Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   26-27 dec. Stryktipset jackpot (https://www.sharps.se/forums/fotboll/10226-26-27-dec-stryktipset-jackpot/)

KP 2011-12-22 10:54

26-27 dec. Stryktipset jackpot
 
Börjar att inleda med en liten jämförelse kontra oddsportals average odds. Omsättningen på svenskaspel är inte så hög nu och inga oddsjusteringar har skett. Så inga slutsatser tagna däremot kan man se vissa tendenser iaf.

http://img708.imageshack.us/img708/7...otrkmbuane.png

Då ensam vinnare på stryket ger 10milj i vanliga fall med så tänker jag inte satsa på att bli ensam. Utan nöjer mig med 13rätt som delas med flera eftersom blir överbetalt på det med.

Mina preliminära spikar är Arsenal / United / Reading / Leicester / Sunderland.

Donald 2011-12-22 12:04

Kul med en ordentlig jackpot igen.

Championship ser lika lättlöst ut som vanligt :)

tompa87 2011-12-22 15:50

Risk för många kryss i Championship? Känns som en sån där omöjlig omgång :)

tompa87 2011-12-22 15:53

Newcastle 2an skulle jag låtit bli, Bolton är usla, men Newcastle har inte vunnit på 6 matcher nu.. Sunderland tappade 0-2 mot ett ganska lågt QPR senast och Everton har lite gryende form.. Liverpool är så förbannat usla på att göra mål att jag inte skulle lita på att dem får hål på Blackburn på Anfield heller, känns som en sån där match man måste gardera..

fondell 2011-12-22 16:53

kan man köpa en andel KP? Skapa bolag eller något?

KP 2011-12-22 17:48

Jag pysslar inte med andelsspel online, sorry. Utan kör direkt i butik. Finns några enstaka som brukar pma mig i chatten om de kan få köpa ett system på hästar/tips/bomb etc och då är det banköverföring/moneybookers som gäller, så tar jag bild på lappen och skickar. Vid småvinst för jag över pengarna tillbaka. Vid storvinst får ni besöka mig och ta lappen i handen och bli bjudna på en öl :)
Gäller dock endast personer jag känner till/varit aktiva/litar på/har haft kontakt med innan.

Åter till stryktipset då.

Tänkte utelämna newcastle (1x) men även nottingham (x2)och Coventry (x2)
Alla tre är i katastrofala former att jag går helt emot dom.

http://img819.imageshack.us/img819/8...otjqqa4u8u.png typ
Boro - Hull är ett toppmöte, kryss utgång och något lag kommer att vinna med uddamålet.Ser bra värde i Hull med sina 20%

Leicester spikades pga värdet. Average odds säger 59% medan svenska folket spelar 51%. De har dessutom ny tränare som inte kommit i kläderna än. Kan mycket väl vända nu efter 2 torskar med sin nya tränare.

Arsenal och United ska bara vinna. Var osäker lite på united först när jag såg kupongen i tisdags men efter att de krossade fulham med 5-0 så vart jag övertygad. Arsenal känns mer osäker än United men tror de kniper sina 3p med på emirates och garderar hellre city på bortaplan samt liverpool.

Sunderland har ju haft sitt tränarbyte för någon match sedan mot blackburn först. Den vändningen de gjorde kan nog klassas som flyt men slutresultatet var ändå rättvist imo.
Tappet från 2-0 till 2-2 mot QPR (som sunderland sedan vann ändå) fick nog sunderland sig en väckarklocka och de hade nog ett och annat samtal i omklädningsrummet. Tror de tar andra raka hemma nu efter tränarbytet och spikar.

tompa87 2011-12-22 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 156412)
Jag pysslar inte med andelsspel online, sorry. Utan kör direkt i butik. Finns några enstaka som brukar pma mig i chatten om de kan få köpa ett system på hästar/tips/bomb etc och då är det banköverföring/moneybookers som gäller, så tar jag bild på lappen och skickar. Vid småvinst för jag över pengarna tillbaka. Vid storvinst får ni besöka mig och ta lappen i handen och bli bjudna på en öl :)
Gäller dock endast personer jag känner till/varit aktiva/litar på/har haft kontakt med innan.

Åter till stryktipset då.

Tänkte utelämna newcastle (1x) men även nottingham (x2)och Coventry (x2)
Alla tre är i katastrofala former att jag går helt emot dom.

http://img819.imageshack.us/img819/8...otjqqa4u8u.png typ
Boro - Hull är ett toppmöte, kryss utgång och något lag kommer att vinna med uddamålet.Ser bra värde i Hull med sina 20%

Leicester spikades pga värdet. Average odds säger 59% medan svenska folket spelar 51%. De har dessutom ny tränare som inte kommit i kläderna än. Kan mycket väl vända nu efter 2 torskar med sin nya tränare.

Arsenal och United ska bara vinna. Var osäker lite på united först när jag såg kupongen i tisdags men efter att de krossade fulham med 5-0 så vart jag övertygad. Arsenal känns mer osäker än United men tror de kniper sina 3p med på emirates och garderar hellre city på bortaplan samt liverpool.

Sunderland har ju haft sitt tränarbyte för någon match sedan mot blackburn först. Den vändningen de gjorde kan nog klassas som flyt men slutresultatet var ändå rättvist imo.
Tappet från 2-0 till 2-2 mot QPR (som sunderland sedan vann ändå) fick nog sunderland sig en väckarklocka och de hade nog ett och annat samtal i omklädningsrummet. Tror de tar andra raka hemma nu efter tränarbytet och spikar.

Ja, United och Arsenal är bra spikar, Hull är en bra rensare.
Missade faktiskt att Sunderland vann den matchen, såg bara 2-2 och stängde sedan av :) Håller absolut med om Pool, det blir en 1X på den, City har jag inte råd att gardera..

Wanghao 2011-12-22 22:02

Någon som har plats i ett spelbolag? Kan tänka mig en kostnad upp till 250:-/Andel.

Hojta till i PM :)

vallekung 2011-12-23 00:41

Man ska nog akta sig för M'boro - Hull. Hull har riktigt bra form just nu. Kommer nog helgardera den, alternativt (1) 2.

En annan "farlig" match är Leicester - Ipswich, där jag tror på X2. Ipswich har två raka vinster nu efter en mängd förluster och på papperet så har dom ett bra lag, som borde ligga högre upp i tabellen.

Det är iaf två matcher som kan rensa ordentligt.

SuprMario 2011-12-23 08:52

jackpotpengarna på stryktipset går in i hela potten eller är det bara till 13 rätt?
bra att veta om man ska spela reducerat eller inte...:-)

DrD 2011-12-23 09:13

Citat:

Ursprungligen postat av SuprMario (Inlägg 156479)
jackpotpengarna på stryktipset går in i hela potten eller är det bara till 13 rätt?
bra att veta om man ska spela reducerat eller inte...:-)

Läser på SvSpels sida:
Skulle det vara så att ingen får 13 rätt på stryktipset så går vinstsumman vidare i Jackpot till nästa omgång.

Är det flera vinnare med 13 rätt så delas jackpoten mellan dessa vinnare.
Är man ensam vinnare med 13 rätt på Stryktipset vinner man alltid minst 10 Miljoner + eventuell jackpott!

För aktuell jackpotinformation gå in på länken nedan:

https://svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=26

... ligger alltså precis som i travet i fullrättspotten, bara att kämpa vidare, önskar alla god spellycka mot jackpotten!

FrankieJr 2011-12-23 11:51

Varför inte spika Man City? 10 procent underspelade och ser fruktansvärt bra ut. Stoke är ett långt bättre lag än WBA och det var sjukt att se dem.

Den procenten kanske förminskas något till matchstart men ändå. Bästa spiken tycker jag.

Donald 2011-12-23 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 156503)
Varför inte spika Man City? 10 procent underspelade och ser fruktansvärt bra ut. Stoke är ett långt bättre lag än WBA och det var sjukt att se dem.

Den procenten kanske förminskas något till matchstart men ändå. Bästa spiken tycker jag.

De är uppe i 63% nu. Kommer gå över 65% lätt.

FrankieJr 2011-12-23 12:30

OK, fortfarande bra spik om de är hyfsat korrekt spelade. Leicester känns svajiga och tror jag kommer att bli överspelade.

FrankieJr 2011-12-23 12:37

För övrigt lottas ju Arsenal - kommer att köra en helgardering, 76-12-12 på den och hoppas på tvåan.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved