![]() |
Dagens Fotboll, 2/11
Idag är det bl.a. en massa Champeons League att gotta sig i. Era tankar om detta?
Finns det andra gömda mumsbitar, denna tisdag? |
Höstmörker, ledig, fotbollskväll med tungt utbud - underbart.
02 Nov 18:30 Rubin Kazan v Panathinaikos 1.57 3.75 6.50 02 Nov 20:45 Benfica v Lyon 2.10 3.30 3.60 02 Nov 20:45 Bursaspor v Man Utd 4.75 3.75 1.72 02 Nov 20:45 FC Köpenhamn v Barcelona 8.00 4.60 1.40 02 Nov 20:45 Hapoel Tel Aviv v Schalke 3.80 3.40 2.00 02 Nov 20:45 Tottenham v Inter 2.60 3.30 2.70 02 Nov 20:45 Valencia v Rangers 1.40 4.50 8.50 02 Nov 20:45 Werder Bremen v FC Twente 1.66 3.80 5.25 Här har vi väl de lite mer intressanta matcherna, mycket möjligt att det blir att kika igenom de låga divisionerna i engelska ligan, det återstår att se. |
2 spel idag :
Rubin @ 1,55 Barca @ 1,40 Flora Tallinn @ 1,50 Brighton @ 1,50 Southampton @ 1,33 |
Hmm, vid en sådär första anblick på CL-matcherna så känns Köpenhamn till 9.89 @ Pinnacle och Inter till 2.9 @ Pinnacle intressant. Får titta lite närmare på dessa matcher.
|
Tror Inter matchen kommer bli ganska tajt,italienska lag brukar kunna vara ganska disciplinerade när det handlar om att hålla tätt.
|
Rubin Kazan - Panathinakos 1 (Rubin är hemmastarka och bör vinna här för att haka på FCK, Pana måste även de vinna men dom hade en tuff ligamatch senast.
Här kommer 2 bombsäkra enligt mig. Benfica - Lyon 1 Benfica behöver poängen mer än Lyon, Lyon har sett mycket dåligt ut senaste matcherna enligt mig och åker till Benfica med b-laget(?) FCK - Barcelona. Vet inte ens vad jag ska skriva förutom, BANKRÄNTA. |
Citat:
Kan inte tänka mig att du såg matchen på Camp Nou mellan Barcelona - FCK senast? :whoco5: |
enkel 2 på Inter @ 2,90 för min del!,
ska kika lite mer på Benfica - Lyon, och även FCK - FCB! |
Citat:
|
Citat:
Har inte missat en Barcelonamatch på 7 år (det inkluderar alla träningsmatcher) Jag äter upp min strumpa om Danskarna vinner. Vi säger väl 90% på 2 och 10% på X |
Citat:
Citat:
|
Citat:
tror med tanke på Mr. Rafa Benitez lilla återtåg tillbaka till England, har han en oerhörd revansch lusta och visa att han fortfarande är en kapabel tränare. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
2u =) |
Skulle nog sätta hemmavinst i Köpenhamn till 14-15%, 9.91 @ Pinnacle är således ett bra spel.
|
Citat:
|
Citat:
Cirka 0.000001% Du vet att Barcelona behöver vinna den här matchen va? Och du tror att FCK tar det? Humor.. |
Citat:
Nu slutar vi här, du tror på FCK och jag tror på FCB. Om drygt 10 timmar har vi svaret. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Okej, du tror inte den är säker och jag tror den är säker. Då har ju du helgarderat dig medans jag sitter här på 33% ;) |
EDIT: Dubbelinlägg av misstag. Plocka gärna bort.
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Tippa du på FCK, då blir spelbolagen glada =) |
Citat:
|
R.Kaz.Pana, under 2.5 mål @ 1.63 Unibet tror jag på. 1-0 , 2-0 till rubin !! sen ett annat intressant spel i samma match, bortalaget inte göra mål till 1.83 Unibet
|
Blir att lira på Inter och Benfica ikväll. Vilka skador har Lyon??
|
Citat:
PS. Hala Madrid! |
Rubin Kazan - Panathinaikos @ 1.57
Benfica - Lyon @ 1.95 Tottenham - Inter Ö 2.5 @ 1.70 Dubbel: Brighton - Exeter Chesterfield - Accrington @ 2.35 |
Läget i Lyon
Skademässigt ser det dock inte lika roligt ut, man har fortsatt många tunga namn i sjukstugan. Senaste, och tyngsta, adderingen är Lisandro, som väntas bli borta tre veckor med vadproblem. Utöver argentinaren hittar vi även de vanliga namnen, Ederson och Delgado, som båda fortsätter sin rehabilitering, den sistnämnda sägs vara som mest någon vecka bort från spelskick. Detsamma sägs om såväl mittfältsterriern Jérémy Toulalan (fotproblem) som Aly Cissokho (baksida lår). |
Så här skriver Matte på Svenskaspel:
Men bästa spelet i Champions League ikväll är utan tvekan Benfica som är starka på hemmaplan och behöver vinna ikväll för att kunna gå vidare, Lyon är i det närmaste redan klara för avancemang och saknar Lisandro, Lopez, Bastos, Delgado, Toulalan, Ederson, Maukon, Cissokho och Pjanic är tveksam....utan de spelarna så är Lyon chanslösa mot Benfica. |
Jag funderar på att lägga en slant på Rangers... Valencia kryssade mot jumbon Zaragoza senast? Rangers är stekheta i inhemska ligan...vad tror ni? 8.00 är ju ett jävligt högt odds.
|
Citat:
|
Rangers kan vara ett mycket bra spel, dock ska Valencia på hemmaplan inte underskattas och vips så kan dom göra en kanonmatch.
Ett intressant spel som jag ev funderar på. |
Benfica vs Lyon 1a 2.10
Benfica måste i princip vinna ikväll om de vill vara med! Lyon är inte lika stort behov av poäng, saknar en del spelare och dessutom har inget franskt lag vunnit på Estádio do Sport Lisboa! :) |
Citat:
Förövrigt har jag lagt dagens första spel: Bet Type: Treble Benfica v Lyon Match Prices Benfica1.95 Rubin Kazan v Panathinaikos Match Prices Rubin Kazan1.50 Tottenham v Inter Match Prices Tottenham2.50 Possible Payout 3.656,25 SEK 1 bet @ 500,00 SEK |
Suger på karamellen ännu men kan bra tänka mig ett spel på Spurs idag, alternativt X i HT och 1 FT...får fundera lite till innan man trycker av.
|
Ett spel så länge, Chesterfield - Accrington till 1.75 känns riktigt bra.
|
Rubin Kazan - Panathinaikos
Rubin Kazan Rubin har tagit 2 poäng på 3 spelade matcher i CL-gruppspelet, varav 1 poäng på hemmaplan mot Barcelona samt 0-0 borta mot Panathinaikos i de två senaste matcherna. I första matchen förlorade man mot Köpenhamn på bortaplan med 1-0. Resultatet mot Messi och grabbarna i Barcelona, 1-1 på hemmaplan, visar hur starka man är hemma i den kyliga staten Ryssland. Man har för övrigt tagit 16 poäng av 18 möjliga på hemmaplan de senaste 6 matcherna (CL + Ligan), där det enda poängtappet var mot just Barcelona. I ligan ligger man 2:a efter 26 omgångar spelade. Senast slog man Krylya Sovetov på bortaplan med 0-2. Innan detta spelade man 0-0 borta mot CSKA Moskva, vilket även det är ett mycket bra resultat. Man är alltså inne i en god form. Formen kombinerat med hemmaspelet gör att Rubin får ses som mycket starka favoriter. Panathinaikos Panathinaikos har tagit 1 poäng i CL-gruppspelet och den poängen var på hemmaplan mot just Rubin Kazan. Man förlorade med 5-1 borta mot Barcelona samt 0-2 på hemmaplan mot Köpenhamn. Panathinaikos verkar ha svårt i Europasammanhang, där förlusten mot Köpenhamn (0-2) känns som ett lågvattensmärke från deras sida. I ligan går det dock bättre. Man ligger på en 2:a plats efter 8 omgångar. Efter en stark seger i cupen på bortaplan med 0-5, samt en ännu starkare seger i ligafinalen mot Olympiakos Piraeus med 2-1, så är det nu dags att åka till Ryssland. Man har tagit 17 poäng av 24 möjliga under säsongsinledningen i ligan, vilket känns starkt. Man har vunnit 2 matcher på bortaplan, samt förlorat respektive spelat oavgjort 1 match vardera i ligan. Noteringar * Rubin Kazan är starka på hemmaplan med 5 vinster de 6 senaste matcherna. * Rubin Kazan spelade 1-1 hemma mot Barcelona = Mycket starkt. * Panathinaikos har vunnit 2 bortamatcher i ligan av 4 möjliga. * Båda lagen går bra i ligan * Klimatet kan komma att ställa till problem för Panathinaikos spel. |