Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-11, 19:23   #1
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Feedback på Sharps nya reksystem


Här tar vi gärna emot buggar och annan feedback speciellt nu under testperioden för att allt ska vara så stabilt som möjligt.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:13   #2
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Ingen bugg kanske, och det har hängt med länge. Men grå text på grå bakgrund på rekarna?
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:20   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Qirren Visa inlägg
Ingen bugg kanske, och det har hängt med länge. Men grå text på grå bakgrund på rekarna?
Kan du ta en printscreen? Jag ser svart text nämligen.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:22   #4
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Kan du ta en printscreen? Jag ser svart text nämligen.
woot? Nä den är grå, ska nog göra den lite mörkare ja
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Qirren (+1)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 23:37   #5
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Om en rek redan är betald, borde betala-knappen inte visas på reksidan.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 23:48   #6
 
dktradess avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 42
Sharp$: 1815


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Felmeddelande vid post av rek


Får följande felmeddelande på ny sida när jag ska posta en rek:


Database error
The Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips database has encountered a problem.
Please try the following:
Load the page again by clicking the Refresh button in your web browser.
Open the www.sharps.se home page, then try to open another page.
Click the Back button to try another link.
The www.sharps.se forum technical staff have been notified of the error, though you may contact them if the problem persists.

We apologise for any inconvenience.


Kan maila bilder om det önskas för ytterligare felsökning.
dktrades är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 23:52   #7
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Finns det någon länk mellan de nya rekarna och spreadsheet alt speldagböckerna. Lägger någon rekar frekvent och spelen låses tills läsaren hostar upp sharps blir det då att man får bokaföra reken efteråt(vilket inte är att föredra) eller kan man lägga in spelet i spreadsheet eller speldagbok som ett oläsligt och låst spel? Annars finns väl risken att spel postas både som rek och tex spreadsheet som är tillgängligt för alla.

Skulle öka intresset för de som följer/rygar speldagböcker/spreadsheets att även läsa och betygsätta rekarna.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 00:31   #8
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

man kan rösta på sin egen rek och få 8 sharp$ för det
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 00:44   #9
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Kanske göra det tydligare mellan gamla och levande rekar.
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 08:57   #10
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

En sak jag märkte är att det inte går att redigera rekar. Är det ett medvetet val? Om så är fallet, vore det inte bra om man kunde lägga till komplettering? Alltså ett inlägg direkt under reken som inte blandar sig med kommentarerna.

Något som jag även stör mig på och har funnits ganska länge är att om jag väljer att byta "tecken" till egendefinerad som t.ex. "Offside" så visas det som "Annat". Varför blir det så?

Senast redigerad av Persa den 2013-02-12 klockan 09:10.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 08:59   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dktrades Visa inlägg
Får följande felmeddelande på ny sida när jag ska posta en rek:


Database error
The Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips database has encountered a problem.
Please try the following:
Load the page again by clicking the Refresh button in your web browser.
Open the www.sharps.se home page, then try to open another page.
Click the Back button to try another link.
The www.sharps.se forum technical staff have been notified of the error, though you may contact them if the problem persists.

We apologise for any inconvenience.


Kan maila bilder om det önskas för ytterligare felsökning.
Har felsökt lite och anledningen är att du använder apostrofer ' i din text. Systemet spärrar för det då det kan utnyttjas för SQL injections. Vi ska försöka lösa detta senare idag. Men tillsvidare så försök exkludera ' från era rekar. I ditt fall är det "Boro's" som är boven.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 09:01   #12
 
oggeborrehs avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 237
Sharp$: 1027

2013 oggeborreh
Stats: 251 - 271 - 41
ROI: 100.13%
Vinstprocent: 48.08%

Standard

Vet inte om det bara är jag som önskar detta eller om det finns fler med samma önskningar, men. Tycker det vore bra om man kunde se vilket bolag reken riktar sig mot innan man låser upp det. För att undvika att låsa upp en rek för att sedan inte kunna lägga spelet om man av någon anledning inte kan använda spela på bolaget som erbjuder spelet?

Tankar?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
oggeborreh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 09:06   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeborreh Visa inlägg
Vet inte om det bara är jag som önskar detta eller om det finns fler med samma önskningar, men. Tycker det vore bra om man kunde se vilket bolag reken riktar sig mot innan man låser upp det. För att undvika att låsa upp en rek för att sedan inte kunna lägga spelet om man av någon anledning inte kan använda spela på bolaget som erbjuder spelet?

Tankar?
Är rätt svårt att avgöra från ett bolag faktiskt. Då samma spel troligtvis finns på många bolag såvida det inte är något specialspel inom speedway tex.
Det kostar 10 att låsa upp en rek. Men du får tillbaka 8 för att rösta. Så att gå -2 på en rek är inte hela världen i våra ögon då du får 2 genom att bara logga in på sidan dagligen, utöver all annan extra $ som delas ut genom att vara aktiv på forumet.

Anledningen till varför vi införde Sharp$ för att låsa upp rekar var för att "tvinga" folk att betygsätta. Sålänge man väljer att betygsätta en rek så har man faktiskt knappt något att förlora som bidragande medlem.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 09:41   #14
 
oggeborrehs avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 237
Sharp$: 1027

2013 oggeborreh
Stats: 251 - 271 - 41
ROI: 100.13%
Vinstprocent: 48.08%

Standard

Sant. Tänkte bara så att folk inte börjar "snåla" genom att inte låsa upp rekarna ifall man är osäker på om man kan lägga spelet eller inte och att det således blir mindre aktivitet än önskat. Men som du säger, de kostar så pass lite sharps att låsa upp rekarna så de kanske det inte finns någon risk för detta Lets hope so!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
oggeborreh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 12:46   #15
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Just nu när jag klickar på en rek tas jag bara vidare till "Alla rekar"-sidan. Kan alltså inte gå in och låsa up/läsa några rekar just nu.

edit: Mina egna kan jag dock komma in på.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td