Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   VM 2014 (truppalternativ) (https://www.sharps.se/forums/fotboll/20163-vm-2014-truppalternativ/)

sirlarsson 2014-04-29 16:36

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 338845)
Hur ligger det till med hans speltid under kval och dylikt? För är inte lika säker som du på att han blir en startman trots hans bra säsong då England endå har en helt ok konkurrens situation på det centrala mittfältet med Carrick, Lampard, Gerrard, Henderson, Wilshere, Barry och utan ha kollat upp det så känns det som gamlingen Gerrard och den ännu äldre Lampard ofta går först och därefter Wilshere (men det sista som jag skriver är helt faktalöst, bara baserat på mitt eventuellt dåliga minne).

Synd som satan bara att Walcott är skadad, där försvinner den bäste offensive spelaren efter Rooney (min åsikt, så ingen episk debatt nu) och som med sin speed hade kunnat utmana och ge en ytterligare en dimension till Englands offensiva spel.

Jag tror Hodgson kommer försöka starta med Gerrard och Hendo tillsammans då dom är samspelta och varit oerhört bra i klubblaget. Att han ska med i truppen finns inga tvivel om, jag skulle bli så oerhört förvånad om han inte kommer med efter sin fantastiska säsong. Plus är en ledare som tidigare varit kapten för U21 laget sånt värderas högt i England. Nu är inte spelet startman utan med i 23-mannatruppen. Sen har ju Carrick varit enormt blek långa stunder i år, och Wilshere mycket skadad (inte i närheten av samma fina säsong som Henderson som har startat ALLA matcher för Liverpool när han ej varit avstängd).

Sen behöver du inte vara orolig för Walcott, där kommer Raheem Sterling in som varit PLs bästa spelare efter nyår som Kalle Karlsson skrev.

sirlarsson 2014-04-29 16:39

Många verkar inte tro att Nasri kommer med jag spelade till 5 gånger för 1,5 månad sen drygt, nu nere i 1,43. Satan vad pengar det ska ha kommit in där, volymerna var inte jättelåga på dessa spel då jag och flera kompisar har spelat ansenliga summor.

kusagwa 2014-04-29 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 338847)
Jag tror Hodgson kommer försöka starta med Gerrard och Hendo tillsammans då dom är samspelta och varit oerhört bra i klubblaget. Att han ska med i truppen finns inga tvivel om, jag skulle bli så oerhört förvånad om han inte kommer med efter sin fantastiska säsong. Plus är en ledare som tidigare varit kapten för U21 laget sånt värderas högt i England. Nu är inte spelet startman utan med i 23-mannatruppen. Sen har ju Carrick varit enormt blek långa stunder i år, och Wilshere mycket skadad (inte i närheten av samma fina säsong som Henderson som har startat ALLA matcher för Liverpool när han ej varit avstängd).

Sen behöver du inte vara orolig för Walcott, där kommer Raheem Sterling in som varit PLs bästa spelare efter nyår som Kalle Karlsson skrev.

Ok tack för info angående Hendersob.

Men är absolut orolig för England då jag rankar Walcott högre än Sterling (kan lägga till att han mkt väl kan bli bättre än Walcott) för hade Walcott varit frisk och denna säsongen inte varit sämre än förra så hade jag definitivt låtit Walcott gå före.

sirlarsson 2014-04-29 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 338869)
Ok tack för info angående Hendersob.

Men är absolut orolig för England då jag rankar Walcott högre än Sterling (kan lägga till att han mkt väl kan bli bättre än Walcott) för hade Walcott varit frisk och denna säsongen inte varit sämre än förra så hade jag definitivt låtit Walcott gå före.

Sterling har varit helt bländande andra delen av säsongen, gått från att vara med i VM-truppen 4 gånger till typ 1,20.

Kalle Karlsson sa att det är ganska troligt att han tom startar för England. Jag håller Kalle väldigt högt när det gäller PL, där är han förmodligen Sveriges bästa tillsammans med Niva. Jag får hålla med där, kanske Englands formstarkaste spelare. Dessutom ser jag alla Liverpools matcher så jag ser ju hur bra han är och kan dessutom objektivt säga att han utvecklats även defensivt, tar alltid sitt jobb och sliter även mycket i det tysta. Visst har han mer att bevisa men han är tillsammans med Barkley och Shaw Englands just nu två mest spännande ynglingar.

kusagwa 2014-04-29 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 338874)
Sterling har varit helt bländande andra delen av säsongen, gått från att vara med i VM-truppen 4 gånger till typ 1,20.

Kalle Karlsson sa att det är ganska troligt att han tom startar för England. Jag håller Kalle väldigt högt när det gäller PL, där är han förmodligen Sveriges bästa tillsammans med Niva. Jag får hålla med där, kanske Englands formstarkaste spelare. Dessutom ser jag alla Liverpools matcher så jag ser ju hur bra han är och kan dessutom objektivt säga att han utvecklats även defensivt, tar alltid sitt jobb och sliter även mycket i det tysta. Visst har han mer att bevisa men han är tillsammans med Barkley och Shaw Englands just nu två mest spännande ynglingar.

Säger absolut inte att spelet är fel, utan snyggt spelat:hattenav:

Och säger inte emot dig om att Sterling är riktigt i form nu och att han tillsammans med Barkley och Shaw är det "nya" England som tillsammans med "äldre spelar" som exempelvis Wilshere och Walcott ska ta över efter "gubbgänget" med bland annat Gerrard, Cole, Lampard osv.

Däremot om de båda att haft jämbördiga säsonger som jag nämner i inlägget ovan så had jag valt Walcott före och tror även att Hodgson hade gjort samma. Det är två relativt liknande spelartyper (Sterling huserar väl på högerkanten med så att jag inte misstar mig?) bland annat på grund av Walcotts rutin från tidigare mästerskap och att han helt enkelt har större livserfarenhet än Sterling.

Walcott har ju som bekant bland annat fått uppleva det som Sterling kommer få uppleva, dvs en "nykomling" med mkt uppmärksamhet på sig tidigare i sin karriär (även fast av olika anledningar).

Ja, Kalle Karlsson är definitivt bäste PL/Englands bloggare eller i dylikt i Svearige tillsammans med Niva. Fast Niva är roligare då det alltid är kul att se hans besvikelse när det går dåligt för Spurs:D:D:D

Blir mitt sista inlägg för nu iallafall om Walcott vs. Sterling men som sagt fint hittat.

Sitter själv och hoppas Toni då jag la in lite småregnar på hans uttagning till 40 ggr pengarna på Betsson och gårdagens två mål i Seria À skadade knappt mitt spel.

sirlarsson 2014-04-29 18:07

Jag har också givetvis på Toni, min stora förhoppning där, han har sagt att han vill spela VM men han sätter press på Prandelli med sina uttalanden att han inte tror att han kommer få följa med. Dock fyller han en klar funktion förutom formen (Mest poäng i hela Serie A). 19 mål och tvåa i skytteligan så tillför han enorm rutin + han kan hoppa in och göra livet surt för många försvar med sin tyngd, Balo i all ära men här vet man verkligen vad man får.

Oddset är galet bra helt klart, nu sänkt till 23 gånger (kanske även det bra?), har också småpengar för jag fick inte spela mer än 78kr tyvärr men det blir ju hyfsad deg ändå om han skulle få chansen.

Sen spelade jag ju givetvis Sterling mycket på att Walcott skadade sig, dagen efter Walcotts tråkiga skada sjönk han från 4,0 till 2,50. Och nu kan köpas för runt 1,20-1,30.

Seebbo 2014-04-29 19:35

Toni kommer inte komma till VM. Prandelli har sin trupp och han ingår inte där.

sirlarsson 2014-04-29 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av Seebbo (Inlägg 338922)
Toni kommer inte komma till VM. Prandelli har sin trupp och han ingår inte där.

Vilka anfallare är i prandellis trupp då?

kusagwa 2014-04-29 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 338923)
Vilka anfallare är i prandellis trupp då?

Och hur högt står Toni på "reservisten"? Hoppas fan Toni avslutar med några hattricks för att sätta lite griller i huvudet på Prandelli.

ohlzon 2014-04-29 21:23

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 338928)
Och hur högt står Toni på "reservisten"? Hoppas fan Toni avslutar med några hattricks för att sätta lite griller i huvudet på Prandelli.

Skulle tro att Toni flyttas högre och högre upp på listan. Formen går spikrakt uppåt och fortsätter det så här kanske det blir en plats till slut.

sirlarsson 2014-04-29 22:24

Carjaval känns ju spännande efter det här, vad har Spanien för högerbackar förutom Arbeloa?

Seebbo 2014-04-29 23:16

I solocalcios nya fotbollsmagasin så uteslöt alla i panelen Toni från truppen. Balotelli är ju given. Gilardino verkar fortfarande vara med vilket jag kan tycka är lite konstigt och sen har vi Cerci och Cassano.

Så här sa Prandelli i mars.

”Jag har den största av respekten för stora spelare som Totti, Toni och Antonio Di Natale och de förtjänar ett mycket längre svar än det jag kan ge här. Jag väljer därför att säga samma som jag sagt tidigare om Francesco: Detta är spelarna jag har valt. Om nödsituationer uppstår, då letar vi vidare. De unga spelarna har de senaste veckorna brutit sig loss från sina skal och övertygat många tvivlare och visat att de kan hantera pressen.”

Seebbo 2014-04-29 23:18

Glömde att nämna, Rossi tror jag får åka med om han är i matchform. Kanske på Gilardinos bekostnad.

sirlarsson 2014-04-29 23:20

Jag hoppas på Immobile jag, har spelat honom.

sirlarsson 2014-04-29 23:25

Hur ska Rossi hinna i matchform är väl frågan dock.

Seebbo 2014-04-29 23:27

Jag hoppas att också att antingen Immobile eller Destro kommer med men troligtvis inte om inte någon blir skadad eller om Balotelli ballar ur i Milan nu i slutet.

Enligt italiensk media verkar Prandelli ha sin trupp kvar. Är väl tredjemålis som är lite oklart. Vet du om det finns odds på Scuffet?

sirlarsson 2014-04-29 23:36

Nej tyvärr inga odds där, 2,24 på Rossi känns lågt efter skadeproblemen?

Destro har nog gjort bort sig med sitt krogbråk vare va? Prandelli hatar tydligen sånt riktigt hårt enligt en Milanista polare.

Seebbo 2014-04-29 23:48

Ja Prandelli är hårt emot skandaler och även längre avstängningar i klubblaget.

Har lagt ett spel.

2014-06-12 22:00VM 2014Giaccherini att komma med i VM? NEJ FT 1 2.700

Tror Giaccherini får det svårt att komma med i år. Han har väl sett sådär ut i år i Sunderland men spelat upp sig lite på slutet, dock lite dålig koll på hur bra han varit. Däremot finns det betydligt mycket bättre spelare som gjort det betydligt bättre i bättre lag. Visst har han varit med mycket i landslaget de senaste åren. Men tycker oddsen är lite fel. 2.50 vore mer lagom.

sirlarsson 2014-04-30 00:21

Ryggar den, känns 50/50. Har ej varit speciellt bra i Sunderland, inte ens startspelare många matcher.

Lawio 2014-04-30 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 338972)
Carjaval känns ju spännande efter det här, vad har Spanien för högerbackar förutom Arbeloa?

De har Juanfran från A. Madrid också.

Jag spelade att Carjaval skulle komma med i truppen till 5 ggr pengarna. De matcherna han gjorde mot Bayern München måste förbundskaptenen har sett, han var grym.

Lawio 2014-04-30 14:56

På tal om Rossi, han tränar för fullt och satt på bänken senast. Det sägs att han kommer spela cupfinalen mot Napoli. Jag tror stenhårt på att Prandelli kommer ta med honom.

Han imponerade också när Prandelli skulle testa 40 mannas truppen, han var en av spelarena som stack ut mest trots att han var skadad på de fysiska testerna.

sittler 2014-04-30 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av Lawio (Inlägg 339094)
De har Juanfran från A. Madrid också.

Jag spelade att Carjaval skulle komma med i truppen till 5 ggr pengarna. De matcherna han gjorde mot Bayern München måste förbundskaptenen har sett, han var grym.

Azpilicueta är ett alternativ också. Har förvisso spelat vänsterback större delen av säsongen i Chelsea men är en naturlig högerback.

Lawio 2014-05-01 10:49

Citat:

Ursprungligen postat av sittler (Inlägg 339106)
Azpilicueta är ett alternativ också. Har förvisso spelat vänsterback större delen av säsongen i Chelsea men är en naturlig högerback.

Just ja, han också. Gjort en fantastiskt säsong i Chelsea.

Lawio 2014-05-01 10:51

Läget i England:

Tottenhams kantspringare Andros Townsend missar VM i Brasilien. Engelsmannen blir borta upp till fem veckor och Hodgson har tidigare sagt att han inte tar chanser med skadade spelare.

Arsenal have reassured Roy Hodgson that both Jack Wilshere and Alex Oxlade-Chamberlain should be available for the World Cup finals, with Wilshere in contention to make his comeback against West Bromwich Albion on Sunday and Oxlade-Chamberlain targeting the FA Cup final.

BroderH 2014-05-01 12:20

Finns det någon bra vm-sida med nyheter, eller kollar ni bara lokala tidningar?

ohlzon 2014-05-01 14:53

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 339295)
Finns det någon bra vm-sida med nyheter, eller kollar ni bara lokala tidningar?

Blir snarare en del surfande på diverse klubbsidor och respektive fotbollsförbund..

Lawio 2014-05-01 21:42

Jag använder Twitter samt lokala tidningar.

sittler 2014-05-04 20:11

Odds på Australiens uttagning finns nu på Unibet. Någon som har stenkoll där? ;)

Lawio 2014-05-05 19:54

Börjar närma sig med franska VM-truppen. Första valet sker nästa vecka (23+7 eller 30). Grenier, Gonalons, Lacazette, Gomis bekräftade i 30-högen.

sirlarsson 2014-05-05 20:23

Ingen Nasri?

Lawio 2014-05-05 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 340328)
Ingen Nasri?

Det får vi reda på nästa vecka.

Lawio 2014-05-05 23:44

Italiens förbundskapten talade ut idag:

"Prandelli: "Insigne will be in the preliminary list of 30 players and fight it out with the other 6 strikers to be one of the final 5."

"Prandelli: "The final list of 23 will be 3 goalkeepers, 7 defenders, 8 midfielders, and 5 strikers."

Prandelli tells Rai he needs more guarantees on Giuseppe Rossi's physical condition before he can consider him for the World Cup.

--

Brasilien tar ut sitt trupp på onsdag, det ryktas om att det finns en liten chans för Ronaldinho & Pato att komma in i truppen nu när Fred har skadat knäat. Just nu vet jag inte om Fred är frisk eller inte.

Vlad 2014-05-06 01:48

Citat:

Ursprungligen postat av Lawio (Inlägg 340396)
Italiens förbundskapten talade ut idag:

"Prandelli: "Insigne will be in the preliminary list of 30 players and fight it out with the other 6 strikers to be one of the final 5."

"Prandelli: "The final list of 23 will be 3 goalkeepers, 7 defenders, 8 midfielders, and 5 strikers."

Prandelli tells Rai he needs more guarantees on Giuseppe Rossi's physical condition before he can consider him for the World Cup.

--

Brasilien tar ut sitt trupp på onsdag, det ryktas om att det finns en liten chans för Ronaldinho & Pato att komma in i truppen nu när Fred har skadat knäat. Just nu vet jag inte om Fred är frisk eller inte.

Fred är frisk det är Jô som har ont i sitt knä men verkar inte så illa med honom

Finns fortfarande tid för Fred att bli skadad innan VM dock,han brukar tyvärr ha en osviklig förmåga att bli det när han är i form som nu :)

Lawio 2014-05-06 20:37

Oj oj oj! Nu händer det grejer kring Giuseppe Rossi! Han gjorde mål i comebacken!

https://vine.co/v/M66rqL5q1DE

sirlarsson 2014-05-06 23:38

Frågan är om man ska in och lira Rossi till 1,72 nu när han gjorde mål, lär vara redo för VM.

Lawio 2014-05-07 16:45

Brasiliens trupp till VM:

Målvakter: César, Jefferson, Victor.

Försvarare: Dante, David Luiz, Thiago Silva, Henrique, Dani Alves, Maicon, Marcelo, Maxwell.

Mittfältare: Fernandinho, Hernanes, Luiz Gustavo, Oscar, Paulinho, Ramires, Willian, Bernard.

Anfallare: Fred, Hulk, Jo, Neymar.

sirlarsson 2014-05-07 17:26

Synd att man inte fick med Moura.

Lawio 2014-05-07 17:54

Spelade på Hernanes, skönt att han kom med :)

Alez999 2014-05-07 19:43

Angående uttagning till VM truppen ...

Rickie Lambert ligger på 2 ggr pengarna på Unibet i förhållande till 1.5 på WH och Bet 365 måste vara spelvärt?? Andy Caroll har ju inte rosat markanden och Jay Rodriguez skadad..

Rooney, Welbeck, Sturridge och Lampert borde vara de som blir uttagna eller har jag fel??

//Alez999

sirlarsson 2014-05-07 19:47

Lambert är ok, har han till 2,50 sen tidigare men 2 duger. Han bör få sista anfallsplatsen, 12 mål 10 ass iår vill jag minnas och tillför en dimension som andra forwards i England inte har. Perfekt inhoppare.