Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Fotbolls-em Ukraina/Polen (https://www.sharps.se/forums/fotboll/12086-fotbolls-em-ukraina-polen/)

tompa87 2012-06-19 22:53

förstår inte varför Glenn säger "ett av dem snyggaste".. det ÄR det snyggaste målet i EM, utan tvekan! Zlatan och Mellberg borde ha chans att komma med i EM laget, dem har varit fantastiska..

marvel 2012-06-19 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 190130)
Du menar Allbäck, han med topp 3 bästa målsnitt i landslaget? Ok..

Att missa mål kan man väl göra även om man gör många mål? :innocent: :cheers:

abber 2012-06-19 22:56

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 190129)
EMs snyggaste mål, fyfan va bitterljuvt när vi hade 2 chanser att få med oss X tidigare och ha chansen i sista matchen :/ måhända att Frankrike inte gick på högsta växeln, men hade inte domarn dömt bort ett regelrätt Ukrainskt mål så hade Frankrike åkt ut idag..

France hade väl gått vidare även om ukraina - england hade slutat x ?

RobinD 2012-06-19 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av marvel (Inlägg 190133)
Att missa mål kan man väl göra även om man gör många mål? :innocent: :cheers:

Jo det är klart man kan, men logiken säger att om du har bäst målsnitt sen VM 94-eran så lär värre målsumpare ha spelat.

Rosenberg, Elmander, Berg lär ligga bättre till.

kusagwa 2012-06-19 22:59

Citat:

Edit: förlåt, var några gamla gubbar före. Säg topp 8 för att vara på säkra sidan.

Ett tag så snittade han väl i princip 1 mål varannan match? (Tror detta var när han låg på ungefär 30 landskamper)

tompa87 2012-06-19 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av abber (Inlägg 190134)
France hade väl gått vidare även om ukraina - england hade slutat x ?

Inte om man förlorade med 2-0 va? eller var det jag som kom på egna teorier? :)

Då hade alla lagen haft 4 poäng och man hade väl gått på målskillnad?

Jag kanske drömde :D

oggeb 2012-06-19 23:01

Citat:

Edit: förlåt, var några gamla gubbar före. Säg topp 8 för att vara på säkra sidan.

Ja, jag menar Allbäck. Oavsett vad han har för målsnitt så sumpade han lägen som var omöjliga att sumpa gång efter gång, likt Toivonen. Antar att du är en statistikkille som aldrig ser matcher eftersom du uttalar dig på det sättet.

tompa87 2012-06-19 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 190135)
Jo det är klart man kan, men logiken säger att om du har bäst målsnitt sen VM 94-eran så lär värre målsumpare ha spelat.

Rosenberg, Elmander, Berg lär ligga bättre till.

Elmander lär väl vara den största målsumparn i svensk historia? Maken till usel straffområdesspelare har knappast skådats i modern tid..

kingscania 2012-06-19 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 190138)

Hehe, nej England hade haft 5 poäng, medan Ukraina och Frankrike hade haft 4 poäng. Ukraina hade behövt vinna för att gå vidare.

abber 2012-06-19 23:04

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 190138)

england hade haft 5

RobinD 2012-06-19 23:31

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 190139)
Ja, jag menar Allbäck. Oavsett vad han har för målsnitt så sumpade han lägen som var omöjliga att sumpa gång efter gång, likt Toivonen. Antar att du är en statistikkille som aldrig ser matcher eftersom du uttalar dig på det sättet.

Anta på, men du har inte rätt vara för det. Med det målsnittet han höll sista åren så spelar det ingen roll att han brände chanser. Genom att göra mål så ofta diskvalificerar man sig själv från tävlingen värsta målsumparen.

oggeb 2012-06-19 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 190143)
Anta på, men du har inte rätt vara för det. Med det målsnittet han höll sista åren så spelar det ingen roll att han brände chanser. Genom att göra mål så ofta diskvalificerar man sig själv från tävlingen värsta målsumparen.

På vilket sätt är man diskvalificerad genom att hålla ett bra målsnitt per match? Har han 20 klara lägen per match att göra mål och sätter 1 så är han en målsumpare. Du kan vända och vrida på din statistik hur mycket du vill, du får inte mer rätt för det.

RobinD 2012-06-20 08:06

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 190144)
På vilket sätt är man diskvalificerad genom att hålla ett bra målsnitt per match? Har han 20 klara lägen per match att göra mål och sätter 1 så är han en målsumpare. Du kan vända och vrida på din statistik hur mycket du vill, du får inte mer rätt för det.

Av den enkla anledningen att han inte hade 20 klara chanser per match eller ens i närheten av så många som skulle krävts för att förta hans prestationer som avslutare.

Misär 2012-06-21 09:24

Kunde inte hålla mig och gjorde en looserfyrling till drygt 8ggr
Portugal
Tyskland
Spanien
Italien (gå vidare)

joemag 2012-06-24 10:49

Vad tror ni om kvällens match? Jag tycker den är stört svårt att förutspå hur det kommer gå. Jag tror att England kommer fortsätta sin stabila defensiv och Italien kommer ha lite mer boll. Enligt mig är nyckeln för båda lagen att få igång anfallarna med Rooney och Italiens anfall hur nu det formeras. Jag tänkte ett hörnspel till 1,90 på Italien -0,5. Vad tror ni?