Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Fotbolls-VM Brasilien (https://www.sharps.se/forums/fotboll/20511-fotbolls-vm-brasilien/)

robust 2014-07-10 00:34

Citat:

Ursprungligen postat av kingofding (Inlägg 355630)
Kan ha fel nu men var inte senaste straffläggningen Holland vann den andra någonsin (första var mot Sverige)?

Du har rätt.

clarund 2014-07-10 00:49

Robben insåg det lönlösa i det han är bra på mot Argentina på ett vis synd men nu slipper man reta sig mer på den.

Rätt lag vann :D

Edit: Tyskland blir förstås hemskt svåra, för att inte säga omöjliga..

Wagner 2014-07-10 01:12

2.36 på Betfair! Det kan bara gå åt ett håll. :gun_bandana:

clarund 2014-07-10 01:23

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 355633)
2.36 på Betfair! Det kan bara gå åt ett håll. :gun_bandana:

2.33 på Pinnacle om du gillar trevägsen ju. De öppnade högt o höjde..

bbx 2014-07-10 01:39

Nordicbet en av dom högsta nu (2.30). Men tänk på att dom listar Tyskland som bortalag när dom egentligen ska vara hemma.

clarund 2014-07-10 01:48

Ska surebetta lite , boka Argentina jag har lite för mycket på dem sen tidigt...

Vart tar oddsen vägen tro... ?
1.71 o 2.40 nu

Wagner 2014-07-10 13:25

Jag hävdar ändå att man ska köpa på sig Tyskland för 2.40 (BF) för att sen kvittera ut före match.

Ska vi säga 2.26 då domaren blåser igång. Inte högre åtminstone. :)

clarund 2014-07-10 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 355714)
Jag hävdar ändå att man ska köpa på sig Tyskland för 2.40 (BF) för att sen kvittera ut före match.

Ska vi säga 2.26 då domaren blåser igång. Inte högre åtminstone. :)

Håller med.

Har inte så stora kunskaper men nästan alltid agerar market som jag själv tänker (public?) och jag väljer ju Tyskland till nuvarande odds.

Ibland kan ju info tillkomma som påverkar men denna gång är ju Tysklands spelare inget stort orosmoln och det var Argentina som fick en dag mindre återhämtning plus en förlängning på sig. Må vara att tempot var lågt rakt igenom.

Således bokar jag Argentina(om Titeln) nu då jag förväntar mig att de går upp, i surebetsyfte.

En vinst till Arg vore galet bra men inget jag tror på :(

Spelmässigt är jag inte säker, svårt att värdera Svarta Svanar som matchen mellan Brazil o Tyskland...

Men att folk kommer gå på Tyskland med den matchen i minne är en lågoddsare.

Stooges 2014-07-10 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 355722)
Håller med.

Har inte så stora kunskaper men nästan alltid agerar market som jag själv tänker (public?) och jag väljer ju Tyskland till nuvarande odds.

Då kan du ju bara lira och sälja på alla marknader om du har den förmågan , kan tjäna miljoner i månaden :)

clarund 2014-07-10 17:30

Vi har inte bläckfisken Paul att lita på längre men Mick Jagger lever.

Vem håller han på?

Kan väl knappast vara Tyskland för en Engelsman? Å andra sidan, sonen o Brasilien osv gör ju även Argentina tveksamt...

Sen det här med att reda ut vilka han sympatiserar med:

Innan matchen senast :
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19192980.ab

Efter Matchen:
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19201548.ab

Media är synnerligen opålitliga o Brassarna försökte lura fru Fortuna vilket obv inte fungerade.

Jag är synnerligen nyfiken på vilka han håller på, det avgör om jag ens kommer se matchen... :cry:

clarund 2014-07-10 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av Stooges (Inlägg 355749)
Då kan du ju bara lira och sälja på alla marknader om du har den förmågan , kan tjäna miljoner i månaden :)

Nu är det ju inte så enkelt dels pga commision fees, rörelsen i odds måste vara tillräcklig och jag har inte heller definierat "nästan alltid". Vidare är det naturligtvis förenklat uttryckt av mig oxå, om du läser fortsättningen tillkommer ibland info som ställer detta på kant, ibland såpass mycket att mängden tillfällen då det stämmer inte räcker för att balansera.

Kort sagt, "nästan alltid" räcker ej, elementär spelteori.

mvh

EDIT: I det här specifika fallet kan jag inte se annat än en masshysteri på Tyskland, berättigad eller ej. Däremot är jag inte lika säger som Wagner vad resultatet när hela marknaden sagt sitt just vid avsparkstiden är.

Galeocerdo cuvier 2014-07-10 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 355753)
Vi har inte bläckfisken Paul att lita på längre men Mick Jagger lever.

Vem håller han på?

Kan väl knappast vara Tyskland för en Engelsman? Å andra sidan, sonen o Brasilien osv gör ju även Argentina tveksamt...

Sen det här med att reda ut vilka han sympatiserar med:

Innan matchen senast :
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19192980.ab

Efter Matchen:
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19201548.ab

Media är synnerligen opålitliga o Brassarna försökte lura fru Fortuna vilket obv inte fungerade.

Jag är synnerligen nyfiken på vilka han håller på, det avgör om jag ens kommer se matchen... :cry:

Jag kan personligen lova dig att Mick Jaggers lagpreferenser inte påverkar resultatet i matchen. :popcorn:

Stooges 2014-07-11 12:54

Hade man gått in på Wagners 2.4 så kunde man nu tradat ut på 2.38 och tjänat 786kr per/100k. Men det är inte alltid så lätt att förutse hur en marknad ska röra sig. Ska man ta hänsyn till public så förutsätter det att bookien vill ha en balanserad bok. Men är inte fallet så då skiljer deras riskanalytiker på smarta pengar och pottfödarpengar. Hur många gånger har man inte tradat tex PL när alla brittiska tidningar och tipssidor lirar ett lag till 1.83 och man kollar grafen och 94% av pengarna ligger på laget , sen plötsligt så är asien uppe i 1.9 och BF som bara är en karbonkopia av asien följer snällt med. Men i fallet Tyskland så tror även jag att de kommer att sjunka , sen om det blir så det får vi se :)
Ps. under tiden som jag skrev så försvann det mesta på köp 2.38 och nästan en lucka nu mellan 2.36-2.4.

Wagner 2014-07-11 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av Stooges (Inlägg 355886)
Hade man gått in på Wagners 2.4 så kunde man nu tradat ut på 2.38 och tjänat 786kr per/100k. Men det är inte alltid så lätt att förutse hur en marknad ska röra sig. Ska man ta hänsyn till public så förutsätter det att bookien vill ha en balanserad bok. Men är inte fallet så då skiljer deras riskanalytiker på smarta pengar och pottfödarpengar. Hur många gånger har man inte tradat tex PL när alla brittiska tidningar och tipssidor lirar ett lag till 1.83 och man kollar grafen och 94% av pengarna ligger på laget , sen plötsligt så är asien uppe i 1.9 och BF som bara är en karbonkopia av asien följer snällt med. Men i fallet Tyskland så tror även jag att de kommer att sjunka , sen om det blir så det får vi se :)
Ps. under tiden som jag skrev så försvann det mesta på köp 2.38 och nästan en lucka nu mellan 2.36-2.4.

Fast nu var det inte 2 punkter som var målet. Tror bestämt jag nämnde 2,26. Som högst. :)

2.34 nu och det är den nivå det handlats mest på. Snart moget för 2.32 med andra ord och nästan två dygn kvar till avspark...

putte64 2014-07-12 01:33

0.008 i Roi :D
Vettigt :lol:

Citat:

Ursprungligen postat av Stooges (Inlägg 355886)