett gäng FAS 3 killar som tvingas sitta här medan Boone och KP kör med oss och tvingar oss att posta medan dom tar betalt av staten.

Ni förstår oavsett om sidan är vinstdrivande eller inte, så kommer den aldrig ha intentionen att sno pengar från spelare eller ge dåliga tips för att tjäna lite extra. Lite tilit får man väl visa, efter att ha fått allt gratis i flera flera år?

Att du befinner dig i statens punggrepp, FAS 3, är det nog ingen som tvivlar på... Men vem har ens antytt att sharps skulle "ha intentionen att sno pengar från spelare eller ge dåliga tips för att tjäna lite extra"? Kan du inte visa oss dessa rader... Måste ha missat något.

Och "gratis" har det väl inte heller varit heller. Även medlemmarna lägger ned tid på att ge så bra tips som möjligt (de flesta, i alla fall) och det kostar både blod, svett, tårar, sharps och inte minst tid... Detta betalade många med när de tog del utav sharps "inköpta" tips från olika cappers...

Tillit förtjänar man - ingenting man får "gratis".

Jag anser, som jag skrev igår, att sharps bör sträva efter att driva sajten som vinstdrivande verksamhet, bara det kommer även medlemmarna till gagn. Detta är inget problem, enbart sunt, då driften då skulle skötas mer professionellt.

Varför inte anordna tävlingar där sharps inbjuder bettingbolag att ge, sharps och dess medlemmar, en möjlighet till förmånliga reloadbonusar och rena penningpriser. En win-winsituation! Sharps utnyttjas INTE till sin fulla potential, med så många engagerade "ägare", moderatorer och medlemmar och detta kan jag inte förstå, då detta inte skulle kräva så mycket mer tidsåtgång från sharps sida (tror jag, i alla fall).

Ingen från sharps vill ens bemöda sig att svara på om mina förslag är bra, eller inte - detta inger inte varken respekt och/eller professionalism. Det negativa man har att säga/skriva kring sidan bemöts direkt, med antingen syrliga svar, påhopp, tillsägelser och/eller avstängningar...

De positiva förslagen överses av någon konstig anledning. Jag kräver inte att mina förslag eller tankar skall genomdrivas, det är inte min sak att avgöra då jag inte är med i ägarstaben, men att mina frågor och förslag bemöts med respekt och svar - detta kan jag kräva, det kan alla på denna sida...

Men det finns en tydlig avgränsning mellan olika "falanger" på sajten och detta är inte okey - ryggdunkareliten (ja, jag kan jag med) befinner sig på chatten och det är tydligt att vissa behandlas totalt olika vad gäller varningar, tillsägelser och avstängningar - olika måttstockar, helt enkelt...

Med detta sagt så hoppas jag mycket på 2013, då sharps är den klart bästa bettingsidan, utan konkurrens egentligen, i Sverige. Sharps 3.0 blir spännande att ta del utav, helt klart!

Men sharps bör ta tag i att snappa upp medlemmarnas initiativ och framåtanda, detta då sharps annars riskerar att gå i stå - vilket tyvärr nu, förhoppningsfullt tillfälligt, verkar vara fallet. Inga stora förändringar sker och detta med medlemstävlingar är något som jag är 100% säker på skulle uppskattas enormt utav sharps medlemmar och skulle även höja sharps till en än högre nivå! Som det är nu så sker detta endast vid stora evenemang såsom fotbolls-VM och EM, samt en pokerturnering per år. Alldeles för dåligt för en sajt av sharps dignitet...

Då kör vi vidare med en förhoppning om ett vinstrikt år för alla och att sharps utvecklas i en positiv riktning vilket jag vet att de flesta här inne vill, vinstdrivande, eller inte!

:moneybag::cheers::clap::yes: