![]() |
Dagens Fotboll 3/11
Fokus ligger väl på Champions League idag med förutsätter jag?
http://i51.tinypic.com/30ndf2p.png Låt oss börja sålla agnarna från vetet! :cheers: |
Undrar om det kommer några kommentarer om "bankräntor" idag? :cheers:
Chelsea? :lol: |
Har hittills över 2.5 i Auxerre - Ajax till 2.15 på 188bet.
Auxerre har förlorat alla 3 matcherna hittills i gruppen och måste vinna för att ha chans att gå vidare. Så man bör chansa offensivt från minut 1. Ajax är målglada men släpper även in en del mål. |
Chelsea ska ju bara vinna. Tycker oddset ska ligga på 1.15 så en fin bankränta på 10% är det bara att tacka för. Maxbet?
Spoiler:
|
Jag var dock mer inne på Basel ML :) hmm:whistling:
|
Citat:
Jag har ju inte tryckt av här och det är inte säkert att jag gör det men jag tycker vid en första anblick att Roma underskattas här. |
Undrar hur mycket Roma kan stiga, också lite inne på den faktiskt. Avvaktar till morgondagen och ser vad som hänt.
Real Madrid borta mot Milan till 2.40 @ Expekt, kanske? |
Som tidigare nämnt tror jag på Basel mot Roma.
Senaste mötet så vann Basel med 3-1 på bortaplan. De kommer även lite starkare till matchen då de vunnit sina två senaste matcher sedan de möttes till skillnad från Roma som kryssade borta mot Parma för cirkus en vecka sedan. Basel leder sin liga med 1 poäng samtidigt som det har gått lite svackligt för Roma som ligger på en nionde plats i Seria A med 11 poäng till 1a placering. Roma lider även av några skadebeskymmer: -Mexes följde inte med truppen till Schweiz pga astmaanfall. -Totti har fått en skada i skuldran och kommer troligtvis inte att starta. -Brighi som förmodligen skulle starta istället för Pizarro blir borta pga skada hamstringsmuskulaturen. -Cassettis är eventuellt borta. -Adriano och Taddei skadade sedan tidigare. Roma möter även Lazio på söndag och kan ha detta i bakhuvudet. Basel kommer att gå in med ett riktigt stort självförtroende efter att plockat tre poäng borta senast och kommer inte att vika ner sig. En ganska svår match med 2.60 på Basel tycker jag är värt att spela. |
2.30 på Real Madrid är inte helt fel imo, jag tycker att Milans fuskbygge till lag börjar exponeras mer och mer. Som jag ser så kan Milan likaväl transferlista hela laget förutom Ibra, Pato, Thiago Silva, samt Robinho. Speciellt ytterbackspositionerna i Milan håller pinsamt låg kvalitet (att Antonini är en startspelare säger väl det mesta...), och som vi alla vet är deras mittfält så tempofattigt att det är löjligt. Även målvaktspositionen i Milan är ett stort frågetecken.
Har inte kollat oddset men spontant så tycker jag att C. Ronaldo som målskytt kan spelas till minst 2.00 odds. Bra värde där enligt mig. My 2 cents, BOL. |
Snabbkoll så kanske Bayern samt Ajax kan vara spelbart idag, får kolla närmare på matcherna under dagen. Om inte dessa två så finns det säkert nåt målskytte eller över/underspel som lockar.
|
|
Provar en peng på Chelsea HT/FT, Bwin högst med sina 1,78.
Annars ser det knepigt ut idag tycker jag. Som tidigare nämnts/rekats lockar överspel i Ajax match men avvaktar nog... |
Chelsea att göra mål i båda halvlekarna 1.72 BET365
|
Min post ovan är bara att glömma då den är jinxad av ingen mindre än det fria ordets fanbärare holms.
|
Citat:
Finns det antijinxar i dessa situationer...? Eller bara att avstå? |
Citat:
|
haha nej:)
|
CL!
Milan - R.Madrid @ 2.25 Auxerre - Ajax Ö 2.5 @ 1.82 Målskytt: G. Higuain @ 2.50 Kör på en skrälldubbel också: Basel - Roma Shakhtar - Arsenal Odds: 6.86 |
Likt igår tycker jag mig hittat ett fint överodds på team totals hos Pinnacle. Den här gången gäller det U1.5 på Basel till 1.84 (1.72 B365, 1.67 sportingbet, 1.65 Bwin). Viktig match för Roma att inte tappa poäng på, och att Mexes saknas ser jag inte vara något problem, han bänkades ofta förra säsongen. Spelar också 0.5u på att Basel gör 0 mål till 4.00 hos bwin.
Spelar även att båda lagen gör mål i Auxerre - Ajax till 1.75 hos Bwin. Känns som att det mycket väl kan sluta 1-1, så Ö2.5 vågar jag mig inte på. Milan +0.25 och Roma +0 spelas också pga att det erbjuds fina odds. |
Citat:
edit: eller inte tydligen :) Roma+0 @2.18 it is |
Citat:
Eftersom jag (trots Holms jinx) tror på många mål i Auxere - Ajax så ryggar jag att båda lag gör mål, tack för den! |
Citat:
|
Går emot de flesta här. Har en liten feel för Basel ikväll, då jag inte är speciellt imponerad av vad Roma hittills presterat. Basel är inne i ett bra stim just nu och har ett litet mentalt övertag efter 1-3-vinsten senast. Lägg till avstängningar och skador för Roma.
Basel +0 it is! ;) Ser dock mest fram emot Milan-Real. Denna blir det dock ingen peng på utan den ska bara avnjutas i soffan med :cheers: och lite :popcorn: . |
Har Basel till 2.87 sedan igår.
Imorgon har jag spelat Hajduk mot Zenit till 4.00 @ WilliamHill. Skynda fynda, Zenit skickar b-laget och oddset kommer spelas ner utav h-vete. http://svenskafans.com/europa/zenit/...en-378563.aspx Bokar även Zenit på betfair till 2.18, blir väl typ egentligen 2.24 med kommissionen. |
Auxerre - Ajax tar båda lagen gör mål 1.72 och över 10 hörnor 2.25
får nog bli över 2.5 mål också som livespel BOl |
Citat:
|
Tror också stenhårt på Basel, skippar förmodligen spel på Shaktar - Arsenal.
|
Citat:
|
Citat:
Fyra senaste för respektive lag: Auxerre - Nice, 2:0 Auxerre - Bastia, 4:0 PSG - Auxerre, 2:3 Ajax - Auxerre, 2:1 Heracles - Ajax, 1:4 Ajax - Heerenreven, 3:1 Excelsior - Ajax, 2:2 Ajax - Auxerre, 2:1 |
Arsenal tar det ikv annars äter jag upp min sko!
|
Citat:
|
Citat:
Ett spel: Ogiltigt spel-ID: 144154 |
Innebär Roma+0 pengarna tillbaka vid oavgjort?
|
Citat:
|
Milan DNB spelat. Är inte intresserad något särskilt av fotboll men tycker att Milan på hemmaplan till 2.41 på DNB känns som ett överodds. Främst tv-peng dock.
|
Tusen tack!
|
Citat:
|
AC Milan - Real Madrid
Matchodds 2010-11-03 19:45 Ditt spel: 1 3.20 Malmö Redhawks - Almtuna IS Handicap -1.5 -1.5 2010-11-03 18:00 Ditt spel: 1 2.25 Buffalo Sabres - Boston Bruins Matchodds 2010-11-03 23:05 Ditt spel: 2 2.20 MSK Zilina - Marseille Matchodds 2010-11-03 19:45 Ditt spel: 2 1.60 Shakhtar Donetsk - Arsenal Matchodds 2010-11-03 19:45 Ditt spel: 2 2.60 Partizan Belgrad - Sporting Braga Matchodds 2010-11-03 19:45 Ditt spel: 2 3.00 Auxerre - Ajax Över/Under 2.5 2010-11-03 19:45 Ditt spel: Över 2.00 100.00 SEK 395.37 Kvällens första lagd. Fick ett gratisspel av bookien så... Singellir samt dubbel på Milan och Basel. |
Över 2.5 Auxerre - Ajax
Över 2.5 Chelsea - Spartak Moskva |
Citat:
120% ROI vid ett mål för Hajduk (i.e. 1-0, 1-1, 1-2, same shiznit) eller 160% ROI för mer övertygande insats (i.e. minst 2 gjorda mål). Funkar kanske? |