Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   REK 2010-10-26 Wigan - Swansea (Carling Cup) (https://www.sharps.se/forums/fotboll/4535-2010-10-26-wigan-swansea-carling-cup/)

Riise 2010-10-26 07:23

2010-10-26 Wigan - Swansea (Carling Cup)
 
Datum: 2010-10-26
Tid: 20:45
Sport: Fotboll
Land: England
Liga: Carling Cup
Match: Wigan - Swansea

Spel: Över 2.5
Insats:
Odds: 2.05
Bolag: Bet365

Motivering:

Det engelska lagen går nu in i den 4:e omgången av Carling Cup. Jag tycker mig ha hittat ett väldigt intressant odds i matchen mellan Wigan-Swansea.

Wigan Athletics, går in i den här matchen med gott självförtroende då man inte förlorat på 4 matcher i PL, (1 V, 3 O).
Skador/avstängda: James McCarthey (ankel), Emerson Boyce (baksida lår), Tom Cleverley (avstängd).
Tveksamma: Gary Caldwell (fitness) och Steven Gohouri (knä).

Swansea City, kommer till den här matchen med gott självförtroende då man för närvarande parkerar på en 3:e plats i The Championship.
Skador/avstängda: Inga
Tveksamma: Ashley Williams (hjärnskakning), Joe Allen (knä), Kemy Agustien (fitness).

Inför matchen har det pratats mycket om att Wigan managern Roberto Martinez kommer möta sin förra arbetsgivare Swansea City för första gången sedan han avgick där ifrån 2009. Martinez spenderade två och ett halvt år i Wales och gjorde stor succé då han tog upp Swansea från League One till The Championship. Många spelare, ledare och fans har talat varmt om Matrinez inför matchen och det ska komma över 4500 tillresta Swansea supportrar för att visa sitt stöd och uppskattning.

Martinez talar om att han tänker rotera i laget då man på kommer spela 6 matcher på 21 dagar. Martinez säger också att han har svårt att bestämma vem utav sina målvakter han ska ge chansen. Al-Absi har imponerat stort i säsongsöppningen men som skadad senast fick ge sin plats till Chris Kirkland, Kirkland gjorde en bra match mot Bolton och Martinez står nu inför ett litet dilemma. Han anser också att "Home advantage is a key" och han säger också att "This is a unique opportunity for us" att ha chansen att nå framgång i och med en kvartsfinalplats.

Motståndarlagets manager Brendan Rogers talat också om att han tycker att det är en "important game for us", men betonar att det är viktigt att man kommer rätt balanserade till matchen med så många efterföljande på kort tid. "We have to rotate, but we'll be keeping it strong. We've done that in every round so far and I'll pick a team again I think is good enough to win it."

Wigan vilar nog troligtvis en utav duon Rodallega/N'Zogbia men ersätts utav någon av argentinarna Di Santo eller Bosselli som är dugliga ersättare.
Swansea å andra sidan har frågat Middlesbrough om man kan använda Marvin Emnes i cupmatchen, vilket man fick lov till och är en klar förstärkning då han som inhoppare senast gjorde mål direkt efter skada.

Båda tränarna är i grund och botten ganska lika vilket de betonar, båda är 4-3-3 tränare som gillar "to dominate the games and keep possesion" vilket öppnar för en öppen tillställning.

Lagen har inte möts på senare tid. Senaste matchen var 2001 och då vann Wigan med 2-0 i den div 1 match (League One).

Swansea är i grund och botten ett ganska medelmåttigt bortalag vilket raden 2-0-4 6-12 talar om. Man snitter hitills i ligaspelet 3 mål/match på bortaplan. I dom tre tidigare omgångarna av Carling Cup har det gjorts 3,4 och 4 mål i vardera match där de två senaste har varit på bortaplan.

Wigan har raden 1-2-3 4-14 hitills på hemmaplan vilket också ger ett snitt på 3 mål/match. Wigan har åkt på stryk mot Chelsea (0-6) och Man City (0-2) samt spelat två 1-1 matcher och har en 2-0 vinst i bagaget. Man har i sina två tidigare omgångar i cupen producerat 3 mål gånger två, 3-0 borta mot Hartlepool och en 2-1 seger hemma mot Preston.

Med tanke på lagens målsnitt hitills i ligaspelet/cupspelet, tränarnas öppna filosofi (4-3-3), skador på backspelare (Caldwell, Boyce, Williams, Gohouri), individuellt skickliga spelare offensivt i form (Rodallega, N'Zogbia, Boselli, Sinclair, Emnes), tränarna siktar båda på att gå framåt och vinna matchen, så känns detta spelet klockrent till kanonoddset 2.05!

/ Riise

bftrader 2010-10-26 09:31

Hakar på i tradingsyfte! tackar.

Boone 2010-10-26 10:35

Mycket väl utförd rek! Tack.

pennyman 2010-10-26 10:55

Bra rek! Testar denna.

Riise 2010-10-26 12:31

Ser att Kostas Kanon på fk.se idag är underspelet i just den här matchen. Vi får se vem som har rätt då, ännu mer krydda till matchen att slå ett "spelproffs".
Må bästa man vinna.

/ Riise

Overkill 2010-10-26 12:40

Tack för en gedigen och mycket bra rek. :)

Lawio 2010-10-26 14:06

Tack! :hattenav:

xtrmntr 2010-10-26 14:15

Gillar också detta spelet, så pass mycket att jag la överspelet innan reken publicerades :ohmy:

Något säger mig att Wigan tänker mer på helgens PL än denna drabbningen, och med tanke på Swanseas fina form och att dom förmodligen vill slå sin förra manager så testar också Swansea ML till fina 3.70 (3.40 nu...)

Portugisen 2010-10-26 14:24

Kul rek men kör en Wigan+U2.5 till 4.75@Bet365, låg insats. Tror inte något lag har särskilt stor motivation av "the other cup" då Swansea lär vara koncentrerade på ligan pga att det går så bra och Wigan av att...ja...som vanligt spela ojämnt.

Hemmaplan plus grundklass och motivation tror jag avgör. 2-0?

Sjukt bra rek dock även om jag inte tror på samma utgång som du! :)

psyace 2010-10-26 15:28

Tackar för en bra rek, ryggar med en slant :hattenav:

Riise 2010-10-26 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av xtrmntr (Inlägg 72159)
Gillar också detta spelet, så pass mycket att jag la överspelet innan reken publicerades :ohmy:

Något säger mig att Wigan tänker mer på helgens PL än denna drabbningen, och med tanke på Swanseas fina form och att dom förmodligen vill slå sin förra manager så testar också Swansea ML till fina 3.70 (3.40 nu...)

Min första tanken när jag kollade lite på ytan på matchen var att spela Swansea som då stod i 3.70 som du redan påpekat.
Nu har jag dock svängt och funderar på att lägga en slant på Wigan istället. 2.20 tycker jag är någon tiondel för högt för att inte testas. Väntar tills startelvorna släpps så får jag överväga om det blir ett bet eller inte.

/ Riise

Riise 2010-10-26 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av Portugisen (Inlägg 72164)
Kul rek men kör en Wigan+U2.5 till 4.75@Bet365, låg insats. Tror inte något lag har särskilt stor motivation av "the other cup" då Swansea lär vara koncentrerade på ligan pga att det går så bra och Wigan av att...ja...som vanligt spela ojämnt.

Hemmaplan plus grundklass och motivation tror jag avgör. 2-0?

Sjukt bra rek dock även om jag inte tror på samma utgång som du! :)

Jag bugar och bockar för kungen! Snyggt.

Hur gör du för att spela 2 spel i ett? Underspelet + 1x2?

Overkill 2010-10-26 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av Portugisen (Inlägg 72164)
Kul rek men kör en Wigan+U2.5 till 4.75@Bet365, låg insats. Tror inte något lag har särskilt stor motivation av "the other cup" då Swansea lär vara koncentrerade på ligan pga att det går så bra och Wigan av att...ja...som vanligt spela ojämnt.

Hemmaplan plus grundklass och motivation tror jag avgör. 2-0?

Sjukt bra rek dock även om jag inte tror på samma utgång som du! :)

Mycket vackert. Själv ryggade man överspelet. ;)

xtrmntr 2010-10-26 22:14

All heder till Portugisen! Denna Carlingaftonen är bara att glömma för min del...

Portugisen 2010-10-27 05:37

Eerie.... ;)

Ingen aning vem som hade "rätt" dock, någon som såg matchen?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved