![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Tromsö - Vålerenga+0.5 4/10 @ 1.885
Norska 1an mot Norska 3an i fight. Historikst så har Tromsö 7-4-3 på Vålerenga hemma och det antyder ju att spelet saknar värde. Men säg att det står 7-4-4 eller 7-5-3 efter matchen imorn så har vi helt plötsligt värde i oddset. Tromsö har i år 5-1-0 på hemmaplan, starkt! Men då har man mött: Rosenborg(2): Kryss Start(7): Vinst Haugesund(12): Vinst Konsgvinger(14): Vinst Hönefors(15): Vinst Sandefjord(16): Vinst Vålerenga har mött följande lag borta: Start(7): Förlust Stabeak(9): Oavgjord Strömsgodset(10): Förlust Brann(13): Oavgjord Kongsvinger(14): Vinst Sandefjord(16): Vinst Skadade i VIF Birger Madsen (hofte): Försvarare, 6 matcher 3 inhopp. Gudmund Taksdal Kongshavn (albue): Hittar ingen spelinfo, inte ordinarie verkar det som. Frode Larsen (fjernet milten): Ung målvakt, ej ordinarie. "Morten Berre, Kristofer Hæstad og André Muri stod over cupkampen mot FK Tønsberg, men er meldt spilleklare og er med i troppen som reiser nordover." Samtliga startspelare. Skadade i Tromsö Hittar ingen info än, FYLL PÅ om ni har info. Kort och gott, Tromsö har överpresterat i år och lär få sig en hemmaförlust snart. Samtidigt så har VIF hackat lite och åkte ur Cupen i veckan. De ligger trea men är tillsammans med Rosenborg seriens starkaste lag. Jag är sugen på att ta rak seger för VIF till 3.96 men jag funderar än.. Hittade även detta citatet.. - Tromsø her vært veldig solide defensivt. De har skapt lite målsjanser, nest minst i Tippeligaen, men har vært meget effektive, sier Martin Andresen til VIF TV. BOL |
Corinthians - Fluminese 4/10 @ 1.79 +3.16u
|
Universitario -1 v Sport Boys 4/10 @ 1.80 +3.2u
:cheers: |
Schweiz U17 v Frankrike U17 4/10 @ 1.53
Jag har sett lite av denna turnering och Schweiz har varit riktigt dåliga, lite märkligt kan tyckas då jag tror att det var förra kullen 17-åringar som vann VM. De blev totalt thrashade av Spanien och av Portugal nu möter de Frankrike som spelade jämnt mot Spanien och slog Portugal. Frankrike har ett guldläge att knipa andraplatsen i gruppen medan Schweiz redan är utslagna. Spelar de för hedern och tar poäng mot Frankrike som slåss för avancemang? Svar nej. Ring finax som Holms skulle sagt :) |
Citat:
Detta lät så bra att jag lade 100% av min rulle på Frankrike. Har ont i magen nu och ångrar mig litet. |
Citat:
|
Hakar på frankrike! :cheers:
|
Citat:
|
Schweiz U17 v Frankrike U17 4/10 @ 1.53 +2.12u
Citat:
|
Thx för frankrike! ;)
|
Citat:
Ser mindre bra ut för Vålerenga som just nu ligger under med 2-0. Bockar som förlust.. |
Kan lova att kalsongerna blev bruna då jag såg att Schweiz tagit ledningen i slutet av första.
Var sedan för mig ett mirakel när de i början av andra halvlek gjorde två mål inom i princip lika många minuter. Därefter var de snälla nog att avbryta mitt kedjerökande med att sätta dit en tredje. Tack |
Stort tack för reken, både denna och de tidigare! :)
|
Citat:
|
Tromsö - Vålerenga+0.5 4/10 @ 1.885 -4u
Vet inte, men jag antar att jag underskattade Tromsö trots allt. Hatten av!:hattenav: |
Detta kan väl knappast läggas in under kategorien "småligor", men jag postar den här iaf.
Sverige - Bosnien 4/10 @ 4.00 Sverige uselt, flera spelare var enligt rykten osugna på att komma till samlingen och ville egentligen ha semester. Mellberg om jag minns rätt som i Zlatans frånvaro är vår bästa spelare.. det säger väl en del. Bosnien missade VM med ett nödrop och skulle vart där på Portugals bekostnad om inte Misimovic varit avstängd i returen. Det är jag säker på. Oavsett, ett bra landslag som kommer med stark trupp. Djeko, Misimovic, Ibisevic, Muslimovic, Pjanic med flera. Sverige har haft svårt för balkanländerna sista åren tycker jag och då är Bosnien ändå ett av de bättre. Kan inte minnas att vi har mött den här generationens Bosnien heller. Orkar inte titta upp det heller. Spelar egentligen enbart för att 4.00 är för högt på ett för bra lag i en betydelselös match för bägge lagen. Den här känns på förhand mer som en match som kunde fördelats 33% på alla tecken, nu tilldelas Bosnien 25% vinstchans utan hänsyn till bolagens edge. |
Toulon Tournament
Chile U20 vs Elfenbenskusten U20 4/10 @ 2.20 Favoriter till att vinna hela turneringen tillsammans med Frankrike, har spelat bra offensiv fotboll. Kryssade mot Danmark i en betydelselös match. France U20 vs Denmark U20 O2.5 4/10 @ 1.85 Två offensivt skickliga lag, om denna matchen inte blir låst tror jag på 2-1 till Frankrike. Ser inte riktigt att dessa lag ska nöja sig med 1-0 eller kryss. Båda kommer gå för fullt framåt. |
Chile U20 vs Elfenbenskusten U20 4/10 @ 2.20 -4u
France U20 vs Denmark U20 O2.5 4/10 @ 1.85 +3.4 Grekland vs Nordkorea 4/10 @ 1.85 -4U :thumbdown: |
bosnien finns till 4.64 på pinnen nu
|
Och 4.40 för dom med Unibet.
|
Roeselare - Eupen O2.5 4/10 @ 1.95
Kort om tid till spelstopp! Jag ser en match som inte spelar någon roll för lagen där Eupen spelar på ren glädje över uppflyttning. Svängdörrar snarare än att de spelar av matchen imo. |
Citat:
Vielen Dank.:hattenav: |
Toulon:
Danmark - Elfenbenskusten 4/10 @ 2.87 Over 2.5 4/10 @ 1.90 Jag tycker bet365 gör Cote de Ivory till för stor fav här. Danmark har varit bra och visat att de kan slå bra lag (Frankrike). De har bra offensiv och jag tror på en målrik tillställning. |
Citat:
|
Detta går ju inte någt vidare alls. Eupen gör precis det jag trodde att de inte skulle göra.
Får hoppas att det petas in ett mål till i Toulon så att det inte blir totalt fiasko.. |
Roeselare - Eupen O2.5 4/10 @ 1.95 -4u
Danmark - Elfenbenskusten 4/10 @ 2.87 -4u Over 2.5 4/10 @ 1.90 +3,6u Riktigt dåligt idag. Borde med facit i hand inte spelat på Roeselare - Eupen när matchen saknade betydelse. Trodde verkligen inte att den skulle sluta mållös dock.. aja.. nya tag. |
Citat:
Inget fel på tankar dock,det gäller bara att flyt också. Back to drawing board,bara.:smoke: |
Hartberg v Admira-1.5 4/10 @ 1.885
Hartberg säkrat kontrakt, Admira jagar serieseger. Tåget går ikväll. Finns bara en sak som gäller och det är seger. 3-0 till Admira senast de gästade Hartberg. Samma siffror att vänta ikväll imo. |
Ryggar. Tack så mycket :hattenav:
|
Testar Admira. Finns till 1.971 hos pinnen.
|
Citat:
|
Citat:
Ser bra ut oavsett, 0-4 efter 10 i andra. Utan att jinxa sager jag tack!! :hattenav::claps: |
Citat:
|
Hartberg v Admira-1.5 4/10 @ 1.885 +3.54u
Inte slut än, men jag chansar att rätta redan nu:) |
:thumbup:
|
Snyggt! :clap:
|
:hattenav:
|
kanske funkar lika bra i lingontråden men utsikten mot ett fortsatt skadedrabbat och formsvagt götene till fina 1.75 (nordicbet). Division 2 västra götaland.
Götene har skyttekungen dom senaste säsongerna (Björn Källgren) + ordinarie vänsterback och högerytter skadade, då truppen är väldigt väldigt tunn känns det som att dom återigen kommer åka på duktigt med smisk. 22/05/2010 Division 2, Västra Götaland Jonsereds IF vs. Götene IF F - 4:1 14/05/2010 Division 2, Västra Götaland Götene IF vs. Annelunds IF F - 1:2 10/05/2010 Division 2, Västra Götaland Oddevold vs. Götene IF F - 3:0 01/05/2010 Division 2, Västra Götaland Götene IF vs. Kinna IF F - 1:3 24/04/2010 Division 2, Västra Götaland Skarhamns IK vs. Götene IF V - 0:3 16/04/2010 Division 2, Västra Götaland Götene IF vs. Gunnilse IS O - 1:1 |