Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   CL-kval (sista rundan) med Malmö FF- Salzburg som höjdpunkt! (https://www.sharps.se/forums/fotboll/21373-cl-kval-sista-rundan-med-malmoe-ff-salzburg-som-hoejdpunkt/)

Wagner 2014-08-27 23:00

Citat:

Ursprungligen postat av Lumiere (Inlägg 367181)
I detta fallet var de helt ute och cyklade, eller i varje fall så var marknaden helt ute och cyklade eftersom bookmakers vågar inte stå för sina odds utan anpassar de efter hur folk satsar. 1.44 på bortaplan för ett lag som inte ens behöver vinna kan man kanske acceptera för Bayern eller Barcelona, men för ett lag från Österrike är ju inte klokt...:whoco5:

Inte fan var det Unibet som var ute och cyklade denna gång. :)

Och varför man skulle ligga kvar och sälja för 1,90 när det går bra att avyttra samma vara så billigt som 1,45 skulle bli ytterst problematiskt att förklara inför aktieägarna.

oggeb 2014-08-27 23:09

Oddsen på matchen kändes käpprätt åthelvete fel när man fick 6.25 på B365 på Malmöseger. Kanske är färgad och tycker Malmö är bättre än vad dom är, men jag hade tagit det oddset alla dagar i veckan mot ett Salzburg som inte lyckats på 7 gånger att ta sig till CL.

Lumiere 2014-08-27 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 367182)
Inte fan var det Unibet som var ute och cyklade denna gång. :)

Och varför man skulle ligga kvar och sälja för 1,90 när det går bra att avyttra samma vara så billigt som 1,45 skulle bli ytterst problematiskt att förklara inför aktieägarna.

Jo fast aktieägarna skulle nog hellre se att man "avyttrade" vinnarvaran, dvs Malmöseger till runt 3 gånger pengarna istället för 6.
Jag tycker hela branschen är ett skämt där ingen vågar stå för sina odds utan allt styrs efter marknaden. Hade man litat blint på sina oddssättare så skulle man ju tjäna betydligt mer pengar i längden än vad man annars gör.

Tänk, skulle Unitbet våga stå för sina 1.90 på Salzburg så skulle de ju få hur mycket spel som helst på tvåan. Ibland skulle de förstås åka på en mina och förlora mycket, men i längden så skulle de ju tjäna duktigt på att lita på sina egna odds. Om oddssättarna kan sitt jobb vill säga...:whistling:

martinsson 2014-08-27 23:24

Citat:

Ursprungligen postat av Lumiere (Inlägg 367184)
Jo fast aktieägarna skulle nog hellre se att man "avyttrade" vinnarvaran, dvs Malmöseger till runt 3 gånger pengarna istället för 6.
Jag tycker hela branschen är ett skämt där ingen vågar stå för sina odds utan allt styrs efter marknaden. Hade man litat blint på sina oddssättare så skulle man ju tjäna betydligt mer pengar i längden än vad man annars gör.

Tänk, skulle Unitbet våga stå för sina 1.90 på Salzburg så skulle de ju få hur mycket spel som helst på tvåan. Ibland skulle de förstås åka på en mina och förlora mycket, men i längden så skulle de ju tjäna duktigt på att lita på sina egna odds. Om oddssättarna kan sitt jobb vill säga...:whistling:

Tycker att du ska starta ett bolag och tillämpa dina FANTASTISKA idéer. Spelbolagen har nog ganska klart för sig vilken taktik som fungerar bäst.

Bettingamatoren 2014-08-27 23:40

Citat:

Ursprungligen postat av martinsson (Inlägg 367186)
Tycker att du ska starta ett bolag och tillämpa dina FANTASTISKA idéer. Spelbolagen har nog ganska klart för sig vilken taktik som fungerar bäst.

Lumiere har ju en given agenda. Han vill ha sina 30% surebets, överallt, hela tiden:lol:

Lumiere 2014-08-28 00:44

Citat:

Ursprungligen postat av martinsson (Inlägg 367186)

Behövs inte, jag har så jag klarar mig och behöver inte starta någonting...:thumbup:

Citat:

Ursprungligen postat av Bettingamatoren (Inlägg 367187)
Lumiere har ju en given agenda. Han vill ha sina 30% surebets, överallt, hela tiden:lol:

Nädå, jag nöjer mig faktiskt med betydligt mindre. Men tjusningen är att det hela tiden byggs på, i och med att det är vinster hela tiden förutom något enstaka undantag när något oförutsett inträffar men det är smällar man får ta. Kan faktiskt inte klaga...:cheers:
Dessutom är jag ödmjuk nog att inte framställa mig själv som någon slags expert som ska slå proffs och dessutom deras edge. Till skillnad från många här så vet jag tyvärr inte när bollen ska träffa stolpen istället för att gå i mål, när domaren ska blåsa för felaktig straff, när målvakten ska göra en dundertavla och tusen andra saker som man ALDRIG kan förutsäga på förhand.
Förlåt, som inte vanliga dödliga kan förutsäga på förhand för ni "Sharps" :lol: kan förstås det...

nahojs 2014-08-28 21:19

Vilken härlig insats av både spelare och publik igår! Salzburg hade ju praktiskt taget inte en enda rejäl målchans! Väldigt skoj att vi får ut ett svenskt lag i finrummet för europeisk fotboll igen :)
Fina pengar för MFF också!

Wagner 2014-08-29 13:04

http://www.youtube.com/watch?v=6Bug1IHApAE