Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-26, 07:23   #1
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 272
Sharp$: 1138
Standard

2010-10-26 Wigan - Swansea (Carling Cup)


Datum: 2010-10-26
Tid: 20:45
Sport: Fotboll
Land: England
Liga: Carling Cup
Match: Wigan - Swansea

Spel: Över 2.5
Insats:
Odds: 2.05
Bolag: Bet365

Motivering:

Det engelska lagen går nu in i den 4:e omgången av Carling Cup. Jag tycker mig ha hittat ett väldigt intressant odds i matchen mellan Wigan-Swansea.

Wigan Athletics, går in i den här matchen med gott självförtroende då man inte förlorat på 4 matcher i PL, (1 V, 3 O).
Skador/avstängda: James McCarthey (ankel), Emerson Boyce (baksida lår), Tom Cleverley (avstängd).
Tveksamma: Gary Caldwell (fitness) och Steven Gohouri (knä).

Swansea City, kommer till den här matchen med gott självförtroende då man för närvarande parkerar på en 3:e plats i The Championship.
Skador/avstängda: Inga
Tveksamma: Ashley Williams (hjärnskakning), Joe Allen (knä), Kemy Agustien (fitness).

Inför matchen har det pratats mycket om att Wigan managern Roberto Martinez kommer möta sin förra arbetsgivare Swansea City för första gången sedan han avgick där ifrån 2009. Martinez spenderade två och ett halvt år i Wales och gjorde stor succé då han tog upp Swansea från League One till The Championship. Många spelare, ledare och fans har talat varmt om Matrinez inför matchen och det ska komma över 4500 tillresta Swansea supportrar för att visa sitt stöd och uppskattning.

Martinez talar om att han tänker rotera i laget då man på kommer spela 6 matcher på 21 dagar. Martinez säger också att han har svårt att bestämma vem utav sina målvakter han ska ge chansen. Al-Absi har imponerat stort i säsongsöppningen men som skadad senast fick ge sin plats till Chris Kirkland, Kirkland gjorde en bra match mot Bolton och Martinez står nu inför ett litet dilemma. Han anser också att "Home advantage is a key" och han säger också att "This is a unique opportunity for us" att ha chansen att nå framgång i och med en kvartsfinalplats.

Motståndarlagets manager Brendan Rogers talat också om att han tycker att det är en "important game for us", men betonar att det är viktigt att man kommer rätt balanserade till matchen med så många efterföljande på kort tid. "We have to rotate, but we'll be keeping it strong. We've done that in every round so far and I'll pick a team again I think is good enough to win it."

Wigan vilar nog troligtvis en utav duon Rodallega/N'Zogbia men ersätts utav någon av argentinarna Di Santo eller Bosselli som är dugliga ersättare.
Swansea å andra sidan har frågat Middlesbrough om man kan använda Marvin Emnes i cupmatchen, vilket man fick lov till och är en klar förstärkning då han som inhoppare senast gjorde mål direkt efter skada.

Båda tränarna är i grund och botten ganska lika vilket de betonar, båda är 4-3-3 tränare som gillar "to dominate the games and keep possesion" vilket öppnar för en öppen tillställning.

Lagen har inte möts på senare tid. Senaste matchen var 2001 och då vann Wigan med 2-0 i den div 1 match (League One).

Swansea är i grund och botten ett ganska medelmåttigt bortalag vilket raden 2-0-4 6-12 talar om. Man snitter hitills i ligaspelet 3 mål/match på bortaplan. I dom tre tidigare omgångarna av Carling Cup har det gjorts 3,4 och 4 mål i vardera match där de två senaste har varit på bortaplan.

Wigan har raden 1-2-3 4-14 hitills på hemmaplan vilket också ger ett snitt på 3 mål/match. Wigan har åkt på stryk mot Chelsea (0-6) och Man City (0-2) samt spelat två 1-1 matcher och har en 2-0 vinst i bagaget. Man har i sina två tidigare omgångar i cupen producerat 3 mål gånger två, 3-0 borta mot Hartlepool och en 2-1 seger hemma mot Preston.

Med tanke på lagens målsnitt hitills i ligaspelet/cupspelet, tränarnas öppna filosofi (4-3-3), skador på backspelare (Caldwell, Boyce, Williams, Gohouri), individuellt skickliga spelare offensivt i form (Rodallega, N'Zogbia, Boselli, Sinclair, Emnes), tränarna siktar båda på att gå framåt och vinna matchen, så känns detta spelet klockrent till kanonoddset 2.05!

/ Riise
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+3), Portugisen (+5), Lawio (+2)

Senast redigerad av Riise den 2010-10-26 klockan 12:28.
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 09:31   #2
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hakar på i tradingsyfte! tackar.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 10:35   #3
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Mycket väl utförd rek! Tack.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 10:55   #4
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 3
Sharp$: 30

pennyman experimenterar &a
Stats: 280 - 273 - 26
ROI: 100.20%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Bra rek! Testar denna.
pennyman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 12:31   #5
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 272
Sharp$: 1138
Standard

Ser att Kostas Kanon på fk.se idag är underspelet i just den här matchen. Vi får se vem som har rätt då, ännu mer krydda till matchen att slå ett "spelproffs".
Må bästa man vinna.

/ Riise
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 12:40   #6
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Tack för en gedigen och mycket bra rek.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 14:06   #7
 
Lawios avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 561
Sharp$: 1771
Standard

Tack!
Lawio är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 14:15   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 187
Standard

Gillar också detta spelet, så pass mycket att jag la överspelet innan reken publicerades

Något säger mig att Wigan tänker mer på helgens PL än denna drabbningen, och med tanke på Swanseas fina form och att dom förmodligen vill slå sin förra manager så testar också Swansea ML till fina 3.70 (3.40 nu...)
xtrmntr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 14:24   #9
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Kul rek men kör en Wigan+U2.5 till 4.75@Bet365, låg insats. Tror inte något lag har särskilt stor motivation av "the other cup" då Swansea lär vara koncentrerade på ligan pga att det går så bra och Wigan av att...ja...som vanligt spela ojämnt.

Hemmaplan plus grundklass och motivation tror jag avgör. 2-0?

Sjukt bra rek dock även om jag inte tror på samma utgång som du!

Senast redigerad av Portugisen den 2010-10-26 klockan 14:37.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 15:28   #10
 
psyaces avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Kalmar
Inlägg: 47
Sharp$: 1817
Standard

Tackar för en bra rek, ryggar med en slant
psyace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 16:16   #11
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 272
Sharp$: 1138
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av xtrmntr Visa inlägg
Gillar också detta spelet, så pass mycket att jag la överspelet innan reken publicerades

Något säger mig att Wigan tänker mer på helgens PL än denna drabbningen, och med tanke på Swanseas fina form och att dom förmodligen vill slå sin förra manager så testar också Swansea ML till fina 3.70 (3.40 nu...)
Min första tanken när jag kollade lite på ytan på matchen var att spela Swansea som då stod i 3.70 som du redan påpekat.
Nu har jag dock svängt och funderar på att lägga en slant på Wigan istället. 2.20 tycker jag är någon tiondel för högt för att inte testas. Väntar tills startelvorna släpps så får jag överväga om det blir ett bet eller inte.

/ Riise
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 21:54   #12
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 272
Sharp$: 1138
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Kul rek men kör en Wigan+U2.5 till 4.75@Bet365, låg insats. Tror inte något lag har särskilt stor motivation av "the other cup" då Swansea lär vara koncentrerade på ligan pga att det går så bra och Wigan av att...ja...som vanligt spela ojämnt.

Hemmaplan plus grundklass och motivation tror jag avgör. 2-0?

Sjukt bra rek dock även om jag inte tror på samma utgång som du!
Jag bugar och bockar för kungen! Snyggt.

Hur gör du för att spela 2 spel i ett? Underspelet + 1x2?
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 22:11   #13
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Kul rek men kör en Wigan+U2.5 till 4.75@Bet365, låg insats. Tror inte något lag har särskilt stor motivation av "the other cup" då Swansea lär vara koncentrerade på ligan pga att det går så bra och Wigan av att...ja...som vanligt spela ojämnt.

Hemmaplan plus grundklass och motivation tror jag avgör. 2-0?

Sjukt bra rek dock även om jag inte tror på samma utgång som du!
Mycket vackert. Själv ryggade man överspelet.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 22:14   #14
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 187
Standard

All heder till Portugisen! Denna Carlingaftonen är bara att glömma för min del...
xtrmntr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 05:37   #15
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Eerie....

Ingen aning vem som hade "rätt" dock, någon som såg matchen?
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td