![]() |
England Championship och lägre
Är det någon som spelar mycket på de lägre divisionerna än Premier League och som lägger upp rekar? Själv så brukar jag spela nått/några spel varje helg då det brukar finnas ganska bra värden men skulle gärna rygga lite då jag börjar få ont om tid att analysera och sätta mig in i spelen varje helg nämligen..
|
Jag har börjat titta mycket på League One senaste månaderna. Har inte hittat något särskilt inför helgen, men ska göra en djupdykning ikväll. Återkommer!
|
Härligt att man inte är ensam :) Ja gör det så skall jag göra detsamma och se om jag kan hitta något som verkar lovande!
|
Hittade tyvärr inget vettigt i League One imorgon, och lika bra är det då jag är kallare än Nordpolen just nu på spelen....
|
Skön tråd. Har ni kommit fram till något matnyttigt? :p
BLGM är av egen erfarenhet annars mycket bra att leta efter i L1 och L2. |
Ber om ursäkt att jag inte återkom med något trevligt men har haft fullt upp hela helgen och ska försöka bättra mig :)
|
Har ett tips, undersök gärna statsen på egen hand.
Bristol City - Carlisle, över 2.5 mål 1.862 @ Pinn |
Posh - Colchester över 2.5 mål 1.85 @ Marathon
|
Citat:
Tack för tipset! Kolla även in BroderHs rek för kvällen match.. Kan nog vara värd att rygga skulle jag tro.. |
Testar även Carlisle rak till 4.35 på Marathon.
Citat:
|
Southend förlorade mot Premier League-laget Hull förra helgen i FA-cupen, före det hade man sju raka utan förlust. I ligan får man gå tillbaka till 14:e december för att hitta en förlust. Formen på hemmaplan är ok med 7-3-3. Motståndarlaget Newport rekade jag när de otippat förlorade mot ligajumbon Northampton för några veckor sedan. Formen är inte bra med tre förluster och en oavgjord på de fyra senaste. Bortaformen är "normal" med 3-7-5. Southend har bara två poäng upp till direktuppflyttning, medan Newport tappat greppet om kvalplatsen och är åtta poäng bakom strecket. Med tanke på lagens olika formkurvor är 2 gånger på hemmalaget riktigt bra! |
Nån som har koll på bra källor som tar stor hänsyn till officiella startelvor i t.ex. Championship i sina analyser? Jag brukar själv syna Premier League-lagens elvor innan matchstart i jakt på skrällar, men har för dålig kunskap om de lägre divisionerna.
|
Leyton orient borta mot Rotherham till 2.80? Leyton starka borta och i form. Rotherham svaga hemma. Några tankar ?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Tack för Sunderland, hade både FT och HT. |
Ryggade båda över spelen, lite surt att ena blev uppskjuten som sagt..
|
Carlisle - Gillingham till helgen. Carlisle har 10/14 över 2.5 hemma, Gillingham har 12/13 över borta. Lite läskigt många matcher som har gått över med dessa lag inblandade så det lär ju brytas förr eller senare, därför håller jag igen insatserna. Anser att båda oddsen är i alla fall 10 punkter för höga.
Carlisle hemma: 6 2 6 22:26 Gillingham borta: 3 1 9 16:29 2u Carlisle -0.25 2.02 @Pinn 3u Över 2.5 1.82 @Pinn |
Bolton -0.25 är nog ett bra spel på lördag
De har haft ett fruktansvärt tufft spelschema på slutet och de verkar ha spelat upp sig rejält i de sista matcherna. Man närmar sig nedflyttningsstrecket och det är helt enkelt dags för en seger. |
Har hittat lite godis ikväll:
Returmöte i FA-cupen. Fulham har inte imponerat någonstans i år. I första mötet ledde Sheffield U länge men fick en man utvisad i början av andra halvlek. Fulham kvitterade med kvarten kvar. Fulhams tränare vidhåller filosofin att lufta yngre spelare/reserver i cupen ikväll. Sheffield U har allt att vinna, glöm inte att man slog ut Aston Villa på bortaplan i förra omgången. + 0,5 känns bra.
Oxford har har inte förlorat på bortaplan i år på 12 matcher och bara släppt in 7 mål. Bury är förvisso också starka hemma men DNB känns tryggt.
Halifax är tokstarka hemma och usla på bortaplan. Salisbury är likadana, fördel Halifax alltså pga av hemmaplan. Halifax har bara en förlust på hemmaplan i år. Målskillnad: 41-16! Salisbury har på senaste åtta bortamatcherna bara en seger och hela sex förluster. |
Som Sheffield United-fan så måste jag nästan ge avslag. Fulham var betydligt bättre än United i första mötet och deras rotationsspelare är klart bättre än The Blades startspelare. Skall man lira något så är det i så fall raka tvåan som gäller. Det känns som en stabil hemmaseger om Fulham gör sitt jobb, annars kan det ju givetvis alltid bli en skrällseger för Blades.
|
Kort med tid kvar till spelstopp men följande singel, dubbel och trippel spelas i engelska League 1 och Conference Premier:
Bristol City-Coventry City fler än 1.5 mål + Lincoln City-Nuneaton Town fler än 1.5 mål + Macclesfield Town-Chester fler än 1.5 mål 2.12@Bet365 Lincoln City-Nuneaton Town fler än 0.5 mål i 1:a halvlek + Macclesfield Town-Chester fler än 0.5 mål i 1:a halvlek 1.90@Bet365 Ben Tomlinson gör mål för Lincoln City 2.75@Bet365 Här finns ingen tid för någon djupare analys men trippeln ser rimlig ut då man ser vilka lag som möts och den målform lagen har. Dubbeln känns förstås mer chansartad men möjlig med tanke på hur målen har fallit för de fyra inblandade lagen på slutet. Lincolns 24-årige anfallare Ben Tomlinson (26/12 ligamål) är het och svarade för ett hattrick i helgen mot Halifax Town (vinst med 3-1). Han har gjort fem mål på de tre senaste ligamatcherna. Trippeln, dubbeln och singeln spelas med medelinsatser. Spelstopp 20.45 men matcherna finns som livespel @ Bet365. |
Tack för mycket härliga tips.. Jag spelade på X2 Sheffield United, Halifax och även coventry seger så det blev en bra kväll..
|
Ja det blev ju ganska bra till slut. Såg bara andra halvlek av Fulham-matchen, men det syntes inte vilket lag som spelade i PL.
|
Sheff U +0.5 stängde på över 2.60 och de var rejält utspelade i det första mötet, så +0.5 till 2.375 var ett rent katastrofalt spel. Utfallet är en annan femma och istället för att spela ut Sheffield United och missa extremt mycket chanser och bli bestulna på straffar som i första mötet så spelar man helt fantasilöst och utan någon som helst känsla i viktiga passningar, inlägg och avslut. Jag är helt förbluffad över att Fulham var så pass dåliga då jag aldrig någonsin hade trott på avancemang.
|
Leyton Orient vs Peterborough över 2,5 odds 1,8 blev det ett spel på då båda lagen gått över den linan de flesta gånger både hemma och borta..
Huddersfield vs Wigan en rak 2 odds 2,5 då Wigan ska kunna slå Hudderfield som verkligen haft det motigt.. Samt Yoevil vs Leeds en rak 2 odds 2,3.. Yeovil är seriens sämsta hemmalag och sämsta lag överhuvudtaget just nu.. Leeds har haft det kämpigt en tid men har senaste matcherna börjat spela bättre med ett X och en seger och jag tycker att dom borde klara av denna uppgiften utan större problem.. |
Nån som vet varför de flesta bolag tagit bort matchen Newport - Fleetwood ikväll?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Bra odds på Walsall här anser jag. Walsall 6:a i tabellen, 1 poäng tillgodo för kvalplatsen. Behöver en trepoängare här. Man har inte förlorat på 7 ligamatcer. På hemmaplan har man 2 oavgjorda och 3 vinster på de fem senaste. Inga avbräck i truppen, möjligen får lånet från Liverpool Ngoo göra debut. MK Dons är 11:a och inte nära något av strecken. Har raden 3-3-8 på bortaplan. Man har bara en seger på de 7 senaste matcherna, och de 3 senaste har slutat med förlust och man har dessutom inte lyckats göra mål på dessa tre matcher. Ska tilläggas också att dessa tre matcher var mot lagen som är 17, 18 och 19 i tabellen. I truppen gör mittfältaren Hall debut efter att ha lånats in från lägre division. Anfallaren Long från Everton är tillbakaskickad med skada. Han gjorde 1 mål på 4 matcher. |
Har också lirat Walsall, så jag kan bara instämma.
|
Jag kör på Yoevil vs Leeds, Leeds/blgm odds 4.00 på expekt
|
Ogiltigt spel-ID: 1946935 Coventry har 11/14 över 2.5 hemma, Bradford har 7/14 över 2.5 borta. Hade förväntat mig typ 1.75-1.80 och hade tänkt lira det också. Denna går över i alla fall 3/5 matcher. |
På lördag spelar jag en 1a mellan Preston - Leyton O.
LO har usel form och förlorade under tisdagen hemma mot bottenlaget Bristol City, det var LO's 3e raka förlust i ligan! Nu möter de ett topplag på bortaplan och jag kan omöjligt se Preston förlora detta! 2,10 på Preston @B365 är taget! |
Ett tips kan vara att kolla in matchen mellan Braintree-Wrexham i Conference National på lördag kl 16.00. Braintree har inte spelat sedan den 14 januari (dvs över en månad) och matchen innan dess var under 2013!. Lär vara ett ringrostigt lag som kommer in på planen.
|
Följande singlar spelas i engelska Conference Premier:
Chester-Halifax Town mål före 30:e minuten 1.80@Bet365 (livespel) Chester-Halifax Town fler än 2.5 mål 1.80@Bet365 Lee Gregory gör mål för Halifax Town 2.20@Bet365 Chester (21:a) visar knackig form med tre raka ligaförluster. Senast blev det förlust med 2-3 borta mot Macclesfield (11:a). Lagets tre senaste förlustmatcher har samtliga gått över 2.5 mål och det första målet har gjorts före den 30:e minuten i alla tre. Halifax (8:a) visar ok form. I senaste ligamatchen vann laget med 5-1 hemma mot Salisbury City (5:a). I den matchen gjorde skytteligaledaren Lee Gregory (24/20 ligamål) hela tre mål. Lagets tre senaste ligamatcher har gått över 3.5 mål. De tre singlarna spelas med medelinsatser. Spelstopp 20.45 men matchen finns som livespel @ Bet365. |
Lottade matcher??
Finns väl "viss risk" att det blir många lottade matcher på helgens fotbollsmatcher i Storbritannien...
Har ju varnats för upp till 70mm regn från idag... Är väl framförallt de södra delarna av GB som drabbas, Känns lita som ett "Våg-spel" för helgen ;) |
Viktigt möte i League One ikväll. Rapporter från England vittnar om en mycket dålig plan. Det har regnat mycket i England under veckan och planen ska vara under all kritik. Under kvällen väntas mer regn samt mycket hård blåst. Det låter som svårspelade förhållanden.... Dessutom talar statistiken för en målsnål inledning. Peterborough har visserlingen figurerat i målrika matcher på slutet. I de senaste fem matcherna har man målskillanden 14-11, men bara tre mål åt vardera hållet har kommit under de första 29 minuterna. Vara ett mål för Peterborough var på straff. Walsall har målskillnaden 8-6 på de senaste fem. Man har inte gjort något mål framåt under de första 29 min och bara släppt in ett mål. Under hela säsongen har man bara släppt in ett mål den första kvarten vilket är minst i ligan. Om det inte blir inställt så tror jag detta kan vara ett riktigt bra spel. |