Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-10-28, 11:06   #1
 
K_UGERs avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 93
Sharp$: 4147
Standard

Arsenal-Chelsea (ligacup)


Marknaden har Arsenal som favoriter här. Arsenal brukar ställa upp med en del oerfarna spelare i denna cupen.

I förra omgången mot WBA startade Ars.

Fabianski
Mertesacker
Vermalen
Jenkinson
Monreal
I. Hayden
Arteta
R. Miyaichi
T. Eisfeld
N. Bendtner
S. Gnabry (Nu har väl han fått lite starter i PL iofs)


Kristoffer Olsson och Apkom fick också speltid (dock ganska korta inhopp)

Rosicky lär spela, men annars kan man vänta sig liknande lag?


Chelseas "reserver" känns väl starkare och mot Swindon ställde de upp såhär

M. Schwarzer
24 G. Cahill
4 David Luiz
28 Azpilicueta 43'
34 R. Bertrand
5 M. Essien 54'
22 Willian
15 K. De Bruyne
16 M. van Ginkel
9 Fernando Torres
10 Mata

Torres lär väl inte spela eftersom han fick 90 min igår (byt mot Etoo eller Ba). Van Ginkel skadad (Mikel eller Shurrle som bara fick 60 min mot Man C?) annars lär väl laget se ut ungefär som ovan

Känns som att Chelsea ska vara favoriter trots bortaplan? Vad tycker ni?
K_UGER är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 11:56   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Svårt att säga speciellt innan Wenger gått ut med truppen och vill som troligtvis kommer starta. Men kan tänka mig att spelare som Vermaelen, Monreal, Jenkinson, Bendtn och Rosicky får chansen. Av de som brukar starta så tror jag mest Mertesacker som startman och likadant Cazorla då han inte har spelat lika mkt som till exempel Özil pga sin skada.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 12:16   #3
 
Krille25s avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 982
Sharp$: 3088

Krilles Fotbolls Bok
Stats: 101 - 131 - 16
ROI: 114.70%
Vinstprocent: 43.53%

Standard

Dom kommer knappastsytälla ett B-Lag på banan när det är ett londonderby och chelsea på besök
Krille25 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 12:22   #4
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Krille25 Visa inlägg
Dom kommer knappastsytälla ett B-Lag på banan när det är ett londonderby och chelsea på besök
Men åtminstone "B-betonat". Anser också att Chelsea borde vara favoriter. Deras "andraelva" skulle troligtvis vara ett topplag i PL!
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 12:45   #5
 
Krille25s avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 982
Sharp$: 3088

Krilles Fotbolls Bok
Stats: 101 - 131 - 16
ROI: 114.70%
Vinstprocent: 43.53%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Men åtminstone "B-betonat". Anser också att Chelsea borde vara favoriter. Deras "andraelva" skulle troligtvis vara ett topplag i PL!
B-Betonat absolut! Där håller jag med dig,Samt att chelsea har en bredare trupp
Krille25 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 12:47   #6
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Men åtminstone "B-betonat". Anser också att Chelsea borde vara favoriter. Deras "andraelva" skulle troligtvis vara ett topplag i PL!
Tycker folk överskattar Chelseas bredd lite grann. Det är främst på mittfältet och på det offensiva mittfältet i synnerhet som Chelsea har en bra bredd.

Ska i princip vara jämt oddsmässigt om lagen ställer upp med bästa möjliga startelva, iallafall nu när Arsenal spelar hemma.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 12:52   #7
 
K_UGERs avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 93
Sharp$: 4147
Standard

Krille25: Wenger verkar låta reserverna ta hand om ligacupen även om de mött riktigt bra motstånd. Mot City för 2 år sedan ställde han upp med ett rent B-lag och fick stryk med 1-0 mot Citys "bättre" B-lag.

Arsenal har ju redan lite skadeproblem i Oxlade och Walcott så de lär ju inte riskera någonting öht.

Senast redigerad av K_UGER den 2013-10-28 klockan 12:55.
K_UGER är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 12:55   #8
 
K_UGERs avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 93
Sharp$: 4147
Standard

Kusagawa: Jag håller med dig. Att jag tycker marknaden har fel här, har att göra med hur MF/ANF brukar se ut i Arsenal i ligacupen.

Chelsea "måste" väl spela Mata, Etoo, Ba, Essien, Luiz med tanke på att de inte fått lika mycket speltid.

Vilka "måste" Arsenal ställa upp med? Inte Özil, Giroud, Ramsey, Cazorla i alla fall.
K_UGER är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 12:57   #9
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Tycker folk överskattar Chelseas bredd lite grann. Det är främst på mittfältet och på det offensiva mittfältet i synnerhet som Chelsea har en bra bredd.

Ska i princip vara jämt oddsmässigt om lagen ställer upp med bästa möjliga startelva, iallafall nu när Arsenal spelar hemma.
Då tycker jag du underskattar Chelseas bredd. Visst är det deras offensiva mittfält i synnerhet som man har väldigt bra bredd på. Jag tycker dock även deras andra lagdelar har klart fullgoda ersättare.

Cech
Cole-Terry-Cahill-Ivanovic
Ramires-Lampard
Hazard-Oscar-Shurrle
Torres

Schwerzer
Bertrand-Luiz-(Terry)-Azpilcueta
Mikel-Essien
Willian-Mata-De Bruyne
Eto'o

Enligt mig en väldigt stark elva som skulle vara hyfsat jämna med Arsenal förstaelva. Bänkar de sedan några av sina "bästa" spelare så tycker jag att Chelsea ska vara favoriter, trots bortaplan.
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 12:57   #10
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Skulle tippa på

Scheschny
Monreal - Vermalen - Mertesacker - Jenkinson
Hayden - Enda friska och icke avstängda av de som är dm/cm är Ramsey så antagligen han
Cazorla - Roscicky - Gnabry
Bendtner
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 13:02   #11
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Då tycker jag du underskattar Chelseas bredd. Visst är det deras offensiva mittfält i synnerhet som man har väldigt bra bredd på. Jag tycker dock även deras andra lagdelar har klart fullgoda ersättare.

Cech
Cole-Terry-Cahill-Ivanovic
Ramires-Lampard
Hazard-Oscar-Shurrle
Torres

Schwerzer
Bertrand-Luiz-(Terry)-Azpilcueta
Mikel-Essien
Willian-Mata-De Bruyne
Eto'o

Enligt mig en väldigt stark elva som skulle vara hyfsat jämna med Arsenal förstaelva. Bänkar de sedan några av sina "bästa" spelare så tycker jag att Chelsea ska vara favoriter, trots bortaplan.
Förvisso en bra poäng men tycker att många av Chelseas spelare inte är så bra (längre) iallafall som folk vill få dom till. Ska försöka kladda ner ett mera utförligt svar tills innan matchen, sitter med tentaplugg så lite tidsbrist atm.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 13:12   #12
 
K_UGERs avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 93
Sharp$: 4147
Standard

Kul med lite diskussion. Thanks guys
K_UGER är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 13:20   #13
 
Krille25s avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 982
Sharp$: 3088

Krilles Fotbolls Bok
Stats: 101 - 131 - 16
ROI: 114.70%
Vinstprocent: 43.53%

Standard

Provisional squad: Cech, Ivanovic, Cole, Luiz, Essien, Ramires, Lampard, Torres, Mata, Oscar, Mikel, Schurrle, De Bruyne, Hazard, Ba, Willian, Schwarzer, Cahill, Terry, Azpilicueta, Eto'o, Bertrand, Kalas, Beeney

chelseas trupp
Krille25 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 13:23   #14
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Krille25 Visa inlägg
Provisional squad: Cech, Ivanovic, Cole, Luiz, Essien, Ramires, Lampard, Torres, Mata, Oscar, Mikel, Schurrle, De Bruyne, Hazard, Ba, Willian, Schwarzer, Cahill, Terry, Azpilicueta, Eto'o, Bertrand, Kalas, Beeney

chelseas trupp
Och Chelsea +0 sjönk direkt från 2.02 -> 1.94
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-28, 13:27   #15
Rekmästare
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 161
Sharp$: 1687

offside bettar
Stats: 210 - 219 - 12
ROI: 116.51%
Vinstprocent: 48.95%

Standard

Har spelat på Chelsea redan nu.

En intressant aspekt är hur Mourinhho/Wenger kommer motivera "reserverna" och vilken inställning dessa så kallade B-lagsspelare kommer ha.

Här tycker jag Chelsea har en enorm fördel. Tvivlar inte på att båda lag kommer göra allt för att vinna men jag tror Mourinho kommer krama ur mer från sina reserver än Wenger. Dessutom tror jag att Chelseas reserver har mer att bevisa och mer att spela för en Arsenals. I Chelsea är man fortfarande i det stadiet där alla vill imponera på tränaren. Jag menar en spelare som David Luiz måste göra en fläckfri match annars vet han att han inte kommer ha en chans till spel i helgen. Likaså en spelare som Mata.

Sen är ju Arsenal otroligt svaga på anfallsfronten utan Giroud. Det kommer göra en stor skillnad. Tror också man kommer väga lite för lätt på mittfältet där Chelsea kommer spela Mikel/Essien.
offside är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td