Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Fotbolls-em Ukraina/Polen (https://www.sharps.se/forums/fotboll/12086-fotbolls-em-ukraina-polen/)

Norrman90 2012-06-15 13:13

2-1 till Sverige, ett av Zlatan och ett av Elmander!

JOBBA!

Rehn108 2012-06-15 13:59

Lustig gjorde ingen vidare match sist tycker jag, så det gör mig inget att hann ersatts. Martin Olsson däremot, han var verkligen ett ess i försvaret. Håller med er andra om att startelvan känns bättre idag. Synd bara att inte Wilhelmsson är med. Fint med Anders Svensson från start.

Men jag vet inte vad jag ska våga spela. Ett överspel kanske.

Oscar 2012-06-15 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av Rehn108 (Inlägg 189664)
Lustig gjorde ingen vidare match sist tycker jag, så det gör mig inget att hann ersatts. Martin Olsson däremot, han var verkligen ett ess i försvaret. Håller med er andra om att startelvan känns bättre idag. Synd bara att inte Wilhelmsson är med. Fint med Anders Svensson från start.

Men jag vet inte vad jag ska våga spela. Ett överspel kanske.

Martino Olsson, bra? Mot Ukraina?

Tyckte han såg väldigt vilsen ut under stora delar av matchen..

Strateg 2012-06-15 15:31

Citat:

Ursprungligen postat av Oscar (Inlägg 189677)

Det man ska komma ihåg när man bedömer Martin Olsson är att han hade en spelare som Ola Toivonen på sin kant. Ola, som på träningarna innan sa att han hade problem med det defensiva ansvarstagandet och positionsspelet i rollen som vänsterytter. Detta visade sig även i matchsituationerna!

Martin är, som vi alla vet, en offensiv ytterback och behöver ha mer hjälp av mittfältaren på sin kant än vad han fick av Ola mot Ukraina. Idag är Martin kvar i startelvan och har Rasmus Elm ovanför sig, ett byte som är av det defensiva slaget och som lär passa Martin och hela startelvan bättre.

Martin gjorde absolut inte bort sig mot Ukraina utan presterade och visade vilja. Ska man klaga på prestationer så finns det andra som det ska klagas på innan man klagar på Martin.

forbannat 2012-06-15 16:10

Citat:

Ursprungligen postat av Strateg (Inlägg 189678)
Det man ska komma ihåg när man bedömer Martin Olsson är att han hade en spelare som Ola Toivonen på sin kant. Ola, som på träningarna innan sa att han hade problem med det defensiva ansvarstagandet och positionsspelet i rollen som vänsterytter. Detta visade sig även i matchsituationerna!

Martin är, som vi alla vet, en offensiv ytterback och behöver ha mer hjälp av mittfältaren på sin kant än vad han fick av Ola mot Ukraina. Idag är Martin kvar i startelvan och har Rasmus Elm ovanför sig, ett byte som är av det defensiva slaget och som lär passa Martin och hela startelvan bättre.

Martin gjorde absolut inte bort sig mot Ukraina utan presterade och visade vilja. Ska man klaga på prestationer så finns det andra som det ska klagas på innan man klagar på Martin.

Jag tycker nog att han gång på gång blev uppsnurrad av Ukrainarna. Sen om det beror på att Toivonen inte tog något defensivt ansvar eller ej låter jag vara osagt.

En coach miss är det absolut då Martins styrka definitivt inte är defensiven utan som du nämner offensiven. Att då spela Ola (som Hamrén verkar favorisera en del?) anser jag vara en ordentlig miss. Speciellt när Ola själv går ut och säger att han inte klarar av den defensiva biten.

Rehn108 2012-06-15 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av Oscar (Inlägg 189677)

Ja det tycker jag. Han var inte sämre defensivt än övriga försvarare, och offensivt tycker jag han lyckades bidra mer än många andra. Men man upplever matchen olika och lägger fokus på olika saker, så jag förstår att det finns de som tänker helt annorlunda.

trance_error 2012-06-15 16:36

Tror de blir svårt för Sverige ikväll. Englands försvar känns lite för starkt.

Rehn108 2012-06-15 18:04

Hejdlöst roligt med ovädret! :D

oggeborreh 2012-06-15 18:13

2.52 på england @ pinnen, borde vara ganska bra spelvärde där eller? :)

Pekerman 2012-06-15 20:09

Tror det blir en målrik match. Zlatan nätar men England med Kung-Caroll i spetsen blir för starka.

zleeper 2012-06-15 20:40

Känns som ett typiskt kryss och 1-1 ikväll men hoppas jag har fel. Källström måste höja sig ett par snepp och förhoppningsvis kommer Elm in mer i matchen idag i sin mer vana roll. Carrol tror jag passar våra bjässar där bak ganska bra och är glad att han startar.

Cordale 2012-06-15 22:41

Nu är ju Sverige tyvärr ute så jag la in 5 units på Frankrike till 1.80 på Bet365. Känns som att oddset kommer droppa inom kort.

fireas 2012-06-15 22:43

Vet någon vad oddset på 2-3 gav? Är lite sur då jag tippade det på jobbet i vår tävling men kunde inte ens lägga en ynka 10 ens på det:( Ångrar mig djupt för tillfället...

EDIT
såg nu, 36.. inte så farligt:)

korpo 2012-06-15 23:00

Satsan!

hardballs 2012-06-15 23:01

Går bara att älska Olof Mellberg, störst hjärta av alla, kunde man se i matchen mot Ukraina också.