![]() |
RobinD's tråd för "småligor"
Även om rubriken kanske antyder att detta skulle vara en tråd som enbart är till för mig är det inte tänkt så. Jag känner inte att jag pallar med en dagbok igen, utan tänkte fokusera på att släppa lite rekar och lite picks i de ligorna där jag presterat en del tidigare.
Det vankas slutspurt i såväl Holland Jupiler League och Belgien Jupiler League, snart drar även Islands högsta division igång som kommer bli mitt nästa projekt att "grotta" in mig i. __________________________________________________ http://www.jupilerleague.nl/playoffs.png FC Oss - AGOVV-0.25 5/10 @ 1.826 Denna är redan spelad, mest på grund av att det är för stor klasskillnad lagen emellan. Fc Oss är laget som kommer åka ned i år. Samt att genom att placera sig bland det 8 bästa lagen så får man en plats i playoffen. AGOVV ligger för närvarande i det spannet, men ju högre tabellplacering desto "lättare" motstånd i kvalet till playoffen (se bild ovan). St. Truidense+1 vs Anderlecht 2/10 @ x.xx? Jag kommer spela +1 AH på S.T idag, anledningen till det är att Anderlecht är nedspelade precis som jag förväntade mig (genialiskt, jag vet). Det folk som spelar inte tar hänsyn till här är att Anderlecht har en komfortabel ledning i denna serie redan som det är. Man har dessutom Biglia, Koyote och Boussofa som är med i truppen trots småskador. De två första tränade inte med gruppen igår. Att S.T är det enda laget detta året som tagit 6 poäng av Anderlecht i serien säger en del om hemmalagets kapacitet, men ger även utrymme för revanschlusta om Anderlecht nu orkar bry sig om det. Faktum kvarstår tycker jag, Anderlecht har en svår match framför sig. Dras med småskador och behöver inte jaga de där poängen helt desperat. De har "råd" med ett kryss och kan avgöra ligan på hemmaplan. Tycker det är anledning nog att testa +1 på S.T när det börjar krypa upp över 1.80. Anderlecht tappade dessutom en klar 2-0 ledning hemma senast och visade sig mänskliga. Cambuur - Den Bosch 4/10 @ 1.746 Oddset på rak hemmaseger är påväg nedåt och båda lagen är i princip klara för playoffen oavsett hur det går idag. Tror ändå att Cambuur fortsätter sin fina form och tar alla tre pinnar mot den Bosch. Cambuur är otroligt starka hemma i år och har endast en förlust på hemmagräs. Senast fick man sin svit bruten och fick inkassera en förlust mot MVV på bortaplan efter ett tidigt rött kort och även ett tidigt ledningsmål. Jag tror att Cambuur är starka nog för att på hemmaplan visa att laget är att räkna med även i playoffen. Tilläggas är att AH moves antyder att linan kanske kommer ligga på -0,75 innan matchstart ist för nuvarande -0,5 i denna match ser jag det som ett gott tecken. MVV - RBC+0.5 MVV har fått ett 10 poängs avdrag i serien för att de har haft problem med att betala något i tid, svårt med översättningen så är inte riktigt hundra på vad det handlar om ännu. De verkar dessutom ha problem med att betala ut löner och spelarna har inte fått sina löner på 2 månader. Detta har lett till att spelarna vägrat komma och träna. De har ingen chans på uppflyttning och som många andra lag i kris så presterar man sämre. Spoiler:
Jag hittar oddset 1.813 på pinnen på +0.5 på RBC, jag tycker det är alldeles för högt. MVV har ingen chans på playoffen och RBC har en minimal sådan. Den kanske är mindre än vad som är möjligt att hämta in, men så länge hoppet lever lär de försöka. Att man dessutom fått vinna 3,5/14 gånger om man spelat på den erbjudna linan på MVV i deras senaste 14 matcher känns ju inte så betryggande. Övervärderade av bolagen eller så underpresterar de gång på gång, varför skulle de göra annat idag? |
Tabellen för Jupiler League.
http://www.jupilerleague.nl/stand-uitgebreid.php Klara för uppflyttning: De Graafschap Klara för playoff: Periode 1: Go Ahead Eagles Periode 2: SBV Excelsior Periode 3: FC Eindhoven Periode 4: Cambuur? |
Mycket bra tråd!
Tänk bara på att Den Bosch har bra stats borta mot Cambuur genom åren. |
Citat:
|
Några överspelstankar?
|
Citat:
|
Drar en parlay med AGOVV samt Roosendal, tack för rekarna.
|
Citat:
|
Testar AGOVV
tack RobinD |
kör på agovv
|
du verkar ha koll robin har du eller någon annan något att säga om ettan på Dijon - Ajaccio?
|
Citat:
|
Mina spel idag alltså:
FC Oss - AGOVV-0.25 5/10 @ 1.826 Cambuur-0.5 - Den Bosch 4/10 @ 1.746 MVV - RBC+0.5 2/10 @ 1.813 Väntar med oddset strax innan avspark, hoppas på höjning! St. Truidense+1 vs Anderlecht 2/10 @ 1.877 |
Ingen vidare dag... 2-2 men det tyngsta spelet faller och dagen slutar på drygt 2/10 back.
|
Eh keep up the work, it will turn
|
Citat:
|
Citat:
Nöjd med att hitta spelet på Sint Truident. |
Tacksam för ditt jobb RobinD! Missade Cambuur tyvärr!
Jag gick in "tungt" på de andra för min blygsamma nivå, och är också tacksam för allt jag lärt mig på detta forum som neewbie på betting! Dagen har varit en katastrofdag, men tack vare sunda bets så tål jag det! Moneymanagement och stryktålighet för bad streaks gör att vi vaknar upp imorgon med solen som lyser bara för oss. Impad av er alla som delar med er av era rekar - Well done! In the long run eller hur! Men ändå otroligt hur det bara går emot vissa tillfällen. Kolla dessa sunda och "logiska" rekar: Hercules v Huesca 1 till 1.53 , 0-2 FÖRLUST St Patricks v Drogheda United 1 till 1.50 , 0-1 FÖRLUST FC Oss - Apeldoorn (-0.25) till 1.78 , 1-0 FÖRLUST Maastricht (0) - Roosendaal (1) till 1.85 , 2-1 FÖRLUST Welshpool Town - Newi Cefn Druids till 1.60 , 2-1 på övertid VINST Galway United - Sporting Fingal 2 till 2.05 , 2-2 efter ledning 0-1 FÖRLUST Bakgrunden till dessa matcher "skriker" vinstspel enligt rekarna. Och enligt oddsen behöver alla utom ett spel av dessa sitta minst 2 ggr av 3 för att vara vinstgivande eller lika! Detta var tydligen den tredje gången ;) Börjar personligen se mönstret att odds under 1.70 är tveksamma lir, då de kräver väldigt liten felmarginal för att vara lönsamma. Mycket svammel nu efter några goda "Absolut Pear" med is och sprite! Rekommenderas! Hur som helst, återigen: Tack till er alla som lägger ner tid på rekar och delar med er! Ironi: Mitt +netto beror på ryggningar av Baseball och Basket, som jag har noll koll på, medan fotbollen sackar, som jag älskar att följa! Sensmoral: Har du en Sony Ericson - Köp aktier Nokia... Hatten av! |
"Hur tar man bort en dubbelpost?"
|
Citat:
Ja de ser ut som sunda spel, de jag kan uttala mig om iaf. Spel på matcher runt 1.50 ska man ha bra hög träff på för att gå vinnande ur längden. Min melodi är att föröska spela runt 2 gånger pengarna i snitt. Trist att du lyckades rygga båda spelen av mig som bommade. |
Citat:
Jag är också lite stressad av alla rekommenderade spel som ändå finns. Du måste ju någonstans dra en gräns för vad och hur många spel du ryggar! Här kommer väl ytterligare en skicklighetsfaktor in, att hålla fan på sig i motgångar. Han som sitter på axeln är inte att leka med! Så skönt att jag fått MVG i kursen att spela så att jag klarar bad streaks! Tack vare er måste jag säga. ...Hoppas just nu att Baltimore i sista inningen för gör några runs, för att få in en vinnare! |
Lägger in ett spel tidigt för imorgon. Räknar med att det kommer sänkas.
Kortrijk-0,25 vs Zulte-Waregem 4/10 @ 1.962 Kortrijk och Zulte har öppnat playoffen svagt med 3 raka nederlag för bägge lagen. Zulte blev rejält demolerade av Anderlecht och även Kortrijk fick sig en rejäl läxa av Club Brügge. Kortrijk ligger för närvarande 2 poäng före Zulte i tabellen och är med i fighten om Europaplatsen. Det är givetvis Zulte med, men de har inte vunnit en match på 9 försök. De har dessutom 4 raka nederlag och verkar vara helt ur slag. Kortrijk hade 1-0 och förlorade 1-2 rätt sent i matchen mot Sint Truident senast, jag håller de som de bättre laget och om de klarar av att hålla Zulte bakom sig i playoffen samtidigt som Gent vinner den Belgiska Cupen så är man klara för Europaspel trots att man slutar 5:a i tabellen. Det är alltså ingen oviktig match för något av lagen. Jag förväntar mig dock fördel för hemmalaget som har bra stats. Vann hemma 2-0 och kryssade 1-1 borta i serien. Tror att vi får se en tight match och är sugen på underspelet också. Trots att bägge lagen gått över flera matcher i rad. Väntar dock med underspelet. |
Citat:
Sen är det tight MM och tålamod som räknas. |
Citat:
|
Klara spel för dagen är:
Kortrijk-0.25 - Zulte-Waregem' Motivering högre upp. Charleroi - Genk-0.25 Motivering från MW's dagbok, mina tankar finns lösa i denna tråd. Spoiler:
Mina leans: Kortrijk - Zulte-Waregem U2.5 |
Citat:
Charleoi är ju inte heta för tillfället och Genk går bra, kryssrisken känns relativt stor men avkastningen på -0.25 känns mer motiverad att spela. Kommer nog trycka av den, stör mig dock lite på att Genk saknar Fabien Camus, viktig mittfältsspelare. Men en spelare gör ju inte hela laget och Charleoi saknar själva två viktiga mittfältspjäser i Kere och Oulmers. Inbördes möten ger inte Genk någon bra statistik, endast 1 vinst borta men det var också senaste mötet. Och i playoff blir det ju annorlunda jämfört med i ligan... vad tror du Robin? edit; väl medveten om att jag stavar Charleoi helt fel hela tiden men med ett sådant namn får de skylla sig själva, CHARLEOI! ;) |
Citat:
Att Camus är borta är inget plus, men som du säger så har Genk sparat formen till slutspelet och Charleroi är nog rätt nöjda med att de inte åkte ut! Enligt de matchrapporter jag läst så var Genk klart bättre mot ett reservbetonat Standard senast. Målvaketen i Standard matchens lirare och hade Genk gjort 2-0 så hade det inte behövt bli spännande i slutet. De Camargo hade visst en riktigt bra chans att kvittera. Inbördes ger jag inte mycket för, besides årets. Det svänger fort. Tror formen är viktig dessutom kan Genk säkra gruppsegern med 6 poäng mot Charleroi som knappast har något att säga till om längre i och med två inledande förluster. Spel på -0,25 till dryga 1.90 blir mer aktuellt. |
Citat:
Tror att det är ett bra spel, och är faktiskt lite förvånad att inte någon av våra gemensama cappers har rekat den ännu, men det kommer kanske. Att Camus är borta är negativt men jag tror det kompenseras lagmässigt med att Charleroi själva saknar två ordinarie mittfältspjäser. |
Citat:
|
Offline på pinnen här e bild från oddsportal, sjunker kraftigt verkar det som så hoppa på snabbt om ni vill med. Enligt mig spelbar till strax över 1.80, får ni den till lägre så avstå..
http://img151.imageshack.us/img151/6684/genkodds.jpg |
Charleroi vs Genk -1 HCP @ 3.800 1/10 NordicBet
Spelar även 1U på HCP-spelet (trevägs) vilket betyder vinst om Genk vinner med två mål eller mer, förlust om de vinner med ett mål, spelar kryss eller förlorar. Tycker 3.80 är överodds med tanke på lagens skillnader i form, Visst Genk saknar en pjäs men Charleoi två som är lika viktiga, det betyder inte bara brist i offensiven även läckage defensivt. 1U är helt ok att riskerna för att möjligen vinna ~3. Långt ifrån ett "säkert" spel men oddset motiverar mig till det... |
Citat:
|
Citat:
* korrigerat, dock ej i ditt citat :) |
Citat:
|
Kortrijk-0.25 - Zulte-Waregem 4/10 @ 1.962
Charleroi - Genk-0.25 4/10 @ 1.926 Även mitt "lean" satt, tryckte dock aldrig av den. Kortrijk - Zulte-Waregem U2.5 |
Citat:
Är dock fortfarande småputt över att mitt hcp-spel sprack, 3.80... de e inte varje dag det :thumbdown: |
Citat:
|
Känner att jag är på g lite nu, båda mina leans igår gick in, vågade dock inte trycka av spelen - synd! Men bra för självförtroendet iaf!
Väntar på att oddsen till Genk vs Charleroi släpps. Om inga nya skador uppstår då kommer Genk se till att säkra avancemang från gruppen, precis som jag sa innan bortamötet. 6 poäng mot ett Charleroi som verkar tänka på semestern redan. De drog dessutom på sig ett rött kort senast. Genk rak Genk hcp -1 eller -1.5 O 2.5 mål allt är intressant, vi får se om oddssättarna inser att Genk faktiskt presterar resultat just nu och snålar eller om de fortsätter vara generösa! |
Genk rak är ju bara att glömma då den står i 1.30.
Genk-1.5 står på pinnen i 2.05, är inte helt hundra på det spelet, inte innan jag sett oddset på -1. Historiken säger att Genk endast tagit en seger med 2 mål eller mot Charleroi de senaste tio försöken. Det var i januari på bortaplan. Likväl hade Genk 2-0 senast och släppte in 1-2 sent på straff. Detta är ju dessutom matchen på hemmaplan, där Genk säkrar avancemang i gruppen vid vinst? Beror på hur Standard presterar i sin match. Både Ogunjimi och Barda gör mål och Charleroi är avhängda, fick rött kort senast och saknar en startspelare samt tänker på semestern. 7/10 av de senaste mötena lagen emellan har gått över 2.5 mål, samtliga av Charlerois senaste 7 senaste matcher där de har gjort mål har gått över. De släpper med andra ord ändå inte in allt för många mål. Jag tror dock att Genk kommer bjuda hemmapubliken på en fest och gå hårt ut, kan det lossna tidigt så är 3 hemmamål inget jag skulle bli förvånad över. Kommer spela över 2.5 mål 3/10 @ 1.72 på pinnen, att pinnen dessutom lagt linan på över 2.75 mål tar jag som ett bra tecken. Väntar tills imorn med eventuellt hcp-spel. |
Flyttar post.
|