Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-05-20, 10:16   #1
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Fotbolls-VM Brasilien


Truppspelen är väl i stort sett över så jag har börjat leta lite kring matcherna.
Finns en del fina odds t.ex. har jag kikat lite på överspelen.

Över 2,5 mål i matchen.

Chile - Australien 2,07
Chile både gör mkt mål och släpper in en del. Australien kan mkt väl peta in en boll här och jag tror Chile gör minst 2-3.

Uruguay - Costa Rica 2,00
Uruguay har ett galet anfall på pappret och bör göra minst 2-3mål. Costa Rica kan nog peta in ett mål också. Om de nu inte viker ner sig men då bör Uruguay klara linan på egen hand.

Tyskland - Portugal 2,00
Två offensiva lag. Portugals defensiv bör släppa till 2-3mål och Ronaldo mfl kan orsaka problem för tyskarna som har släppt in en del mål mot betydligt sämre motstånd i kvalet. 4 mot Sverige t.ex.


Kör även Higuain att vinna skytteligan till 25 i odds. Han kom 2a i kvalets skytteliga och har goda chanser i en relativt enkel grupp att göra en del mål. Även 16-delsfinalen bör bli relativt enkel. Hotet som jag ser det är om Aguero och Messi väljs före.

Edit: Högre odds kan finnas, har inte kolalt runt alla sidor. Överspelen bet365 och skytteligan Unibet i skrivande stund.

Senast redigerad av Cazzius den 2014-05-20 klockan 10:18.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 10:36   #2
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Ok sweet, vi fortsätter här, klistrar in mitt tidigare inlägg:

Synar Elfen över 3,5 mål i gruppen 2,30 betsson/betsafe, den var typ 1,70 @ unibet.

Sen tänker jag vidare på dessa:

Brasilien släppa in över 1,5 mål i gruppen 1,86 betsson. Vad tror ni? Brassarna är full fart framåt och möter ändå tre kompetenta lag i Kamerun, Kroatien och Mexiko. Att dom ska släppa 2 i gruppen ser jag som ganska troligt.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 11:07   #3
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Såg ett spel händelsevis om "Most scoring group" dvs vilken av grupperna det blir flest mål i. En snabbkoll ger vid hand att Grupp H, Belgien, Ryssland, Sydkorea och Algeriet borde vara given favorit. 3 lag som är vassa på blixtsnabba omställningar, det kommer att vara viktigt i värmen därborta! Bara Algererna som är lite tveksamma. Vad gäller Belgien så måste jag säga att deras centrallinje ger nästan gåshud...och då räknar jag ändå inte med Hazard eller Januzaj där...de får varsin kant. Thibaut Courtois, Vincent Kompany och Romelu Lukaku. Sen får man välja vilken central mittfältare som helst Mirallas, de Bruyne, Fellaini eller nån av Spursgubbarna....Brrrr...

Hur som, jag får det till runt 20% på spelet och en snabbkoll på Bet365 säger 7,50 så det duger nog. Kanske tom finns högre nånstans? Belgien ger 13.00 som most scoring team i turneringen men de har väl att troligen möta Argentina i Kvarten så jag tror inte riktigt det duger för spel!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08

Senast redigerad av Cc den 2014-05-20 klockan 11:18.
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 11:25   #4
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Elfenspelet ser bra ut till 2,30, kan tyvärr inte köra där.

Jag håller inte med om Brasilien däremot. Kamerun kommer väl inte kunna göra mål och någon av de andra matcherna bör brassarna också kunna stänga igen. Brassarna har en grym defensiv på pappret iaf och får de ihop den blir det tungt att komma förbi där.

Grupp H och 7,50 i odds är taget.

Jag lirade en dubbel Elfenbenskusten + Chile att gå vidare från gruppspelet till 4,00.


Unibet har 1,50 på att inget mål ska göras inom de 59 första sekunderna i någon match. Tycker det låter rimligt. Ser man till de 10 snabbaste så har endast 2 skett i något sånär nutid. 2002 efter 11sek och 1998 efter 53 sekunder. Inget de senaste 2 turneringarna.

Senast redigerad av Cazzius den 2014-05-20 klockan 11:44.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 13:01   #5
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Synar Elfen över 3,5 mål i gruppen 2,30 betsson/betsafe, den var typ 1,70 @ unibet.
Unibets odds gäller dock för hela VM inte bara gruppspelet så de är inte direkt jämförbara. Cirka 50% chans att Elfenbenskusten går vidare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Haltmathe (+5)
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 13:57   #6
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Snart drar jag till Rio
Chile-Spanien ser jag fram emot
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+3)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 14:04   #7
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Chile rätt så underskattad, men dem är duktiga. Tekniskt lag.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-22, 13:38   #8
 
Oscars avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 388
Sharp$: 3516
Standard

Av någon anledning hade jag glömt spela Elfenbenskusten ö3.5 på betsafe, oddset är nu nere på 1.7 där.

Har hittat samma spel på unibet nu till 2.25 så det blir ett spel på det.
Oscar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-22, 18:58   #9
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2014-06-18 21:00World Cup 2014Cameroon vs Croatia UNDER U 2.5 FT 2 1.833


Marathon sticker ut med 1,83 där andra bolag har kring 1,70. Matchen spelas i "Djungelstaden" mitt på dagen lokal tid. Enligt uppgift tycker innevånarna att det är totalt vansinne att lira den tidpunkten då det blir sjukt varmt. Inget som talar för en målrik tillställning, sen är känslan att dessa lag heller inte öser in mål. Men det är en känsla och ingen statistik jag kollat upp.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-22, 19:28   #10
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Såg ett spel händelsevis om "Most scoring group" dvs vilken av grupperna det blir flest mål i. En snabbkoll ger vid hand att Grupp H, Belgien, Ryssland, Sydkorea och Algeriet borde vara given favorit. 3 lag som är vassa på blixtsnabba omställningar, det kommer att vara viktigt i värmen därborta! Bara Algererna som är lite tveksamma. Vad gäller Belgien så måste jag säga att deras centrallinje ger nästan gåshud...och då räknar jag ändå inte med Hazard eller Januzaj där...de får varsin kant. Thibaut Courtois, Vincent Kompany och Romelu Lukaku. Sen får man välja vilken central mittfältare som helst Mirallas, de Bruyne, Fellaini eller nån av Spursgubbarna....Brrrr...

Hur som, jag får det till runt 20% på spelet och en snabbkoll på Bet365 säger 7,50 så det duger nog. Kanske tom finns högre nånstans? Belgien ger 13.00 som most scoring team i turneringen men de har väl att troligen möta Argentina i Kvarten så jag tror inte riktigt det duger för spel!

Expekt ger 12 ggr för den som kan spela där.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cc (+10)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-23, 05:58   #11
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Expekt ger 12 ggr för den som kan spela där.
Grymt odds! Kan nån länka...? Hittar inte alls det spelet!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08

Senast redigerad av Cc den 2014-05-23 klockan 10:35. Anledning: Hittar inte ens spelet påExpekt!
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-23, 09:02   #12
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6016
Standard

Spanien att vinna grupp B. 1.80 ho s Betsson, alla övriga bolag jag kollat ligger runt 1.72.
Jag tycker Spanien har ett lika bra lag som tidigare år samtidigt som Holland inte alls har samma kvalitet som i VM 2010.

Rvp har varit skadad en längre tid och inte alls i toppform, Sneijder är inte den Sneijder han en gång var. Likaså med Van der Vart. Strootman är skadad och missar. Detta är spelare som burit laget de senaste åren.

Spanien däremot har klarat sin generationsväxling bättre. Spelare i världsklass på varje position och då är ändå inte spelare som Isco, Borja Valero osv ens med i truppen.

Jag tror att Spanien kommer springa hem denna gruppen relativt enkelt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-23, 10:40   #13
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Grymt odds! Kan nån länka...? Hittar inte alls det spelet!
Osäker på om denna länken kommer fungera men du kan testa:

https://sv.expekt.com/odds?From=&Sor...inedValue=true

Annars ligger det under VM - Alla Spel - Visa fler och Grupp med Flest Mål!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
faremisch (+3)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-23, 11:01   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Vad tycker ni om grupp A? Jag tycker första platsen ser relativt given ut.

Andra platsen är dock desto intressantare, hur bra är egentligen Kamerun? Kommer de kunna mäta sug med Kroation och Mexico?

Nästan 3x kan man få på att Kroatien slutar 2a vilket på förhand känns ganska ok?
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-23, 11:59   #15
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbannat Visa inlägg
Vad tycker ni om grupp A? Jag tycker första platsen ser relativt given ut.

Andra platsen är dock desto intressantare, hur bra är egentligen Kamerun? Kommer de kunna mäta sug med Kroation och Mexico?

Nästan 3x kan man få på att Kroatien slutar 2a vilket på förhand känns ganska ok?
Lurig grupp, Brasilien bör ta det men sen tre kompetenta lag. 3 gånger kan möjligen vara bra dock.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td