Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Arsenal-Chelsea (ligacup) (https://www.sharps.se/forums/fotboll/18074-arsenal-chelsea-ligacup/)

kusagwa 2013-10-28 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av offside (Inlägg 283758)
Har spelat på Chelsea redan nu.

En intressant aspekt är hur Mourinhho/Wenger kommer motivera "reserverna" och vilken inställning dessa så kallade B-lagsspelare kommer ha.

Här tycker jag Chelsea har en enorm fördel. Tvivlar inte på att båda lag kommer göra allt för att vinna men jag tror Mourinho kommer krama ur mer från sina reserver än Wenger. Dessutom tror jag att Chelseas reserver har mer att bevisa och mer att spela för en Arsenals. I Chelsea är man fortfarande i det stadiet där alla vill imponera på tränaren. Jag menar en spelare som David Luiz måste göra en fläckfri match annars vet han att han inte kommer ha en chans till spel i helgen. Likaså en spelare som Mata.

Sen är ju Arsenal otroligt svaga på anfallsfronten utan Giroud. Det kommer göra en stor skillnad. Tror också man kommer väga lite för lätt på mittfältet där Chelsea kommer spela Mikel/Essien.

En sak som är intressant om man jämför är rutin mellan reserverna. Många av Arsenals reserver är fortfarande ungdomar medan Chelsea är betydligt mera rutinerade. Den som saknas mest är Walcott. Hade han varit med och nåt fjolårsformen (där han var bästa målskytt) så hade sprungit åttor runt Chelseas försvar med alla passningar ifrån Özil och Cazorla.

Angående den centrala mittfältsfajten så tror jag mkt hänger på Ramseys vara eller inte vara. Är han med blir det betydligt jämnare även fast Chelsea kommer ha en liten fördel.

Semicolon 2013-10-28 16:05

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 283760)
En sak som är intressant om man jämför är rutin mellan reserverna. Många av Arsenals reserver är fortfarande ungdomar medan Chelsea är betydligt mera rutinerade. Den som saknas mest är Walcott. Hade han varit med och nåt fjolårsformen (där han var bästa målskytt) så hade sprungit åttor runt Chelseas försvar med alla passningar ifrån Özil och Cazorla.

Angående den centrala mittfältsfajten så tror jag mkt hänger på Ramseys vara eller inte vara. Är han med blir det betydligt jämnare även fast Chelsea kommer ha en liten fördel.

Dock lär ju inte Özil spela, oddsen har ju också svängt nu. Wenger är alldeles för smart för att mäta kuk med Mourinho i en meningslös turnering som Ligacupen. Kommer lira reserver plus juniorer och fixar de det så är han säkert toppennöjd, torskar de så lär han inte ligga sömnlös.

Tycker det är intressant att jämföra med AVB:s approach till EL förra säsongen där han mer eller mindre skänkte bort kvalplatsen till CL genom ett otroligt dumdristigt satsande på en totalt meningslös turnering. Enda de fick ut av det var en sliten trupp, skador på nyckelspelare och missat CL-kval. Wenger inser att ska Arsenal kunna vinna ligan så kan de inte samtidigt hålla på att bränna allt krut i CL, ligacup och FA-Cup, en sådan trupp har inte Arsenal. Framförallt inte när man möter Liverpool på lördag.

Krille25 2013-10-28 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 283774)
Dock lär ju inte Özil spela, oddsen har ju också svängt nu. Wenger är alldeles för smart för att mäta kuk med Mourinho i en meningslös turnering som Ligacupen. Kommer lira reserver plus juniorer och fixar de det så är han säkert toppennöjd, torskar de så lär han inte ligga sömnlös.

Tycker det är intressant att jämföra med AVB:s approach till EL förra säsongen där han mer eller mindre skänkte bort kvalplatsen till CL genom ett otroligt dumdristigt satsande på en totalt meningslös turnering. Enda de fick ut av det var en sliten trupp, skador på nyckelspelare och missat CL-kval. Wenger inser att ska Arsenal kunna vinna ligan så kan de inte samtidigt hålla på att bränna allt krut i CL, ligacup och FA-Cup, en sådan trupp har inte Arsenal. Framförallt inte när man möter Liverpool på lördag.

Helt rätt! Blir inte förvånad om han vilar alla utom cazorla och rosicky i den här matchen! Ligan,Cl och Fa cupen ligger miltals högre på prio listan

Krille25 2013-10-28 16:23

Enligt the Guardian:

Possible Chelsea team (v Arsenal): Schwarzer; Azpilicueta, Kalas, Luiz, Bertrand; Mikel, Essien; Willian, Mata, De Bruyne; Ba 

Fabianski - Jenkinson, Mertesacker, Vermaelen, Monreal - Frimpong, Wilshere - Rosicky, Gnabry, Cazorla - Bendtner

kusagwa 2013-10-28 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 283774)

Tror nog endå att det finns en chans men borde kanske har formulerat mig lite bättre:p Drömde väl lite om ligaspelet med.

Men tror som mest på den elva som jag skrev om innnan.

kusagwa 2013-10-28 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Krille25 (Inlägg 283778)
Enligt the Guardian:

Possible Chelsea team (v Arsenal): Schwarzer; Azpilicueta, Kalas, Luiz, Bertrand; Mikel, Essien; Willian, Mata, De Bruyne; Ba 

Fabianski - Jenkinson, Mertesacker, Vermaelen, Monreal - Frimpong, Wilshere - Rosicky, Gnabry, Cazorla - Bendtner

Fyfan om det stämmer. Wilshere är för dålig för spel centralt (hans defensiv är icke bra) och han är i och med Özil ankomst långt ifrån att få spela 10 vilket nog hade varit mest fördelaktigt för han och dessutom ska han spela centralt med Frimpong:omfg:. Vinner inte Chelseas centrallås matchen över Arsenals dito så ska de skämmas.

joppoe 2013-10-28 19:35

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle17740292.ab

Semicolon 2013-10-28 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av joppoe (Inlägg 283828)

Chelseas B-lag är fortfarande klasser bättre än Arsenals, enligt mitt tycke.

joppoe 2013-10-28 23:00

Mm men blir det ens B-laget då?

K_UGER 2013-10-29 15:44

Chelsea rak 2,32 på pinnen. SÅ mycket trodde jag inte den skulle sjunka.

patrik_g 2013-10-29 17:13

Blev rak på Chelsea för mig med.

Nu leta något kul målskytt spel att spetsa till det med.

Förslag?

Kul att tv 10 visar matchen :cheers:

Krille25 2013-10-29 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 283980)

Förslag?

Cazorla,Willian,Mata?

TheJanko 2013-10-29 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 283980)

Förslag?

Bendtner. Roligare spel går inte att hitta! :thumbup:

Semicolon 2013-10-29 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av TheJanko (Inlägg 283991)
Bendtner. Roligare spel går inte att hitta! :thumbup:

Räntespel.

Wagner 2013-10-29 18:53

Nu har Chelsea snabbt studsat upp 20 punkter på Betfair. Vad händer härnäst? :popcorn: