Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Feedback & Frågor (https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/)
-   -   Feedback på Sharps nya reksystem (https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/15097-feedback-pa-sharps-nya-reksystem/)

mars 2013-02-11 19:23

Feedback på Sharps nya reksystem
 
Här tar vi gärna emot buggar och annan feedback speciellt nu under testperioden för att allt ska vara så stabilt som möjligt. :hattenav:

Qirren 2013-02-11 22:13

Ingen bugg kanske, och det har hängt med länge. Men grå text på grå bakgrund på rekarna? :)

KP 2013-02-11 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av Qirren (Inlägg 230939)
Ingen bugg kanske, och det har hängt med länge. Men grå text på grå bakgrund på rekarna? :)

Kan du ta en printscreen? Jag ser svart text nämligen.

mars 2013-02-11 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 230943)
Kan du ta en printscreen? Jag ser svart text nämligen.

woot?:D Nä den är grå, ska nog göra den lite mörkare ja :)

Persa 2013-02-11 23:37

Om en rek redan är betald, borde betala-knappen inte visas på reksidan.

dktrades 2013-02-11 23:48

Felmeddelande vid post av rek
 
Får följande felmeddelande på ny sida när jag ska posta en rek:


Database error
The Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips database has encountered a problem.
Please try the following:
Load the page again by clicking the Refresh button in your web browser.
Open the www.sharps.se home page, then try to open another page.
Click the Back button to try another link.
The www.sharps.se forum technical staff have been notified of the error, though you may contact them if the problem persists.

We apologise for any inconvenience.


Kan maila bilder om det önskas för ytterligare felsökning.

Arizto 2013-02-11 23:52

Finns det någon länk mellan de nya rekarna och spreadsheet alt speldagböckerna. Lägger någon rekar frekvent och spelen låses tills läsaren hostar upp sharps blir det då att man får bokaföra reken efteråt(vilket inte är att föredra) eller kan man lägga in spelet i spreadsheet eller speldagbok som ett oläsligt och låst spel? Annars finns väl risken att spel postas både som rek och tex spreadsheet som är tillgängligt för alla.

Skulle öka intresset för de som följer/rygar speldagböcker/spreadsheets att även läsa och betygsätta rekarna.

boored 2013-02-12 00:31

man kan rösta på sin egen rek och få 8 sharp$ för det :D :drunk:

Grovbenstomme 2013-02-12 00:44

Kanske göra det tydligare mellan gamla och levande rekar.

Persa 2013-02-12 08:57

En sak jag märkte är att det inte går att redigera rekar. Är det ett medvetet val? Om så är fallet, vore det inte bra om man kunde lägga till komplettering? Alltså ett inlägg direkt under reken som inte blandar sig med kommentarerna.

Något som jag även stör mig på och har funnits ganska länge är att om jag väljer att byta "tecken" till egendefinerad som t.ex. "Offside" så visas det som "Annat". Varför blir det så?

KP 2013-02-12 08:59

Citat:

Ursprungligen postat av dktrades (Inlägg 230976)
Får följande felmeddelande på ny sida när jag ska posta en rek:


Database error
The Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips database has encountered a problem.
Please try the following:
Load the page again by clicking the Refresh button in your web browser.
Open the www.sharps.se home page, then try to open another page.
Click the Back button to try another link.
The www.sharps.se forum technical staff have been notified of the error, though you may contact them if the problem persists.

We apologise for any inconvenience.


Kan maila bilder om det önskas för ytterligare felsökning.

Har felsökt lite och anledningen är att du använder apostrofer ' i din text. Systemet spärrar för det då det kan utnyttjas för SQL injections. Vi ska försöka lösa detta senare idag. Men tillsvidare så försök exkludera ' från era rekar. I ditt fall är det "Boro's" som är boven.

oggeborreh 2013-02-12 09:01

Vet inte om det bara är jag som önskar detta eller om det finns fler med samma önskningar, men. Tycker det vore bra om man kunde se vilket bolag reken riktar sig mot innan man låser upp det. För att undvika att låsa upp en rek för att sedan inte kunna lägga spelet om man av någon anledning inte kan använda spela på bolaget som erbjuder spelet?

Tankar?

KP 2013-02-12 09:06

Citat:

Ursprungligen postat av oggeborreh (Inlägg 231031)
Vet inte om det bara är jag som önskar detta eller om det finns fler med samma önskningar, men. Tycker det vore bra om man kunde se vilket bolag reken riktar sig mot innan man låser upp det. För att undvika att låsa upp en rek för att sedan inte kunna lägga spelet om man av någon anledning inte kan använda spela på bolaget som erbjuder spelet?

Tankar?

Är rätt svårt att avgöra från ett bolag faktiskt. Då samma spel troligtvis finns på många bolag såvida det inte är något specialspel inom speedway tex.
Det kostar 10 att låsa upp en rek. Men du får tillbaka 8 för att rösta. Så att gå -2 på en rek är inte hela världen i våra ögon då du får 2 genom att bara logga in på sidan dagligen, utöver all annan extra $ som delas ut genom att vara aktiv på forumet.

Anledningen till varför vi införde Sharp$ för att låsa upp rekar var för att "tvinga" folk att betygsätta. Sålänge man väljer att betygsätta en rek så har man faktiskt knappt något att förlora som bidragande medlem.

oggeborreh 2013-02-12 09:41

Sant. Tänkte bara så att folk inte börjar "snåla" genom att inte låsa upp rekarna ifall man är osäker på om man kan lägga spelet eller inte och att det således blir mindre aktivitet än önskat. Men som du säger, de kostar så pass lite sharps att låsa upp rekarna så de kanske det inte finns någon risk för detta :) Lets hope so!

djungelhjul 2013-02-12 12:46

Just nu när jag klickar på en rek tas jag bara vidare till "Alla rekar"-sidan. Kan alltså inte gå in och låsa up/läsa några rekar just nu.

edit: Mina egna kan jag dock komma in på.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved