Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   VM 2014 (truppalternativ) (https://www.sharps.se/forums/fotboll/20163-vm-2014-truppalternativ/)

BroderH 2014-05-07 19:57

Vilken jävla trupp brassarna har!

sirlarsson 2014-05-07 20:09

Ja det är väl bara Spanien och Tyskland som kan mäta sig med det laget.

Argentina offensivt men ej defensivt.

Lawio 2014-05-08 12:55

Tysklands VM trupp!

Målvakter: Manuel Neuer, Roman Weidenfeller & Ron-Robert Zieler.

Försvarare: Durm, Boateng, Grosskreutz, Höwedes, Hummels, Jansen, Lahm, Mertesacker, Mustafi, Schmelzer.

Mittfälttare: Lars Bender, Draxler, Ginter, Goretzka, Götze, Hahn, Khedira, Kroos, Meyer, Thomas Müller, Özil, Reus, Schweinsteiger.

Anfallare: Podolski, Schürrle, Klose, Volland.

* 7 players will be dropped in 3 weeks.

--

Jag har bland annat spelat på att Podolski ska komma med här.

sirlarsson 2014-05-08 15:52

Poldi och Draxler sitter jag med.

Lawio 2014-05-08 16:26

Mer om Italien:

Interesting quotes from Prandelli to CdS. Looks like he's cutting Giaccherini in favor of Romulo and Destro in favor of Immobile.

Prandelli said that Giaccherini can play 3 positions but had a difficult season and Romulo can be the same type of player.

Prandelli said Immobile plays with more of a free mind than Destro, and that Destro has talent but potential is not enough.

Prandelli said he thought about calling Totti in the fall when he didn't see any youth impressing, but they've since changed his mind.

Prandelli on Cassano: "Cassano was one of the most consistent players this season and he can always decide a match."

Prandelli on Verratti: "He has to think that he doesn't only have to play like Pirlo."

--

Prandelli kommer sannolikt att avslöja Italiens 30-man lista på tisdag.

sirlarsson 2014-05-08 19:05

Englands avslöjas på måndag.

Någon som kan något om Australien? Det finns nämligen odds på UB på hela truppen.

Jag kan säga att jag spelade en mindre peng på Zakaria Bakkali uttagen till Belgien, han var med två sista kvalmatcherna, i sista matchen fick han hoppa in. Det är ett långskott, killen är född 1996 men jag tyckte ändå det var värt lillpengen på UB till 15 gånger.

forbannat 2014-05-08 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 341041)
Englands avslöjas på måndag.

Någon som kan något om Australien? Det finns nämligen odds på UB på hela truppen.

Jag kan säga att jag spelade en mindre peng på Zakaria Bakkali uttagen till Belgien, han var med två sista kvalmatcherna, i sista matchen fick han hoppa in. Det är ett långskott, killen är född 1996 men jag tyckte ändå det var värt lillpengen på UB till 15 gånger.

Ja varför inte nu när Benteke missar, tar och ryggar den med en lillpeng!

Lawio 2014-05-08 20:14

Har Betsson tagit bort alla spel? För att hittar inget längre :p

sirlarsson 2014-05-08 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av Lawio (Inlägg 341072)
Har Betsson tagit bort alla spel? För att hittar inget längre :p

Japp, för nära inpå, alla var nästan nedspelade till max innan dom togs bort dock :)

sirlarsson 2014-05-08 20:30

Finns footballfunnies på betsson dessa tre har jag tänkt på:

Spelade ytterst lite på dopingfall i VM till 95 gånger, läste en artikel om att Brassarna har otroliga problem att klara dopingtesterna själva, dom ligger inte i framkant här direkt. Har importerat ett labb utifrån men detta labb är inte ens säkert det hinner bli klart. Att det ska ske ett dopingfall på 95 VM ser jag som ganska bra odds. Men som sagt ett jättelitet spel såklart då det inte är speciellt troligt.

Har även kikat åt skallning i någon match men funderar vad som krävs för att det ska räknas som en skallning. Räcker det med en nudd med huvud mot huvud så är det ju ett klockrent spel, sådana företeelser händer ju med jämna mellanrum och i VM kan det bli ganska starka känslor. 24 gånger hos betsson.

Sen känns det tredje spelet som en fullständig bank, "att någon tar av sig tröjan" till 1,49 hos betsson, någonstans mellan 150-180 mål väntas i VM, att någon i eufori eller dumdristighet tar av sig tröjan känns som mycket troligt. Frågan är bara definitionen, om det räcker att man drar upp tröjan över ansiktet för att visa något budskap eller om verkligen allt måste av.

Neymar få ett gult kort för filmning (tyvärr jag är Barca-fan) känns också långt ifrån otrolig, 3 gånger pengarna.

Vad säger ni? Detta var bara mina tankar.

Lawio 2014-05-08 23:38

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 341079)

Spelade ytterst lite på dopingfall i VM till 95 gånger, läste en artikel om att Brassarna har otroliga problem att klara dopingtesterna själva, dom ligger inte i framkant här direkt. Har importerat ett labb utifrån men detta labb är inte ens säkert det hinner bli klart. Att det ska ske ett dopingfall på 95 VM ser jag som ganska bra odds. Men som sagt ett jättelitet spel såklart då det inte är speciellt troligt.

Har även kikat åt skallning i någon match men funderar vad som krävs för att det ska räknas som en skallning. Räcker det med en nudd med huvud mot huvud så är det ju ett klockrent spel, sådana företeelser händer ju med jämna mellanrum och i VM kan det bli ganska starka känslor. 24 gånger hos betsson.

Sen känns det tredje spelet som en fullständig bank, "att någon tar av sig tröjan" till 1,49 hos betsson, någonstans mellan 150-180 mål väntas i VM, att någon i eufori eller dumdristighet tar av sig tröjan känns som mycket troligt. Frågan är bara definitionen, om det räcker att man drar upp tröjan över ansiktet för att visa något budskap eller om verkligen allt måste av.

Neymar få ett gult kort för filmning (tyvärr jag är Barca-fan) känns också långt ifrån otrolig, 3 gånger pengarna.

Dopning spelet ser jag svårt att den ska in.

Skallning kommer att ske.

Att Neymar får gult för filmning är svårt, isåfall så måste domaren vara jävligt modig. Han är den största stjärnan i VM. Alla förväntar sig att han ska spela alla matcher.

Att någon tar av sig tröjan är självklart, bank på den :omfg:

sirlarsson 2014-05-08 23:45

Citat:

Ursprungligen postat av Lawio (Inlägg 341109)
Dopning spelet ser jag svårt att den ska in.

Skallning kommer att ske.

Att Neymar får gult för filmning är svårt, isåfall så måste domaren vara jävligt modig. Han är den största stjärnan i VM. Alla förväntar sig att han ska spela alla matcher.

Att någon tar av sig tröjan är självklart, bank på den :omfg:

Klart doping är svårt att ske, därför den ger 95 gånger :) Men däremot tror jag det händer klart fler gånger än 1 på 95 VM ;)

Skallning kommer att ske? 24 gånger såsen får du att låta som en bank ;)

Någon kommer kränga tröjan ja, känns stensäkert.

Seebbo 2014-05-09 00:08

Är inte "Blir någon tränare utvisad under en match?"
@2,45 ganska intressant?

sirlarsson 2014-05-09 00:14

Jo helt klart Seebbo. Finns endel roliga här.

Men återigen, ingen som har koll på Australiens kommande VM-lag?

sirlarsson 2014-05-09 00:35

Dessa spelare har varit med typ varje kvalmatch till VM för Australien:

North, J - Thompson, A - Cornthwaite, R

Ger 6, 6,50 och 6,50. Där låter det extremt spännande.

Problemet är att ingen av dessa har spelat dom 5 träningsmatcher Australien har spelat sen dess, undra vad det beror på? Någon som vet?

sirlarsson 2014-05-09 00:37

Har Australien bytt coach kanske? Verkade vara en tysk innan och nu en Australiensare.

Cc 2014-05-09 09:09

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 341121)
Har Australien bytt coach kanske? Verkade vara en tysk innan och nu en Australiensare.

Postecoglou tillträdde i slutet av Oktober förra året. Han inledde en generationsväxling ganska direkt. Archie Thompson är nog helt iskall, 35 bast nu och verkar inte vara påtänkt alls. Jade North är försvarare, 32 bast och det är nog samma är. Båda har kommit tillbaka till Oz efter proffskarriärer.

Cornthwaite kan vara intressantare, han har gjort det bra men inte varit med på slutet då hans proffsliga haft uppehåll. Han är ansedd som "för långsam" av "the public" men kan kanske komma med pga sin rutin då nuvarande backbesättning är ganska färsk! Han nämns iaf i blaskorna som en aktuell kandidat!

Oscar 2014-05-09 09:20

Skallning känns som ett intressant spel.

Frågan är hur betsson ser på det. Måste det vara en skallning a la Zidane eller räcker det med att de står och tjafsar och skallar varandra "lite lätt"?

Melvin 2014-05-09 09:41

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 341079)

Kommer någon spelare påträffas med doping under VM har sänkts till 45 nu.

Blev intresserad av skallningsspelet och var som du lite osäker på definitionen på det spelet så tog en kula för laget och kollade med deras chatt.

Frågade om det krävs att man tar sats med nacken och levererar en ordentlig skalle eller räcker det med att man siktar på den andres skalle och touchar något lätt?

Citat:

Dem menar att en spelare måste med mening skalla en annan, det behöver inte vara en nackvridning som du skrev tidigare men det ska inte vara som en del av spelet eller att det sker av misstag.
Då frågade jag: Okej så att det räcker med att en spelare går upp med huvudet lite lätt mot en spelare och menar det?
Citat:

Ja precis, så länge det inte är en del av spelet eller av misstag eller olycka.
Fick iväg knappa 2 U på det spelet.

Sen tror jag mig ha hittat några intressanta spel.

Kommer en supporter invadera planen till 4.00. Känns som att det händer titt som tätt under större matcher och det finns nog många brasilianare som vill krama någon av sina idoler? Finns även en del uppmärksamhetskåta människor som gärna får fem sek i rampljuset. Sen vet jag inget om säkerhetspådraget inför detta VM men det lär ju vara ganska så stort, men det är det även i CL-Finaler och El Clasico etc. Sen vet man ju inte om den nya policyn med att dom inte filmar planstormare kan få folk att lugna ner sig. Ska kika runt lite mer.

Mål att bli avgjort via målkameror till 5.00. Känns ganska så bra. Räknas det 150-180 mål i turneringen samt att det är första gången systemet testas i stora evenemang så kommer det nog vilja testas en del. Är det minsta tveksamt så känns det som att dom kommer att kolla just därför att man nu kan kolla och domarna vill nog inte strunta i att kolla och sen få skit efteråt när möjligheten fanns det att vara helt säker på om det var mål eller inte.

sirlarsson 2014-05-09 10:27

Grymt gubbar att ni är så på tårna!

sirlarsson 2014-05-09 10:48

Jag tänker också att "någon spelare bli hemskickad pga av bristande diciplin". Detta är väl något som hänt typ varje VM det senaste?

Oscar 2014-05-09 14:50

La en peng på skallning tidigare idag. Verkar vara borta nu, om det inte är jag som blivit blind.

Att någon åker fast för doping nere på 30ggr.

Edit: Skallning tillbaka.

Lawio 2014-05-09 20:19

Mexikos lag till VM. Skönt att man fick in Dos Santos :)

http://s13.postimg.org/g9cg91xw7/image.jpg

Abyss 2014-05-09 20:20

Kommer någon Armadilla att beträda planen under en match? 45.00

Räknas Fuleco? :p

Abyss 2014-05-09 20:33

Det där med skallning är rätt intressant spel men vad avgör det hela?

Det krävs alltså inte att domaren blåser för att det ska räknas som skallning utan bara det visas i TV så räcker det eller har jag fattat det fel?

Sen undrar jag hur de bedömer en nickduell där spelaren som skallar ser den andra spelaren men ändå väljer att gå upp i duellen....eller det kanske klassas inom "vara som en del av spelet"

Lawio 2014-05-11 22:50

Extra!

Ashley Cole kommer inte följa med till VM enligt den respekterade tiden The Telegraph.

Det här bäddar för Luke Shaw att komma med till VM-truppen.

http://www.telegraph.co.uk/sport/foo...y-Hodgson.html

Till alla er som tippade att han skulle med: http://instagram.com/p/n3d9vEiDPh/ :clap:

Lawio 2014-05-11 22:59

Mer om England truppen:

So names in Hodgson's squad starting to emerge. Am told Milner, Barkley, Lampard all in.

No place in 23 for Carrick or Cleverley, both victims of Manchester United's wretched season.

Henderson and Lallana also in, as everyone expected.

sirlarsson 2014-05-11 23:06

Sterling och Lambert också tack så blir det maxträff på Englands trupp.

Lawio 2014-05-12 15:07

Englands trupp till VM:

Goalkeepers: Joe Hart (Manchester City), Ben Foster (West Bromwich Albion), Fraser Forster (Celtic).

Defenders: Leighton Baines (Everton), Gary Cahill (Chelsea), Phil Jagielka (England), Glen Johnson (Liverpool), Phil Jones (Manchester United), Luke Shaw (Southampton), Chris Smalling (Manchester United).

Midfielders: Ross Barkley (Everton), Steven Gerrard (Liverpool), Jordan Henderson (Liverpool), Adam Lallana (Southampton), Frank Lampard (Chelsea), James Milner (Manchester City), Alex Oxlade-Chamberlain (Arsenal), Raheem Sterling (Liverpool), Jack Wilshere (Arsenal).

Attackers: Rickie Lambert (Southampton), Wayne Rooney (Manchester United), Daniel Sturridge (Liverpool), Daniel Welbeck (Manchester United).

Standby: John Ruddy (Norwich City), Jon Flanagan (Liverpool), John Stones (Everton), Michael Carrick (Manchester United). United), Tom Cleverley (Manchester United), Andy Carroll (West Ham United), Jermain Defoe (Toronto FC).

sirlarsson 2014-05-12 15:27

Mycket gott 3/3 in där.

Lawio 2014-05-12 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 342133)
Mycket gott 3/3 in där.

Går jävligt bra nu :)

forbannat 2014-05-12 17:43

Något nytt om G. Rossi till Italiens trupp?

Lawio 2014-05-12 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av forbannat (Inlägg 342155)
Något nytt om G. Rossi till Italiens trupp?

Fiorentina coach Montella:"Will Rossi play in WC? It's a very narrow tournament, you need to be in top shape"

Imorgon tar Italien ut 30 manna truppen, som senare ska bli 23.

sirlarsson 2014-05-12 21:57

Gillar inte alls det här med 30 man, ta ut 23 direkt som England, Mexiko och Brasilien. Orkar inte vänta :)

Lawio 2014-05-13 13:08

Spaniens VM-trupp!

Målvakter: Iker Casillas, Pepe Reina & David de Gea.

Försvarare: Sergio Ramos, Gerard Pique, Raul Albiol, Juanfran, Jordi Alba, Daniel Carvajal, Alberto Moreno, Cesar Azpilicueta & Javi Martinez.

Mittfältare: Xavi, A.Iniesta, C.Fabregas, X.Alonso, Koke, S.Busquets, S.Cazorla, J.Mata, D.Silva, A.Iturraspe, T.Alcantara, J.Navas & Pedro.

Forwards: Diego Costa, David Villa, Fernando Llorente, Alvaro Negredo & Fernando Torres.

Truppen ska senare bantas ner till 23 spelare.

sirlarsson 2014-05-13 13:39

Vem blir tredje forwarden tro? Lär väl plocka Costa och Negredo till 99% säkerhet.

gabbekul 2014-05-13 14:29

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 342287)
Vem blir tredje forwarden tro? Lär väl plocka Costa och Negredo till 99% säkerhet.

Plånboken säger Torres. Hjärtat säger Lolrente. Hjärnan säger X

Cc 2014-05-13 15:50

En sak är säker, faan vad kul det måste vara att få vara förbundskapten för denna trupp! Snacka om att kunna köra så det ryker...firepower finns det gott om här!:gun_bandana:

Uruguays preliminära trupp

Målvakter

Fernando Muslera, Galatasaray

Martin Silva, Vasco da Gama

Rodrigo Munoz, Libertad

Försvarare
Diego Lugano, West Bromwich

Jose Maria Gimenez, Atletico Madrid

Diego Godin, Atletico Madrid

Martin Caceres, Juventus

Maximiliano Pereira, Benfica

Jorge Fucile, Porto

Sebastian Coates, Nacional

Mittfältare

Egidio Arevalo Rios, Morelia

Walter Gargano, Parma

Sebastian Eguren, Palmeiras

Alvaro Gonzalez, Lacio

Alejandro Silva, Lanus

Alvaro Pereira, Sao Paolo

Cristian Rodriguez, Atletico Madrid

Gaston Ramirez, Southampton

Nicolas Lodeiro, Botafogo

Anfallare

Edinson Cavani, Paris Saint-Germain
Luis Suarez, Liverpool

Diego Forlan, Cerezo Osaka

Abel Hernandez, Palermo

Cristian Stuani, Espanyol

forbannat 2014-05-13 18:17

Ingen Bakkali i belgiens trupp tyvärr

sirlarsson 2014-05-13 18:31

Nej väljer tydligen Mertens som back-up forre.