![]() |
UEFA Champions League 14-15/9
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=OnQSxtb2AzY&feature=related]YouTube - UEFA Champions League Intro 2009 /2010 [full HD][/ame]
Då rullar det äntligen igång. Årets upplaga av Champions League. Den första speldagen har jag hittat ett par intressanta spel. Valencia åker ner till Turkiet för att möta Bursaspor och det är aldrig enkelt att spela en bortamatch i Turkiet i ett Europaspel. Bursaspor har startat ligan med 4 vinster och toppar ligan. En av de 4 vinsterna togs på bortaplan mot Galatasaray, som slogs tillbaka med 2-0. Bursaspor förväntas att kunna ställa det starkaste laget på plan. Valencia kommer att sakna Ever Banega då han är långtidskadad. Valencias lag är inget som skrämmer mig, speciellt inte på bortaplan i Turkiet mot ett formstarkt Bursa och jag tycker oddsättarna har hamnat på sniskan här. Väljer att spela 1u på Rak 1a @3.29 på Pinnacle och 4u på AH +0.25 @1.87 på Pinnacle. Vi ska även sänka Real Madrid och Arsenal. Ajax kan mycket väl skaka om Real och Mourinho. 3u på +1.5 till 1.95 och 1u på 2an Ajax till 12 gånger fick jag igenom på Betfair. Braga är bättre än namnet låter och får även dem ett 3u spel till +1.5 2.05. 1u på 2an Braga till 13.50. Droppar in ett par till spel under dagen. |
oddset på tottenham ser onekligen intressant ut. men efter de blev brända borta mot young boys vet man ju inte riktigt hur deras bortaspel fungerar. och formen i PL har ju inte varit den bästa. torsk mot wigan och lika mot WBA. kanske provar tottenham DNB till 2.50?
|
AC Milan - Auxerre
Milan -1 till 2.20 på bwin. (högsta enligt betbrain.com) Tror de skärper till sig lite efter förlusten i helgen och det känns som att Milan tar detta med marginal om de bara kommer igång. |
Funderar på att gå in på Bursaspor 0.0+0.5 till 1.825 på Bet365 men det känns onödigt att gå in nu, oddset kan ju tom gå upp då bolagen säkert kommer få massvis med spel på Valencia snart.
|
Över i Milan - Auxerre känns spontant som ett bra val
|
Lyon @ 1.90
Bursaspor @ 3.10 Auxerre0.0 @ 7.20 Auxerre+1.5 @ 1.70 Panathinaikos+2.0 @ 2.10 ? |
Citat:
Panathinaikos tåget har jag också hoppat på. +2.25 till 1.95 hittade jag på Pinnen. |
Citat:
|
Citat:
|
Ingen som tänker hoppa på "sänka Real tåget" och haka på Ajax +1.5 och rak 2a till 11-12 gånger? :)
|
ajax kan klart skrälla mot real madrid. 2a blir man ju lite sugen på:yes:
|
Arsenal -2 och över 2,75 spelat redan. Tror inte Braga har en chans på Emirates.
|
Borde bli mycket mål i arsenal-braga. Gillar braga som fan, riktigt skönt lag med bra moral.
|
Måste bara säga i matchen mellan Marseille - Spartak Moskva på onsdag så är det grov överodds på spartak och kryss...
Som marseillefan måste jag bara säga att det luktar förlust med tanke på situationen i klubben vi fick 2-2 mot Monaco på hemmaplan. Monaco hade 2 chanser och gjorde 2 mål visst har vi grymma backar(Mbia, Diawara, Azpilicueta och Taiwo) men vi har alltid haft problem mot lag som kontrar speciellt när motståndarna har farliga anfallare (Spartaks Striker Welliton är riktigt farlig) I marseille saknas nyförvärvet Loïc Rémy. Anfallarna som vi har nu är inga snabba spelare, box spelare och bollmottagare syftar då på Gignac och Brandao, de inga kvicka spelare om man säger så. 5.25 rak 2a (spartak) 3.50 på X 1.72 på marseille (odds från Bet365) Själv ska jag prova X2 till 2ggr pengarna. |
Vad tror vi om United att vinna med 2-0 eller 3-0 till 2.48?
|
Tror också starkt på United -1, kör 3u samma för arsenal på onsdag. Ingen som tänker lira ngt i championship? Vad sägs om cardiff vinst mot formsvaga leicester till 2.8 i odds?
|
.,.
|
Selection 1: UEFA - Champions League, Soccer
Manchester United 14-September-2010 11:45 AM PST 1X2 for Game 1.197 Selection 2: UEFA - Champions League, Soccer Barcelona 14-September-2010 11:45 AM PST 1X2 for Game 1.161 Selection 3: UEFA - Champions League, Soccer Real Madrid 15-September-2010 11:45 AM PST 1X2 for Game 1.357 Trippeln 1,886 Pinnacle 10 units Skottland, Holland, Grekland på bortplan NEJ. |
okej om vi tar snackar om europa league i samma tråd? annars startar jag en ny tråd imorrn. :moneybag:
|
hum hum, Suarez och Verthongen avstängda. Stort minus.
|
real gör mindre än 1.5 mål 2.73 på nb
|
Citat:
|
Fick mail från Betsafe med detta erbjudande:
Citat:
Detta blev min trippel: Bursaspor - Valencia x Lyon - Schalke 04 x CFR Cluj - Basel x |
Citat:
|
en 20 oddsare blev det. :cheers: :moneybag: skiver inte upp det spreadsheet
|
Mitt freebet blir,
Barcelona - Panathinaikos, away team to score NO @ 1.75 Milan - Auxerre 1a -1 @ 2.25 Arsenal - Braga 1a -1 @ 1.83 odds, 7,21:KO: |
Tack för alla tips.Nu skall jag bara skriva ut matcerna och lägga dessa i en burk och dra 4 matcher. För hur man än vrider och vänder på liren,så slutar det med att det är lika mycket värt som en påse skit.
|
Eftersom det är ett freebet så testas en fyrling, Bursaspor x Barcelona x Real Madrid x Man U-1, 6.41.
|
Spelar självklart Inter när man får 2.22 gånger pengarna.
|
Citat:
"Vi erbjuder ett 200 kr riskfritt spel. Spela en trippel på Champions League-matcherna, om du förlorar återbetalar vi din insats! " :offtopic: |
Citat:
|
Citat:
1. Placera ett spel med minst 3 av Champions League-matcherna som spelas mellan 14 - 15 september. Edit: kan nämna att supportchatten verifierar att det är MINST 3 matcher som gäller, så en fyrling eller mer går alldeles utmärkt. |
var lite osäker ang freebetet på betsafe jag med, frågade support :
Yahsa: Hej. Hur kan jag hjälpa dig? myname: tjena, undrar om jag kan utnyttja det där 200 kr riskfria spelet på champions league Yahsa: ja det kan du Yahsa: Placera ett spel med minst 3 av Champions League-matcherna som spelas mellan 14 - 15 september. Yahsa: Om du vinner behåller du självklart din vinst. Om du förlorar på din första trippel kommer vi att återbetala din insats upp till 200 kr. Yahsa: Skicka ett mail till [email protected] om du förlorar. Yahsa: Skriv ditt användarnamn på Betsafe och Spel-ID i ämnesfältet "Användarnamn, Spel-ID 2345678". Du hittar detta under "Mitt konto - Spelhistorik". myname: måste jag läggaen trippel? Yahsa: ja myname: men i reglerna står det ju att myname: • Endast ett spel med minst 3 Champions League-matcher är giltigt för denna kampanj. Yahsa: ja du måste lägga minst en trippel med 3 champions leauge matcher myname: så jag kan alltså lägga tio matcher och få pengarna tillbaka om ja torskar? Yahsa: ja så länge dessa är på samma kupong och innehåller minst 3 champions leauge matcher myname: ok, Yahsa: Kan jag hjälpa dig med något annat? myname: nej det är bra myname: tack! Yahsa: Tack för att du har chattat med oss. Tveka inte att återkomma om det skulle vara någonting annat jag kan hjälpa dig med. Yahsa: Önskar dig en fortsatt fin dag! |
Citat:
Då jag visst läse fel och trodde det var en trippel som skulle spelas ville jag bara göra dig uppmärksam på det, men jag ska sluta med att var hjälpsam. För det är jävligt tråkigt att få den tonen tillbaka när man bara ville vara hjälpsam från början. |
Jag förstår inte vad denna diskussion gör i detta ämnet?
|
Inter, Chelsea, Real -1.5 och Lyon blir förmodligen min lapp hos betsafe. Lite osäker på Lyon dock.
Funderar på att lägga till Man Utd och Barca, höjer vinsten med ca 600 kr, tycker ni det är värt? |
Citat:
Lägger en liten dubbelfräckis idag som känns lovande Inter @ 2.20 + Bursaspor @ 2.62 = 5.76 :evilgrin39: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
600 kr höjs eventuella vinsten men om jag väljer till barca+united. Är rätt säker på att barca vinner, det är united jag är osäker på om det är värt oddset.. |