Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Feedback & Frågor (https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/)
-   -   Har huvudintresset bland medlemmar växlat från idrott till trav? (https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/21083-har-huvudintresset-bland-medlemmar-vaexlat-fran-idrott-till-trav/)

Rehn108 2014-07-22 11:18

Har huvudintresset bland medlemmar växlat från idrott till trav?
 
När jag blev medlem här 2012 var det väldigt mycket diskussioner om fotboll, baseboll, basket osv. Exempelvis fanns den där användaren (soul... någonting) som nästan varje dag startade en tråd om dagens fotboll. Det fanns många duktiga användare som hade mycket att säga.

För egen del gick det ganska dåligt med spelandet, men som tur är har jag ett närmast omvänt beteende jämfört med ett spelberoende. Jag tröttnade nämligen när allt gick dåligt, så hösten 2012 slutade jag betta och slutade hänga här.

När jag nu efter VM har fått ett litet sug igen (och bra mycket bättre diciplin) så ser jag att det är övervägande travinlägg som postas här på forumet. Det kanske var mycket trav 2012 också, det minns jag inte eftersom jag inte brydde mig. Det var ju nämligen mycket annat också då också. Nu är det emellertid inte så mycket mer än trav som det skrivs om här på forumet. Därför undrar jag helt enkelt om det är en korrekt iakttagelse?

-----

Skrivs det mer om trav nu jämfört med vad det gjordes för ett par år sedan?
Skrivs det mindre om fotboll och andra idrotter nu?
Har samma medlemmar bytt intresse eller är det nya medlemmar som tagit över?

Eller finns det kanske precis lika många som bettar på sport nu, bara det att de inte skriver så aktivt?
Eller har jag bara kommit in när det är lågsäsong? Jag har trots allt bara hängt här en vecka.

Jag har läst att två av de mest aktiva medlemmarna var avstängda ett år. Kanske att det har bidragit. Har det hänt något mer "stort" på sharps de senaste åren som kan ha föranlett denna utveckling?

Galeocerdo cuvier 2014-07-22 14:18

Folk diskuterar inte spel längre i samma utsträckning utan sidan används mer för att bokföra sina spel och kunna rygga andra här. Då tar såklart travnäsorna över tyglarna. Men sidan har ganska länge varit travdominerad.

Seebbo 2014-07-22 21:40

Jag tror att många utav de som gillar att diskutera spel på tex fotboll har dragit sig mot twitter. Där finns det väldigt många som rekar sina spel, kanske lite för många. :holms:

boored 2014-07-23 09:48

En rek/diskussion har inte så mycket intresse om den inte även:

a) har en uppfattning om "startsannolikhet" varifrån börja justera avvikelser som oftast en rek/diskusion tenderar basera sig på.
b) kan bedöma hur mycket/lite en sån ändring inverkar mot "startsannolikheten".
c) och framför allt kan presentera den slutliga sannolikheten man kommer fram till så läsaren kan bedöma gränsodds, dvs hur långt ner den är spelvärd samt eventuellt justera själv för händelser efter reken publicerades.

Kan det ens bli en diskusion utan ovanstående punkter, särskilt den sista?
Är det inte oftast mer ett konstaterande att spelarna A, B och C saknas osv, och spelet går ditåt utan beaktande av odds eller sannolihet.

Sedan torde ju samma gälla alla spel, även trav :D

putte64 2014-07-23 10:22

Det är svårt att argumentera emot.
Men travet har sina kombinationsspel, vilket fotboll iofs också med stryken osv.
Där kan man tänka lite annorlunda.
Tycker jag att en häst har 15% vinstchans, och medelsvensson tycker den har 10% chans blir den genast intressant.
På vinnarspel kanske medelsvensson håller med mig, men värdet kan fortfarande finnas på exempelvis V75.


Citat:

Ursprungligen postat av boored (Inlägg 358644)
En rek/diskussion har inte så mycket intresse om den inte även:

a) har en uppfattning om "startsannolikhet" varifrån börja justera avvikelser som oftast en rek/diskusion tenderar basera sig på.
b) kan bedöma hur mycket/lite en sån ändring inverkar mot "startsannolikheten".
c) och framför allt kan presentera den slutliga sannolikheten man kommer fram till så läsaren kan bedöma gränsodds, dvs hur långt ner den är spelvärd samt eventuellt justera själv för händelser efter reken publicerades.

Kan det ens bli en diskusion utan ovanstående punkter, särskilt den sista?
Är det inte oftast mer ett konstaterande att spelarna A, B och C saknas osv, och spelet går ditåt utan beaktande av odds eller sannolihet.

Sedan torde ju samma gälla alla spel, även trav :D


boored 2014-07-23 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 358651)
Det är svårt att argumentera emot.
Men travet har sina kombinationsspel, vilket fotboll iofs också med stryken osv.
Där kan man tänka lite annorlunda.
Tycker jag att en häst har 15% vinstchans, och medelsvensson tycker den har 10% chans blir den genast intressant.
På vinnarspel kanske medelsvensson håller med mig, men värdet kan fortfarande finnas på exempelvis V75.


Odds som olika bolag erbjuder och vad svensson spelat för tillfället i ett poolspel är ju irrelvent för en egen sannolikhetsbedöming.


Att medelsvensson för tillfäller spelat x% är fakta/konstaterande förutsatt den är korrekt, inget man kan diskutera :D



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved