Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Feedback & Frågor (https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/)
-   -   Tycker inte (https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/18792-tycker-inte/)

Viroid 2013-12-26 11:56

En vecka i utvisningsbåset eller kanske rent av två veckor om man gjort något korkat må väl vara hänt, men ett år? Progressiviteten i straffskalan känns väldigt hård.

Rickart 2013-12-26 12:06

Ja, forumet blir oerhört fattigt utan Dasen, iom denna "folkstorm" kanske ni kan tnka er att tänka om, låta pöbeln få en julklapp och finna godhet i julefriden ch bara stänga av dom året ut?

SuprMario 2013-12-26 12:12

Jag har väl inte mycket till övers heller för Dazens jargong men dock så är han ju här o skriver och livar upp stället. Har själv förr gått o klinch med honom men inget som är mer än att man varit trött på just hans jargong.
12 månader är ju bara löjligt faktiskt och man kan ju som sagt tro att något annat ligger bakom. 1 månad kanske skulle vara mer på sin plats...

Alla människor är inte stöpta i samma form och man får helt enkelt acceptera var o en för sitt, det är ju dock ändå ett jädrans forum vi pratar om?!

Nej släpp tbx Dazen och Ulven så blir det roligare....

Grnvit 2013-12-26 13:24

Jag har inte läst i travtråden, men det är inte första gången laxdasen trollar. Den där besserwisserattityden går inte hem hos alla heller, därav får han mer kritik än andra antar jag. Skriver man på ett provocerande sätt som laxdasen gör så får man helt enkelt räkna med att vissa hugger.
Antingen finner man hans stil som roande eller så hatar man den. Är det upprepade personangrepp förstår jag dock inte vad man tycker är okej och roligt?

sirlarsson 2013-12-26 13:52

Håller med om att dasen måste tona ner lite, det är aldrig okej med personliga påhopp. Men å andra sidan är han en profil som forumet blir fattigare, det är alltid lika underhållande med hans "STENKLARA" och "SJÖÖÖAR OBEGRÄNSAT". Får mig ett gott skratt varje gång.

Oblix 2013-12-26 16:51

Håller med Helge, putte64. Hoppas att straffet kortast ner.

henke111 2013-12-26 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 303689)
Håller med om att dasen måste tona ner lite, det är aldrig okej med personliga påhopp. Men å andra sidan är han en profil som forumet blir fattigare, det är alltid lika underhållande med hans "STENKLARA" och "SJÖÖÖAR OBEGRÄNSAT". Får mig ett gott skratt varje gång.

Gillar du sånt där så skulle de trivas jättebra på RoK :rolleyes:

overpace 2013-12-26 22:56

Omvandla Laxdasens straff till samhällstjänst. Låt Dasen skriva en uppsats på minst 1000 ord under ämnet "Social kompetens vinner i längden-det fattar alla". Om Sharps moderatorer ger betyget Väl Godkänd ges en nyårsamnesti. Uppsatsen ska självklart publiceras för alla att läsa. Den glädje detta skulle sprida tror jag inte går att mäta.

KP 2013-12-26 23:16

Citat:

Ursprungligen postat av overpace (Inlägg 303876)
Omvandla Laxdasens straff till samhällstjänst. Låt Dasen skriva en uppsats på minst 1000 ord under ämnet "Social kompetens vinner i längden-det fattar alla". Om Sharps moderatorer ger betyget Väl Godkänd ges en nyårsamnesti. Uppsatsen ska självklart publiceras för alla att läsa. Den glädje detta skulle sprida tror jag inte går att mäta.


Varför lockas man av din idé? :popcorn:
Ska förmedla det vidare så får vi se vad det leder till.

putte64 2013-12-27 09:42

Kan ni fixa så man åtminstone kan skicka PM till avstängda ?
Det stör ju inte forumet

Zniper 2013-12-27 12:04

Citat:

Ursprungligen postat av overpace (Inlägg 303876)
Omvandla Laxdasens straff till samhällstjänst. Låt Dasen skriva en uppsats på minst 1000 ord under ämnet "Social kompetens vinner i längden-det fattar alla". Om Sharps moderatorer ger betyget Väl Godkänd ges en nyårsamnesti. Uppsatsen ska självklart publiceras för alla att läsa. Den glädje detta skulle sprida tror jag inte går att mäta.

Jag räknar med att alla som stängs av i framtiden kommer ges en liknande möjlighet att upphäva sitt straff...

Boone 2013-12-27 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 303901)
Kan ni fixa så man åtminstone kan skicka PM till avstängda ?
Det stör ju inte forumet

Blir lite galet när vi stänger av folk för otillbörlig marknadsföring om de fortfarande ska kunna PM:a runt efter avstängning. Finns inga olika typer av avstängningar, antingen avstängd eller inte.

doob 2013-12-27 12:51

Free dasen!

Vem ska man nu "häckla"? ;)

doob håller med om att 12 månader är för långt och röstar på "uppsats"!

SuperFinnen 2013-12-27 13:03

Låt Dasen starta en tråd och de som inte gillar honom o hans sätt behöver inte gå dit o tjafsa med honom hur svårt kan de va.....Faan man saknar honom även om han är som han är

Tomas63 2013-12-27 13:19

1. Laxdasen kan trav - otvivelaktigt.
2. Laxdasen är duktig på att väga chans mot odds, dvs värdera spelvärdet.
3. Laxdasen är mindre duktig på att hantera och ta hänsyn till andra människors åsikter och värderingar.
4. Att man är duktig på någonting behöver inte automatiskt innebära att man samtidigt uppträder otrevligt mot andra. (Precis som på en vanlig arbetsplats).
5. Låt inte denna debatt blockera all annan bra kommunikation och debatt här på forumet.(Typ Helge, varför hota med att hoppa av sidan? DU är själv en otrolig tillgång med tips och annat, vilket uppskattas enormt!).
6. Laxdasen (och flera andra) behöver nog en egen lekplats att hålla till på. Jämför det med när man lekte "herre på täppan" när man ar liten. Leken gick då ut på att visa hur stark och duktig man var och samtidigt kunde knuffa ner andra ifrån "täppan".
7. Jag gillar starkt Laxdasens travkunskaper och travsnack.
8. Jag ogillar (ibland) Laxdasens behandling av andra användare här på sidan.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved