![]() |
Citat:
|
Citat:
Brorsan höll på Newcastle och hade köpt en vimpel från England och allt. Då var ju jag tvungen att hitta något eget lag och lotten föll på Leeds. Skriver lotten för det hade kunnat bli vilka som helst, mer intresserad var jag inte på den tiden. Det här var väl i samma veva som T-Forden introducerades i Sverige. Hade också en vimpel och färgerna var vitt, blått och gult/guld funderade jag över lunchen. Visade sig stämma. Men strax efter det började jag intressera mig för spel om penningars värde och då blev det andra bevekelsegrunder för vilka man höll på. Citat:
|
Jag tycker fotboll borde vara en bedömningssport. De som ramlar snyggast vinner!
|
Citat:
|
Citat:
Men vill man ha andra matcher än Sirius så finns det säkert andra forum. Så jag bollar frågan vidare. :) |
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
Med tanke på Husqvarnas positiva inledning och Östersunds spel samt sjukstuga känns 3,40 som rena rånet! |
Citat:
|
Citat:
Mot Värnamo, förlust 1-3, så var det ruggigt fint spel, massivt övertag, men Värnamo hade bättre skärpa. 22-7 i avslut, 16-5 i hörnor. Husqvarnas spel lär inte gynnas av ett snabbt konstgräs. De är organiserade och passar bra på halvsunkiga gräsmattor på våren. Men uppe i Östersund går det snabbt. Lär ej hinna med särskilt väl. Östersund är riktigt vassa hemma normalt sett, och jag förväntar mig en redig baksmälla av Husqvarna efter 2 inledande vinster. Spelar förmodligen ÖFK men skulle vilja ha +0 över 1.70 för att känna mig helt trygg. |
Citat:
|
Jacko tror på klyckan, skämt åsido så tycker jag skadeläget är sjukt svårvärderat. Och Husqvarna lär ha samma taktik som mot Sirius senast och tror det kan passa ÖFK rätt illa. Bernholtz och Kapcevic lär också kunna hota ÖFK's försvar. Dock så känns oerhört mycket inprisat i oddsen så själv avvaktar jag nog till live.
|
Citat:
Varenda lag tränar på kg på vintern, med det sagt inte lika med att alla lag föredrar att spela på kg. |
Citat:
Jo, förvisso är det så. Dock vidhåller jag att de flest lagen bemästrar konstgräs precis lika bra som naturgräs numera. Precis som du säger tränar de flesta på det hela vintern så varför skulle det egentligen göra någon skillnad? |
Gör stor skillnad på vilken typ av spelare och spel laget har/spelar. Håller med om att alla lag är vana vid konstgräs men det skiljer ändå.
|
Självklart skiljer det. Som tex i denna match, Östersund är ett bollskickligt lag som säkerligen kommer styra matchen med ett snabbt passningsspel. De är riktigt skickliga i deras triangelspel på mitten och älskar att trä in bollen centralt och hitta olika typer av vinklar. Medan Husqvarna kommer ligga på försvar och gå för omställningar. Hade varit bra mycket enklare för Husqvarna att ligga rätt och hinna med i överflyttningar med ett lågt försvarsspel på naturgräs än konstgräs. Dessutom blir det fler bolltapp på en naturgräsplan vilket hade passat Husqvarnas omställningsspel än mer. Så visst, alla lag behärskar konstgräs då de tränar på det, men vissa lag passar det bättre och andra passar det inte alls.
|
Assyriska 1.83 hemma mot Degerfors rekommenderas!
Assyriska har tvärt mot förhandstipsen öppnat årets superetta mycket starkt och var minst lika bra mot Bajen i seriepremiären men föll snöpligt på övertid. Denna match följdes upp med en meriterande 2-1 seger i Växjö mot topptippade Öster. Brandeborn har sett väldig pigg ut inledningsvis och Degerfors darriga försvar kommer få det mkt tufft med Assyriskas offensiva trio Brandeborn/Aganovic/Levon som var riktigt giftiga mot Öster. Till denna match får man dessutom tillbaka stabila mittbacken Linus Malmborg som va avstäng i matchen mot Öster efter en utvisning i premiären mot Bajen. Degerfors har i sin tur öppnat årets tävlingssäsongen uruselt med 1 poäng på 5 tävlingsmatcher inkl Svenska Cupen och 2-18 i målskillnad på dessa matcher. Man har haft skadeproblem i backlinjen och den tilltänkte skyttekungen Peter Samuelsson har agerat vikarierande mittback i de två inledande matcherna med minst sagt varierande resultat. 0-5 senast mot Bajen där man rasade ihop fullständigt i andra halvlek efter en ok första halvlek och i premiären fick man endast med sig 0-0 i hemma på Stora Valla mot Varberg. Tränare Werner är starkt kritiserad för att laborera för mkt med startelvan och självförtroendet är givetvis långt ifrån på topp. Assyriska är hemmastarka och har fått precis den start man ville på serien efter en svag försäsong. Degerfors har fått motsatt start och inte vunnit i Södertälje sedan 2006. Ettan är i mina ögon spelbar på allt över 1.65 och även - 1 på AFF till 3.30(Ladbrokes/Paddypower) är klart intressant även om jag nöjer mig med raka ettan då Degerfors har kvalitéer och ska vara bättre än det man hittills visat i Svenska Cupen och inledningen av seriespelet. men vändningen kommer inte i denna matchen. |
Synd på Husqvarna idag. ÖFK hade mycket boll men skapade inte så mkt förutom målet. HFF hade förvisso heller några farlga chanser, men surt när de ledde så länge.
Börjar med ett spel imorgon:
Sundsvall har visat upp ett uselt anfallsspel på de två första matcherna. Öster gjorde fyra mål i premiären men det rann iväg onödigt mycket på slutet där. Senast gjorde man en riktigt svag insats. Tror på liknande matchbild som mellan Gais-Sundsvall och 1.98 känns riktigt högt! |
En match idag i superettan, länsderby mellan Jönköpings Södra och IFK Värnamo. Om Värnamo har fått en bra start i seren så går det inte säga detsamma om Jönköpings Södra som har startat med två raka förluster.
I senaste match mot Ängelholm spelade Södra riktigt bra och ledde välförtjänt med 1-0. Tyvärr var mittbacken Joakim Karlsson lite väl övertänd och drog på sig 2 gula kort innan 37 spelminuten. Därefter tog Ängelholm över matchen och kvitterade precis innan paus. Under andra halvlek fortsatte Ängelholm pressen och radade upp chanser. Lite ologiskt tar Södra ledningen i mitten av andra, men Ängelholm kvitterar och avgör matchen i slutet av andra halvlek. FK Värnamo tog en riktigt fin skalp där de vann mot Östersund borta med 1-3. enligt rapporterna var Värnamo riktigt tillbacktryckta under stora delar av matchen, men visade prov på effektivitet i offensiven när tillfällen dök upp. Nu till dagens match: Södra dras av tunga skador och anstängningar. Smylie saknas på nytt och är det tyngsta förlusten tillsammans med nämnde Joakim Karlsson som är avstängd. Mycket ansvar i offensiven läggs på Tommy Thelin och Fredrik Olsson när Smylie är borta. (http://www.jnytt.se/nya-bakslag-pa-s...-smylie-saknas) För Värnamo var David Engström, Carlos Gaete & Benjamin Fadi borta i förra matchen mot Östersund. De kommer alla troligtvis vara tillgängliga idag eftersom Värnamo Nyheter anger en skadefri trupp (http://www.varnamonyheter.se/artikel...a-ur-underlage) Detta är grymt viktig match för framförallt Södra, Södra måste börja plocka poäng innan det kommer knorras på stadsparkens läktare. Mats Gren-sopan har redan tagit mycket energi i klubben och snart kommer fokus att enbart ligga på de uteblivna framgångarna på planen. Värnamo trivs med tillvaron att ses som en underdog trots att tabellen visar något annat och kan spela mer avslappnat ikväll. Även om en rak 2a lockar så väljer jag att spela på X (3,60 hos Bet365). Även om Södra fans inte kommer hålla med mig så tror jag att ett kryss kan vara en okej nystart efter all turbulens i klubben under senaste tiden (läs Mats Gren-gate). Krysset kan även motiveras av Södras skadesituation som ger en tunnare offensiv (Smylie är saknad). |
2.79 på Värnamo "moneyline" hos Pinnen måste väl med ovanstående info vara ett bra bet?
|
Bajen tar äntligen serien
Välkomna till friends |
Citat:
|
jo jag lirar X på den matchen....det blir oavgjort ;)
|
Citat:
|
Rygg på det krysset till (3.60) med 2-Units
|
Citat:
Citat:
Tack för denna :) Inte varje dag man sätter ett kryss spel |
Citat:
|
Degerfors +0,5 mot Sirius runt 1.95-2.00 flera bolag (28e april kl 19.20)
De här två lagen tycks vara ganska jämnstarka. Sirius har visat sig vara överhajpat och får nog sikta in sig på hänga kvar denna säsong. I egenskap av hemmalag tror jag på Degerfors som liten favorit. Att då få en +0,5 lina är mycket tacksamt. |
Provar ett underspel ikväll i Syrianska - Östersund. Två lag i kris möts. Syrianska plågas av ekonomiska besvär och hög spelaromsättning. Efter en inledande storförlust mot Sirius och en bortaförlust mot nykomlingen Varberg så kom äntligen första segern borta mot Landskrona senast. Bois hade dock en man mindre sedan i slutet av 1:a halvlek och vad jag sett av Landskrona i år har dom heller inte imponerat. Östersund har STORA skadeproblem och nya spelare på skadelistan tillkommer varje dag känns det som. Senast var det Boakye som fick en knäskada och blir borta resten av säsongen. Till dagens match kan man bara skicka en trupp på 16 man! Östersund har i de två senaste matcherna fört spelet men varit för ineffektiva i straffområdet. Dessutom har man varit sårbara för kontringar. Två lag i spillror tycker jag talar för en målsnål match, särskilt eftersom jag håller ÖFK för det bättre laget, men pga av deras skadeproblem och oförmåga att göra mål så vågar jag inte spela en 2:a. |
Läste idag i lokala tidningen med om alla skadorna i lagen. Under känns rimligt. Ryggar till (2.00) hos NB.
|
Underspelet skiter sig, ÖFK är verkligen dåliga mot förra säsongen. Kan inte skyllas allt på skadorna.
|
Varberg är överraskande i delad serieledningen efter tre spelade matcher. Landskrona är redan inne i en krisfas och är näst sist. Varberg har spelat bra på slutet och senast slog man oväntat Sirius borta med 3-2. Landskrona har stora skadebekymmer och kan enligt uppgift inte skicka en full trupp till Varberg. Spelmässigt har det varit lite upp och ner, fast mest ner. Senast var man i ledningen två gånger om hemma mot Syrianska, men en man mindre i över en halvlek blev övermäktigt. Landskrona var inget vidare bortalag ifjol med 11 förluster på 15 försök. Under de två senaste säsongerna när båda dessa lag har spelat i Superettan har samtliga fyra möten slutat med hemmaseger. Allt över 2 ggr tycker jag är riktigt bra spel. |
Annars synd att inte Östersund kunde täppa till lite bättre. Nån som såg matchen? Noterar att Östersund släppt in totalt sju mål i år och samtliga har kommit den första halvtimmen i matcherna!
|
Citat:
Syns att det var 2 serier mellan lagen förra året. Östersund har ingenting i Superettan att göra just nu, har aldrig sett ett sämre försvar på den nivån. Nu har jag iofs inte koll på skadeläget, kanske blir de bättre när alla är friska ??? |
Citat:
|
Sur förlust på Varberg spelet idag. Landskrona gjorde mål på sitt första anfall, sen var det Varberg för resten av matchen. I slutet av första halvlek får Landskrona målvakten frilägesutvisad och dessutom straff emot sig. Varberg spelaren skjuter för kung och fosterland, bollen har förmodligen inte landat än....
Varberg fortsätter att dominera och har flera klara lägen i andra halvlek. Kvitteringen kommer logiskt i 96:e minuten! Dock aningen sent.... |
Öster får inte till det, Värnamo nöjd med en pinne i derbyt? Orkar inte motivera mer.... Musse_Husse: Tror du på ny X-match för J Södra imorgon? Mycket som talar för det tycker jag. |
Citat:
|
Tjena boys! Idag tar Ljungskile emot Jönköpings södra i en av dagens två matcher i Superettan.
Vi går igenom lagen lite snabbt: Ljungskile: Ljungskile har fått en bra start i superettan och är än så länge obesegrade. Senaste matchen lyckades LSK få med sig 1 poäng borta mot GAIS (starkt!) genom att kvittera till 2-2 i slutskedet av matchen. Till dagens match mot Södra dras Ljungskile med två skador, Aaron Nichols & Robin Iglicar missar dagens match: Preliminär laguppställning: Alex Horwath - James Sinclair, Petter Björlund, Brandon McDonald, Niclas Andersen - Jakob Olsson, Aleksandar Kitic, Markus Gustafsson, Ken Sema - Jonas LIndberg, Hannes Stiller. (http://bohuslaningen.se/sport/1.3084...behalla-sviten) Jönköpings Södra: Södra har inte alls fått den start som de har önskat och ligger nästsist med endast 1 inspelad poäng. Den enda poängen kom tidigare i veckan mot Värnamo hemma där Södra kryssade. Södra hade fina chanser i framför allt andra halvlek att avgöra matchen, men hade för dålig skärpa i avsluten. Trots detta var det ett fall framåt eftersom jag tycker Södra spelade bättre än vad de har gjort i tidigare matcher. Till dagens match kommer Södra få två finfina förstärkningar där Joakim Karlsson (mittback) kommer tillbaks efter avstängning och Daryl Smylie (mittfältare och nyckelspelare) är skadefri. Den sistnämnda är grymt viktig att få tillbaks eftersom han kan på egen hand avgöra matcher. Nu vet jag inte om Smylie är tillräckligt frisk för 90 minuter, men jag räknar annars med ett inhopp. (http://www.jnytt.se/viktig-duo-tillb...-forsta-segern) Ljungskile vann båda matcher mellan lagen i fjol vilket gör att jag backar ur för att spela rak tvåa i dagens match eftersom jag tycker Södra är lite starkare lag på pappret. Jag tror dock att det kommer vara en rätt öppen match där båda lagen kommer få många lägen för mål. Jag får erkänna att jag har sämre insikt i Ljungskiles lag men ser att ”Killer” Stiller finns i laget och vi vet vad han gick för i IFK Göteborg. Södras absoluta vapen finns i Tommy Thelin, Fredrik Olsson och nämnda Smylie (om han får spela) som kommer vara rejäla hot i eftermiddag. Jag kommer därmed att spela över 2,5 mål och Pinnacle ger 2,07 i odds för detta. |