Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Fotbolls-VM Brasilien (https://www.sharps.se/forums/fotboll/20511-fotbolls-vm-brasilien/)

Wagner 2014-07-08 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av cochise (Inlägg 355284)
inget omöjligt spel....
jobbigt bara att sitta som på nålar i 3 timmar effektiv tid :lol:

Men det är goda chanser att nålen går av redan under första halvlek i kväll. :)

sirlarsson 2014-07-08 20:06

Schweini gick från 5,40 på kort till 3,85. Skaplig sänkning.

cochise 2014-07-08 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 355314)
Men det är goda chanser att nålen går av redan under första halvlek i kväll. :)

japp!

Moffegrev 2014-07-08 21:25

Citat:

Ursprungligen postat av Sprite (Inlägg 355279)
Jag skulle vilja vara lika duktig tippare som alla er som tycker er finna stora värden i en VM-semifinal i fotboll och spelar :)
Bolagen har ALL info ni kan tänkas ha, plus säkert ännu lite mer. Ni förstår väl vilka enorma summor dessa objekt omsätter och vilka katastrofförluster bolagen skulle göra om de satt felaktiga odds.

Från kvartsfinalerna har det bara varit att luta sig tillbaka och njuta av bra fotboll och låta bli bettingen.

Se det som en tv-peng då. Sen är det ju så att även om oddssättarna prickar in linorna rätt så skjuter public money linorna åt all världens håll och värde går absolut att hitta.

Semicolon 2014-07-08 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 355347)
Se det som en tv-peng då. Sen är det ju så att även om oddssättarna prickar in linorna rätt så skjuter public money linorna åt all världens håll och värde går absolut att hitta.

Exakt, tycker det är fantastiskt underhållande med människor som tror att det skulle vara någon slags informationsövertag mot de asiatiska bolagen som ger edge på större ligor. Pinnacle med flera sätter linorna för att få action och sen styr marknaden oddsrörelserna. Du spelar inte mot pinnen eller asien när du lirar VM, PL, serie A, la liga, MLB etc, du spelar mot marknaden.

Att det inte skulle kunna finnas värde i större evenemang/ligor måste vara den tröttaste av myter då det faktiskt förhåller sig på rakt motsatt sätt.

putte64 2014-07-08 21:37

Jag fattar inte hur no tänket
under yre ggr är värdelöst och högre fonns inte
nån vinnerämen oddsett är värdelösy

Sprite 2014-07-08 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 355350)
Exakt, tycker det är fantastiskt underhållande med människor som tror att det skulle vara någon slags informationsövertag mot de asiatiska bolagen som ger edge på större ligor. Pinnacle med flera sätter linorna för att få action och sen styr marknaden oddsrörelserna. Du spelar inte mot pinnen eller asien när du lirar VM, PL, serie A, la liga, MLB etc, du spelar mot marknaden.

Att det inte skulle kunna finnas värde i större evenemang/ligor måste vara den tröttaste av myter då det faktiskt förhåller sig på rakt motsatt sätt.

Konstigt att de flesta har mycket bättre ROI och hellre spelar lägre divisioner i Sverige och blir ganska snabbt limiterade än att alltid satsa på PL, CL, VM osv och få spela hur länge som helst om det nu finns så mycket värde i de största ligorna :D

Fan vilken härlig match det blir idag. Hoppas bara vi får ett europeiskt och ett sydamerikanskt lag i finalen. Min tv-peng blir brassarna som public spelat från favoriter till underdogs så hoppas jag att Semicolon har rätt i att de asiatiska bolagen valde rätt favorit från början i matchen :popcorn:

SuprMario 2014-07-08 21:58

Fy fan vad fräckt det är när Brasilianarna kör nationalsången! Den börjar ju nästan bli lika pampig som Rysslands snart....
Sluta o spela nu gubbar under detta VM - spelet är förbi, nu gäller att njuta!

Chokdi!

robust 2014-07-08 22:10

Tyskarna kontrollerar ju matchen totalt efter 10min.

AndyMart 2014-07-08 22:25

Vad händer?

Seebbo 2014-07-08 22:26

Så var det det hör med Brassarnas virriga försvarsspel. Skål! :drunk: :moneybag:

tompa87 2014-07-08 22:27

Nu får dem jättegärna spela av matchen... Var 175 gånger degen på 4-0 till Tyskland haha :)

tompa87 2014-07-08 22:29

Nehe .. :/ Aja, Tyskland lär ju hålla iaf :P

cochise 2014-07-08 22:42

finns det några tyskar här?
ni borde skämmas! :lol:

Semicolon 2014-07-08 22:51

Citat:

Ursprungligen postat av Sprite (Inlägg 355360)
Konstigt att de flesta har mycket bättre ROI och hellre spelar lägre divisioner i Sverige och blir ganska snabbt limiterade än att alltid satsa på PL, CL, VM osv och få spela hur länge som helst om det nu finns så mycket värde i de största ligorna :D

Fan vilken härlig match det blir idag. Hoppas bara vi får ett europeiskt och ett sydamerikanskt lag i finalen. Min tv-peng blir brassarna som public spelat från favoriter till underdogs så hoppas jag att Semicolon har rätt i att de asiatiska bolagen valde rätt favorit från början i matchen :popcorn:

jag sa inte att det var lättare att plussa på det ena eller det andra. Jag sa bara att det är en absurd feluppfattning att det inte skulle finnas något värde i stora ligor. I mindre ligor kan man ha ett informationsövertag som möjliggör en edge, på större ligor har man bara ett värderingsövertag. Dvs. nästan alla har samma info, men din förmåga att tolka den avgör din eventuella edge.

vilken idiot som helst kan få ett informationsövertag på någon lingon-serie i sverige, det kräver egentligen ingen skill, men kommer inte heller rendera några pengar eftersom limmningen kommer som ett brev på posten. Att förstå när marknaden är ute och cyklar på stora marknader kräver dock sin man (eller kvinna, eller hen :D ). Det primära värdet finns dock framförallt i det faktum att man faktiskt får satsa pengar på dom marknaderna.

Jag tar 2% edge på MLB framför 20% på valfri lingonserie alla dagar i veckan.