![]() |
Dagens fotboll 8/2
Tänkte lägga ribban för dagens fotbollstråd, med tanke på hur snacket gått om dessa trådar sista tiden.
Terriers har ett 0-4 underläge att vända hemma mot Carlisle idag, svårt javisst, men absolut inte omöjligt. Terriers kommer från en seger mot Exeter hemma med 4-1 och och slog Carlisle hemma med 2-0 i förra veckan. Carlisle torskade senast mot Walsall hemma med 1-3 vilket inte är något vidare. Terriers tränare säger att Newcastles upphämtning gör att hans team talk inför matchen blir lätt, men att de måste behålla lugnet för att inte släppa in mål då möjligheten att gå vidare i princip försvinner. Han kommer matcha bästa tillgängliga lag, men har en del skador att ta hänsyn till: TEAM NEWS - TOWN Förstakeeper Smithies, försvaraen Ridehalgh, försvarslånet från Newcastle Tamas Kadar, mittfältaren Damien Johnson och strikern Rhodes är de värsta avbräcken. Tom Clarke och Afobe mindre viktiga. Då ska man inte glömma bort att Town har värvat Kilbane som börjat komma i matchform och nyligen även Danny Cadamarteri som tydligen ska ha gjort en riktigt bra match senast. Med mål i debuten. TEMA NEWS - Carlisle "Carlisle were forced into a number of changes to their starting eleven on Saturday through injury with Manchester United loanee left back Joe Dudgeon (knee), captain Paul Thirlwell (calf) and Hull City loanee centre back Liam Cooper (hand) all missing. Otherwise, the only long term absentee for Carlisle is left back Sean McDaid (knee)." Carlisle har istället stora problem i försvaret och det visade sig när de släppte in 3 mål hemma mot usla Walsall senaste matchen. Visst kan vi förvänta oss att Carlisle ställer bussen framför mål och letar kontringar. Men vad sker om Hudds målar och leder 2-0 i HT som seanst? |
Finns de nått värde i 1an till 1.65 oxå? Bra rek för övrigt
Edit: Ö 1.5 första halvlek 2.55? |
Citat:
|
Riktigt gött att se Robin!
Skönt att där faktiskt är någon som fortfarande ser glädjen att lägga en rek och sen förklara varför.
Stiligt.! Bara att följa Robins initiativ....... |
Citat:
Rygg på alla 3 spelen :whistling: BOL |
Rochdale - Bristol rovers. 1an till 1.75 värde i det?
|
Dynamo Kiev vs. Kuban
Kiev saknar en hel drös med spelare som är iväg med olika landslag. Har inte heller sett sådär jättebra ut under lägret på Marbella. 2-2 mot Georgiska Zestafoni är ett bevis på det. Shovkovskiy, Mikhalik, Yarmolenko, Milevskiy och Kravets är med Ukrainas a-lag. Boyko, Garmash, Zozulya är med U21 och Shevchenko är skadad. Ställer såklart ändå ett rätt starkt lag på planen, men det är i princip en halv startelva som saknas. Kuban är nykomlingar i ryska högstaligan, men har satsat rätt rejält de senaste två säsongerna. Dan Petrescu tränar laget. Värvade i dagarna Lacine Traoré från Cluj, oklart ifall han kommer till spel. Men med tanke på alla spelare som saknas hos Kiev så tycker jag det kan vara på sin plats med ett chansspel på Kuban. |
Bayer Leverkusen II - SC Wiedenbrück
---> 2.65 @ Unibet Leverkusen II ligger näst sist i tabellen med seriens sämsta form senaste 6 matcherna. Man har 1 oavgjord och 5 förluster med en målskillnad på 3:12. Här möter man ett Wiedenbrück som har ligans nästbästa form senaste 6 matcherna. Man har 4 vinster, 1 oavgjord och 1 förlust med en målskillnad på 13:7. Wiedenbruck är det bättre laget och jag finner 2.65 spelvärt. FC 08 Homburg - Bochum II ---> 2.80 @ Unibet Här möter bottenlaget Homburg ligans formstarkaste lag för tillfället. Bochum II har 5 vinster 1 oavgjord de senaste 6 matcherna med en målskillnad på 12:5. Detta ger ett snitt på 2 mål gjorda per match och mindre än 1 insläppt. Homburgs däremot är pinsamt med 4:10 vilket inte ens ger 1 mål gjort / match och nästan 2 insläppta per match. Att Bochum även har ligans bästa bortaform de senaste 6 matcherna gör bara att 2.80 känns saftigt. Lycka till. |
Citat:
|
Har kollat på deras hemsidor och där har dom inga sådana uppgifter då Bochum II är Bochums andra lag...och Wiedenbruck hade ingen sådan statistik. Du kanske har något tips om någon hemsida man kan hitta sådant på även i de mindre ligorna?
|
Vanligtvis så är det fem gula kort som gäller för avstängning i tyskland. Sån info kan man hitta rätt så lätt på www.soccerway.com
|
ingen som har tankar om sverige? bra anfalls lina
|
Citat:
Johan Wiland – Adam Johansson, Michael Almebäck, Jonas Olsson, Oscar Wendt – Rasmus Elm, Pontus Wernbloom – Tobias Hysén, Ola Toivonen, Martin Olsson – Marcus Berg. Ersättare: Johan Dahlin, Joel Ekstrand, Pierre Bengtsson, Sebastian Eriksson, Jimmy Durmaz, Alexander Gerndt. |
Utan att veta alltför mycket tycker jag värdet ligger på Cypern. Sverige ställer upp med en B-betonad elva och har ett lag som inte är särskilt samspelt. Cyprioterna har hemmaplan och spelarna borde vara ganska sammansvetsade då en väldigt stor del av truppen spelar i Apoel och Omonia.
|
Fast även Cypern lär ställa upp lite annorlunda. De spelar ju också match i morgon
|
Citat:
---- Angående Rochdale - Bristol Rovers så finns följande att läsa från igår på Rochdales hemsida: Rochdale manager Hill goes into the game with a full squad to choose from and remains guarded over today's game. ...Rovers could have a wait on their hands for stability with central defender Dave McCracken sidelined with a hamstring problem.The experienced defender looks set to be out until March with captain Stuart Campbell also out with a hamstring problem though he's expected to be back in a fortnight. Bristol Rovers målvakt Luke Daniels is experiencing a steep learning curve, letting in 12 goals in the last three games. Jag ger hemmalaget förtroende till 1.83 hos Victor Chandler. |
Citat:
När sverige mötte Botswana var defensiven i fokus (matchen slutade dock över 2,5 mål , 2-1 till sverige). Men nu när EM-kvalet närmar sig och detta kan vara den sista chansen för ett flertal spelare att "visa upp sig" finns det stora chanser att det "rinner iväg". Alla spelare, från försvarspelare till anfallare vill visa upp sig och ta egna initivativ som kan ge utdelning eller straffa sig. Övrigt noterbart: Större delen av sveriges defensiv (inkl. målvakten) har fortfarande inte påbörjat sin klubbsäsong och är förmodligen ganska ringrostiga. Samtidigt är majoriteten av Sveriges offensiv igång med sitt klubbspel (ex: Berg, Toivonen, Olsson, Wernbloom mfl). Oddset för över 2,5 mål: 1.91 Oddset för över 3,5 mål: 3.15 |
Ryggar RobinDs Huddersfield -1 och iCash dubbel spel.
|
Dagens:
Ogiltigt spel-ID: 274706 Ogiltigt spel-ID: 274709 |
Även om Lincoln är i bra form, så tänk på att deras segrar har kommit mot lag i samma region som de själva. Det vill säga nedre delen av tabellen.
|
Är inte 5.15 hos NordicBet på att Hysén nätar ganska högt!? Hos Bet365 ligger Hysén på 2.25... ganska stor skillnad!?
|
Citat:
Lincoln å sin sida har visserligen 5 raka segrar, men är ett sämre lag i grunden och borde inte alls ha samma motivation att vinna. Visst må det vara kul att vinna på hemmaplan och ta en 6e raka, men att det ska räcka till mot ett bättre lag med mer att spela för tror jag inte. Att dessutom Lincolns lagom partiske skribent i dagens match-preview går ut och tippar på Shrewsbury säger även det en del. Lincoln har även sämre form på hemmaplan än på bortaplan och de senaste segrarna är i majoritet på bortaplan, medan hemmaspelet gått betydligt sämre. Fast hur det slutar vet vi inte. Jag hoppas iaf att det är jag som har rekat rätt och inte du :D |
Citat:
"Det är en mycket svår match", hävdar VfL coach Nico Michaty säker från den bakre halvan av säsongen. "De Homburg har blivit mer aggressiva bra defensivt, de har redan i första omgången gjorde ett mycket starkt intryck," Lite snabbt översatt från Tyska till Svenska, har inte hittat nå skadeinfo på hemsidorna dock :sad: |
Cypern - Sverige ö2.5 till 2.08x känns snuskigt bra!
|
Huddersfield @ 1.57
La det här spelet redan kl 07 imorse, skönt att komma hem och se att så många tror som mig. Många lirar Hcp-1, jag safe:ar dock och kör rak etta. Den främsta motiveringen får väll ses att Carlisle vann första möte med hela 4-0 och har råd att förlora denna matchen med hela 3 bollar. Mycket öppnar för att HCP -1 sitter som en smäck, men jag ville vara på den "säkra" sidan och då tycker jag att 1.57 är ett helt okej odds denna tisdag. BOL! :) |
Citat:
|
Citat:
Tobias Steffen är avstängd i Leverkusen II mot Wiedenbrück så bortavinst eller +0 är klart intressant. |
Citat:
FC Homburg 08 förstärktes laget med ett par intressanta spelare. |
Varför spelar vi i vita byxor? Ser ju ut som det är Falkenberg...
|
Citat:
Det skiljer ju 14% i utdelning i de oddset du tog och det som är högst just nu. Ska man ha positiv ROI så är det imo stört omöjligt att spela det odds du tog till förmån för det som finns som marknadshögst. Trevligt dock att vara på samma sida så jag hoppas givetvis att ditt spel sitter. |
Citat:
|
vad tror nu om elfenbenskustens chanser att vinna?
|
Kommer gå emot er som lirat Bochum idag. Anledningen är att Bochum har problem i sin reservtrupp. Saknas gör deras förstamålvakt Esser, deras anfallare Bari, Avci och Eilers som alla tre stått för mål. Även Semlits och Kefkir har kallats upp till A-truppen för att förstärka träningstruppen där. Det medan Homburgs trupp fått förstärkning av Andreas Haas, Nico och Vogtland. Bochums tränare går ut och säger att man ska försvara poängen och att matchen blir svår då Homburg har bra försvar. |
Blir två små spel i matchen Homburg - Bochum II.
Underspel 2.5 samt 1 DNB. |
Citat:
Har bara pengar inne på Unibet, cash out på mina övriga siter. Man tager vad man haver...:sad::p |
Citat:
|
Citat:
Men vad gör man i min sits? Skulle det varit Svenska Spel skulle jag aldrig lirat, men Unibet. Fine. Gränsfall. Jag vet att det innerst inne är fel, men va fan..som sagt. Man tager vad man haver ;) |
+370 för sveriges vinst och +1100 på rouletten, bra dag
|
Citat:
|
Citat:
Är inte du herrn som brukar klaga på helt ointressanta inlägg och skriker om att dessa skall läggas i"stora skryt- och skrävlartråden"? Är det inte det så ursäkta men jag tror att det är du...! Vem bryr sig om att du följt en sådan rek? /Badass |