Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   REK Premier League 9 maj (sista omgången) (https://www.sharps.se/forums/fotboll/2559-premier-league-9-maj-sista-omgangen/)

eznezn 2010-05-09 00:41

Premier League 9 maj (sista omgången)
 
För att undvika dom självklara matcherna (att både Chelsea o ManU vinner) så tror jag verkligen på Tottenham borta mot Burnley.

Tottenham har chansen att gå om Arsenal och knipa 3e platsen om man vinner samtidigt som Arsenal förlorar i Londonderbyt mot Fulham. Okej även om risken inte är jättestor att Arsenal förlorar så tror jag Spurs kommer satsa allt fram för att snuva ärkerivalerna på 3platsen. Och därmed bli direktkvalificerade för CL nästa år.

Spurs har dessutom bra form, och jag tror vi kommer få se ett Tottenham som spelar ut Burnley totalt! Förra matchen på WhiteHartLane slutade 5-0. Burnley är redan nerflyttninsklara och har inget att spela för, lägg dessutom till urusel form.

Unibet
Burnley-Tottenham (1-0), Tottenham vinner 2,30



Förutom att serievinnaren ska koras så ska dessutom skytteligavinnaren koras. Rooney eller Drogba. Båda har gjort 26 mål inför sista omgång. Medan Rooney ledde stort för ett tag sen har hans formsvacka gjort att Drogba har hämtat igen försprånget. Ett Chelsea som har bjudit upp till målfest flera ggr nu i slutet av säsongen, och jag tror vi får se en hel del mål imorgon också. En Drogba i form bör klara av att göra minst 2 mål, och det är nästa spel

Unibet
Drogba minst 2 mål mot Wigan 5,00

mackyyy 2010-05-09 01:10

Att vara skadad innebär iofs inte att man är i en formsvacka...

Josef123 2010-05-09 03:25

Bra analyser av eznezn men som macky säger skadad har Rooney varit och hade han inte vart det så hade han varit klar vinnare av skytteligan med en eller några bollar. Att Drogba gör 2 mål hm kanske kanske inte Malouda har isf varit nästan hetare framför mål senaste tiden. Tottenham tror jag också stenhårt på...

eznezn 2010-05-09 10:10

Jag ser vad ni menar, men att han varit skadad o haft problem brukar innebära att det är svårt att snappa upp formen direkt när man kommer tillbaka.

Drogba-reken tänker jag såhär. Hade chelsea mött Wigan i en helt avgörande match 5 ggr, så hade Drogba gjort minst 2 mål i mer än en match

jaroiten 2010-05-09 10:59

Citat:

Ursprungligen postat av eznezn (Inlägg 38546)
Drogba-reken tänker jag såhär. Hade chelsea mött Wigan i en helt avgörande match 5 ggr, så hade Drogba gjort minst 2 mål i mer än en match

Strålande tänk, klockrena analyser!!! :cheers:

EDIT: uppenbar ironi. :)

eznezn 2010-05-09 11:17

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 38561)
Strålande tänk, klockrena analyser!!! :cheers:

Hehe kanske lite klumpigt uttryckt, men 5,00 är ett bra odds på Drogba minst 2 mål, absolut!

RobinD 2010-05-09 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av eznezn (Inlägg 38546)
Jag ser vad ni menar, men att han varit skadad o haft problem brukar innebära att det är svårt att snappa upp formen direkt när man kommer tillbaka.

Drogba-reken tänker jag såhär. Hade chelsea mött Wigan i en helt avgörande match 5 ggr, så hade Drogba gjort minst 2 mål i mer än en match

Håller inte med här. Sånt här är nog svårt att få stöd i form av statistik då det är för många parametrar som ska matchas in på en match och du har inte historisk data nog för att avgöra om den suttit historiskt sett. Sen ska statstiken också appliceras på en helt ny match så statsen blir ju bara en riktlinje.

I vilket fall så behöver drogba göra 2 mål eller fler i 22-23 matcher av 100 för att detta ska ge lite avkastning i slutändan. Då blir avkastningen ändå rätt liten. För mig är detta ett spel som inte ser så bra ut.

Lycka till ni som spelar.

fiorentina 2010-05-09 11:45

West Ham givet idag. City förlorade med 8-1 för två säsonger sen mot Boro i sista betydelselösa matchen. Oddset har gått ner.

calahan 2010-05-09 12:26

Citat:

Ursprungligen postat av fiorentina (Inlägg 38572)
West Ham givet idag. City förlorade med 8-1 för två säsonger sen mot Boro i sista betydelselösa matchen. Oddset har gått ner.

Fast då var sven redan sparkad, shinawatra "styrde" klubben och det var allmänt uppgivet. City är ett helt annat lag idag med nya spelare och nya ägare. Möjligt att west ham vinner, men utklassning, nej knappast.

eznezn 2010-05-09 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 38568)
I vilket fall så behöver drogba göra 2 mål eller fler i 22-23 matcher av 100 för att detta ska ge lite avkastning i slutändan. Då blir avkastningen ändå rätt liten. För mig är detta ett spel som inte ser så bra ut.

Lycka till ni som spelar.

Att bara ta 100 random matcher, blir ju helt fel. Detta är en avgörande match som Chelsea MÅSTE vinna. Att Drogba är laddad till tårna kan du ju räkna med. Efter Chelseas senaste matchers målkalas och Drogba i bra form, så tycker jag fortfarande att 5,00 på Drogbas 2 mål är för högt för att inte spelas.


Just my 2 cents

RobinD 2010-05-09 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av eznezn (Inlägg 38600)
Att bara ta 100 random matcher, blir ju helt fel. Detta är en avgörande match som Chelsea MÅSTE vinna. Att Drogba är laddad till tårna kan du ju räkna med. Efter Chelseas senaste matchers målkalas och Drogba i bra form, så tycker jag fortfarande att 5,00 på Drogbas 2 mål är för högt för att inte spelas.


Just my 2 cents

Även om du tar denna match 100 gånger så tror jag inte att drogba gör 2 mål eller fler i 25% av matcherna.

Jag anser inte att chanserna ökar för att matchen är viktig. Det finns fler spelare i Chelsea än Drogba.

Det här är inte en matchspecial där jag tror bookien ligger fel i sin oddssättning. Du ska ju givetvis spela om du tror på det. Ville bara ge en annan syn på saken.

Lycka till!

fiorentina 2010-05-09 14:33

Wigan kan spela helt avslappnade och Bramble är skadad. Två fördelar för dom.

eznezn 2010-05-09 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av fiorentina (Inlägg 38610)
Wigan kan spela helt avslappnade och Bramble är skadad. Två fördelar för dom.

Avslappnad? Du menar omotiverat? Helvetet fryser till is innan Chelsea tappar det här... ;)

eznezn 2010-05-09 16:14

1-0 Chelsea
1-0 Tottenham

Nu vill vi se en rejäl urladdning av både lagen, och gärna 2 mål av Drogba :evilgrin39:

Tdep 2010-05-09 17:30

Drogba 2 mål!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved